Stránka 5 z 9

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 09.12.2014 17:52
od the.max
VIS říká:

Popis:
kontrola prevodu neverohodny signal

Možné příčiny:
male nebo velke mnozstvi oleje v automaticke prevodovce*snimac rychlosti vadny*znecistene nebo posunute kolo snimace rychlosti jizdy*elektricka nebo hydraulicka vada spojky nebo soupatkove skrine

Možné projevy:

Doporučený postup:
kontrola stavu oleje v automaticke prevodovce*cist a vymazatpamet zavad*kontrola vedeni*kontrola kola snimace rychlosti jizdy prip vymena*snimac rychlosti jizdy kontrola nebo vymena*behem jizdy cist merene hodnoty skupina 007

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 09.12.2014 17:55
od the.max
DodoR&pitbull666x píše:zdravim vas sousedi,,,, unas na SK taketo forum bohuzial nemame,,,, potrebujem radu,,, za studena ak auto stoji,,, zaradi spiatocku v pohode,,,, aksa vsak z autom jazdi a potrebujem zaradit a cuvat,,,, absolutne nic sa nedeje,,, aksa parkrat pokusim tu siatocku dat a dam viac plynu auto znicoho nic trhne a cuva,,,, alebo nic,,, cim to moze byt?? elektrikou? spateckove svetla idu,,,, ostatne rychlosti krasne radia,,,, vymenil som olej aj filter,,,, pre istotu ale jeto take iste,,,dik Dodo

Kolik ta převodovka má najeto? Je to 4 rychlostní nebo 5ti rychlostní? Jestli ostatní kvalty jdou a ta zpátečka tam zkočí občas jen když přidáš plyn tak bych to tipoval na opotřebené písty. Když totiž zařadíš kvalt, tak solenoidy začnou pouštět tlakový olej z čerpadla do pístů, které zmačknou lamely a tím je zabrzdí. Pokud ale ten píst je opotřebovanej a propouští olej tak při nízkých otáčkách prostě čerpadlo není schopné dát tolik oleje aby se vytvořil dostatečný tlak, který by ty lamely stlačil. Když přidáš plyn, zvýší se otáčky a čerpadlo začne tlačít větší množství oleje které bude už větší než ten únik mezi netěsným pístem a ty lamely to zatlačí. Pokud už ale ten píst netěsní delší dobu, tak počítej i s výměnou lamelek které budou připečené. Na 4 rychlostní je jich 5 nebo 6 podle kódu převodovky, jedna je za 180kč, sada všech pístů tuším 2800kč.
U 5ti rychlostní si teď nejsem jistej, jestli tam jsou na zpátečku lamely nebo pásová brzda, musel bych se podívat jestli to dohledám.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 09.12.2014 21:05
od DodoR&pitbull666x
Jeto 98Rok vyroby 4kvalt,,,, ak auto stoji dlhsiu dobu alebo je studene radi super,,,, vsetko aj spatecku,,,,, aksa ide dlhsia trasa uz spatecku nezaradi,,,, az ked pridam viac plynu obcas ju tam zaradi,, dakujem

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 09.12.2014 21:42
od the.max
Jo, tak to by sedělo na ten opotřebenej píst. Už nebude těsnit. Takže si najdi u vás někoho, kdo ví co je to automatická převodovka a nech si to opravit (pokud to nezvládneš sám).

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 09.12.2014 22:10
od DodoR&pitbull666x
Dekuji za radu

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 15.12.2014 17:30
od milda
VAG píše:

00652-hlídání rychlostního stupně

27-10-nesmyslný signál

Převodovka za studena řadí pouze 1. a 2.Když vyjedu ze studeným autem,tak řadí pouze 1. a 2.Po ujetí cca kilometru,cukne a začne řadit jak po másle..Pokud nestartuji auto a nechám ho cca 3 minuty běžet,převodovka řadí bez problému ,necuká.Pokud v garáži přes noc topím,závada se neprojeví a řadí jak nová,plynule bez cukání.Dík za rady.Milda

MODEDIT: Mildo jako starý pes fóra by jsi mohl trefit do SHERLOCKA ne ?

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 24.01.2015 14:55
od RoKom
Ahoj Tronici. 15.a16.10.2014 jsem tady psal o problémech s převodovkou tiptronic, po načtení závad(přijel a načetl ,,Fandatdi") jsem koupil multifunkční spínač tiptronicu za 5300,- u Tukase (u jiných až o 2500,-dražší). Motor už šel nastartovat, ale převodovka stále kopala. Hledal jsem na netu a pak objížděl, ale všude 20,30,40 tisíc a výš, pak jsem našel firmu MBstatinon P10-Malešice, ul. U Stavoservisu. Na dotaz kolik by stála oprava, mi majitel řekl, že neví co všechno bude třeba měnit, tak abych předešel případným problémům s placením, řekl jsem mu, že strop co dám dohromady 25 tis.. Odpověděl mi: nevím co by jsme tam dělali za 25 tis.. Auto je hotové a není takřka poznat kdy řadí, stálo mě to 8700,-(diagnostika, selenoid č. 10, těsnění a práce), v pondělí předal v pátek odvezl. Spokojenost, můžu ostatním doporučit, servis na úrovni a hlavně, žádní šejdíři jak je u nás zvykem.

Sharan automat, chyba řazení z 2 na 3

Napsal: 15.02.2015 21:00
od jarex,cz
Prosil bych, jestli je možné poskytnout info o situaci, která se nám děje na VW sharan automat 5 rychlostní
rv. 2008 1.9 TDI, najeto 145 000 km.
Pokud je převodovka vychladlá tak řazení probíhá bez problémů, otáčky při přeřazení klesají a řazení je přirozené.
Jakmile však autem urazím cca 100 km a teplota vzroste, tak při řazení z druhého rychlostního stupně na třetí se děje toto:

Pokud se provede svižnější rozjezd, přeřazení je bez problému, otáčky při přeřazení klesnou a řazení je plynulé.
Pokud se však provede velmi plynulý rozjezd, tak při přeřazení z 2. na 3. rychlostní stupeň vyskočí otáčky o cca 500 ot/min,
asi tak na 1/3 s, a po té se provede přeřazení, které je nepřirozené a neplynulé. Toto se však nestane vždy. Spíše je to někdy
výraznější, někdy téměř nepoznatelné, tedy otáčky tolik nepovyskočí, ale spíše se to děje. Podotýkám, že se to
děje pouze u pomalého rozjezdu, tedy ne při příliš velikém zatížení.

Ostatní rychlostní přeřazení a podřazení jsou OK. Olej jsme vyměnili a výsledek stejný.

Poprosil bych Vás o informaci, čeho by se to mohlo týkat, po pár informacích ne servisy jsem se dozvěděl, že problém by mohl být v rozvaděči.
Nedal by někdo info, kde by mohl být v rozvaděči problém? Mě napadá např. solenoid, který nepracuje při ohřátí jak má.


Budu rád za jakékoliv rady. Pokud je možné rozvaděč vyndat bez demontáže převodovky, mohl bych se na něj podívat. Také by mě zajímala informace, jestli je nutné opět měnit olej, když se rozvaděč demontuje a namontuje.

Ještě bych podoktnul, že při napojení to psalo závadu čidla tlaku oleje, nevěrohodný signál. Chyba byla smazána, a další čtení se již neprovádělo.

Za odpovědi moc děkuji, budu rád za jakékoliv odborné info.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 16.02.2015 11:57
od M@rty74
Moc asi neporadím, ale určitě by bylo dobře po smazání chyby najet těch zmiňovaných 100km či pár navíc, aby se projevilo to, co popisuješ a udělat znovu diagnostiku, protože by se závada čidla mohla potvrdit.
Dál bych to otestoval i v "manuálním" módu řazení.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 17.02.2015 11:33
od jarex,cz
Tak máme další poznatek:

Ono totiž když to řadí z 2 na 3, tak to dělá jakési mezistupně:
Nejdříve to přeřadí jakoby na půl, otáčky klesnou a po navýšení otáček to na ten 3.stupeň dořadí.
Opět vše v pohodě, pokud to je studené. Dnes jsem s tím jel opět dál a dělá to to co jsem popisoval výše v minulém příspěvku ale upřesním to:
Z 1 na 2 to prostě peřadí, z 2 na 3 to u toho prvního "mezistupně" udělá to že otáčky povyskočí a cukne to, dořazení na 3. stupeň je OK.
TOTO SE DĚJE POUZE V AUTOMATU!!!
Pokud řadím manuálně, řadí to rovnou a plynule, tedy žádné jakési delší přeřazování nenastane.
Opět mě to směruje na solenoid, jenže který by to mohl asi tak být? Ne že by se mi to nechtělo dávat do servisu, klidně to tam dám,
ale nechci, aby měnili celý rozvaděč, když závada bude zjevně jen na některé součástce. Pokud by měli měnit celý rozvaděč, nemusím se tu vykecávat :-) Jinak pokud někdo poradí, jaká asi tak příčina by mohla být, nebo pokud by měl kontakt na servis, kde pouze nemění celý rozvaděč, ale jdou hlouběji do problému budu rád.
Předem moc děkuji.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 17.02.2015 16:19
od M@rty74
Tak si taky doplň bydliště - základ pro radu kam do servisu...

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 17.02.2015 17:58
od jarex,cz
Aha, nojo, už jsem to napravil.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 17.02.2015 18:20
od michall
Bydliště a typ auta patří do podpisu

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 04.03.2015 20:39
od jarex,cz
Tak máme opraveno. Na doporučení ze soukromé zprávy zde na foru jsem zajel do servisu Autocentrum pražská k p. Slunéčkovi v Ustí nad Labem. Tam mi řekli, že to může dělat i prasklá pístnice, jelikož je to výrobní vada převodovky, nebo solenoid. Zaměřili se nejdříve na pístnici. Byla v pořádku, jelikož už ji někdo měnil za novou, již vyztuženou. Jinak pro informaci, nová stojí 1 470 KC. Zkontrolovali tam rovnou i lamely. Též v pořádku. Nakonec vyměnili jeden solenoid a je po cukání. Je to cívka s prstencovým jádrem a plastovým vnitřkem prstence. A tam byl problém, jelikož plastový vnitřek má být pohyblivý a byl přidřený. Převodovka řadí bezchybně i po ujetí velké vzdálenosti. Celková cena 5 500 KC.
Mohu doporučit tento servis.

Re: PŘEVODOVKA, AUTOMAT: ŘAZENÍ -závady

Napsal: 10.04.2015 22:10
od Radoslav
Mám prosbu o radu.pri zaradení spiatočky na tiptroniku to mierne cukne,je to v poriadku?robilo to pred výmenou oleja aj po výmene. diagnostika nevypisuje žiadnu chybu.podľa mňa by to nemalo takto cukať.Je to aj pri studenom štarte aj keď sa to zohreje.Dík za rady.