BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od johnyM128 »

matko001 píše:Presne to iste riesim aj ja - zatial sa priklanam k 300mm Zimmermam sport kotuce/zimmermann dosky za 180€ (4600CZK) z Nemecka, len som neskutocne nerozhodny.
:D tak dako, radim sa cez SZ so specialistom Dedlom ktory co to uz pojazdil, takze uvidime aku kombinaciu odporučí :D ak by, spáchame nejakú objednávku :D

mal som raz OMP brzdy a to bola iná sranda :D

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od M@rty74 »

Do nedávné doby jsem měl kotouče "originál VW" a desky TRW, cca 20-25000km mám Zimmermam sport kotouče a Zimmermann desky - zcela otevřeně Vám říkám, že jsem nepoznal žádný rozdíl v běžném použití. Do žádné krizovky jsem se naštěstí nedostal...

Ale také jezdím po letech a km za volantem vyhlídkovou a víceméně předpisovou ...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od johnyM128 »

s tým s Tebou súhlasím, ono vždy to lepšie brzdí ked sa rozchodia vodítka, nový kotúč nové platničky, niekedy je to placebo efekt...

na felde som ale v kratkom case vystriedal vela brzd za sebou /roadhouse, comline, ate, pagid, omp/ a bol tam rozdiel

roadhouse neutrálne, brzdia vcelku dobre ale neutralny nastup, kdezto ate brzdilo fantasticky od zaciatku... omp rovnako ako ate, ale ked sa zahrialo bolo to este lepšie :D

skusal niekto EBC brzdy? http://www.ebcbrzdy.sk/automobily-brzdove-platnicky.php" onclick="window.open(this.href);return false;

vyzerá to byt niečo na štýl OMP :D

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od kubenec »

Já asi půjdu do "ZIMMERMANN Brzdový kotouč (250.1346.20)" a "TRW Sada brzdových destiček, kotoučová brzda (GDB1538)"

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od johnyM128 »

takže po preskúmaní všetkého možného - zimmermann sport a normalne - rovnaky material, trošilinku ine chladenie vnutorne a plus dierovanie :D

určite nie TRW platnicky, overená kombinácia je zimmermann + textar /tam by sa dal pouzit aj pagid, rovnaká linka rovnaký materiál/... vela ludí spomínalo ze je to super kombinácia

ja teraz už zvažujem klasika zimmermann a EBC green line :D
Naposledy upravil(a) johnyM128 dne 31.05.2013 15:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od patper »

johnyM128 :!: :!: :!:

:!: :arrow:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 78#p346578" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: 6. KDY POUŽÍT TLAČÍTKO "CITOVAT"
Tlačítko citovat použijte pokud chcete odpovídat na konkrétní příspěvek jiného uživatele ze starších předchozích stran daného tématu.
(Předejdete tím zbytečnému natahování témat opakováním předešlých příspěvků.)

Uživatelský avatar
jackal
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poltár, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od jackal »

pripajam moje skusenosti s brzdami:
... ako som uz pred casom spominal, mal som kombinaciu QH kotuce a Ferodo platnicky, vpredu a a aj vzadu rovnaka kombinacia - velmi nevhodna kombinacia a zla volba, za mokra mi brzdy vädli, vobec to nebrzdilo a ani ked boli suche, brzdny ucinok bol velmi slaby... ist do platniciek Ferodo som sa rozhodol preto, lebo som mal s nimi vynikajuce skusenosti na Felicii v kombinacii s vrtanymi kotucmi OMP... ale s kotucmi QH je to velmi zla kombinacia...

po upozorneni kamaratom, ze to naozaj viac nebrzdi, ako brzdi, som sa rozhodol predsa len vymenit komplet brzdy :-( (a to som si myslel, ze povodne brzdy mi nejaky, nie kratky cas, vydrzia, vzhladom na nie malu investiciu) podotykam, ze kombinacia QH a Ferodo mi vydrzala cca 40 tis. km a cca 2 roky, co nepovazujem za dostatocny cas, nakolko podla fotiek mozte posudit, ze tie brzdy, hlavne v zadu, boli v dezolatnom stave :-( fotky prednych brzd bohuzial nemam k dispozicii

cca. pred 2 mesiacmi som vymenil komplet predok za ATE a konecne som pocitil, ako sa ma auto spravat, ked stupim na brzdu, auto naozaj zacalo poriadne brzdit :-) tento vikend som sa pustil do vymeny aj zadnych brzd, pouzil som TRW komplet a brzdny ucinok sa este zlepsil, takze z mojej strany urcite spokonost

ked som videl, resp. pri rozoberani zistil, v akom stave mam brzdove platnicky vzadu, dakoval som bohu, ze sa mne a posadke auta nic nestalo...
Přílohy
prava strana vzadu - pred demontazou
prava strana vzadu - pred demontazou
prava strana vzadu - pred demontazou
prava strana vzadu - pred demontazou
prava strana vzadu - detail :-(
prava strana vzadu - detail :-(
platnicky z pravej strany :-(
platnicky z pravej strany :-(
pratnicka z pravej strany - jedna bola uplne bez oblozenia a na druhej platnicke bolo ulomene oblozenie
pratnicka z pravej strany - jedna bola uplne bez oblozenia a na druhej platnicke bolo ulomene oblozenie
S-Alh 2.0TDI 103kW CFFB, model 2014
EX: Sh 1.9 TDI 85kW AUY, 108,2 kW (147,1 PS) 352,6 Nm pri 1930 ot/min.
Alh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2010
Sh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2008
Sh 1.9 TDI 96kW, ASZ, 2006

Uživatelský avatar
jackal
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poltár, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od jackal »

pokracovanie fotiek
Přílohy
detail platniciek Ferodo - prava zadna strana
detail platniciek Ferodo - prava zadna strana
kotuc pravy - vonkajsia strana
kotuc pravy - vonkajsia strana
kotuc pravy - vnutorna strana
kotuc pravy - vnutorna strana
lava strana - pred demontazou
lava strana - pred demontazou
lava strana - detail brzdovej platnicky (bola v lepsom stave, ako na pravej strane)
lava strana - detail brzdovej platnicky (bola v lepsom stave, ako na pravej strane)
S-Alh 2.0TDI 103kW CFFB, model 2014
EX: Sh 1.9 TDI 85kW AUY, 108,2 kW (147,1 PS) 352,6 Nm pri 1930 ot/min.
Alh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2010
Sh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2008
Sh 1.9 TDI 96kW, ASZ, 2006

Uživatelský avatar
jackal
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poltár, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od jackal »

posledne fotky:

ospravedlnujem sa za rozsiahlejsiu fotodokumentaciu, ale chcel by som vyvarovat ostatnych pred touto kombinaciou brzd, ktoru som pouzil ja... tymto clankom ale nechcem povedat, ze komponenty QH, alebo Ferodo su nekvalitne, len proste v tomto pripade si tieto dve znacky asi "nesadli" :-(
Přílohy
platnicky po demontazi z lavej strany
platnicky po demontazi z lavej strany
platnicka z lavej strany - detail oblozenia, kde je vidiet odlomene oblozenie
platnicka z lavej strany - detail oblozenia, kde je vidiet odlomene oblozenie
no a tu je uz nahodeny komplet TRW - prava strana
no a tu je uz nahodeny komplet TRW - prava strana
lava strana - TRW komplet
lava strana - TRW komplet
S-Alh 2.0TDI 103kW CFFB, model 2014
EX: Sh 1.9 TDI 85kW AUY, 108,2 kW (147,1 PS) 352,6 Nm pri 1930 ot/min.
Alh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2010
Sh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2008
Sh 1.9 TDI 96kW, ASZ, 2006

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od kubenec »

Já mám zadní komplet TRW 20tkm a jsou sjeté po celé ploše. Před nějakými 6tkm jsem měnil PZ třmen a destičky byly obě stějně sjeté, ale úbytek jsem neměřil.

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od johnyM128 »

problém je vo vodítkach strmeňa a v dosadacej ploche platničiek na drziak platničiek... vodítka - keď sú pridreté nenamazané mazivom, zdiera jednu platničku.... ked sa riadne nevyčistí a nenastrieka keramikou sprejom miesto kde dosadajú platničky do držiaka platničiek /to čo ide okolo kotúča/, potom sa platnička zasekne a následne len jej časť dolieha dobre na kotúč...

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od BigBang »

to je pravda, co se týče špatnýho sjíždění destiček a kotoučů - brzdí jen část plochy. Ale koukni se na ten kotouč, jakoby se začal rozpadat... podle mě mělo kombo destiček a kotoučů dohromady malej součinitel tření = málo to brzdilo => o to víc Jackal musel šlapat brzdy => mnohem větší zahřívání (přehřívání) brzd => rychlý vadnutí + rozpadání destiček a kotoučů :!: :idea:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
jackal
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poltár, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od jackal »

BigBang presne ako hovoris, musel som brzdovy pedal "napumpovat", aby to aspon ako-tak brzdilo... ci sa kotuce prehrievali, to neviem povedat... jazdim normalne civilne, nenahanam auto, vozim rodinu a malu dcerku...

voditka strmena chodia ako po masle, hladko a vobec sa nezadrhavaju... tiez som si myslel, ze to bude pricina zleho "sjizdeni" platniciek, ale ked som rozobral strmen a voditka, tak som zistil, ze to problem urcite nie je... pred dvoma rokmi, ked som menil brzdy za spominanu nevhodnu kombinaciu (QH + Fer), vtedy som ich rozchodil a poriadne namazal vazelinou - vydrzalo to az do teraz
pri tejto vymene som to predsa len znova poriadne vycistil a natlacil tam novu vazelinu... po par prejdenych km (cca 500) som odkontroloval zadne kotuce a je na nich vidiet, ze platnicky si sadli cele na kotuce a nemalo by sa opakovat zle "sjizdeni" platniciek a zahrdzavenie kotucov... moje domnienky smeruju k tomu, ze predchadzajuce platnicky Ferodo boli velmi tvrde na kotuce QH a nedokazali sa tak zahryznut do kotuca, ako sucastna kombinacia TRW + TRW, preto sa pri uvodnych brzdeniach poriadne neprisposobili kotucu, nedosadali celou plochou na kotuc a tam, kde nedosadali, zacalo to pomaly korodovat...
S-Alh 2.0TDI 103kW CFFB, model 2014
EX: Sh 1.9 TDI 85kW AUY, 108,2 kW (147,1 PS) 352,6 Nm pri 1930 ot/min.
Alh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2010
Sh 1.9 TDI 85kW, BVK, 2008
Sh 1.9 TDI 96kW, ASZ, 2006

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od BigBang »

ten divně sjetej kotouč mohl vzniknout práávě rozpadem tý destičky...

a jezdit rychle nemusíš... když maj brzdy nízkej součinitel tření, tak prostě chybí ta síla, která by brzdila auto. Tudíž musíš šlápnout víc na pedál = vyvinout větší sílu => víc tepla :)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: BRZDY, DESTIČKY: výměna, jaké destičky a kotouče vybrat?

Příspěvek od johnyM128 »

to je blbosť
je úplne jedno ako silno stlačíš brzdu..... energia pohybu sa mení na teplo trenia - to určuje ako sa zohrejú brzdy....

tj viac zohreješ bzdy ked ideš prudkým dolekopcom a mierne dlho brzdíš ako ked krátko intenzívne stlačíš brzdový pedál...

súčiniteľ trenia - čím vyšší, tym viac tepla sa vyrobí - resp viac sa zahrejú brzdy /za kratší čas sa viac energie premení na teplo/


rozpadávajúce platničky - na výdrž platničiek a kotúčov je najdôležitejšie ako boli zajazdené :D

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“