MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.03.2010 22:12
MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Zdravim,
mam prolem s otackami motora. Poradite?
Model SHARAN GL, 2.0 85kw, r.1996.
Ked nastartujem studeny motor, otacky su vtedy cca na 900 (vynimocne 800). Ked je vsak motor zohriaty otacky stupnu na 1100. Nestava sa to stale, ale povedal ze je to caste.
VAG neukazuje ziadnu poruchu motora. Pred mesiacom bol pravidelny servis motora (aj vymena rozvodov, sviecok, svieckovych kalov), no prolem s otackami sa vyskytoval aj predtym.
Napadlo ma ci to nie je problem VAHY VZDUCHU ale SKRTIACEJ KLAPKY, no ako som spominal VAG neukazuje ziadnu chybu
Martin
mam prolem s otackami motora. Poradite?
Model SHARAN GL, 2.0 85kw, r.1996.
Ked nastartujem studeny motor, otacky su vtedy cca na 900 (vynimocne 800). Ked je vsak motor zohriaty otacky stupnu na 1100. Nestava sa to stale, ale povedal ze je to caste.
VAG neukazuje ziadnu poruchu motora. Pred mesiacom bol pravidelny servis motora (aj vymena rozvodov, sviecok, svieckovych kalov), no prolem s otackami sa vyskytoval aj predtym.
Napadlo ma ci to nie je problem VAHY VZDUCHU ale SKRTIACEJ KLAPKY, no ako som spominal VAG neukazuje ziadnu chybu
Martin
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: OTACKY
U benzínových motorů to dělá krokovací motorek volnoběhu. Ale nevím, zda ho tvůj motor má.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.03.2010 22:12
Re: OTACKY
Teraz neviem ci ma Sharan (2.0, r96) krokovaci motorcek volnobehu.Nemoze to byt sucast dielu SKRTIACA KLAPKA?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.03.2010 22:12
Re: OTACKY
Niekde som cital ze kolisanie otacok moze sposobovat cidlo chladiacej kvapaliny.
Je to pravda? Ked ano tak ktore cidlo/snimac? Mam pocit ze su tam dva, nie?
dik
Je to pravda? Ked ano tak ktore cidlo/snimac? Mam pocit ze su tam dva, nie?
dik
- Briannn
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: OTACKY
Nemá.samann píše:Teraz neviem ci ma Sharan (2.0, r96) krokovaci motorcek volnobehu.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Ahoj, v poslední době se mi stává, že když třeba zastavím na křižovatce, otáčky motoru zůstávají kolem 1200/min, no po pár sekundách padnou tam, kam mají. Nedělá to dicky, ale už se mi to stalo i při nastartování, že otáčky vyletěli hned nad těch 1200/min... Nevíte jen tak teoreticky, na co se zaměřit? Auto jinak jede dobře, do nouzáku nepadá, jen při studenejch startech si trochu zanadává, než srovná válce Moc díky za radu. VAG zatím nemám, ale tuším, že to bez něho už nepůjde
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
- vencapunto
- Závodník
- Příspěvky: 513
- Registrován: 24.08.2009 18:31
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Tohle mi přesně dělalo,sice na rotačce,ale stejný příznaky.Bylo špatný čidlo teploty vody co je na bloku motoru.
G IV AGR,vstřiky AHF,soft tdidrapek,MAF off,EGR off,KAT off,130PS/315Nm
F.Galaxy 2002 85kw AUY+soft tdidrapek,příjemně svižnej autobus
F.Galaxy 2002 85kw AUY+soft tdidrapek,příjemně svižnej autobus
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
A víš, že je to docela možný... Pravdou je, když se motor zahřívá, tak než dojde ručička teploty vody na 90st., tak několikrát padne dolů a zase šplhá vzhůru, prostě nejde plynule nahoru jako před tím. Mrknu na to, moc díky za radu
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
U benzinových motorů může kolísání volnoběhu způsobovat zašpiněné hrdlo škrticí klapky. Problém je v tom, že nad klapku se přisávají výpary z motoru odvětráváním, a ty jsou mastné. Po nějakém čase se v hrdle škrticí klapky vytvoří černý povlak, který zužuje průtok vzduchu klapkou ve volnoběhu. Ta se pak snaží to regulovat a dochází ke kolísání otáček.
Doporučuji těleso klapky demontovat a vyprat v chemickém rozpouštědle celý vnitřek. Záhy bude po problému.
Doporučuji těleso klapky demontovat a vyprat v chemickém rozpouštědle celý vnitřek. Záhy bude po problému.
- Milhouse
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 01.12.2007 20:32
- Bydliště: Kolin
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím
motor 1,9 TDI afn
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím
motor 1,9 TDI afn
Potkali se u Kolína
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Mně to dělá taky - nepravidelně a jen při prvním startu. Mám automat na světla a pokud to někdy udělá, tak vždycky v okamžiku, kdy automat po startu sepne a rozsvítí se lampy. Takže to může mít souvislost s napětím nebo baterií. Ale nevím, jak u mě, protože mám baterku 100 Ah rok starou, takže myslím, že je v pohodě (ale kdo ví?).Milhouse píše:Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím
motor 1,9 TDI afn
- Milhouse
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 01.12.2007 20:32
- Bydliště: Kolin
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Marek77 píše:Mně to dělá taky - nepravidelně a jen při prvním startu. Mám automat na světla a pokud to někdy udělá, tak vždycky v okamžiku, kdy automat po startu sepne a rozsvítí se lampy. Takže to může mít souvislost s napětím nebo baterií. Ale nevím, jak u mě, protože mám baterku 100 Ah rok starou, takže myslím, že je v pohodě (ale kdo ví?).Milhouse píše:Čau lidi.
Mám taky problém. Normálně mám otáčky lehce nad 900 a sem tam se mi sami zvednou přesně na 1000. Začalo to zlobit asi před měsícem a půl měl jsem to i na VAGu a žádnou chybu mi to neukázalo???
četl jsem tady cosi o teplotním čidle, je fakt že mi na budíkách neukazuje pravdivou teplotu, ALE mám nový termostat a na VAGu to ukazuje správnou teplotu.
Zvláštní na tom je to že nastartuju otáčky jsou ok a po chvilce se to někdy samo zvedne na těch 1000-přesně, nikdy víc ani mín.
a po chvilce jízdy se to zase někdy srovná. Někdo říká že je to čerpadlo, někdo zase že to může být baterií protože nemá už dostatečnou kapacitu??????tak nevím
motor 1,9 TDI afn
já ale automat na světla nemám........a baterie je sice v autě 3roky, 95Ah ale myslím si že tím to není protože to nezlobí jenom při prvním startu
Potkali se u Kolína
- mimayin
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
No jak to tady čtu, tak jsem z toho celkem nesvůj. Mám rok novou lambda sondu. Bohužel mi nedávno odešla cívka i s tím relém. Na 4 válce jsem ujel jen asi 20 - 30 km. To snad nemohlo lambda sondu poškodit. Po opravě na VAGU vše OK a emise super. Nyní me to děla to, že pokud je motor studený nebo zařátý jen na půl, tak při jízdě a vyřazení na neutrál mě otáčky ukážou asi 600. (Normálně 750 až 770. Po zastavení se to zase srovná. Je to normální. Všiml jsem si toho až nyní a dřív jsem to nesledoval. motor chodí normálně a plynule. Ani není slyšet. Ptám se proto, jestli to není přiznakem poruchy lambdy (předtím mi u ní odešlo vyřívání a potom odešla úplně). mimayin
- mimayin
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
No to je zajímavé. Včera ráno zima, zapl jsem klimu a otáčky šlapaly jako hodinky. Přesně jako vždy??? Kdyby to byla lamda, a zejména vyhřívání, tak by to dělalo pořád, zejména když je chladno. Nebo si to vlivem veder motor takhle reguloval...?... díky za Vaše zkušenosti. mimayin
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 12.09.2011 20:06
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Zdravím, chlapi,jen malou radu bych potřeboval. Mám sharan 02, 85kw a motor šlape v pohodě na volnoběžné otáčky bez zapnutí klimakompresoru. Ale po zapnutí klimatizace dochází ke kolísání otáček? Bylo mně řečeno žeto muže bejt vstřikem, nebo setrvákem. Obojí vyměněno a závada stále trvá. Dík za info.