ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Možná mě něco uniklo, ale já při výměně čidla příčného zrychlení nic nenastavoval. Jen vyměnil, vyresetoval chyby a od té doby to jede jak má.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
-
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 05.10.2007 21:56
- Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Tak jsem mrknul do odkazů, který jsi mi poslal, proceduru, kterou tam popisují, jsem absolvoval - nicméně nevím, zda úspěšně,DAVELVR6 píše:Mám podobný problémos .... kdo by chtěl poslat 2 odkazy týkající se tohodle problému, tak mě písněte-nejde mi to sem přidat ani poslat sz.... Jeden je přímo nastavení čidla-česky a ten druhý je od našich bývalých soudruhů z východu
stále mě zaráží způsob ukončení toho základního nastavení - jen navolím blok hodnot 069 a to je vše ???
To co bylo na těch ruských stránkách jsem taky dělal, jestli úspěšně netuším, zatím to žádnou chybu nehlásí.
Bohužel pro ty, kteří by chtěli opravit čidlo a měli v háji ten čip, který tam je, našel jsem sice distributora VTI Technolodies,
ale tvrdí, že už tyto čipy nedodávají
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Úvodem:
A) je vhodné si ujasnit,který snímač je podélné a který je příčné zrychlení:
Podélné je blíže k motoru,příčné je blíže kufru,platí pro SAG.
Pokud netušíme který je který,pak jednoduše jeden z nich odpojíme,
a paměť závad už sdělí závadu toho či onoho snímače,tím ho identifikujeme,a máme jasno.
Paměť závad poté ihned vyčistíme.
B) Než budeme nastavovat pomocí diagnostiky,zjistíme,zda máme čidlo správně uloženo.
Interně ho nazývám: nastavovat kleštěma "sikovkama" - tento postup je v bodě C)
Špatné uložení čidla je vychýlení do některé z os,a pokud je čidlo vychýleno,pak hlásí chybu,a celé ESP je mimo provoz.
Chybné uložení čidla může a nemusí mít takový projev,že chybu smazat lze,ale ona se objeví hned po vymazání,aniž se auto hne z místa.
C) Chyba snímače bývá způsobena tím,že je snímač v nesprávné poloze:
-Například dáte pod sedačku lékarničku,(Hands-Free sadu,cokoliv...)a ta snímač vychýlí.
-Vychýlení stačí milimetr a snímač hlásí chybu.
Proto je důležité,aby byl snímač i vozidlo při nastavování v/na rovině.
Ačkoliv vozidlo je na rovině,snímač může být křivě vůči ose.
(POZOR,NYNÍ HOVOŘÍME O SNÍMAČI PRO PŘÍČNÉ ZRYCHLENÍ,NIKOLIV PODÉLNÉ,TO JE VELMI DŮLEŽITÉ ROZLIŠOVAT)
Tuto skutečnost zjistíte tak,že:
1. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS
2. Zkontrolujte hodnotu snímače (v bloku naměřených hodnot, blok 4, hodnota 2, správně hodnota je 2,5 m/s2).
Pokud tomu tak není,pak pravděpodobně máte snímač křivě.
Jak snímač uložit do rovné polohy?
Sedačku řidiče dejte zcela dopředu a zcela nahoru,běžte zadními dveřmi za sedačku řidiče,
sundejte kobereček,pod sedačkou vidíte vpravo snímače.
Ten blíže k vám je PRO PŘÍČNÉ zrychlení.
Je třeba ho dostat do vodorovné pozice.
Jak toho dosáhnout?
Chytneme ho opatrně kleštěmi "sikovky" (bereme v úvahu,že poškodíme možná čidlo a můžeme způsobit škodu v hodnotě 5.000,- kč)
a natáčíme jej za současného sledování VAG kde pozorujeme shora zvýrazněnou hodnotu.
Pomůcka,pokus máme hodnotu -2,16 a potřebujeme +2,5,pak je třeba učinit toto:
Natočit snímač horní částí ve směru k levému zrcátku.
Čili mínusová osa vede VPRAVO,kladná VLEVO
Jakmile dosáhneme shora zvýrazněné polohy (může tam být minimální,skutečně minimální tolerance,nemusí být absolutně přesně)
pak přistoupíme k resetu čidla,tedy základní nastavení pomocí VAG
Základní nastavení snímače PŘÍČNÉHO zrychlení:
1. Vozidlo musí stát na rovině. (tolerance tam je,ale skutečně malá)
2. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS
3. Zkontrolujte hodnotu snímače (v bloku naměřených hodnot, blok 4, hodnota 2, správně hodnota je 2,5 m/s2).
4. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Procedura Login a zadejte hodnotu 40168.
5. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte hodnotu 63.
Pokud nelze základní nastavení provést:
- zkontrolujte paměť závad (musí být prázdná),
- vozidlo musí stát na rovině,
- zkontrolujte snímač.
- zkontrolujte ukostření
- zkontrolujte kompletní kabeláž,až ke čidlům u kol.
Základní nastavení snímače PODÉLNÉHO zrychlení
1. Vozidlo musí stát na rovině. (tolerance tam je,ale skutečně malá)
2. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS.
3. Vyvolejte proceduru Login a zadejte číslo 40168.
4. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte číslo bloku 69.
Pokud nelze základní nastavení provést:
- zkontrolujte paměť závad (musí být prázdná),
- vozidlo musí stát na rovině,
- zkontrolujte snímač.
- zkontrolujte ukostření
- zkontrolujte kompletní kabeláž,až ke čidlům u kol.
A) je vhodné si ujasnit,který snímač je podélné a který je příčné zrychlení:
Podélné je blíže k motoru,příčné je blíže kufru,platí pro SAG.
Pokud netušíme který je který,pak jednoduše jeden z nich odpojíme,
a paměť závad už sdělí závadu toho či onoho snímače,tím ho identifikujeme,a máme jasno.
Paměť závad poté ihned vyčistíme.
B) Než budeme nastavovat pomocí diagnostiky,zjistíme,zda máme čidlo správně uloženo.
Interně ho nazývám: nastavovat kleštěma "sikovkama" - tento postup je v bodě C)
Špatné uložení čidla je vychýlení do některé z os,a pokud je čidlo vychýleno,pak hlásí chybu,a celé ESP je mimo provoz.
Chybné uložení čidla může a nemusí mít takový projev,že chybu smazat lze,ale ona se objeví hned po vymazání,aniž se auto hne z místa.
C) Chyba snímače bývá způsobena tím,že je snímač v nesprávné poloze:
-Například dáte pod sedačku lékarničku,(Hands-Free sadu,cokoliv...)a ta snímač vychýlí.
-Vychýlení stačí milimetr a snímač hlásí chybu.
Proto je důležité,aby byl snímač i vozidlo při nastavování v/na rovině.
Ačkoliv vozidlo je na rovině,snímač může být křivě vůči ose.
(POZOR,NYNÍ HOVOŘÍME O SNÍMAČI PRO PŘÍČNÉ ZRYCHLENÍ,NIKOLIV PODÉLNÉ,TO JE VELMI DŮLEŽITÉ ROZLIŠOVAT)
Tuto skutečnost zjistíte tak,že:
1. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS
2. Zkontrolujte hodnotu snímače (v bloku naměřených hodnot, blok 4, hodnota 2, správně hodnota je 2,5 m/s2).
Pokud tomu tak není,pak pravděpodobně máte snímač křivě.
Jak snímač uložit do rovné polohy?
Sedačku řidiče dejte zcela dopředu a zcela nahoru,běžte zadními dveřmi za sedačku řidiče,
sundejte kobereček,pod sedačkou vidíte vpravo snímače.
Ten blíže k vám je PRO PŘÍČNÉ zrychlení.
Je třeba ho dostat do vodorovné pozice.
Jak toho dosáhnout?
Chytneme ho opatrně kleštěmi "sikovky" (bereme v úvahu,že poškodíme možná čidlo a můžeme způsobit škodu v hodnotě 5.000,- kč)
a natáčíme jej za současného sledování VAG kde pozorujeme shora zvýrazněnou hodnotu.
Pomůcka,pokus máme hodnotu -2,16 a potřebujeme +2,5,pak je třeba učinit toto:
Natočit snímač horní částí ve směru k levému zrcátku.
Čili mínusová osa vede VPRAVO,kladná VLEVO
Jakmile dosáhneme shora zvýrazněné polohy (může tam být minimální,skutečně minimální tolerance,nemusí být absolutně přesně)
pak přistoupíme k resetu čidla,tedy základní nastavení pomocí VAG
Základní nastavení snímače PŘÍČNÉHO zrychlení:
1. Vozidlo musí stát na rovině. (tolerance tam je,ale skutečně malá)
2. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS
3. Zkontrolujte hodnotu snímače (v bloku naměřených hodnot, blok 4, hodnota 2, správně hodnota je 2,5 m/s2).
4. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Procedura Login a zadejte hodnotu 40168.
5. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte hodnotu 63.
Pokud nelze základní nastavení provést:
- zkontrolujte paměť závad (musí být prázdná),
- vozidlo musí stát na rovině,
- zkontrolujte snímač.
- zkontrolujte ukostření
- zkontrolujte kompletní kabeláž,až ke čidlům u kol.
Základní nastavení snímače PODÉLNÉHO zrychlení
1. Vozidlo musí stát na rovině. (tolerance tam je,ale skutečně malá)
2. Nastavte komunikaci s řídící jednotkou Elektronika brzd - ABS.
3. Vyvolejte proceduru Login a zadejte číslo 40168.
4. V menu Příkazy komunikace zvolte funkci Základní nastavení a zadejte číslo bloku 69.
Pokud nelze základní nastavení provést:
- zkontrolujte paměť závad (musí být prázdná),
- vozidlo musí stát na rovině,
- zkontrolujte snímač.
- zkontrolujte ukostření
- zkontrolujte kompletní kabeláž,až ke čidlům u kol.
Naposledy upravil(a) Auto1 dne 17.02.2010 12:27, celkem upraveno 5 x.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Auto1.
Typický příklad, jak snadno se zapomíná. Takže po tvém příspěvku si vzpomínám. Tohle jsem taky dělal po výměně čidlá příčného zrychlení. Takže můj předešlý příspěvek, jako by tu nebyl.
Typický příklad, jak snadno se zapomíná. Takže po tvém příspěvku si vzpomínám. Tohle jsem taky dělal po výměně čidlá příčného zrychlení. Takže můj předešlý příspěvek, jako by tu nebyl.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
To Petypety: Sám nevím, mám to zatím nevyzkoušené -nemám eště opraven snímač ... Už si pomalu začínám zvykat že mi ta kontrolka pořád a pořád svítí .....
-
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 05.10.2007 21:56
- Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
No ono by se na to svícení dalo zvyknout, akorát ABS mi při tom dost scházelo
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
To je zajímavé mě ABS jde - jak se špatným snímačem, tak nyní i bez něj
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Nefunkční ESP,pokud nesvítí kontrolka ABS,tak nevyřadí z funkce ani ABS ani EDS ani ASR ani MSR
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 05.10.2007 21:56
- Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
No mě svítili kontrolky obě a to vždy - je možné, že to způsobuje rozdílná závada, protože já měl problém s
čidlem podélnýho zrychlení. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit ???
čidlem podélnýho zrychlení. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit ???
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
platí co jsem psal,ale to nevylučuje jinou závadu. nejprve hledej problém mezi čidlama v kolech,kabeláží,jednotkou ABS a napájením této jednotky,to je i ukostření nebo zkrat..a jednotka bere hodnoty i z koužku za airbagem,a nevím,zda ty dvě kontrolky nerozsvítí někdy i čidla na pedálech,zejména brzdy.
Až Ti bude ABS Fungovat, tak budto pojede i ESP a nebo bude druhá závada na ESP.ale řešit ESP když nejde ABS je špatně.
To je jako měnit žárovky,když nemáš baterku,prostě na to jdeš z opačné strany.
bez diagnostiky bych ale neotvíral ani kapotu a v úvahu připadá i zavzdušnění,a odvzdušnit ABS s ESP jsem tu někde psal kousek zpátky myslím.
Až Ti bude ABS Fungovat, tak budto pojede i ESP a nebo bude druhá závada na ESP.ale řešit ESP když nejde ABS je špatně.
To je jako měnit žárovky,když nemáš baterku,prostě na to jdeš z opačné strany.
bez diagnostiky bych ale neotvíral ani kapotu a v úvahu připadá i zavzdušnění,a odvzdušnit ABS s ESP jsem tu někde psal kousek zpátky myslím.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 05.10.2007 21:56
- Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Ovšem mě to hlásilo na diagnostice jen jeden problém a to čidlo podélného zrychlení - nesmyslný signál.
Po opravě čidla žádná závada, ani jednou se kontrolky nerozsvítily.
Proto jsem chtěl potvrdit, zda je možné, že má tato závada přimou souvislost s ABS a pokud ne, proč
mi to vypíná ESP i ABS.
Po opravě čidla žádná závada, ani jednou se kontrolky nerozsvítily.
Proto jsem chtěl potvrdit, zda je možné, že má tato závada přimou souvislost s ABS a pokud ne, proč
mi to vypíná ESP i ABS.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.04.2010 15:57
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Ahoj lidi,
mám Sharana (2003, TDI 85kW) cca měsíc, tak se ještě pořád rozkoukávám. Nicméně dneska ráno jsem omylem cvakl do tlačítka ESP (normálně jsem ho měl vždycky zhasnuté). A rozsvítila se mi kontrolka chyby, občas se mi rozsvítila už i před tím při jízdě, hlavně v nízkých otáčkách. V autorizovaným servisu, kde jsem to měl zkontrolovat po koupi a kde to koupil a servizoval předchozí majitel mi řekli, že to občas tyhle ročníky dělají (pravda, měl jsem před tím Vectru a tam si taky občas zasvítila závada a na jednotce žádná chyba nebyla) a že se nic neděje, že po zhasnutí a znovunastartování zmizí, což se taky stalo. Ale teď, když vypnut ESP se kontrolka rozsvítí a při zapnutí zhasne. Mám jet pozítří na dovolenou (Chorvatsko), mám trochu strach, aby se něco nevysypalo. Je to velkej problém? Tady na fóru jsem to zběžně prošel, ale nic podobného nenašel. Díky za odpovědi.
mám Sharana (2003, TDI 85kW) cca měsíc, tak se ještě pořád rozkoukávám. Nicméně dneska ráno jsem omylem cvakl do tlačítka ESP (normálně jsem ho měl vždycky zhasnuté). A rozsvítila se mi kontrolka chyby, občas se mi rozsvítila už i před tím při jízdě, hlavně v nízkých otáčkách. V autorizovaným servisu, kde jsem to měl zkontrolovat po koupi a kde to koupil a servizoval předchozí majitel mi řekli, že to občas tyhle ročníky dělají (pravda, měl jsem před tím Vectru a tam si taky občas zasvítila závada a na jednotce žádná chyba nebyla) a že se nic neděje, že po zhasnutí a znovunastartování zmizí, což se taky stalo. Ale teď, když vypnut ESP se kontrolka rozsvítí a při zapnutí zhasne. Mám jet pozítří na dovolenou (Chorvatsko), mám trochu strach, aby se něco nevysypalo. Je to velkej problém? Tady na fóru jsem to zběžně prošel, ale nic podobného nenašel. Díky za odpovědi.
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
jak píšeš tak to funguje cit.:Ale teď, když vypnut ESP se kontrolka rozsvítí a při zapnutí zhasne. ...... Takhle to funguje normálně,když vypneš esp rozsvítí se kontrolka,když zapneš tak zhasne....
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Přesně tak. Ta rozsvícená kontrolka indikuje NEFUNKČNOST, nebo VYPNUTÍ ESP.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Tak si tak jednou jedu,rozsvítí se na mě kontrolka ESP,svítí stále a nezhasíná.
Po vypnutí motoru a opětovném nastartování zase vše v pořádku.
Na VAGu to hodilo chybu:
Uvoln. sp. magn.cívky brzdného tlaku - F84 /sporadická.
Už se to jeví delší dobu opět v naprosté pohodě,bez jakéhokoliv zásahu.
Ach jo,co to zase je...?
Po vypnutí motoru a opětovném nastartování zase vše v pořádku.
Na VAGu to hodilo chybu:
Uvoln. sp. magn.cívky brzdného tlaku - F84 /sporadická.
Už se to jeví delší dobu opět v naprosté pohodě,bez jakéhokoliv zásahu.
Ach jo,co to zase je...?
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;