PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

Cukat to bude už z principu. Když máš zařazený P nebo N tak žádnej solenoid netlačí do pístu kapalinu a píst tedy netlačí na lamely, takže všechno se volně otáčí. Když zařadíš R, tak přez solenoidy začne protékat kapalina do určitého pístu a ten zatlačí na lamely které se zavřou (stejně jako když se pustí spojka u manuálu). Když stojíš na brzdě, tak přez měnič se začne přenášet kroutící moment, takže převodovka přez zavřené lamely jde do záběru, ale přez tu brzdu se to nerozjede. V tomhle okamžiku se vnější část měniče točí zároveň s motorem, ale vnitřní část spojená s převodovkou se snaží taky točit, ale díky brzdě stojí. Když pak přeřadíš z R na N a hned na D, tak ŘJ převodovka udělá to, že pustí solenoidy pro zpátečku, tím se vnitřek převodovky roztočí naprázdno, protože se začne točit i vnitřní část měniče) a povolí ten kroutící moment, co držíš brzdou. Následně jednotka sepne solenoidy pro D, takže vnitřek převodovky se přestane volně točit a přez sevřené lamely se začne přenášet kroutící moment z měniče zase ven na (zabržděná) kola. V okamžiku kdy pustíš brzdu, tak se auto rozjede, protože už ho nic nebrzdí.

Snad jsem to popsal srozumitelně. A když ne, tak si nastuduj jak funguje automatická převodovka, pak na to příjdeš.

Ale pokud to cuká hodně, spíš to škube, může bejt přicpanej přepouštěcí solenoid nebo už opotřebovanej píst.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od Radoslav »

O.k. Dík za radu a info :good:

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od rowan »

Zdravím,

občas mi začne kopat při řazení převodovka, když pak motor zastavím, chvilku počkám a nastartuji, je vše ok. Měl sem Sharana v servisu na diagnostice, tam vyjela v modulu aut. převodovky tato chyba:

"$15D/00349 030 magnetický ventil 10, přerušení / zkrat na plus, sporadicky"

Budete někdo vědět co s tím? Popř nějaký tip na servis v jižních čechách?

R.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

zkus sundat konektor z jednotky a prostříkat, pak zkus vyndat konektor z převodovky a taky prostříkat ale je tam málo místa. Uvnitř převodovky jsou ventily nasunuté v něčem jako konektor, ale místo kabelu je tam jen flex (taková fólie a v ní jsou měděné spoje, používá se to na připojení displejů) a celé se to koupe v oleji. Je možné, že v některém konektoru jsou unavené kontakty. K tomu flexu se dá dostat tak, že se sundá přední plechové víko kde je rozvaděč. Z auta se převodovka kvůli tomu vyndvat nemusí.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od lukiis »

Caute,jeden menší dotaz .automat řadí bez problémů, jen když držím brzdu v režimu D,tak slyším lehké hučení a brnění do volantu, jakmile brzdu puštík,je klid..olej je měněny, ale malicko jsem z něj cítil spaleninu...tudíž zřejmě odchází lamely...mužů s tím jezdit když to řadí, nebo se tam může pokazit něco víc?obavám se že tam bylo o čtvrt litru víc náplně než má být a to oddelalo lamely...předem díky za názory......
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

Dřív ti to nedělalo? Už jsem to tu psal, když máš zařazené D a stojíš na brzdě, tak motor točí hydroměničem a čerpadlem v převodovce, ale vnitřek hydroměniče stojí, protože stojíš na té brzdě ale pořád je to jakoby v tahu, protože jsou stažené i lamely. Pokud by byli lamely v haji, tak by ti to prokluzovalo i při jízdě. Při výměně ten olej vždycky smrdí, protože fakt dostává tepelně dost zabrat. Spálenou lamelu podle smradu z oleje nepoznáš, lamely ti prostě začnou prokluzovat. Prokluzem se potom spálí a jsou na výměnu, ale nejsou nijak zvlášť drahé. Drahá je tam spíš práce, ne každej si na automat troufne.

Pokud bylo v převodovce oleje víc, poškodit by jí to asi nemělo, akorát tam bude problém s chlazením oleje, protože by se mohl přehřívat, čimž se degraduje.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od lukiis »

Dřív to nedělalo.. Ji četl jsem tvůj příspěvek.. Za jízdy problém není, jen tohle nepříjemné hučení.... No asi bude nejlepší zajet někam, kde dělají automaty...věřím, ze se do toho nikomu na chce,už jsem ji mel .venku jednou kuli rozvodím,a nece se mi zrovna zase rozhazovat....hold až to začne dělat problém,tak to budu řešit... Myslel jsem spis, zda větší množství oleje nemůže poškodit lamely či něco v hydromenici... I tak díky za názor......
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od Radoslav »

Známemu to robí od kedy kúpil auto a spravil na ňom od vtedy asi 70 tis. km.Mal najazdené okolo 140 tis.Zatial :pleasantry:

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od rowan »

rowan píše:Zdravím,

občas mi začne kopat při řazení převodovka, když pak motor zastavím, chvilku počkám a nastartuji, je vše ok. Měl sem Sharana v servisu na diagnostice, tam vyjela v modulu aut. převodovky tato chyba:

"$15D/00349 030 magnetický ventil 10, přerušení / zkrat na plus, sporadicky"

Budete někdo vědět co s tím? Popř nějaký tip na servis v jižních čechách?

R.
-----------
Doplňuji - takže Sharan byl v servisu, vyměnili magnetické ventily, vypustili olej (ve starém byly vidět špony), naplnili novým olejem. Nyní je jízda bez škubání, ale nejde zařadit 5. stupeň. Když dám na ruční řazení, tak na displeji se sice ukáže po přeřazení ze 4.ky nahoru že je tam 5.tka. ale prostě tam není -> otáčky se nezmění, motor jde stále stejně? Věděl by někdo co s tím?
Typ převodovky je ATF.

Díky

R.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

a co se vrátit do servisu a poradit se tam, jestli na něco nezapomněli?
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
rowan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od rowan »

the.max píše:a co se vrátit do servisu a poradit se tam, jestli na něco nezapomněli?
V servisu jsou bohužel z toho trošku bezradní :( , takže hledám radu ještě zde.
Mechanik volal do Porsche a tam mu řekli že vým,ěnou oleje se vše podělalo, jakmile se v tomto typu převodovky prý vymění olej, je to naprosto špatně. Olej se prý dá měnit v DSG převodovce, tohle je prý ATF. Starý olej prý měl svou hustotu (asi i piliny), nový je čistý a řidší a to způsobuje tu chybu v řazení. Připadá mi to jako nesmysl, ale jsem laik...

R.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

To je 3.14čovina jak peklo. ATF olej se samozřejmě mění, jenom ve folcvágnu to nevědí. ATFko časem a provozem samozřejmě degraduje. Dostává pěkný kapky hlavně ve vysokých rychlostech, kdy se dost zahřívá. Ve všech příručkách má folcvágen napsáno, že náplň je celoživotní, přičemž už neřeknou, že celoživonost je omezena nějakým počtem kilometrů. Zvláštní je, že stejnou převodovku používá Mazda, Jaguár, Land Rover a všichni ATFko normálně mění prvně po 120ti a pak po 80ti nebo 60ti tisících. Fakt je ten, že to ATFko má vcelku zvláštní specifikaci, ale není to nic nedostupného, prodává to třeba Febi.. Taky jsem ATFko měnil a dobrý. Jedině že by ho tam dali špatné množství, ale i tak si myslím, že to by nemělo mít vliv na tu 5ku. Stálo by za to to připojit na diagnostiku, případně to s diagnostikou projet a sledovat provozní hodnoty.

Nicméně je pravda, že když se ATF vymění, dá se čekat že se uvolní nějaké usazeniny, které mohou ucpat ventily. Tohle riziko ale stoupá s časem, čím déle se ta výměna odkládá. Takže když vyměníš ATFko v převodovce co má 250 tisíc (pokud by to vůbec vydržela), tak je tam riziko o dost větší, než u převodovky, kde kapalinu vyměníš ve 150ti tisících.

Kovové piliny by tam být asi neměli, můžou tam ale bejt piliny z opotřebovávajících se lamel. Tahle převodovka nemá filtr, má jen takové sítko, co funguje jako filtr, ale jak velké piliny to zachytí nevím.

Nicméně, v Kojetíně ja vyhlášený servis na automaty, kam jezdí lidi prakticky z celé republiky.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od patper »

the.max píše:
Nicméně, v Kojetíně ja vyhlášený servis na automaty, kam jezdí lidi prakticky z celé republiky.
:D jestli myslis KAPS,tak na ne slysim a ctu vice negativ ,nez pozitiv.... :?

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Příspěvek od the.max »

8O
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
lubomircharvat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 09.05.2014 16:29
Bydliště: Brno

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závad

Příspěvek od lubomircharvat »

Hučení od automatu Sharan
Zdravím vespolek,
Jednalo se o hučení "ze předku" Závěr byl, že ložiska kol to nebudou, protože se nedávno měnila za nová orig a také proto, že při zatěžování a odlehčování pravé i levé strany za jízdy tzn. "kličkování" se nejevila žádná změna zvuku resp. hluku. Zvednuté auto z kol ani žádný velký ruch nevydávalo a tak zbylá "možnost" bylo pomocné ložisko prodloužení pravé poloosy a taky protože při poslechu hodně hučelo. :roll: jenže, ložisko vyměněno za nové orig a hučíme dál. Zatím to vypadá, že odešlo ložisko, potažmo ložiska v diferencialu. Je na nich lehká vůle a řekl bych, že tam nemá být žádná a taky mi není moc jasná funkce bronzového kroužku, který se dává před podložku a pružinu unašeče.

Chci je udělat a proto se chci zeptat, jestli není k mání od někoho ochotného nějaká zkušennost, popř. odborná literatura... třeba v PDF kdo na Tiptronicu už dělal.

Díky
loziska rozvodovky ag5 09an.JPG
diff ag5 09a.JPG
Díky a pěkný den.

Charvát

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“