MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
radoch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Konicko
Kontaktovat uživatele:

MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Příspěvek od radoch »

Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
radoch

Uživatelský avatar
Vytvarnik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 236
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - 3 Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vytvarnik »

Při kolika otáčkách se to stalo?

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: odstavení turba!!???

Příspěvek od Tomm »

radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Na vag, vycist pamet zavad. Pokud tam bude prekrocen plici tlak turba, je to ono. Nejspise zatuhla regulace turba. (dalsi moznosti: spatny ventil pro regulaci turba nebo mozna i vaha vzduchu)
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
kazbic
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2243
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CHOMUTOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kazbic »

Tak mám úúúplně ten samej problém.Taky se mi to stalo prvně při předjíždění.Jako by se tam zapnul omezovač otáček,nebo co.Ale dělá to jenom někdy a mechanik mi řekl,že kdyby to byla váha,tak by to dělala už stále.Zítra ráno jsem objednanej na diagnostiku a na opravu.Nejspíš to prý je ta regulace turba.Hodně se to prý stává u aut,který převážně řídí ženský. Moc brzo řadí a nevytáčí motor do vyšších otáček. :D Tohle když mi ten mechanik řekl,tak jsem při cestě z Chomutova dal Šariku hned "za uši" a neudělalo to ani jednou.Zítra dám vědět jak jsem dopadl.
"Kazbič"

:ura1: "DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. " :ura1:

Spolek Automobilových Gurmánů

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

kazbic píše:Tak mám úúúplně ten samej problém.Taky se mi to stalo prvně při předjíždění.Jako by se tam zapnul omezovač otáček,nebo co.Ale dělá to jenom někdy a mechanik mi řekl,že kdyby to byla váha,tak by to dělala už stále.Zítra ráno jsem objednanej na diagnostiku a na opravu.Nejspíš to prý je ta regulace turba.Hodně se to prý stává u aut,který převážně řídí ženský. Moc brzo řadí a nevytáčí motor do vyšších otáček. :D Tohle když mi ten mechanik řekl,tak jsem při cestě z Chomutova dal Šariku hned "za uši" a neudělalo to ani jednou.Zítra dám vědět jak jsem dopadl.
To je ono, kdo nevytaci motor, tak nepouziva regulaci turba, pak tomu jednou slapne, regulace je zatuhla a nestihne omezit tlak, ten prekroci max. a r.j.shodi motor do nouzovyho rezimu. Po vypnuti a znovu nastartovani je to ok.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
leonhk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: odstavení turba!!???

Příspěvek od leonhk »

radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Známému se přihodilo taky tohle. U něho to byla trhlina ve vysokotlaké hadici turba. Říkal mi, že i spotřeba šla nahoru - to asi jak na to musel víc dupat aby to jelo.
Leon

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: odstavení turba!!???

Příspěvek od patper »

leonhk píše:
radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Známému se přihodilo taky tohle. U něho to byla trhlina ve vysokotlaké hadici turba. Říkal mi, že i spotřeba šla nahoru - to asi jak na to musel víc dupat aby to jelo.
To je neco jineho... Pri tomhle muzes slapat jak chces,ale pres 2500ot.to nejede :wink:

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

Tak tak a může to být ventilem N75 nebo zanešenejma lopatkama na turbu a nebo váhou vzduchu.Oděravejch hadicích k turbu nemluvě.Napojit to na Vag kouknout za jízdy jestli je váha vzduchu v normě,popřípadě ozkošet jak se pohybuje naklápění lopatek,mělo by to jít volně.

Uživatelský avatar
neverhood
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od neverhood »

mozte tu prosim popisat ako ta regulacia turba vlastne pracuje, ked dokaze "zatuhnut" pri nepouzivani?

Ja som mal dojem ze nove turba maju variabilne nastavitelne lopatky a tie ze sa natacaju podla otacok skoro stale.

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

To je pravda ale poku s tím jzdíš dlouhodobě jako důchodce tak to naklápění zatuhne a pak to nahlásí řídící jednotce chybu na tlaku vzduchu.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

neverhood píše:mozte tu prosim popisat ako ta regulacia turba vlastne pracuje, ked dokaze "zatuhnut" pri nepouzivani?

Ja som mal dojem ze nove turba maju variabilne nastavitelne lopatky a tie ze sa natacaju podla otacok skoro stale.
No vzdyt jo, male otacky - aby melo turbo vyssi ucinek, nastavi se lopakty do polohy pro vyssi tlak. Jakmile pridas otacky, tak se postupne reguluji = nastavuji se aby snizily tlak - aby se neprekrocil max.plnici tlak motoru.

Presny hodnoty nevim, ale byva to myslim v rozmezi 1700-2500ot/min (ten prechod z jedne polohy do druhe)
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
neverhood
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od neverhood »

a chyba sa da odstranit dakym vycistenim a premazanim alebo je to zrele na vymenu?
Naposledy upravil(a) neverhood dne 11.01.2007 22:11, celkem upraveno 1 x.

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

Tak tak zkusit vyčistit nebo rozhýbat růčo třeba to půjde.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

neverhood píše:a chyba sa da odstranit dakym vycistenima premazanim alebo je to zrele na vymenu?
Nekdy pomuze to rozebrat a vycistit, ale nekdy taky ne. Nejlepsi je tomu predchazet = poradne tomu slapnout :D
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g2tdi »

zatuhne při brzkem řazení někdo si myslí že ten motor šetří ale opak je pravdou ta regulace je ovladaná podtlakem když je velkej plnící tlak tak jednotka da impulz do vetilu omezení tlaku turba a ten pustí podtlak do membrány tzv westgate ventilu a ten odfoukne plnící tlak do výfukového potrubí, když plnící tlak překročí max jednotka to vyhodnotí jako ohrožení motoru a spadne do nouzového režimu. Když závada není trvalá jen přechodna tak se po bezproblémových 50ti nastartovaní závada sama vymaže z paměti závad.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“