STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
- petrg
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 26.09.2007 11:06
- Bydliště: PRAHA
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Ahoj, jen se chci zeptat ,to jako když přijedu na STK se starým rozvodákem ,tak mi zničí motor a ještě si to nachaj ode mě odsouhlasit.
Ford Galaxy 1,9TDI 85KW Ghia, 2003
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Dríve jsem vždycky podepisoval nějaký papír, který je zbavil odpovědnosti v těchto případech. Teď už nic. Takže by mě to taky docela zajímalo.
Na poslední STK se mě ptal kolik mají rozvody najeto. Řekl jsem, že to mám rok a podle servisky by měly rozvody mít najeto asi půl intervalu výměny. Nějak divně čučel a nakonec jsem odjel bez vytáčení. Ale mohlo to být taky proto, že mu na bloku nedržel senzor otáček a třikrát mu spadl. Nadával jak strrá Kropáčková. Tak nevím.
Na poslední STK se mě ptal kolik mají rozvody najeto. Řekl jsem, že to mám rok a podle servisky by měly rozvody mít najeto asi půl intervalu výměny. Nějak divně čučel a nakonec jsem odjel bez vytáčení. Ale mohlo to být taky proto, že mu na bloku nedržel senzor otáček a třikrát mu spadl. Nadával jak strrá Kropáčková. Tak nevím.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
U naftových motorů se měří kouřivost - saze. Proto se motor vytáčí až na omezovač. Několikrát. Samozřejmě, že motor musí být zahřatý na provozní teplotu.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Jose1 píše:No já se svým nafťákem na STK byl jen při přihlášení a netuším, co s ním dělali. Ale jak to tady čtu, tak nevěřím vlastním očím. Já teda nevím, ale od čeho je řídící jednotka a záznam chyb v systému. Když tomu autu něco je, třeba nesplňuje emisní limity, tak se to snad dá přečíst v paměti. Nebo se pletu?
A ne to honit v otáčkách až z toho něco vypochoduje ven.
Zial VAGomom sa z pamate zavat skutocne neda zistit emisny stav motora. Vela zavadovych stavov sa neda v pamati zavad zachytit.
Prikald: cidlo teploty motora - meni svoj odpor v zavyslosti na teplote chladiacej kvapaliny.
Na svorkach z cidla RJ motora meria napatie z cidla. Vie ze rozsah je napr. 2 - 10 V.
ak ma hodnotu 50 stupnov reprezentovat hodnota napr 6V ale na RJ motora je 9V tak zavada sa do pamate zavad nezapise nakolko je signal v tolerancii a RJ motora nema ako zistit ze ju cidlo "klame".
Ak je na svorkach hodnota napr 1V alevo 11V to uz RJ motora vyhodnoti ako nedoveryhodny signal a zapise do pamate zavad.
Taktiez ak je cidlo alebo kablove vedenie v skate tak vie identifikovat skrat voci + alebo - a zapise do pamate zavad.
Taktiez ak je prerusene vedenie tzn napatie =0 tak to vyhodnoti ako prerusenie a zapise do pamate zavad.
RJ tiez rozlisuje trvale a sporadicke zavady.
Ak je zavada premanentna je v pamati zavad vedena ako zavada
Ak sa vyskytuje neravidelne je vedena ako sporadicka
AK sa vyskytne len raz tak je docasne vedena ako sporadicka a ked sa po x startoch neprejavy tak je z pamate zavad sama vymazana.
Taktiez VAG nie je schopny zistit stav piestov, kruzkov, trysiek resp vstrekov ....
VAG nie je vzdy vsemocny nastroj ktory hned presne identifikuje zavadu.
- bud vie identifikovat zavadu presne
- alebo nevie presne identifikovat zavadu ale vie napovedat kde sa moze nachdzat
- su aj pripady ked to nejde, blbne a VAG pritom hlasi ze vsetko je v poriadku.
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
abeljozef
No konečně, čekám kdy se ozveš na toto téma. Tím je to objasněno.
No konečně, čekám kdy se ozveš na toto téma. Tím je to objasněno.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
A co olej, nedělá při emisích problém? Trochu mi jde přez turbo?! Čeká mne to co nevidět.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
TDI PD od VW vzdy "zeru" olej. Neviem ako je na tom klasicke TDI. Kolko dolievas za 15 000 ?
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Proč jezdíš na zónu???Nejhorší co může u nas být.U Krchníka je to v pohodě a nebo na emise do Podbořan.Svoje auto bych takhle vytáčet nenechal.A soused nade mnou mu na zóně řekl,že přijel na emise a ne aby mu oddělal motor,takže mu nic nepodepíše.A najednou to šlo bez vytáčení a bez uplatku.Nesmíš se bát otevřít pusu.kazbic píše:Do omezovače to tedy nevím,ale koukal jsem na ty budíky co tam měl.Bylo to 4820 otáček.Bílé pole je do 4600,červené mi začíná při 48OO.Doopravdy to udělal nejmíň 4x.Když jsem na emise přijel,tak kouknul na teplotu motoru a řekl mi,že to mám ještě zahřát.Na STK a emise to mám totiž jen 5 km (Verne zóna) a nestačilo se to řádně zadýchat.Tak jsem Sharika protáhl pár kilometrů do kopců a vrátil se.Pak mi strčil do ruky papír,kde bylo napsáno něco v tom smyslu,jako že když vznikne nějaká škoda na motoru,tak že oni jsou v poho.Na toto jsem byl už připraven od kámošů z práce kteří mají také nafťáka.Podepsal jsem to.Ptal se kolik mám naježděno na tom rozvoďáku.Já ho měnil před 20 OOO km,tak byl spokojený.Ty otáčky jsou fakt děsný.Rvalo mi to srdíčko .Technik to ještě umocnil,když mi řekl,abych šel dál od motoru,prý "kdyby náhodou".Ptal jsem se ho,jestli není jiná cesta jak změřit emise u nafťáku a zatím není.Nikoho rozumnýho jsem nekontaktoval,prdím na to.Když má něco odejít,tak to odejde.Na obou stanicích už mají kamery.Zatím jim to prý nejede na 100%,ale už tam jsou.Za chvíli budou všude.jbarman píše:Když už byl Kazbič na emisích, tak bych ho chtěl poprosit, jestli mu podle pravidel STK vytočili 5 x motor do omezovače otáček, nebo si to domluvil někde u někoho rozumnýho?
Jinak cena za emise 600 Kč a STK též 600 Kč.Na dva roky je pokoj
Docela Vás kluci obdivuju,to radši objedu půl republiky kvůli emisím.U náklaďáku jsem to taky neviděl,že by někdo něco vytáčel.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
3 dcl na 1000 cca, možná i 0,5 litruabeljozef píše:TDI PD od VW vzdy "zeru" olej. Neviem ako je na tom klasicke TDI. Kolko dolievas za 15 000 ?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
no, to uz je dost ....
- Shar
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 13.08.2008 13:22
- Bydliště: jižní Morava
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Ja s klasickym TDI nedolivam, vzdy se vlezu mezi rysky. 15.000 km na vymenu.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
do většiny motorů není třeba dolívat, taky jsem nedolíval, než jsem byl nucen vyměnit turbo, koupil jsem starší a teď dolívám jak do skůtru
abeljozef:
a nevadí to na emisích?
abeljozef:
a nevadí to na emisích?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
Ci to vadi - ci to namera na emisiach ti neviem povedat.
Ak by si mal benzin a takuto spotrebu oleja tak urcite neprejdes lebo mas minimalne zniceny katalizator.
Ak by si mal benzin a takuto spotrebu oleja tak urcite neprejdes lebo mas minimalne zniceny katalizator.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
tak mám po emisích a stk,
na těch emisích to teda probíhalo tak.. vjel jsem do garáže, technik řekl ať mu nechám TP, OTP, kartičku emisí a klíče v zapalování, a že mám jít do kanclu, že pro mne příjde a zavřel za mnou vrata, nic jsem neslyšel ani neviděl (co oči nevidí to srdce nebolí ), emise OK, na protokolu jsou naměřené hodnoty zhruba poloviční proti povoleným, 650,-
stk - našel jen malou vůli pravého svislého čepu, jinak do lehkých závad psal ještě výfuk potrubí-stav a převodovka-těsnost, stk OK, 450,- a naschle za 2 roky
na těch emisích to teda probíhalo tak.. vjel jsem do garáže, technik řekl ať mu nechám TP, OTP, kartičku emisí a klíče v zapalování, a že mám jít do kanclu, že pro mne příjde a zavřel za mnou vrata, nic jsem neslyšel ani neviděl (co oči nevidí to srdce nebolí ), emise OK, na protokolu jsou naměřené hodnoty zhruba poloviční proti povoleným, 650,-
stk - našel jen malou vůli pravého svislého čepu, jinak do lehkých závad psal ještě výfuk potrubí-stav a převodovka-těsnost, stk OK, 450,- a naschle za 2 roky
- pery
- Jezdec
- Příspěvky: 323
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frenštát p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK TECHNICKÁ: jak jste na tom s technickou?
No taky mě to za měsíc čeká . Vyměním olej filtry a šup na to . Jen doufám , že to nebudou moc vytáčet , nebo to nevydejchám.
Pokud si myslíte , že máte vše pod kontrolou, nejedete dost rychle