Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 167 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 04.06.2012 13:42 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

viewtopic.php?f=50&t=23157&p=2391654&hilit=odvzdu%C5%A1n%C4%9Bn%C3%AD#p2391654

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 04.06.2012 14:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

86

Bydliště:

Slovensko

Ďakujem pekne Michall za odkaz, v čo najkratšej dobe skúsim odvzdušniť:

motor ohriaty na 90 stupňov po cca 10-15 km jazdy, zaparkovanie do mierneho kopca, otvorenie expanzky, naplno kúrenie (vpredu vzdu) a pridávať otáčky na cca 3000-3200 3minúty

Ešte raz vďaka.

_________________
VW Sharan II TDi 1.9 PD 96kw r.v. 05/ 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 04.06.2012 15:24 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Nz :good:

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 06.06.2012 08:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

86

Bydliště:

Slovensko

Tak som Michall vyskúšal postup z odvzdušnením s nasledovným vysledkom.

Motor 90 stupňou po jazde cc 20km, otvorená expanzka, kúrenie na plno, otáčky 3000-3500, keď som mal motor v otáčkach, predok kúril ukážkovo, horúci vzduch, problém je že keď som ubral, teplota na vetrákoch v predu opeť mierne klesla, ak tam bola nejaká bublina je určite von. Sledoval som aj tú vratku z hadičky späť do expanzky a voda sa krásne vracia späť. Jediný problém, ktorý som zaznamenal, bol chladič, jedna polka horúca (smerom od autobatérie k vduchovému filtru) a druhá (bližšie k autobatérii) bola síce teplá ale citelne oveľa menej ako tá druhá. Keď som motor vypol a skúsil teplotu oboch strán po cca 10 minútach od vypnutia motora bol chladič rovnako teplý na oboch stranách (horúci). Myslím že tu niekde bude problém, môže to byť problém s chladičom? Teplota sa mi na budíku od 90 neodlepí ani náhodou, vodná pumpa OK, voda sa vracia, kúrenie vo vyšších otáčkach ide ako má, čo vylučuje radiátor kúrenia, zadok auta kúri ukážkovo, kvapalina nemizne.....neviem od čoho sa odraziť ďalej, ale investovať 290€ do nového chladiča sa mi veľmi nechce, ak je teda problém tam.

Dík

_________________
VW Sharan II TDi 1.9 PD 96kw r.v. 05/ 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 06.06.2012 09:15 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2458

Bydliště:

Green town at Prague

V chladiči nejspíš problém také nebude - logicky vzato - pokud by byl problém s chladičem docházelo by spíš k přehřívaní motoru ne ? Nebyla jedna půlka o poznání chladnější z důvodu běhu větráku chladiče ? Protože pokud se nemýlím a pokud jsi měl vypnutou klimatizaci, běží jen jeden větrák, ale opravdu nevím který. To, že ti topení na volnoběh topí o něco méně mi přijde také normální - nižší otáčku motoru=nižší otáčky vodní pumpy, tedy pomalejší cirkulace vody v systému a pomalejší předání tepla radiátoru topení.
Ale nejsem mechanik ani odborník, jen pouhý teoretik.
Nicméně otázka na závěr: teď po odvzdušnění to za normální jízdy topí "normálně" nebo jak ?

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 06.06.2012 09:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

86

Bydliště:

Slovensko

Ano Marty, vetrák sa točil len jeden, zhodou okolností ten bližie k baterke, čiže si mi de facto ozrejmil, prečo bola tá polka chladnejšia (toto ma nenapadlo :), vetrák automaticky spomalil po ubraní otáčok z 3000, čo ma potešilo bolo to, že kúrenie pri tých otáčkach skutočne topilo na maximum a vzduch z miiežok bol horúci.

Nicméně otázka na závěr: teď po odvzdušnění to za normální jízdy topí "normálně" nebo jak ? - Ešte som to priznám sa neotestoval, auto som po odvzdušnení šupol do garáža a motor po ochladení vypol, hneď keď prídem z práce otestujem to a dám vedieť. Nakoniec to odvzdušnovanie bude mať skutočne niečo do seba, výborná rada, dík chlapci.

_________________
VW Sharan II TDi 1.9 PD 96kw r.v. 05/ 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 06.06.2012 22:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.10.2007

Příspěvky:

349

Bydliště:

Praha

Nechci být zlým prorokem, zde popsaný způsob odvzdušnění jsem samozřejmě vyzkoušel taky. Výsledek úplně stejný jako Ty. Předek topil při otáčkách 2500-3000 stejně jako zadek - takže OK. Jakmile volnoběh nebo jízda následující den - úplně stejný - předek vlažný, zadek OK.
A to jsem to protáčel skoro 40 min - takže tam bublina nemohla zůstat podle mého vůbec žádná.

Nepomohla ani výměna chladiče vody a tří termostatů. Takže za mne - přední radiátor kúrenia. Ale třeba to budeš mít jinak.
Dej pak vědět, jestli ten předek roztopíš - tohle mne fakt zajímá. :wink:

_________________
EX VW Sharan II 1,9 TDI ASZ 96 kW Comfortline 2003, VW Touran 1,9 TDI BXE 2009 - chip 103 kW - ohne DPF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 07.06.2012 08:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

86

Bydliště:

Slovensko

A keby to bol teoreticky radiátor kúrenia, je nutné a potrebné ho vymeniť, alebo oprava nie je akútna a jeho nedostatočné fungovanie sa prejaví len na kúrení? Hrozí nejaký problém, ktorý by mohol nastať?
Ide o to, že kôli 5-10 stupňom teplejšieho vzduchu, pokiaľ samozrejme nehrozí iný problém sa mi palubovka s volantom skutočne rozoberať ani náhodou nechce. radiátor stojí cca nejakých 80€ čo by až taký problém nebol, skôr ma desí predstava demontáže polky sharana.

_________________
VW Sharan II TDi 1.9 PD 96kw r.v. 05/ 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 07.06.2012 10:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.10.2007

Příspěvky:

349

Bydliště:

Praha

Nemělo by to mít vliv vůbec na nic - akorát to prostě vepředu méně topí. Pokud se Ti to nehřeje, funguje bufík a ještě lépe pokud máš vyhřívané přední sklo, tak bych to nechal být. Já se na to vykašlal taky, na vyndání palubky a výměnu radiátoru jsem neměl čas. Takže toť ode mne. :D

_________________
EX VW Sharan II 1,9 TDI ASZ 96 kW Comfortline 2003, VW Touran 1,9 TDI BXE 2009 - chip 103 kW - ohne DPF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 07.06.2012 12:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

86

Bydliště:

Slovensko

Fúú....bratu si ma potešil. V zime nejazdím prakticky vôbec, sharda je na dlhšie trasy, inak používam prevažne manželkyne Lupo 1.0 (spotreba). Pozeral som postup (foto) na demontáž palubovky a toto skrátka kým to nebude akútne nedopustím, inak kúri celkom obstojne aj predok, len to nie je až také horúce ako pri zadných prieduchoch, bude to pravdepodobne ako si písal ten radiátor, iný problém ako tplota kúrenia nie je (kvapalina komplet vymenená 1 mesiac dozadu, rozvody s pumpou a všetky kladky menené 3500-4000 km dozadu, termostat zopína pri 90 stupňoch ako má, žiadny spozorovaný únik kvapaliny, vratka do expanzky priechodná, vracia vodu ako má)....nejdem hasiť to čo nepáli.

Vďaka páni za rady, návody a teórie.

_________________
VW Sharan II TDi 1.9 PD 96kw r.v. 05/ 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 10.09.2013 17:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.05.2009

Příspěvky:

16

Bydliště:

jablonec nad nisou

čus,prosím o radu,jak napíchnout climatronik vagem?nereaguje.zdá se mě žě málo topí (auto ohřatý na 90),jde jen vlahej vzduch i když to dám na plno,měl jse audi allroad a tam šli klapky přispusobit vagem,tak mě napadlo jestli to nejde u alhambry taky.dik.

_________________
seat alhambra 1,9tdi II. 2OO7.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 10.09.2013 19:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Že auto netopí, nemusí být Climatronicem. Že je na budíku 90st. taky nemusí být tak úplně pravda. Co přední chladič? Je ohřátý? Co teplota motoru podle VAGu? Je taky na 90st? Můžeš mít fouklé těsnění pod hlavou, můžeš mít zasviněné čidlo vnitřní teploty, takže si Climatronic myslí, že je uvnitř teplo, ... příčin může být spousta.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 10.09.2013 20:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.05.2009

Příspěvky:

16

Bydliště:

jablonec nad nisou

teplota na vagu ukazovala 88st.netvrdím že to je climatr.jen jsem tu hledal a snažím se přijit na to čím to je.čidlo vnitřní teploty je kde?zkusím postupně vše.dík

_________________
seat alhambra 1,9tdi II. 2OO7.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 11.09.2013 04:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4812

Bydliště:

Praha

Tak, tak - chce to postupně hledat závady. Čidlo vnitřní teploty je přímo v Climatronicu, vlevo za mřížkou. Je tam malý větráček, který nasává okolní vzduch a žene ho na čidlo. Někdy stačí ho opatrně očistit vysavačem.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: nechce topit, jak poznám příhřev?
PříspěvekNapsal: 11.09.2013 17:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.05.2009

Příspěvky:

16

Bydliště:

jablonec nad nisou

tak mám novej poznatek,vzadu to krasně fouka horký a ve předujen vlahý.co dál?

_________________
seat alhambra 1,9tdi II. 2OO7.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 167 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group