TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... D#p2391654" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
heimdall
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 27.10.2009 17:43
Bydliště: Slovensko

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od heimdall »

Ďakujem pekne Michall za odkaz, v čo najkratšej dobe skúsim odvzdušniť:

motor ohriaty na 90 stupňov po cca 10-15 km jazdy, zaparkovanie do mierneho kopca, otvorenie expanzky, naplno kúrenie (vpredu vzdu) a pridávať otáčky na cca 3000-3200 3minúty

Ešte raz vďaka.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Nz :good:
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
heimdall
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 27.10.2009 17:43
Bydliště: Slovensko

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od heimdall »

Tak som Michall vyskúšal postup z odvzdušnením s nasledovným vysledkom.

Motor 90 stupňou po jazde cc 20km, otvorená expanzka, kúrenie na plno, otáčky 3000-3500, keď som mal motor v otáčkach, predok kúril ukážkovo, horúci vzduch, problém je že keď som ubral, teplota na vetrákoch v predu opeť mierne klesla, ak tam bola nejaká bublina je určite von. Sledoval som aj tú vratku z hadičky späť do expanzky a voda sa krásne vracia späť. Jediný problém, ktorý som zaznamenal, bol chladič, jedna polka horúca (smerom od autobatérie k vduchovému filtru) a druhá (bližšie k autobatérii) bola síce teplá ale citelne oveľa menej ako tá druhá. Keď som motor vypol a skúsil teplotu oboch strán po cca 10 minútach od vypnutia motora bol chladič rovnako teplý na oboch stranách (horúci). Myslím že tu niekde bude problém, môže to byť problém s chladičom? Teplota sa mi na budíku od 90 neodlepí ani náhodou, vodná pumpa OK, voda sa vracia, kúrenie vo vyšších otáčkach ide ako má, čo vylučuje radiátor kúrenia, zadok auta kúri ukážkovo, kvapalina nemizne.....neviem od čoho sa odraziť ďalej, ale investovať 290€ do nového chladiča sa mi veľmi nechce, ak je teda problém tam.

Dík

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od M@rty74 »

V chladiči nejspíš problém také nebude - logicky vzato - pokud by byl problém s chladičem docházelo by spíš k přehřívaní motoru ne ? Nebyla jedna půlka o poznání chladnější z důvodu běhu větráku chladiče ? Protože pokud se nemýlím a pokud jsi měl vypnutou klimatizaci, běží jen jeden větrák, ale opravdu nevím který. To, že ti topení na volnoběh topí o něco méně mi přijde také normální - nižší otáčku motoru=nižší otáčky vodní pumpy, tedy pomalejší cirkulace vody v systému a pomalejší předání tepla radiátoru topení.
Ale nejsem mechanik ani odborník, jen pouhý teoretik.
Nicméně otázka na závěr: teď po odvzdušnění to za normální jízdy topí "normálně" nebo jak ?
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
heimdall
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 27.10.2009 17:43
Bydliště: Slovensko

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od heimdall »

Ano Marty, vetrák sa točil len jeden, zhodou okolností ten bližie k baterke, čiže si mi de facto ozrejmil, prečo bola tá polka chladnejšia (toto ma nenapadlo :), vetrák automaticky spomalil po ubraní otáčok z 3000, čo ma potešilo bolo to, že kúrenie pri tých otáčkach skutočne topilo na maximum a vzduch z miiežok bol horúci.

Nicméně otázka na závěr: teď po odvzdušnění to za normální jízdy topí "normálně" nebo jak ? - Ešte som to priznám sa neotestoval, auto som po odvzdušnení šupol do garáža a motor po ochladení vypol, hneď keď prídem z práce otestujem to a dám vedieť. Nakoniec to odvzdušnovanie bude mať skutočne niečo do seba, výborná rada, dík chlapci.

Uživatelský avatar
Belmondo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 349
Registrován: 12.10.2007 13:22
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od Belmondo »

Nechci být zlým prorokem, zde popsaný způsob odvzdušnění jsem samozřejmě vyzkoušel taky. Výsledek úplně stejný jako Ty. Předek topil při otáčkách 2500-3000 stejně jako zadek - takže OK. Jakmile volnoběh nebo jízda následující den - úplně stejný - předek vlažný, zadek OK.
A to jsem to protáčel skoro 40 min - takže tam bublina nemohla zůstat podle mého vůbec žádná.

Nepomohla ani výměna chladiče vody a tří termostatů. Takže za mne - přední radiátor kúrenia. Ale třeba to budeš mít jinak.
Dej pak vědět, jestli ten předek roztopíš - tohle mne fakt zajímá. :wink:

Uživatelský avatar
heimdall
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 27.10.2009 17:43
Bydliště: Slovensko

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od heimdall »

A keby to bol teoreticky radiátor kúrenia, je nutné a potrebné ho vymeniť, alebo oprava nie je akútna a jeho nedostatočné fungovanie sa prejaví len na kúrení? Hrozí nejaký problém, ktorý by mohol nastať?
Ide o to, že kôli 5-10 stupňom teplejšieho vzduchu, pokiaľ samozrejme nehrozí iný problém sa mi palubovka s volantom skutočne rozoberať ani náhodou nechce. radiátor stojí cca nejakých 80€ čo by až taký problém nebol, skôr ma desí predstava demontáže polky sharana.

Uživatelský avatar
Belmondo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 349
Registrován: 12.10.2007 13:22
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od Belmondo »

Nemělo by to mít vliv vůbec na nic - akorát to prostě vepředu méně topí. Pokud se Ti to nehřeje, funguje bufík a ještě lépe pokud máš vyhřívané přední sklo, tak bych to nechal být. Já se na to vykašlal taky, na vyndání palubky a výměnu radiátoru jsem neměl čas. Takže toť ode mne. :D

Uživatelský avatar
heimdall
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 27.10.2009 17:43
Bydliště: Slovensko

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od heimdall »

Fúú....bratu si ma potešil. V zime nejazdím prakticky vôbec, sharda je na dlhšie trasy, inak používam prevažne manželkyne Lupo 1.0 (spotreba). Pozeral som postup (foto) na demontáž palubovky a toto skrátka kým to nebude akútne nedopustím, inak kúri celkom obstojne aj predok, len to nie je až také horúce ako pri zadných prieduchoch, bude to pravdepodobne ako si písal ten radiátor, iný problém ako tplota kúrenia nie je (kvapalina komplet vymenená 1 mesiac dozadu, rozvody s pumpou a všetky kladky menené 3500-4000 km dozadu, termostat zopína pri 90 stupňoch ako má, žiadny spozorovaný únik kvapaliny, vratka do expanzky priechodná, vracia vodu ako má)....nejdem hasiť to čo nepáli.

Vďaka páni za rady, návody a teórie.

jarda.137
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 08.05.2009 21:34
Bydliště: jablonec nad nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od jarda.137 »

čus,prosím o radu,jak napíchnout climatronik vagem?nereaguje.zdá se mě žě málo topí (auto ohřatý na 90),jde jen vlahej vzduch i když to dám na plno,měl jse audi allroad a tam šli klapky přispusobit vagem,tak mě napadlo jestli to nejde u alhambry taky.dik.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Že auto netopí, nemusí být Climatronicem. Že je na budíku 90st. taky nemusí být tak úplně pravda. Co přední chladič? Je ohřátý? Co teplota motoru podle VAGu? Je taky na 90st? Můžeš mít fouklé těsnění pod hlavou, můžeš mít zasviněné čidlo vnitřní teploty, takže si Climatronic myslí, že je uvnitř teplo, ... příčin může být spousta.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

jarda.137
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 08.05.2009 21:34
Bydliště: jablonec nad nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od jarda.137 »

teplota na vagu ukazovala 88st.netvrdím že to je climatr.jen jsem tu hledal a snažím se přijit na to čím to je.čidlo vnitřní teploty je kde?zkusím postupně vše.dík

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od michall »

Tak, tak - chce to postupně hledat závady. Čidlo vnitřní teploty je přímo v Climatronicu, vlevo za mřížkou. Je tam malý větráček, který nasává okolní vzduch a žene ho na čidlo. Někdy stačí ho opatrně očistit vysavačem.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

jarda.137
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 08.05.2009 21:34
Bydliště: jablonec nad nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?

Příspěvek od jarda.137 »

tak mám novej poznatek,vzadu to krasně fouka horký a ve předujen vlahý.co dál?

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“