TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od abeljozef »

rikinko píše:jozko v tomto musim oponovat ............neviem ako na II kach ale I ka pri zapnuto modu AUTO skoci 22°C a ventilator na 3 stupen .pri znizeni teploty pod 20 sa vypina a aj ked stisim ventilator na druhy stup sa vypne tiez.............jedine ze by som mal nejaky extra kus...........

Hmm, tak to je nejaky problem lebo toto robit nemoze. Jedine ak by si menil teplotu v zadu oproti predu. Ale ked hybes predkom rezim AUTO sa vypnut nemoze.

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od marasoba »

Tak mě se climatronic chová přesně tak, jak píše rikino, dokonce mám pocit, že jsem někde četl, že změna rychlosti nebo teploty o dva stupně režim AUTO vypne.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Tak to jsem rád, že nejsem sám, komu se to takhle chová. Já když dám teplotu třeba na 28st. a větrák na max. bez AUTO, a pak stisknu tlačítko AUTO, teplota se sníží na 22st. a větrák zpomalí na dejme tomu polovinu. Jak šáhnu na teplotu nebo rychlost větráku, režim AUTO se vypne.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od abeljozef »

A ktorou teplotou hybes ? Prednou alebo zadnou ?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Teď nevím na 100%, ale myslím, že když měním kteroukoli z nich. Však to odpoledne můžem zkusit :D
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
Belmondo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 349
Registrován: 12.10.2007 13:22
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od Belmondo »

Přesně jak říká mikycarp. U I. se režim AUTO vypne jedině tehdy, pokud snížim nebo zvýším rychlost větráku (standardně je nastavena na 3 nebo 4 čárku - nevím teď přesně, musel bych do auta). Na teplotu to nemá vliv. A samozřejmě taky v případě, že přepnu na režim ECON. Režim AUTO se snaží zachovat teplotu při jakékoliv její výši. Ještě podotýkám, že toto funguje u SAG, u kterých nelze regulovat, resp. snižovat nebo zvyšovat zadní topení.( tzn. vzadu nemohu dát nižší teplotu než vpředu.)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od abeljozef »

Tak isto to funguje a pri dvojzonach. Ked zdvihas teplotu v predu s nou sa hybe aj zadna a AUTO sa nesmie vypnut. Jedine ak regulujes zadok tak moze AUTO odpadnut.

Uživatelský avatar
zzzp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 29.06.2008 13:26
Bydliště: Bratislava, SK

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od zzzp »

mam II a myslim, ze mi to funguje tak, ze ked je AUTO a menim teplotu, AUTO ostava, iba ked zmenim rychlost ventilatora (predny alebo zadny) tak AUTO zmizne.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Tak ... omlouvám se za mystifikaci. Funguje to tak, jak píše Jozef s jednou malou výjimkou - režim AUTO se vypne, pokud dám teplotu na HI, což je asi i logické. Celé to vzniklo nejspíš z toho, že jsem asi zmáčknul i něco jiného, než jen teplotu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

rikinko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 25.10.2009 02:31
Bydliště: Soporna

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od rikinko »

tak moj pokus ak mam aky kolvek mod okrem auto na hocijakej teplote a ventilator hoc jak pri stlaceni AUTO sa nastavi teplota aj v predu aj v zadu na 23°c a ventilator na 4 stupen ..pri akom kolvek pohybe teploty v predu AUTO vypina az na LO alebo HI...ale pri pohybe ventilatoru v predu na 2 stupen vypina tiez a tiez vypina pri plnych ot ventilatoru....tak isto z ventilatorom aj v zadu a teplotou je tak ze pod prednu teplotu sa nedostaneme a mozme ju jedine zvysit aj to iba o 3 stupne od hodnoty nastavenej v predu.............tot moje zistenie a teda samozrejme este ho vieme vypnut Tl. ECONOM,ale to tu asi kazdy vie.......................................................................ospravedlnujem sa ak som v predoslych prispevkoch napisal nieco ine to bolo len co som si pamatal..................toto je overene dnes aspon na mojom SAG.........

rikinko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 25.10.2009 02:31
Bydliště: Soporna

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od rikinko »

abeljozef píše:
rikinko píše:jozko v tomto musim oponovat ............neviem ako na II kach ale I ka pri zapnuto modu AUTO skoci 22°C a ventilator na 3 stupen .pri znizeni teploty pod 20 sa vypina a aj ked stisim ventilator na druhy stup sa vypne tiez.............jedine ze by som mal nejaky extra kus...........

Hmm, tak to je nejaky problem lebo toto robit nemoze. Jedine ak by si menil teplotu v zadu oproti predu. Ale ked hybes predkom rezim AUTO sa vypnut nemoze.
jozko sory........je to uplne jak vravis .nezdalo sa mi to ale schvalne som to siel vyskusat...............a pravdu mas....sory........moje zistenie vid hore... - 1 prispevok.............jozko vymaz ten moj prispevok co som ti oponoval .myslim na str 5 aby sme zbitocne nezavadzali ludi...........

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od Auto1 »

No,já nemám žádný dotaz,ale přešetl jsem,jak tu zápasíte a to i přesto,že jste patrně četli návod.
Kde je problém?
Tak jsem si návod přešetl také.
K čemu jsem došel?
Divím se,že se v návodu ke Klimatronicu nezmiňuje třetí režim.

1) Auto
2) Econ
3) Nic

První dva jsou jasné,auto je pná automatika,econ je automatika bez kompresoru,ale nyní jsme u jádra věci.
Mnoho lidí se s klimatronicem "pere" protože chce takovou rychlost větráku,nastaví si to v režimu Econ dle manuálu ale vyjede ze stínu,sluneční čidlo zase větrák zrychlí a lidi zase uberou a Klimatronic zase zrychlí...

Takže proč není v návodu uveden třetí režimu "Nic"?
Jak ho pustím?
Stiskni za sebou(né současně ale postupně) Auto,Econ,a rychlost větráku (dolů/nahoru to je jedno)
Na displeji nesvíví ani auto,ani econ,ani vnitřní okruh.To je režim "Nic"
V tomto režimu se nikdy nestane,že by sluneční nebo teplotní čidla měnila cokoliv.Vždy zůstane to,co nastavíme.
(Takto funguje i režim econ,ale až poté,co několikrát zabojujete a změníte to či ono vy i auto,pak teprve Klimatronicu dojde,že Vám nemá do ovládání zasahovat,kdežto v režimu "Nic" je 100% manuální ovládání)

Proč to není v návodu?
Používáte to vůbec někdo,když o tom nikdo nepíše,ani VW v návodech? :)
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
21177
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 24.10.2008 15:05
Bydliště: SK-040 01 Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od 21177 »

Auto1 píše:No,já nemám žádný dotaz,ale přešetl jsem,jak tu zápasíte a to i přesto,že jste patrně četli návod.
Kde je problém?
Tak jsem si návod přešetl také.
K čemu jsem došel?
Divím se,že se v návodu ke Klimatronicu nezmiňuje třetí režim.

1) Auto
2) Econ
3) Nic

První dva jsou jasné,auto je pná automatika,econ je automatika bez kompresoru,ale nyní jsme u jádra věci.





.....velmi dobra poznamka - ci vysvetlenie rezimov :999: . Aj ja som zapasil s tym ,,nic,, ze ako to funguje.
Mnoho lidí se s klimatronicem "pere" protože chce takovou rychlost větráku,nastaví si to v režimu Econ dle manuálu ale vyjede ze stínu,sluneční čidlo zase větrák zrychlí a lidi zase uberou a Klimatronic zase zrychlí...

Takže proč není v návodu uveden třetí režimu "Nic"?
Jak ho pustím?
Stiskni za sebou(né současně ale postupně) Auto,Econ,a rychlost větráku (dolů/nahoru to je jedno)
Na displeji nesvíví ani auto,ani econ,ani vnitřní okruh.To je režim "Nic"
V tomto režimu se nikdy nestane,že by sluneční nebo teplotní čidla měnila cokoliv.Vždy zůstane to,co nastavíme.
(Takto funguje i režim econ,ale až poté,co několikrát zabojujete a změníte to či ono vy i auto,pak teprve Klimatronicu dojde,že Vám nemá do ovládání zasahovat,kdežto v režimu "Nic" je 100% manuální ovládání)

Proč to není v návodu?
Používáte to vůbec někdo,když o tom nikdo nepíše,ani VW v návodech? :)
Martin

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od Auto1 »

rikinko píše:tak moj pokus ak mam aky kolvek mod okrem auto na hocijakej teplote a ventilator hoc jak pri stlaceni AUTO sa nastavi teplota aj v predu aj v zadu na 23°c a ventilator na 4 stupen ..pri akom kolvek pohybe teploty v predu AUTO vypina az na LO alebo HI...ale pri pohybe ventilatoru v predu na 2 stupen vypina tiez a tiez vypina pri plnych ot ventilatoru....tak isto z ventilatorom aj v zadu a teplotou je tak ze pod prednu teplotu sa nedostaneme a mozme ju jedine zvysit aj to iba o 3 stupne od hodnoty nastavenej v predu.............tot moje zistenie a teda samozrejme este ho vieme vypnut Tl. ECONOM,ale to tu asi kazdy vie.......................................................................ospravedlnujem sa ak som v predoslych prispevkoch napisal nieco ine to bolo len co som si pamatal..................toto je overene dnes aspon na mojom SAG.........

Ano,automatika (Auto) vyžaduje,aby řidič nereguloval nic,mimo nastavení teplot.

Pokud chceš měnit cokoliv jiného,jsi v ECON a následá volba AUTO může zase změnit cokoliv jiného od klapek,přes větráky atd tak,aby klimatronic uměl dosáhnout teploty,kterou si přeješ.

Vše se odvíjí od toho,že např. Automatika neumí vychladit kabinu na +20 když je venku +33 a ty chceš chladit jen na nohy a na nejnižší rychlost,tak uznej,že takto se k požadované teplotě nedostaneš nikdy! Kdybys věděl,kolik je v SAG všelijakých čidel,tak je jich skutečně hodně...
Proto když dáš AUTO,tak Klimatronic si sám změní cokoliv ani nevíš proč,a ze začátku to může být i nelogické,ale když to necháš být,tak zjistíš,že v autě je dřív požadovaná teplota při režimu Auto než režimu Econ.(až na pár vyjímek)
Skušení majitelé umí Manuálně ovládat teplotu lépe než automatika,ale to vyžaduje zkušenosti,znát rozdíly teplot motoru,vzduchu a kabiny,vědět,kdy a jak se zahřívá voda,kdy spíná bfík,ale většina lidi to neumí,a proto dá AUTO a o nic se nemusí starat.


Proto to funguje tak extrémně,že nesmíš na nic(nebo jen minimálně) kromě teploty šahat,jinak AUTO deaktivuješ.

Jinak ještě debata na téma proč zadní klimatronic nelze regulovat více než "trochu" má jednoduché vysvětlení,opět v zájmu stability teplot v kabině nelze nastavit příliš velkou nerovnováhu (18dozadu a 26 dopředu) a systém by jí nikdy nedosáhl,proto je možné v kabině nastavit jen malý rozdíl teplot přičemž platí,že kdykoliv se rozhodneš automatice kecat do toho jak intenzivně a kterými výdechy má topit/chladit,tak ona už není schopna plnit funkci a auto režim přeskočí do econ.
Jednoduché,někdo to zná 20let,protože to měl už americkém autě kdysi dávno,ale každý se jednou učí,že.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

No ... snad jsem trefil správné téma. Auto mi nechce topit, nicméně motor se ohřeje na 90 st. (resp. ručička budíku je na 90 i při relativně pomalé jízdě), bufík je OK (snaží se nastartovat, ale pak se díky přehřátí vypne), čerpadlo v motoru běží (resp. motorek běží, jestli čerpá jsem zatím nezjišťoval). Z výdechů jde ale studený vzduch (dokonce ani vlažný při vyšších otáčkách). Co s tím může být? Seklá vrtulka v čerpadle? Termostat? Ještě doplním, že jsem poslední dobou nedoléval nic do chladícího okruhu, přesto je nádržka plná vody až do vrchu. Hadice od chladiče jsou na omak měkké, takže žádné extra tlakování se nekoná.

Díky za rady
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“