SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
- KNOTEK
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BOSKOVICE
motorek naklápění
Potředuji koupit nový motorek na sklápění světel.Kde se dá sehnat a za kolik?Mán Alhambra 04.2003 udajně je stejný jako motorek z octávie?
Prohližel jsem přístup k motorku a připadá mě že musím oddělat nárazník a pak světlo celé ven.Dělal jste to někdo na alhamře?
Prohližel jsem přístup k motorku a připadá mě že musím oddělat nárazník a pak světlo celé ven.Dělal jste to někdo na alhamře?
Knotek
- Martin28
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kousek od Vizovic
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Světlo drží na čtyřech šroubech torx, horní dva jsou pod krytkami, na spodní dva je třeba cca 20 cm dlouhý nástavec a šrouby stačí povolit. nárazník demontovat není nutné, stačí odšroubovat šroub u světla aby šel nárazník mírně odehnout a pak jde světlo vyndat, pro usnadnění demontáže je dobré vyndat objímku se žárovkou pro blinkr.Martin28 píše:Tak jsem taky zjistil že mi nefunguje naklápění
pravá lampa vrčí a třepe se,levá nic!
Chci se zeptat jak demontovat světlomet,kolik šroubů ho drží a musím demontovat př.nárazník??
Opravdu pasují motorky z oktavie,bez úprav?
Je to Sharan II,moc dík za odpovědi
motůrek pasuje tuším z octavie I po facelitu. číslo dílu je 1J0 941 295 A, číslo u Boshe 0 307 853 304
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
To jsou teda věci. Zrovna dělám pro jednoho zákazníka montážní linku na naklápění světel (údajně pro jiný koncern než VW). A to co mně leží na stole je nemlich to samý co ukazujete na fotkách. Akorát kondenzátor je naletovaný nastojato. Skříňka a jednotlivé díly jsou úplně stejné. A přitom vím, že to je nově vyvinuté zařízení. Asi tedy plagiát stávajícího, v automobilovém průmyslu věc běžná. Faktem je to, že naklápění je součást kompletního světlometu a výrobců světlometů je pár. Takže naklápění může pasovat klidně i z mercedesa, lady nebo forda.
Jinak mně jedno světlo nejde vůbec a druhé od včerejška cvaká - cuká. Takže počkám do května a pak mně snad zákazník v rámci dobrých vztahů po náběhu výroby dva kousky nechá. Naklápění je vlastně primitivní servomotor. Ovládací kolečko pod volantem je potenciometr -dělič napětí. Toto řídící napětí se posílá na vstup naklápění světel. Jedné krajní poloze odpovídá 1,5V a druhé krajní poloze 12V. Naklápění sebou tahá taky potenciometr a má tak zpětnou vazbu - jede dokud se nesrovná řídící napětí s napětím na vnitřním potenciometru.
Jinak mně jedno světlo nejde vůbec a druhé od včerejška cvaká - cuká. Takže počkám do května a pak mně snad zákazník v rámci dobrých vztahů po náběhu výroby dva kousky nechá. Naklápění je vlastně primitivní servomotor. Ovládací kolečko pod volantem je potenciometr -dělič napětí. Toto řídící napětí se posílá na vstup naklápění světel. Jedné krajní poloze odpovídá 1,5V a druhé krajní poloze 12V. Naklápění sebou tahá taky potenciometr a má tak zpětnou vazbu - jede dokud se nesrovná řídící napětí s napětím na vnitřním potenciometru.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
Motůrky naklápění jsou od Bosche a tím pádem mohou být použitý v i v úplně jiných světlech.
- _eXplorer_
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.11.2007 21:23
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
No to už jsem dělal, ale pomohlo to asi na týden a pak světlo jezdilo podle vlastního uvážení nahoru a dolu a pak jezdit přestal, navíte zda se prodává samostatně nebo celá parabola?
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
Tak dnes jsem rozebral světla a podíval se na motroky naklápění,oba kaput.Na Dieselpower ho jeden maník prodává za 250 kč 1J0 941 295 A.
Jen podle návodu Jak na to ,se mi nepodařilo sundat sklo z reflektoru,ani jedno.
Jen podle návodu Jak na to ,se mi nepodařilo sundat sklo z reflektoru,ani jedno.
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
Na sharanu jsem ho sundal pomocí horkovzdušný pistole.Nahřál jsem to dokola a pak šlo krásně sundat.Slavoš píše:Tak dnes jsem rozebral světla a podíval se na motroky naklápění,oba kaput.Na Dieselpower ho jeden maník prodává za 250 kč 1J0 941 295 A.
Jen podle návodu Jak na to ,se mi nepodařilo sundat sklo z reflektoru,ani jedno.
- _eXplorer_
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.11.2007 21:23
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
A to sklo chceš vyndavat kvůli motorkům? Ty vyndáš tou dírou vzadu.. Alespoň na galaxy II to jde v poho
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
Jako kdybych slyšel svého bývalého profesora na eletroniku.Máš za 1Honza42 píše:Naklápění je vlastně primitivní servomotor. Ovládací kolečko pod volantem je potenciometr -dělič napětí. Toto řídící napětí se posílá na vstup naklápění světel. Jedné krajní poloze odpovídá 1,5V a druhé krajní poloze 12V. Naklápění sebou tahá taky potenciometr a má tak zpětnou vazbu - jede dokud se nesrovná řídící napětí s napětím na vnitřním potenciometru.
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- komik
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: SVĚTLA PŘEDNÍ: naklápění světel, motorky naklápění
Je před dovolenou, takže jsem se také pustil do motorků, pravý byl mrtvý, levý občas zabzučel. Motorky jsou skutečně univerzal a jde je běžně pořídit nové okolo 800 Kč. U Sharana II je nejlepší vyndat světla, což je za minutu a postup byl již několikrát na tomto fóru popsán. Motorek je pak možné vyndat zezadu bez rozebírání světel. Chce to jen trochu šikovnosti a šroubovák s kloubem např. z malé sady Gola. Napřed se odpojí kabel a vyndají šrouby držící motorek. Poté se vymontuje vnitřní šroub uchycení kloubu, morotek se pootočí a vyndá se vnější šroub uchycení kloubu. Následně se vyndá celý motek ven. Motorek je nutno vyndat i s kloubovým mechanismem. Když to máte venku, odcvakne se pojistný jazýček a kloub se rozebere a namontuje zpět do světla. Následně se vloží do světla motorek, kloub se zacvakne a dotáhnou se šrouby. Celkem práce na 1/2 hodiny, není třeba se bát. Tak hodně štěstí.