MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
to maš marku pravdu ale co vim tak jak v golfech tak sharanech se označuji pouze V6 jak vpředu tak vzadu i u vw o těchto motorech mluvi jako o V6
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
Jo, to je fakt - v označení skutečně mají V6, ale je to vlastně špatně. Motory jsou jednoznačně vé-erka.
A zrovna u VW mě to dost udivuje - před lety totiž právě VW byla firma, která si na svých poněkud netypických motorech VR6 velice zakládala a jejich vývojáři se doslova obraceli naruby, když někdo (třeba novináři nebo odborní časopisníci) místo tolik propagovaného VR označil jejich motor pouze véčkem. Asi se trochu změnila doba či co...............?
A zrovna u VW mě to dost udivuje - před lety totiž právě VW byla firma, která si na svých poněkud netypických motorech VR6 velice zakládala a jejich vývojáři se doslova obraceli naruby, když někdo (třeba novináři nebo odborní časopisníci) místo tolik propagovaného VR označil jejich motor pouze véčkem. Asi se trochu změnila doba či co...............?
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
a co vlastně to VR znamená. Má to nějaký ekvivalent?
život je boj !
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
R = řadový (jedna hlava válců)
V = vidlicový (úhel sevření zpravidla kolem 60°-90°, dvě hlavy válců)
VR = vidlicový-řadový (úhel sevření max. 15°, jedna hlava válců)
V-VR = vidlicový-řadový do vidlice (dvě hlavy válců)
W = motor s válci řazenými do tří řad vzájemně svírajících tvar písmene W (tři hlavy válců)
P = plochý (Boxer) s protiběžnými písty (dvě hlavy válců)
Údaje o počtu hlav berte jako informativní a obecně platné. Existují totiž jako vždy a všude výjimky, například řadové čtyřválce, které mají pro každý válec vlastní hlavu (pak by motor R4 měl čtyři hlavy - například Chrysler Voyager 2,5TD), ovšem je to velmi vzácný jev.
Podobně s rezervou berte i číslování válců. Například u řadových motorů se v drtivé většině setkáte s číslováním od rozvodů, jen Renault válce čísluje od setrvačníku (co bychom taky chtěli od automobilky, kde ani neznají základy anatomie a vrazí pičku na čumák, že? ).
Našel jsem k tomu takový malinký obrázek - není to nic moc, ale pro aspoň nějakou ilustraci to snad postačí.
V = vidlicový (úhel sevření zpravidla kolem 60°-90°, dvě hlavy válců)
VR = vidlicový-řadový (úhel sevření max. 15°, jedna hlava válců)
V-VR = vidlicový-řadový do vidlice (dvě hlavy válců)
W = motor s válci řazenými do tří řad vzájemně svírajících tvar písmene W (tři hlavy válců)
P = plochý (Boxer) s protiběžnými písty (dvě hlavy válců)
Údaje o počtu hlav berte jako informativní a obecně platné. Existují totiž jako vždy a všude výjimky, například řadové čtyřválce, které mají pro každý válec vlastní hlavu (pak by motor R4 měl čtyři hlavy - například Chrysler Voyager 2,5TD), ovšem je to velmi vzácný jev.
Podobně s rezervou berte i číslování válců. Například u řadových motorů se v drtivé většině setkáte s číslováním od rozvodů, jen Renault válce čísluje od setrvačníku (co bychom taky chtěli od automobilky, kde ani neznají základy anatomie a vrazí pičku na čumák, že? ).
Našel jsem k tomu takový malinký obrázek - není to nic moc, ale pro aspoň nějakou ilustraci to snad postačí.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 16.02.2010 08:27, celkem upraveno 1 x.
- Briannn
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Nemám nikde napsané VR6 ani na autě ani v TP. Ford si tuto motorizaci označil jako CD-V6, tak mám toto.Marek77 píše:Ne? A co tedy máš? Pokud je mi známo, máš motor VR6, který je pouze ne zcela správně označován jako V6.Briannn píše:Jo a podpis si měnit nebudu já VR6 nemám
Na to, že máš motor VR6 bys měl být hrdý a naopak to všude s náležitou pýchou psát, protože motorů VR6 je jako šafrávu (V6-ku má kdekdo).
Jestli je to správné označení nebo ne, to je mi celkem jedno, hlavně že to jede , kurňa to je fofr.
Hrdý nehrdý, motor je něco extra, ale jen do doby než se podělá, pak mi to v servise naúčtují s R nebo i bez něj
Nevím co to CD znamená, třeba je to Fordova náhrada za to R. Takže asi tak no .
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
- agentviky
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 02.04.2008 17:58
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
ahoj chtěl bych slyšet váš názor na to že je 66 je Pdčko podle mě je to pěkná kravina ješte sem se stím nikdy nesetkal děkuji http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... an/6948148" onclick="window.open(this.href);return false;
Život je jízda,když smrt tak rychlá
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
tak tomu ver
Par jich je
Par jich je
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Vsetky diesle II ky su PD cka. Osobne by som skor doporucil aspon 85 ku.
- Lolik
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.12.2009 18:25
- Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Pěkné, zachovalé autíčko ale tu 66kW bych moc nebral!!!A dneska bych za to asi 250 000,- už nedal. za 8 let staré auto.Motor u něj dostává trochu na prd..lagentviky píše:ahoj chtěl bych slyšet váš názor na to že je 66 je Pdčko podle mě je to pěkná kravina ješte sem se stím nikdy nesetkal děkuji http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... an/6948148" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám zkušenost porovnat VW Transportera z roku 1996 kterej má 1,9Tdi 66kW, 250tis.km (o něco lechčí než SAG) s Alhambrou I, rok1999, 81kW 190tis.km. S obouma jezdím často a ten VW s 66kW je to pěká zdechlina. v kopcich to při sešlápnutí plynu nic nedělá a když zapřihnu přívěs s 2t kg tak se s ním plazím jak šnek protože to nejede. u Seata 81kW pošímrám plyn a jede jak drak!!! Je to paráda!!!
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
JJ, souhlasim s klukama. Neni to o zavodeni, ale v hodne momentech ta sila i akcelerace sikovna je. Ja take mam v Shardovi 85 kW a je to rekl bych, tedy aspon pro me idealni. Slabsi nevim nevim.
Jinak je to zachovaly to jo, ale silene predrazeny. Dneska sezenes auto v cca stejny kvalite a stari za 2/3 ceny tohoto
Jinak je to zachovaly to jo, ale silene predrazeny. Dneska sezenes auto v cca stejny kvalite a stari za 2/3 ceny tohoto
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Přesně jak píší kluci - i motory PD s výkonem 66kW existují (označené jsou ANU). Patper ví o čem hovoří - tento motor do nedávna v autě měl (a určitě není sám).agentviky píše:ahoj chtěl bych slyšet váš názor na to že je 66 je Pdčko podle mě je to pěkná kravina ješte sem se stím nikdy nesetkal děkuji http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... an/6948148" onclick="window.open(this.href);return false;
Pravda - motor ANU 66kW PD není právě rozšířený. Do našich končin se původně vůbec nedodával, byl určen pro trh BeNeLux, kde se pojistky na auta platí podle výkonu motoru, nikoli kubatury. Pro tamní trh byl tento motor výkonově dostačující (Holandsko je samá rovina) a proto se tyto motorizace dodávaly hlavně tam.
Motory 1,9 TDi PD se vyrábějí v mnoha výkonech - začínáme na 66kW, dále 74kW, 77kW, 85kW, 96kW, 110kW a jistě i jiné, o kterých nevím nebo si nevzpomínám.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
ANU sa bezne v nasich koncinach predaval. Od zaciatku II jok do 2003 tieho bol na vyber len medzi ANU a AUY.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Já jsem ho v ČR v nabídce prodejců nenašel. Ale možná jsem se špatně koukal - v té době jsem se o SAG nezajímal. ANU navíc není motor, který by byl středem mého zájmu, takže asi proto .abeljozef píše:ANU sa bezne v nasich koncinach predaval. Od zaciatku II jok do 2003 tieho bol na vyber len medzi ANU a AUY.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 08.05.2009 17:27
Re: SHARAN, ALHAMBRA, GALAXY: rozdíly, porovnání
Je nejaky vizualny rozdiel Galaxy l 1.9 tdi, medzi motormi 66kw, a 81 KW ? Da sa to na motore niekde precitat, alebo zistit ? Jedna sa o to, ze ak bol motor vymeneny a neverime udajom v TP, ako to zistit, co je tam za motor ? Stitok sme nenasli.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
když se takzvaně mění motor, tak to zpravidla znamená pouze výměnu bloku (polomotoru), a to ještě samo o sobě neznamená změnu výkonu... někde v přední částí bloku je vyražen typ motoru - AHU a 1Z pro 66kw, AFN a AVG pro 81kw - všechny tyto typy motorů mají totožné a zaměnitelné bloky, i když je blok ze silnější verze, výkonnostně se nic nemění, výkon udává primárně řídící jednotka motoru (ta se ale s motorem normálně nemění), dále se konkrétně tyto výkonové verze liší turbem a vstřikovacími tryskami, jinak to vizuálně není poznat, problém je akorát ten, že ač je motor (blok) konstrukčně zcela totožný s původním typem, musí se typ vyražený na bloku shodovat s údajem v tp (řeší se to změnou v tp), pokud auto prošlo evidenční kontrolou a přepisem, tak je asi vše ok
takže když máš podezření na to, že je v autě "jiný" motor, zeptej se "proč by mohl byt měněn?"
1 - vyběhání, zadření - tady se v drtivé většině, mění jen blok za cenu kolem 5 - 10 000 (tam je ovšem to zmiňované značení typu), ale výkon a ani žádné jiné vlastnosti se nemění
2 - zvedání výkonu - tam zase blok normálně zůstává původní, jen se "chipuje" jednotka, osazují se trysky případně turbo ze silnější verze (tyhle díly se prodávají samostatně a málokdy bývají součástí prodávaného motoru jako náhradního dílu, mají i podobně vysokou cenu jako samotný blok a taky nebývá důvod výměny všech těchto dílů, protože normálně se nezničí všechny najednou)
proto si myslím, že prakticky není žádný racionální důvod měnit kompletní agregát a už vůbec ne na nižší výkonovou verzi
takže když máš podezření na to, že je v autě "jiný" motor, zeptej se "proč by mohl byt měněn?"
1 - vyběhání, zadření - tady se v drtivé většině, mění jen blok za cenu kolem 5 - 10 000 (tam je ovšem to zmiňované značení typu), ale výkon a ani žádné jiné vlastnosti se nemění
2 - zvedání výkonu - tam zase blok normálně zůstává původní, jen se "chipuje" jednotka, osazují se trysky případně turbo ze silnější verze (tyhle díly se prodávají samostatně a málokdy bývají součástí prodávaného motoru jako náhradního dílu, mají i podobně vysokou cenu jako samotný blok a taky nebývá důvod výměny všech těchto dílů, protože normálně se nezničí všechny najednou)
proto si myslím, že prakticky není žádný racionální důvod měnit kompletní agregát a už vůbec ne na nižší výkonovou verzi