ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
jo
takova tam byla a vzhledem k me vizi presedlani na vyssi kubaturu pristi rok mi prislo zbytecne kupovat nejakou gelovku
takova tam byla a vzhledem k me vizi presedlani na vyssi kubaturu pristi rok mi prislo zbytecne kupovat nejakou gelovku
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Připadá Ti zbytečné mít v motorce gelovou baterii? Až to jednou položíš, kyselina z baterky vyteče a sežere Ti motorku, budeš možná vědět, jakou výhodu by ta gelovka asi měla .
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Kdyz to polozis,tak je uz uuuuuuplne jedno ,co baterka
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
To jo, ale elyt může vytýct i vlivem náklonu nebo odstředivé síly. Jako bys na ničem nejezdil I když kajícně přiznávám, že jsem taky jezdil s klasikou, protože chyběly money a gelovka by mě stála 3x tolik .
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Prave ze jsem se neco najezdil a i napadal ....proto je baterka dana v plestove kapse a pokud je '''stara'' baterie,tak tam je hadicka na odfrk
Ale to uz jsem OT
Ale to uz jsem OT
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Tak ja nevim, za tech 15 tisic km, ktere jsem na moto najel jsem tohle nikda neresil. Tahle baterka tam byla, tak ji tam davam dal. Motorku jsem polozil, v Rakousku na miste, kdy jsme se to snazili postavit pred penzionem, bylo to hodne nerovne, pri tretim usazovani jsem zapomnel dat stojanek, naklonil jsem se ...a uz jsem byl dole
Mam rad veci v poradku a spravne, ale tohle mi prijde uz trochu moc punktlich Kdybych si motku nechaval, tak tam dam gelovku, takhle ale fakt ne. A abych kupoval gelovku a pri prodeji nechaval tu starou s jiz vadnym clankem (slapala dal, ale to by byla jen otazka casu), na to nemam zaludek
Mam rad veci v poradku a spravne, ale tohle mi prijde uz trochu moc punktlich Kdybych si motku nechaval, tak tam dam gelovku, takhle ale fakt ne. A abych kupoval gelovku a pri prodeji nechaval tu starou s jiz vadnym clankem (slapala dal, ale to by byla jen otazka casu), na to nemam zaludek
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
do motorky či čtyřkolky nebo nějakého stroje co budu počítat s tím, že se sem tam převrátí či spadne, tak jasně má gelovka smysl, do mašiny která spadnout "nesmí", a když se to stane, jede hned na vozíku do servisu to moc smysl nemá, a z hlediska bezpečnosti ohledně kyseliny taky ne, ta baterka má sice odvzdušňovák, ale s hadičkou až pod motorku, jak psal patper, ale docela to trvá než celý obsah přes něj "vykape"... kde jsou ty časy sorry asi ot
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
tak jsem myslel,že to s baterií přes léto nějak doklepu,ale dneska se na mě vybodla.Ráno start OK,ani nepípali budíky,odpoledne už budíky začli nadávat a baterie kaput.Nastartil jsem až přes kabely s benzíňáku a byl to docela porod,startér sotva točil,ale chytlo to.Po městě jsem sháněl novou baterii,3x jsem stavěl,3x start OK.
Přijedu domů a schválně jsem proměřil odběr uzamčenýho auta ( 30mA).Potom jsem nechal zapnutý rádio 45 minut a start OK.Poslední pokus byl nechat hrát rádio a otočit klíčkem na 3 minuty-větráky byli nastavený na polovinu,zkusím start a už to zase neotočilo.
Takže baterie prostě kaput.Zítra mi chlapík z obchodu doveze Exide Premium 100Ah/900A a původní baterie Motorcraft 80Ah/640A půjde do traktůrku
Přijedu domů a schválně jsem proměřil odběr uzamčenýho auta ( 30mA).Potom jsem nechal zapnutý rádio 45 minut a start OK.Poslední pokus byl nechat hrát rádio a otočit klíčkem na 3 minuty-větráky byli nastavený na polovinu,zkusím start a už to zase neotočilo.
Takže baterie prostě kaput.Zítra mi chlapík z obchodu doveze Exide Premium 100Ah/900A a původní baterie Motorcraft 80Ah/640A půjde do traktůrku
-
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 27.09.2008 00:37
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
jo jo... doliat h2so4 z drogerie (kyselina sirova akumulatorova, tusim 33% alebo 38% roztok), kludne mozes aj destilku vycucnut striekackou ako dociahnes... tej baterke uz viac ublizit nemozes. Pri nalievani kyseliny obrovske bacha, liat pomalicky, moze zacat prskat. Doporucujem gumene rukavice a samozrejme vetrany priestor.
nechat odstat aspon jeden den nech si kyselina "sadne", potom malym prudom maximalne 0.5A nabijat respektive ozivovat 24 az 48 hodin. Sledovat napatie na svorkach pri nabijani, nesmie prekrocit 16.0V, ak prekroci tak zastavit nabijanie. Sledovat teplotu, nesmie byt teplejsia ako 40 stupnov (samozrejme nabijas v tieni a nie na slnku).
potom nabijat zhruba 2A az do dovrsenia jedneho z dvoch priznakov:
- napatie na svorkach uz nerastie tri alebo viac hodin za sebou
- napatie na svorkach dosiahlo 16.2V
a v trakturku bude baterka este dlho fungovat. Nezabudnu na zimu, odlozit prec z mrazu (vyber z trakturku a pichni do pivnice, baraku atd) a raz za mesiac prebehni nabijackou s malym prudom 0.5A az 2A na par hodin aby sa dohnalo samovybitie...
nechat odstat aspon jeden den nech si kyselina "sadne", potom malym prudom maximalne 0.5A nabijat respektive ozivovat 24 az 48 hodin. Sledovat napatie na svorkach pri nabijani, nesmie prekrocit 16.0V, ak prekroci tak zastavit nabijanie. Sledovat teplotu, nesmie byt teplejsia ako 40 stupnov (samozrejme nabijas v tieni a nie na slnku).
potom nabijat zhruba 2A az do dovrsenia jedneho z dvoch priznakov:
- napatie na svorkach uz nerastie tri alebo viac hodin za sebou
- napatie na svorkach dosiahlo 16.2V
a v trakturku bude baterka este dlho fungovat. Nezabudnu na zimu, odlozit prec z mrazu (vyber z trakturku a pichni do pivnice, baraku atd) a raz za mesiac prebehni nabijackou s malym prudom 0.5A az 2A na par hodin aby sa dohnalo samovybitie...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07.06.2009 19:14
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Měl bych dotaz ohledně baterie.
Začala mě zlobit teď před zimou a tak jsem se rozhodl zajet pro novou, ale zajel jsem na průzkum do více prodejen a info se dost různilo a mé zkušenosti s auto elektrikou jsou bledé.
Nabízeny mě byly různé baterie 12v a to od 74 az 100ah. Můj Sharan má ale altík bosch 14V 90A. Tak jak to tedy je??? Bude se plně nabíjet baterie 100ah nebo musím volit baterii do 90ah.
Jsem z toho magor. Poradíte někdo???
Pro doplnění mám Sharana 12/2000, 1,9TDi 85 KW
Začala mě zlobit teď před zimou a tak jsem se rozhodl zajet pro novou, ale zajel jsem na průzkum do více prodejen a info se dost různilo a mé zkušenosti s auto elektrikou jsou bledé.
Nabízeny mě byly různé baterie 12v a to od 74 az 100ah. Můj Sharan má ale altík bosch 14V 90A. Tak jak to tedy je??? Bude se plně nabíjet baterie 100ah nebo musím volit baterii do 90ah.
Jsem z toho magor. Poradíte někdo???
Pro doplnění mám Sharana 12/2000, 1,9TDi 85 KW
Naposledy upravil(a) fanty1492 dne 17.11.2010 19:53, celkem upraveno 1 x.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Neboj, 100 Ah ti nabije. Pokud často déle stojíš, je dobré ji občas dobít - déle ti vydrží.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Především je třeba rozlišit pojmy maximální nabíjecí proud alternátoru a maximální jmenovitá kapacita baterie. To jsou dvě zcela jiné veličiny a víceméně spolu nesouvisejí.fanty1492 píše:Měl bych dotaz ohledně baterie.
Začala mě zlobit teď před zimou a tak jsem se rozhodl zajet pro novou, ale zajel jsem na průzkum do více prodejen a info se dost různilo a mé zkušenosti s auto elektrikou jsou bledé.
Nabízeny mě byly různé baterie 12v a to od 74 az 100ah. Můj Sharan má ale altík bosch 14V 90A. Tak jak to tedy je??? Bude se plně nabíjet baterie 100ah nebo musím volit baterii do 90ah.
Jsem z toho magor. Poradíte někdo???
Pro doplnění mám Sharana 12/2000, 1,9TDi 85 KW
Pro naftového Sharana je doporučeno používat akumulátor s kapacitou od 70 do 100 Ah. Slabší akumulátor (méně než 70 Ah) by mohl být v zimních měsících nedostatečný, naopak kapacitně silnější (přes 100 Ah) se už pravděpodobně nevejde do prostoru k tomu určenému. Optimální je použít akumulátor s kapacitou 80-100 Ah.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Baterka se 100Ah se prostě bude nabíjet déle než baterka se 70Ah při stejném altíku (a ve stejném autě). Potůček (rozumněj dobíjecí proud) bude stejný, jen rybníček (kapacita akumulátoru) je různě velký
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
To si dovolím nesouhlasit. Toto totiž platí pouze v případě, že by v danou chvíli byla více vybitá než jindy.michall píše:Baterka se 100Ah se prostě bude nabíjet déle než baterka se 70Ah při stejném altíku
Plně nabitá baterie o vyšší kapacitě se při vybíjení méně zatěžuje a tudíž méně opotřebovává. Množství energie spotřebované vybitím se nabije za stejnou dobu u kterékoli baterie - bez rozdílu kapacity. To totiž závisí na množství proudu, který v danou chvíli teče z alternátoru (na to kapacita baterie nemá absolutně žádný vliv). Vysvětlím to jednoduče: Mám bednu se stovkou jablek a bednu se sedmdesáti jablky. Pokud z obou beden v danou chvíli pět jablek odeberu, opětovné vrácení pěti jablek mi do každé bedny musí trvat stejně dlouho, ne?
Jinak řečeno - budu-li mít v autě baterku 100 Ah, která je plně nabitá (nabitá běžnou jízdou), bude po nastartování motoru malinko vybitá. Ale to "malinko" by bylo stejně velké i u baterie s jinou jmenovitou kapacitou. Takže po uvedení motoru do činnosti se jakkoli velká baterie nabije za stejně dlouhý čas, protože množství spotřebované energie startováním je pořád identické.
Ano, pokud bude baterie vybitá, bude se možná nabíjet malinko déle než kapacitně menší. Nicméně vybité baterie do auta nedáváme, že? A pakliže baterii nabíjíme na nabíječce, do auta ji dáváme opět nabitou, takže mě to zase nezajímá.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?
Bylo to hodně zjednodušený. Předpokladem by byla stejný počáteční kapacita (řekněme 50Ah). Ale jinak máš pravdu. Výsledkem je to, že je jedno, jaká baterka tam je. Ta se 70Ah je asi to minimum, 100Ah maximum (větší se tam fyzicky nevejde).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)