MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Tak já recenzím taky nevěřím a je to o mně všeobecně známé. Ostatně svědčí o tom třeba to, že normálně a beze strachu jezdím na čínských pneumatikách, přestože celý svět mě za to odsuzuje (snad krom Číňanů). A není to jen o tom - prostě nejlepší je vlastní zkušenost a názory skutečných majitelů a uživatelů - nějaký "odborník" od stolu mě moc nebere. Takže, Vašíku, v tomhle se rozhodně shodujeme.
Mně osobně se v recenzích na SAG vůbec nelíbí vyjádření, že tyhle vozy neoplývají kdovíjakou spolehlivostí. Já si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s valnou většinou aut různých značek mi SAGy připadají naopak nesmírně spolehlivé stroje, které jsou stavěné na stovky tisíc kilometrů bez výraznějších investic.
Svět rychle zapomněl na benzinové motory Ford CVH či Endura v osmdesátých letech (Escorty a Fiesty), které nenajely ani sto tisíc a byly na odpis. Rychle se zapomnělo na zásadní až fatální poruchy elektriky u Fiatů, zkroucené hlavy u Renaultů či zlomené čumáky, praskající torzní odporužení a jiné existenční potíže. Proti tomu je žhavicí svíčka v bufíku, zlomený drátek v krku pátých dveří nebo poškrábaný tapecírunk u mého auta fakt jen detailem .
Mně osobně se v recenzích na SAG vůbec nelíbí vyjádření, že tyhle vozy neoplývají kdovíjakou spolehlivostí. Já si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s valnou většinou aut různých značek mi SAGy připadají naopak nesmírně spolehlivé stroje, které jsou stavěné na stovky tisíc kilometrů bez výraznějších investic.
Svět rychle zapomněl na benzinové motory Ford CVH či Endura v osmdesátých letech (Escorty a Fiesty), které nenajely ani sto tisíc a byly na odpis. Rychle se zapomnělo na zásadní až fatální poruchy elektriky u Fiatů, zkroucené hlavy u Renaultů či zlomené čumáky, praskající torzní odporužení a jiné existenční potíže. Proti tomu je žhavicí svíčka v bufíku, zlomený drátek v krku pátých dveří nebo poškrábaný tapecírunk u mého auta fakt jen detailem .
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Prostě u SAGů je několik věcí, na které, když se dá pozor, mají ta auta extrémně dlouhou životnost taková jednička s rotačkou je stavěná na půl mega+++, když si člověk pohlídá korozi, bude měnit pravidelně olej a filtry, zaslepí EGR, pořeší váhu ... dvojky jsou designově zase mnohem modernější a co se týče techniky, mají ty samé mouchy co passaty, octávky, golfy...
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Jen pro zajímavost: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... an/8819113" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena je dobrá aspoň je vidět, co ta auta vydrží
"pravidelně vyplňovaná servisní kniha pouze ve VW, poslední servis při 491695 km"
Cena je dobrá aspoň je vidět, co ta auta vydrží
"pravidelně vyplňovaná servisní kniha pouze ve VW, poslední servis při 491695 km"
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
jj, mi motor vydržel přes 750tis km, odešlo pak čeradlo....maxie píše:Prostě u SAGů je několik věcí, na které, když se dá pozor, mají ta auta extrémně dlouhou životnost taková jednička s rotačkou je stavěná na půl mega+++, když si člověk pohlídá korozi, bude měnit pravidelně olej a filtry, zaslepí EGR, pořeší váhu ... dvojky jsou designově zase mnohem modernější a co se týče techniky, mají ty samé mouchy co passaty, octávky, golfy...
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Jak znam AAA tak to auto melo najeto 700000 km.maxie píše:Jen pro zajímavost: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... an/8819113" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena je dobrá aspoň je vidět, co ta auta vydrží
"pravidelně vyplňovaná servisní kniha pouze ve VW, poslední servis při 491695 km"
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
tohle už je prašť jak uhoď, jestli 500 nebo 700,- našinci už se točí panenky, když to začíná dvojkou na tachometru... mezi námi, za 7 pětek dvojkovej sharan pro někoho, kdo najede 10.000 za rok je super volba, tady bych se těch kilometrů nebál
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Motorizace 1,8T byla velmi zdařilá v mnoha modelech koncernu. Mně se s Octavií osazenou tímhle motorem jezdilo nesmírně dobře. Soused má tenhle motor v A4 a najeto daleko přes tři sta tisíc - zatím bez problému.
Pokud kupuju dvojkový Sharan za 70.000 Kč, počítám s tím, že dřív nebo později do něho dalších X tisíc Kč nasypu. To dá rozum každému potenciálnímu zájemci. Takže v tom nevidím problém.
Pokud kupuju dvojkový Sharan za 70.000 Kč, počítám s tím, že dřív nebo později do něho dalších X tisíc Kč nasypu. To dá rozum každému potenciálnímu zájemci. Takže v tom nevidím problém.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
A máš to od novoty,nebo ojetinu?Ján Porada píše:Mám 2.0 103 kw 250 000 km, ale nie som spokojný, motám sa kolo neho jak kolo vajíčka ňuňu-ťuťu a spojka fuč, zotrvák fuč, kladka fuč, chladič fuč, poloosi fuč, ložislo v prevodovke fuč, neviem. Podľa mňa nie všetko "in" je ok.
Ložisko v převodovce zničí ten,kdo nevymění olej do 5ti let.Víc olej nevydrží ani v sudu.
Jinak to je spotřební materiál,jakmile nejsou nouzové režimy,tak je to OK,ne?
Zkus se ještě rozepsat o tom motoru,jaký máš kod motoru BMM? Jak se to chová spotřeba,výkon,jízda,atd...
Já myslím,že to je vynikající motor. Hlavně krásně jede,něco jako 1.8T
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
BMM se do SAGu nedává. Tam je BRT.
Jinak si myslím, že naftové dvoulitry rozhodně nejsou tak povedené jako "staré dobré" jedna-devítky. Takové motory ASZ nebo BTB (ARL), ale i slabší verze - to všechno jsou držáky s vyzkoušenými technologiemi a myslím, že ve srovnání s dvoulitrem je to sázka na jistotu. Dvoulitr je vždy zajíc v pytli, a to i nový.
Jinak si myslím, že naftové dvoulitry rozhodně nejsou tak povedené jako "staré dobré" jedna-devítky. Takové motory ASZ nebo BTB (ARL), ale i slabší verze - to všechno jsou držáky s vyzkoušenými technologiemi a myslím, že ve srovnání s dvoulitrem je to sázka na jistotu. Dvoulitr je vždy zajíc v pytli, a to i nový.
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Musím souhlasit, sice není ARL a ASZ takový etalon výdrže, jako byly rotačky, ale pořád jsou o dost méně choulostivé, než dvoulitry...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
No jo, no - nic není jako dřív a zlaté staré rotačky................
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.09.2009 15:21
Rozdíl v motorech AMY a AAA
Zdravím pánové, zajímal by mne problém. Mám na dílně Sharana s motorem 2,8 VR6 kód AMY ale nějak se mi nedaří takový motor sehnat. Zatím jsem narazil pouze na nabídky motoru AAA ale nikde nemohu najít rozdíl. Prozradí mi někdo rozdíly těchto dvou kódů? Děkuji za odpověď.
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: Rozdíl v motorech AMY a AAA
Na kód motoru AAA si dej veliký pozor. To zavání nejmenovaným skvělým autobazarem
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Mám dojem, že z hlediska mechaniky jsou to identické motory. Liší se možná řídicí jednotkou, možná vstřikovacími ventily. Ale mechanická část je téměř stoprocentně identická.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.11.2010 07:22
- Bydliště: České Budějovice / Praha
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Čau chlapi, něco jsem tu vyčetl, ale přesto bych vás chtěl požádat o názor, jaký z motorů byste volili v novějším SAGu - pozitiva a negativa motorů 1.9 TDI 96kW (r.v. 2003-2006) nebo novější 2.0 TDI 103kW (od roku 2007)? Je ta 1.9 TDI 96kW se systémem vstřikování PD jako 1.9 TDI 85kw? U motorů 2.0 TDI 103kW prý odchází vstřiky a praskají hlavy, sériově je asi vybaven filtrem pevnýc částic...tento motor asi nebrat, že? Najezdím kolem 30.000km ročně, tak aby to nějaký rok vydrželo. Je mi jasné, že také záleží na kusu a prodělaném servisu.