MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od M@rty74 »

Tomu se říká padání do nouzového režimu - důležité je udělat diagnostiku závad a podle té se dá určit, zda je zatuhlé naklápění lopatek např. nebo jestli je problém jiný.
Bez výpisu z diagnostiky je to věštění z křišťálové koule....
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od 11mAjA11 »

Já jen doplním že nalogování by bylo třešničkou na dortíku.

Udělej to takařka od volnoběhu skoro do 4.500 otáček na 3 rychlostní stupeň a ať ten log je podrobnější tak, loguj jen skupinu 3 a 11. Opravdu od začátku do konce logování drž plyn úplně na podlaze co to jde a nijak nepolevuj. Je to tam fakt nutný. klidně ať to spadne do nouzáku to nevadí, můžeš to dělat klidně i na rovině nebo do mírnějšího dostatečně dlouhého stoupání..

:wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

nitraMartin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 06.10.2013 21:12

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od nitraMartin »

Zdravím, na dálnici po ujetí 40 km mi najednou přestalo auto táhnout, jakoby by to nemělo ani turbo. Místo toho se na volnoběh ozývá zvuk podobný bufíku. Točit motor můžu jak chci, ale vůbec nereaguje. Když motor vytočim, slyšim turbo (zní to jako něco mezi meluzínou a vytím psa :) )...Kontroloval jsem ventil N75, ten cvaká furt, dále jsem zkontroloval těsnost hadic, které do něj jdou (sundáním ucpáním a profouknutím) a dále dalších hadic sání. Vyndal jsem vzduchový filtr a zkusil to bez něj. Na diagnostice nic nevyskakuje. Odpor ventil na volnobech je 29,3 (takže ok). Nevím si rady, pročetl jsem tu spoustu podobných témat, ale většinou se podobná závada projevuje občas, případně po opětovném startu vše zase funguje, což není můj případ. Napadá vás po čem se koukat nebo kde začít hledat? Ještě dodám, že mám na palubce tlakoměr napojenej na sání, kterej ukazoval kolik "tlačí" turbo." Ten momentálně zamrznul. Spotřeba se nijak nezměnila (naopak tim jak to nejede a jak jedu pomalu, tak mírně klesla). :budo:
Sharan 1.9 TDI 1Z, Plzeň

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od vilik »

Zkontroluj si jestli to nezačalo enormně brát olej a nekouří se z výfuku. Asi se ti odporoučelo turbo. V každém případě to chce VAG.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od kubenec »

nitraMartin píše:Zdravím, na dálnici po ujetí 40 km mi najednou přestalo auto táhnout, jakoby by to nemělo ani turbo. Místo toho se na volnoběh ozývá zvuk podobný bufíku. Točit motor můžu jak chci, ale vůbec nereaguje. Když motor vytočim, slyšim turbo (zní to jako něco mezi meluzínou a vytím psa :) )...Kontroloval jsem ventil N75, ten cvaká furt, dále jsem zkontroloval těsnost hadic, které do něj jdou (sundáním ucpáním a profouknutím) a dále dalších hadic sání. Vyndal jsem vzduchový filtr a zkusil to bez něj. Na diagnostice nic nevyskakuje. Odpor ventil na volnobech je 29,3 (takže ok). Nevím si rady, pročetl jsem tu spoustu podobných témat, ale většinou se podobná závada projevuje občas, případně po opětovném startu vše zase funguje, což není můj případ. Napadá vás po čem se koukat nebo kde začít hledat? Ještě dodám, že mám na palubce tlakoměr napojenej na sání, kterej ukazoval kolik "tlačí" turbo." Ten momentálně zamrznul. Spotřeba se nijak nezměnila (naopak tim jak to nejede a jak jedu pomalu, tak mírně klesla). :budo:
Ja to vidim na cidlo tlaku. Taky jsem to mel. Na turbo by to neco psalo v chybach a hlavne by se to resetartovalo po vypnuti klicku.

Napichnito to na Vag a koukni na kanal 11. Kolik ukazuje tlak na volnobeh a zda se tlak meni pri rychlem seslapnuti na plynu.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

nitraMartin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 06.10.2013 21:12

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od nitraMartin »

Tak záhada vyřešena. Dle Kubenec jsem napíchl na VAG a mrknul na tlak v sacím potrubí. Požadovaná hodnota lítala po sešlápnutí plynu krásně nahoru, zatímco skutečná se snižovala ( cca o 50 jednotek). Zkusili jsme vyměnit váhu vzduchu i ventil N75 - beze změny. VAG chybu neházel. Takže další možností byla zaseklá klapka na regulaci, která po zjištění zaseklá nebyla. Turbo šlo tedy ven a ejhle. :158: Nevyvážeností se tedy zasekávalo.
Přílohy
CAM01912.jpg
Sharan 1.9 TDI 1Z, Plzeň

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od 11mAjA11 »

TY kráso to mi neříkej že to auto normálně jezdilo bez jakýchkoli pazvuků, tomu nevěřím..

Já měl na 1Z motoru turbo chycený tak že axiální vůle byla cca. 3mm olej to nebralo nijak extrémně ale za studena houkalo jak meluzína..
Stejný typ jako toto tvoje, to máš jak se říká ze zadele kliku, že ste na to přišli v této fázi..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

nitraMartin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 06.10.2013 21:12

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od nitraMartin »

Tak jak jsem psal výše vydávalo to zvuky jak meluzína :D. Jako jezdit se s tim dalo, ale hodně špatně. Co by se mohlo stát nevim.
Sharan 1.9 TDI 1Z, Plzeň

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od smolda »

Nepřej si vědět co by se stalo. Už to bylo načasovaný, jednoho dne by padla rána, motor by dostával stále větší točky až do doby, kdy by vylezly ojnice z bloku. Na svý starý Alhambře se mi to stalo, jenže díky zkušenosti z náklaďáku jsem zařadil trojku, zašláp brzdu do podlahy a pustil spojku. Motor chcíp a v podstatě se nic nestalo - po výměně turba a drobných opravách motoru to zase jezdilo (ojnice z bloku netrčely).
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

nitraMartin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 06.10.2013 21:12

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od nitraMartin »

Chápu, chytlo by to na olej.
Sharan 1.9 TDI 1Z, Plzeň

Uživatelský avatar
tomxxx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 26.06.2008 16:33
Bydliště: Stochov

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od tomxxx »

Nazdar pánové, vw beetle 1.9 tdi 66kw 285tis. turbo ok lopatky naklápí lehce rukou, podtlak na turbu novej, n75 vyzkoušenej jinej, váha vzduchu v mém jezdí ok.... Problém je že v tomhle autě to nejede, nesepne turbo, respektive nepřestaví lopatky. A tady moje otázka, je po přidání plynu (stojící vozidlo) na podtlakové hadičce od sání k n75 při sundání cejtit nějak výrazně podtlak? přijde mi že ani po plném plynu to moc nesaje.... respektive jestli chápu dobře že mi jde do n75 podtlak kterej se pak jen koriguje podle potřeby? Už jsem z toho tak trochu znechucen. Popřípadě nemá někdo nějakou radu? (na vag jedu příští tejden) zajímá mě nějaká rada bez pc :-) díky

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od jardahes »

já myslím, že 66 kw neměli naklápěcí lopatky, alespoň u octavky a sag 1, ale nevím.
Jarda

Uživatelský avatar
tomxxx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 26.06.2008 16:33
Bydliště: Stochov

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od tomxxx »

Vím co mám :-) motor ALH naklápění má.

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od hiero »

vilik píše:Tak jsem trochu váhal, zda nezaložit téma "Vyčištění turba - metoda, která funguje". Ale nakonec jsem dospěj k názoru, že na to tady máme prima vlákno.
O co jde? Klasika. Padání do nouzáku a po vyloučené všeho ostatního zbylo poslední turbo. Z časových důvodů, ale i z osobních (moje pohodlnost :oops: ), jsem bádal, jak to turbo vyčistit a přitom aby to bylo co nejméně pracné.
Koupil jsem od STP čistič vstřiků a odstrańovač karbonu (nádobu jsem již bohužel vyhodil). On se normálně dává do nafty, ale já ho použil trochu jinak. Protože vím, že zatuhnou lopatky regulace nánosem karbonu, šel jsem touhle cestou. Odpojil jsem od turba výfuk a pomocí injekční stříkačky a hadičky nastříkal přípravek do turba ze strany výfuku. Snažil jsem se to roztřikovat všude, hlavně nahoru. Zároveń jsem intezivně hýbal táhlem regulace klapek od dorazu k dorazu. Přípravek jsem nechal působit asi 2 hodiny, přičemž jsem každých cca 10 minut zalomcoval táhlem regulace.
Od té doby jsem najel 4500 km bez jediného nouzáku. Turbo zabírá tak jak má, zkrátka to zase jede jako dřív. Prošlo to i zkouškou na Passo di Stelvio, Passo Pordoi a ještě pár podobných krpálů bez ztráty kytičky. Zkrátka to zafungovalo. :drinks:
rozmyslam nad jednou vecou..ked to stieklo dolu ci to po nastartovani nerobilo sarapatu alebo to treba nejako odsat :?: ...este som rozmyslal po cisteni tymto sposobom nastartovat bez vyfuku aby to vyletelo hned von....

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od kubenec »

hiero:
Psal si, že to do nouze nespadlo, ale ten tlak tomu napovídá. Když je požadavek ve 2700ot. nějakých 1950 mbar a turbo tlačí max tlak 2560mbar, tak to musí spadnou. Otázka na závěr, co Tě vedlo k tomu logu? Nehledě na to, že použitelnej log se děla na kanálech 3,10,11 od 1500ot do 3500(4000)ot na 3(4)-ku pod plným plynem(pedál na podlaze), menší kopeček není na škodu.

Ještě jeden poznámka, taky mi to padalo do nouze a od doby kdy dělam občasné vyčištění komínu, tak už to přes rok nezpadlo. Pro pražáky je ideální kopeček na Radlický ul. od ČSOB nahoru. nebo pro středočechy od Berouna, v lese od Karlova na Svatou, před odbočkou na Hudlice.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“