MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Tak já recenzím taky nevěřím a je to o mně všeobecně známé. Ostatně svědčí o tom třeba to, že normálně a beze strachu jezdím na čínských pneumatikách, přestože celý svět mě za to odsuzuje (snad krom Číňanů). A není to jen o tom - prostě nejlepší je vlastní zkušenost a názory skutečných majitelů a uživatelů - nějaký "odborník" od stolu mě moc nebere. Takže, Vašíku, v tomhle se rozhodně shodujeme.

Mně osobně se v recenzích na SAG vůbec nelíbí vyjádření, že tyhle vozy neoplývají kdovíjakou spolehlivostí. Já si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s valnou většinou aut různých značek mi SAGy připadají naopak nesmírně spolehlivé stroje, které jsou stavěné na stovky tisíc kilometrů bez výraznějších investic.

Svět rychle zapomněl na benzinové motory Ford CVH či Endura v osmdesátých letech (Escorty a Fiesty), které nenajely ani sto tisíc a byly na odpis. Rychle se zapomnělo na zásadní až fatální poruchy elektriky u Fiatů, zkroucené hlavy u Renaultů či zlomené čumáky, praskající torzní odporužení a jiné existenční potíže. Proti tomu je žhavicí svíčka v bufíku, zlomený drátek v krku pátých dveří nebo poškrábaný tapecírunk u mého auta fakt jen detailem :wink:.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

Prostě u SAGů je několik věcí, na které, když se dá pozor, mají ta auta extrémně dlouhou životnost :-) taková jednička s rotačkou je stavěná na půl mega+++, když si člověk pohlídá korozi, bude měnit pravidelně olej a filtry, zaslepí EGR, pořeší váhu ... dvojky jsou designově zase mnohem modernější a co se týče techniky, mají ty samé mouchy co passaty, octávky, golfy...

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

Jen pro zajímavost: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... an/8819113" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena je dobrá :-) aspoň je vidět, co ta auta vydrží :-D

"pravidelně vyplňovaná servisní kniha pouze ve VW, poslední servis při 491695 km"

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od widle »

maxie píše:Prostě u SAGů je několik věcí, na které, když se dá pozor, mají ta auta extrémně dlouhou životnost :-) taková jednička s rotačkou je stavěná na půl mega+++, když si člověk pohlídá korozi, bude měnit pravidelně olej a filtry, zaslepí EGR, pořeší váhu ... dvojky jsou designově zase mnohem modernější a co se týče techniky, mají ty samé mouchy co passaty, octávky, golfy...
jj, mi motor vydržel přes 750tis km, odešlo pak čeradlo....
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od jeff78 »

maxie píše:Jen pro zajímavost: http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... an/8819113" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena je dobrá :-) aspoň je vidět, co ta auta vydrží :-D

"pravidelně vyplňovaná servisní kniha pouze ve VW, poslední servis při 491695 km"
Jak znam AAA tak to auto melo najeto 700000 km.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

tohle už je prašť jak uhoď, jestli 500 nebo 700,- našinci už se točí panenky, když to začíná dvojkou na tachometru... mezi námi, za 7 pětek dvojkovej sharan pro někoho, kdo najede 10.000 za rok je super volba, tady bych se těch kilometrů nebál :-)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Motorizace 1,8T byla velmi zdařilá v mnoha modelech koncernu. Mně se s Octavií osazenou tímhle motorem jezdilo nesmírně dobře. Soused má tenhle motor v A4 a najeto daleko přes tři sta tisíc - zatím bez problému.

Pokud kupuju dvojkový Sharan za 70.000 Kč, počítám s tím, že dřív nebo později do něho dalších X tisíc Kč nasypu. To dá rozum každému potenciálnímu zájemci. Takže v tom nevidím problém.

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Auto1 »

Ján Porada píše:Mám 2.0 103 kw 250 000 km, ale nie som spokojný, motám sa kolo neho jak kolo vajíčka ňuňu-ťuťu a spojka fuč, zotrvák fuč, kladka fuč, chladič fuč, poloosi fuč, ložislo v prevodovke fuč, neviem. Podľa mňa nie všetko "in" je ok.
A máš to od novoty,nebo ojetinu?
Ložisko v převodovce zničí ten,kdo nevymění olej do 5ti let.Víc olej nevydrží ani v sudu.
Jinak to je spotřební materiál,jakmile nejsou nouzové režimy,tak je to OK,ne?
Zkus se ještě rozepsat o tom motoru,jaký máš kod motoru BMM? Jak se to chová spotřeba,výkon,jízda,atd...
Já myslím,že to je vynikající motor. Hlavně krásně jede,něco jako 1.8T :)
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

BMM se do SAGu nedává. Tam je BRT.


Jinak si myslím, že naftové dvoulitry rozhodně nejsou tak povedené jako "staré dobré" jedna-devítky. Takové motory ASZ nebo BTB (ARL), ale i slabší verze - to všechno jsou držáky s vyzkoušenými technologiemi a myslím, že ve srovnání s dvoulitrem je to sázka na jistotu. Dvoulitr je vždy zajíc v pytli, a to i nový.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

Musím souhlasit, sice není ARL a ASZ takový etalon výdrže, jako byly rotačky, ale pořád jsou o dost méně choulostivé, než dvoulitry...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

No jo, no - nic není jako dřív a zlaté staré rotačky................

hadzim
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 02.09.2009 15:21

Rozdíl v motorech AMY a AAA

Příspěvek od hadzim »

Zdravím pánové, zajímal by mne problém. Mám na dílně Sharana s motorem 2,8 VR6 kód AMY ale nějak se mi nedaří takový motor sehnat. Zatím jsem narazil pouze na nabídky motoru AAA ale nikde nemohu najít rozdíl. Prozradí mi někdo rozdíly těchto dvou kódů? Děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: Rozdíl v motorech AMY a AAA

Příspěvek od Skyppy »

Na kód motoru AAA si dej veliký pozor. To zavání nejmenovaným skvělým autobazarem :laugh: :laugh: :laugh:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Mám dojem, že z hlediska mechaniky jsou to identické motory. Liší se možná řídicí jednotkou, možná vstřikovacími ventily. Ale mechanická část je téměř stoprocentně identická.

richigold
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 29.11.2010 07:22
Bydliště: České Budějovice / Praha

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od richigold »

Čau chlapi, něco jsem tu vyčetl, ale přesto bych vás chtěl požádat o názor, jaký z motorů byste volili v novějším SAGu - pozitiva a negativa motorů 1.9 TDI 96kW (r.v. 2003-2006) nebo novější 2.0 TDI 103kW (od roku 2007)? Je ta 1.9 TDI 96kW se systémem vstřikování PD jako 1.9 TDI 85kw? U motorů 2.0 TDI 103kW prý odchází vstřiky a praskají hlavy, sériově je asi vybaven filtrem pevnýc částic...tento motor asi nebrat, že? Najezdím kolem 30.000km ročně, tak aby to nějaký rok vydrželo. Je mi jasné, že také záleží na kusu a prodělaném servisu.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“