MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
samann
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 12.03.2010 22:12

MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od samann »

Zdravim,
mam prolem s otackami motora. Poradite?
Model SHARAN GL, 2.0 85kw, r.1996.
Ked nastartujem studeny motor, otacky su vtedy cca na 900 (vynimocne 800). Ked je vsak motor zohriaty otacky stupnu na 1100. Nestava sa to stale, ale povedal ze je to caste.
VAG neukazuje ziadnu poruchu motora. Pred mesiacom bol pravidelny servis motora (aj vymena rozvodov, sviecok, svieckovych kalov), no prolem s otackami sa vyskytoval aj predtym.

Napadlo ma ci to nie je problem VAHY VZDUCHU ale SKRTIACEJ KLAPKY, no ako som spominal VAG neukazuje ziadnu chybu

Martin

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: OTACKY

Příspěvek od bodyvlk »

U benzínových motorů to dělá krokovací motorek volnoběhu. Ale nevím, zda ho tvůj motor má.

samann
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 12.03.2010 22:12

Re: OTACKY

Příspěvek od samann »

Teraz neviem ci ma Sharan (2.0, r96) krokovaci motorcek volnobehu.Nemoze to byt sucast dielu SKRTIACA KLAPKA?

samann
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 12.03.2010 22:12

Re: OTACKY

Příspěvek od samann »

Niekde som cital ze kolisanie otacok moze sposobovat cidlo chladiacej kvapaliny.
Je to pravda? Ked ano tak ktore cidlo/snimac? Mam pocit ze su tam dva, nie?

dik

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: OTACKY

Příspěvek od Briannn »

samann píše:Teraz neviem ci ma Sharan (2.0, r96) krokovaci motorcek volnobehu.
Nemá.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Charlie.007 »

Ahoj, v poslední době se mi stává, že když třeba zastavím na křižovatce, otáčky motoru zůstávají kolem 1200/min, no po pár sekundách padnou tam, kam mají. Nedělá to dicky, ale už se mi to stalo i při nastartování, že otáčky vyletěli hned nad těch 1200/min... Nevíte jen tak teoreticky, na co se zaměřit? Auto jinak jede dobře, do nouzáku nepadá, jen při studenejch startech si trochu zanadává, než srovná válce :wink: Moc díky za radu. VAG zatím nemám, ale tuším, že to bez něho už nepůjde :?
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
vencapunto
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 24.08.2009 18:31
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od vencapunto »

Tohle mi přesně dělalo,sice na rotačce,ale stejný příznaky.Bylo špatný čidlo teploty vody co je na bloku motoru.
G IV AGR,vstřiky AHF,soft tdidrapek,MAF off,EGR off,KAT off,130PS/315Nm

F.Galaxy 2002 85kw AUY+soft tdidrapek,příjemně svižnej autobus :-)

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Charlie.007 »

A víš, že je to docela možný... Pravdou je, když se motor zahřívá, tak než dojde ručička teploty vody na 90st., tak několikrát padne dolů a zase šplhá vzhůru, prostě nejde plynule nahoru jako před tím. Mrknu na to, moc díky za radu
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Marek77 »

U benzinových motorů může kolísání volnoběhu způsobovat zašpiněné hrdlo škrticí klapky. Problém je v tom, že nad klapku se přisávají výpary z motoru odvětráváním, a ty jsou mastné. Po nějakém čase se v hrdle škrticí klapky vytvoří černý povlak, který zužuje průtok vzduchu klapkou ve volnoběhu. Ta se pak snaží to regulovat a dochází ke kolísání otáček.

Doporučuji těleso klapky demontovat a vyprat v chemickém rozpouštědle celý vnitřek. Záhy bude po problému.

Uživatelský avatar
Milhouse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 01.12.2007 20:32
Bydliště: Kolin

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Milhouse »

Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím

motor 1,9 TDI afn
Potkali se u Kolína

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Marek77 »

Milhouse píše:Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím

motor 1,9 TDI afn
Mně to dělá taky - nepravidelně a jen při prvním startu. Mám automat na světla a pokud to někdy udělá, tak vždycky v okamžiku, kdy automat po startu sepne a rozsvítí se lampy. Takže to může mít souvislost s napětím nebo baterií. Ale nevím, jak u mě, protože mám baterku 100 Ah rok starou, takže myslím, že je v pohodě (ale kdo ví?).

Uživatelský avatar
Milhouse
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 01.12.2007 20:32
Bydliště: Kolin

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Milhouse »

Marek77 píše:
Milhouse píše:Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím

motor 1,9 TDI afn
Mně to dělá taky - nepravidelně a jen při prvním startu. Mám automat na světla a pokud to někdy udělá, tak vždycky v okamžiku, kdy automat po startu sepne a rozsvítí se lampy. Takže to může mít souvislost s napětím nebo baterií. Ale nevím, jak u mě, protože mám baterku 100 Ah rok starou, takže myslím, že je v pohodě (ale kdo ví?).

já ale automat na světla nemám........a baterie je sice v autě 3roky, 95Ah ale myslím si že tím to není protože to nezlobí jenom při prvním startu
Potkali se u Kolína

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od mimayin »

No jak to tady čtu, tak jsem z toho celkem nesvůj. Mám rok novou lambda sondu. Bohužel mi nedávno odešla cívka i s tím relém. Na 4 válce jsem ujel jen asi 20 - 30 km. To snad nemohlo lambda sondu poškodit. Po opravě na VAGU vše OK a emise super. Nyní me to děla to, že pokud je motor studený nebo zařátý jen na půl, tak při jízdě a vyřazení na neutrál mě otáčky ukážou asi 600. (Normálně 750 až 770. Po zastavení se to zase srovná. Je to normální. Všiml jsem si toho až nyní a dřív jsem to nesledoval. motor chodí normálně a plynule. Ani není slyšet. Ptám se proto, jestli to není přiznakem poruchy lambdy (předtím mi u ní odešlo vyřívání a potom odešla úplně). mimayin

Uživatelský avatar
mimayin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od mimayin »

No to je zajímavé. Včera ráno zima, zapl jsem klimu a otáčky šlapaly jako hodinky. Přesně jako vždy??? Kdyby to byla lamda, a zejména vyhřívání, tak by to dělalo pořád, zejména když je chladno. Nebo si to vlivem veder motor takhle reguloval...?... díky za Vaše zkušenosti. mimayin

aldaaa371
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 12.09.2011 20:06

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od aldaaa371 »

Zdravím, chlapi,jen malou radu bych potřeboval. Mám sharan 02, 85kw a motor šlape v pohodě na volnoběžné otáčky bez zapnutí klimakompresoru. Ale po zapnutí klimatizace dochází ke kolísání otáček? Bylo mně řečeno žeto muže bejt vstřikem, nebo setrvákem. Obojí vyměněno a závada stále trvá. Dík za info.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“