MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od majatrabi »

A kontroloval jsi veškeré trubky, ohledně sání, turba, intercooler?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od vikino »

Asi to bude díra někde v trubce,ale ještě jsem na to neměl čas kouknout.
V pondělí to vezu ke známýmu na rozvody,tak se to snad podaří najít a udělá se to sakumprdum.
vikino

BrendlJiri
Člen klubu
Příspěvky: 319
Registrován: 29.09.2007 12:33
Bydliště: jablonec nad nisou

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od BrendlJiri »

Potřebuji poradit auto moc nejede má zátah od spoda ale kolem 3000.otáček se zátah jakoby zastaví a uš to nabírá rychlost jen velmi pomalu zaslepil jsem egr ale auto začlo strašně kouřit ato černě vag nic nehlasí krom toho žeje vadná jednotka načipovaný to není akorát totak hulí
Sharan tdi afn 81kw

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od rfarsky »

Chtělo by to na Vagu zapnout VAG Scope a podívat se kde se ti drží nafta a vzduch za jízdy a každopádně smazat tu vadnou řídící jednotku.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od bodyvlk »

Zdravím pánové. Předem Vám všem přeji příjemné, milé a klidné strávení Vánoc a do roku 2009 vše nejlepší Vám i všem Vašim blízkým. A teď můj dotaz. Mám Sharana 1,9 TDi ( 1997 ) a stává se mi toto: když jedu se studeným motorem z kopce dolů jenom na rychlost a brzdy (3. stupeň a otáčky cca 2300), tak mi začne asi spíše modře kouřit. Po přidání plynu okamžitě přestane. Olej to tolik nežere, cca 1 l / 15000 km. Myslíte, že by mohlo být špatné odvětrávání skříně? Turbo je repasované, kroužky v pohodě, ventily asi také, simeringy na ventilech taky. Startuje to dobře, ale po nastartování to občas vyfoukne bílošedý dým, někdy víc a někdy vůbec. Někdy to chytne na drc a někdy na 2 otáčku a to už většinou zakouří. Jedině co mě napadá je toto. Ještě jedna věc, při volnoběhu po nastartování to smrdí jak avie a když mám auto čumákem dolů, třeba na nájezdech, tak to modře kouří skoro hne a smrdí to ještě víc. Při volnoběhu u teplého motoru to nesmrdí vůbec. Jak se pozná vadný vstřik? Předstih je na horní rysce.

vilem1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.04.2009 09:39

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od vilem1 »

Zdravím všech,mám takový problém když nastartuji auto 1.9tdi 81kw r.v.99 tak mi běží pěkně ale po cirka 1.minutě mi cvakne nějake relatko a auto mi začne kouřit bylí kouř z vyfuku jako by přestal jít jeden válec,když vypnu zapalovani a znovu nastartuji tak to přestane někdy až na potřeti.Zase někdy při jizdě mi zas to relatko zacvaká a válec mi nezhasne tak já nevím co to je.

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od jukinoo »

ahojte zufalo potrebujem radu a nikde som nenasiel odpoved mam taky problem ze ked idem dlhsie do kopca zacne v aute citit smrad ako keby sa palila nejaka guma ale ked idem po dialnici aj 200km tak nic egr som zaslepil aj odpojil kabel moze to mat z tym nieco spolocne dakujem za kazdu radu som uz z toho zufali

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od vilik »

Je docela možné, že ti někde prolíná olej a ten se dostává na výfukové potrubí, nebo turbo. Je ho málo na to, aby se to projevilo kouřem, ale na zasmradění to stačí. Takže si zkontroluj, jestli ti někudy neuniká.
Dál vypozoruj, jestli se ti při té jízdě do kopce nezvedá teplota. To by mohlo být těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. Zároveň s tím to většinou špatně topí.
A taky to může dělat špinavý motor, hlavně okolo hlavy, kde narůstá teplota. Směs mastnoty a prachu dokáže dělat divy.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

Příspěvek od jukinoo »

dakujem za odpoved je pravda ze motor je spinavy od oleja ale ten smrad sa mi nejavy ako spaleny olej dost to pripomina gumu a teplota je v poho pri jazde do kopca

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

Zdarec mně zase motor hulí modře při volnoběhu a jak se rozjedu tak je za mnou oblak modrého kouře. Když to mám na volnoběh v garáži a přidám na místě na 2000ot/min tak to hulí modře jak prase a jde strašně cítit nafta!
Studenej motor chytá jak bůh, teplej, ale nastartuju až po min. 10 vt. kdy už má i zaánovní baterie 100Ah dost... Takhle mně to blbne a hulí od loňského léta, letos na jaře jsem měnil turbo, nechal jsem udělat vstřiky, nastavení čerpadla, tlaky ve válcích v normě a vyčištění palivové soustavy to mně vyšlo na 2.500,- Kč, chvíli to startovalo normálně, ale dál to hulilo a teĎ jsem někdy rád, že to teplý nahodím... Spotřeba paliva 4,8 - 7,0 l/100km v normě, spotřeba oleje 0,3 - 0,5l/1000km taky v normě před tím než mně odešlo turbo tak 1l/1000km.
Prosím o radu...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od widle »

netěsnící guferka na ventilech...
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

widle píše:netěsnící guferka na ventilech...
Ty netěsnící guferka na ventilech jsem prozatím vyloučil (každopádně děkuji za radu), poněvadž ten smrad je zkrátka samá nafta + nějaký olej, ale docela se to zhoršuje. Přitom motor běhá bezproblémově, startuje bez obtíží (mimo teplej). To špatné startování, resp. jeho délka až 10 sek. by mohla být způsobena dle rady kamaráda mechanika i znečištěným strtérem, no nevím, ale nic mně to velice stát nebude a tak jsem jej vykuchal z motoru a předal odborníku autoelektrikáři.
Ještě mně napadla jedna věc, možná někdo poradí..., když jsem nechal dělat vstřiky tak mně mechanik říkal, že jeden ze vstřiků byl přisr... a špatně prášil. Byl na výměnu, ale pak mně tvrdil, že ho vyčistil a opět prášil jak má. No nastavil na nich tlaky a předvstřik na čerpadle (tvrdil) a tejden to chodilo (sic hulilo modře jako obvykle), ale potom vše jak bylo. No 2.500 krone za seřízení a vyčištění a sem tam kde sem byl.
Takže má otázka na vás přátelé SAGisti je, zda-li by to mohlo být způsobeno tím vstřikem, který třeba jen ukapává. Nerad bych odpálil píst. Hold do motoru nevidím, takže děkuji za vaše případné příspěvky k mému problému.
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od majatrabi »

No a jak vypadá tem předvstřik teť? Kontroloval jsi ho VAGem?
MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

majatrabi píše:No a jak vypadá tem předvstřik teť? Kontroloval jsi ho VAGem?
MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?
Abych pravdu řekl, tak jsem právě dodělal repas zadních brzd a nechal jsem zkontrolovat a vyčistit startér. S Vagem jsem měl doposud problém (TDIGraph nešel) tak budu zkoušet Vaga 3.04 a snad to už půjde, uvidíme...Bližší info dodám...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

majatrabi píše:No a jak vypadá tem předvstřik teť? Kontroloval jsi ho VAGem?
MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?
Takže změřeno, výsledek dle foto... Zdá se, že je předvstřik trochu nižší, ale mezi čárama, takže nevím... Každopádně to chulí naftu pořád stejně. :cry:
Přílohy
Předvstřik (1).jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“