Stránka 51 z 54

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 29.01.2015 09:56
od M@rty74
96kW motor má větší intercooler, jiné vstřiky, sání - takže to "prý je potřeba redukce" bude pravda a dále "silnější" spodek - klika, ojnice, písty. Samozřejmě jinej soft ŘJ.
Můj odhad pokud tam napereš 96Kw turbo - auto na rozjezd a nižší otáčky bude línější než s 85kW turbem, nějaký "nárůst" asi bude až ve vyšších otáčkách, ale těžko říct, zda tomu bude stačit menší cooler.
Ale jak říkám - je to jen můj odhad, nejsem motorář - třeba se tu najde někdo, kdo to popíše lépe a z vlastní zkušenosti.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 01.02.2015 19:07
od johnxx
Mam taky problem, pri jizde do kopce cca 2500 ot./min rana, auto prestalo tahnout, zkusil jsem chcipnout motor, znovu nastartovat, jestli to nespadlo do nouzaku, ale turbo uz netahlo, takze cesta do servisu jeste 9 km bez turba. Chapu ze moble spadnout nebo bouchnout jen havice od turba, ale pak me zacal znepokojovat divny zvuk pri pridani plynu na miste, takove jakoby chrasteni, po chvilce se to vzdy uklidni, jen to dela pri seslapnuti plynu. Nevim kdy mechanik bude mit cas kouknout na auto, ale uz se pripravuju na nejhorsi, ten zvuk se na aute od te doby co to prestalo jet, takze lozisko na kladce nebo remenici vylucuju. Ma nekdo zkusenost s chrastenim po teto udalosti?

Jetse me nekdo objasnite zivotnost repasovaneho turba, mechanik me od toho odrazuje, ale repas sezenu za 7000 Kč a nove turbo za 17500 Kc, coz je docela rana.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 02.02.2015 06:24
od 11mAjA11
Dle všeho se rozpadl střed turba (ložisková část).
Já to dělal na 85KW a stálo nové 13 500,- takže ten rozdíl oproti repasu je zanedbatelný.
Napiš badisakovi tady z klubu a cenu Ti udělá..

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 04.02.2015 16:58
od johnxx
Tak uz jsem to zacal poresovat, turbo vydelano z vozu mechanikem, ulitla nejaka stredova osicka, stare turbo jsem vynenil za repas turbo (7000 Kč) a ted se uvidi, ale dodavatel repasovaneho turba mi vysvetlil, ze oska se prehrala a ulitla vlivem nedostatecneho mazani turba, ze zavada nebyla na puvodnim turbu, ale v mazani z motoru, doporucena celkova kontrola nez se spusti repasovane turbo.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 04.02.2015 18:45
od 11mAjA11
Zlomená osa není nic neobvyklého.
Švagrovi se turbo rozlítlo jedna báseň, nerozlomila se oska nicméně k tomu nebylo daleko.
Turbo houkalo jak lokomotiva cca. rok olej se sice neztrácel ale bylo po něm mělo axiální vůli jako kráva.
No a jednoho dne ta vůle byla tak velká že turbína chytla obal a ložiskový střed se rozletěl, osekalo to lopatky a začalo v ten okamžik sosat olej do spalovacího prostoru.

Ano rozhodně je dobré prohlédnout přívodní vedení tlakového oleje k turbu a odvod oleje do vany.

Řádně vyčistit komplet vedení tlakového vzduchu do sání a IC od jakéhokoli zbytku oleje.
Ale to sou věci co dobrý mechanik udělá automaticky.

No snad to všechno dobře dopadne..

:good: :good: :good: :good:

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 05.02.2015 19:11
od johnxx
Jen by me zajímalo, jak se měří tlak mazání turba (budík místo čidla tlaku ), abych věděl, ze je mazání OK. Protože když potřebují měřit při zahratem oleji a mám (nove) turbo v poradku, abych si ho zase neoddelal.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 05.02.2015 19:19
od 11mAjA11
Hlavně se to turbo při prvním startu chytí prstem než se nastartuje, aby se turbínka hnedka po nastartování neroztočila.
S chycenou(zablokovanou) turbínkou se pak nastartuje a krátce nechá na volnoběh 5-10s..
Pak se všechno složí a nastartuje podruhé.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 13.02.2015 14:04
od smolda
Doporučuje se vstup oleje do turba zalít příslušným MO, tím se zkrátí doba natlakování mazacího oleje v turbu...

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 18.04.2015 19:24
od parnik
Ahoj lidi,nemáte nějaký figl,jak povolit horní zadní matku na výfuku?Mám zalomené ruce ze spodu a stejně to není ono.Neslo by to od baterky,když ji vyndam.Dik :sorry:

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 19.04.2015 13:46
od hiero
aj na jednicke su stym problemy ten blby bazmeg poloosi tam zavadzia ja som to povoloval zhora s nadstavcami a klbom aby som to mal zalomene hore a voslo sa mi to medzi kasnu a prirubu...

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 20.04.2015 06:31
od 11mAjA11
Já sem sundal prodloužení poloosy s ložiskem a jde to naprosto v pohodě,
při jednom se posoudí stav namáhaného drážkového spoje a třeba se předejde nepříjemnostem v budoucnosti..

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 19.08.2015 12:01
od Marlin.3
Ahoj Sagáci,

mám Alhambru, 2002, 1,9 TDI 85Kw, najeto 270 000. Začala mi padat do nouzáku. Ventil N75 novej, závada trvala. Turbo šlo na kompletní repas. Teď už auto táhne jako prase, ale turba zabíra až tak ve 2100 -2200 otáčkách. To je podle mě moc. Před tím zabíralo dřív. Tak 1600 -1800 otáček. Dá se to nějak regulovat? Kdy zabírá Vám?

Díky za zkušenosti :good:

Martin

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 19.08.2015 14:55
od M@rty74
Co ti píše diagnostika ?

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 19.08.2015 17:04
od kubenec
Pokuď nespadne do nouze, tak asi nic psát nebude.

Re: MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 19.08.2015 18:47
od M@rty74
Ano, ale pokud jsi četl, tak mu to do nouzáku padalo...