TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.08.2013 15:48
- Bydliště: Tábor
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Ahoj znalci, mám problém, v zimě jsem byl nucen dolít chladící kapalinu jiného druhu, tak jsem se dnes rozhodl jí vyměnit, ohřál jsem motor, sepnul se větrák, vypnul se atd. Vypustil jsem všechnu vodu, nalil novou směs, nastartoval a doléval průběžně vodu, postupně se mi podařilo vytáčením motoru odvzdušnit (prorazit) obě topení, ale problém je v tom, že se mi asi neotevírá termostat, obě topení topí jak blázen, ale spodní hadice na chladiči úplně studená, za chvíli se sepne ventilátor na chladiči, ale z ventilátorů jde úplně studený vzduch, teploměr ukazuje stále 90. Mám dotaz na nějaké znalejší jedince, jestli by mi neporadili, kde je termostat na motoru 1,8 turbo typ AWC a taky jestli nevíte, jaký je oficiální postup odvzdušnění systému. Do té doby bylo všechno v pořádku. Ještě stále pracuju s myšlenkou, že se voda nedostala k termostatu a ten se neotevřel, protože mezi vylitím a nalitím nebylo půl roku ale půl hodiny, tak mi nepřipadá pravděpodobný, že by se nějak zasekl apod. Pisálky prosím, aby se věnovali třeba tématu jestli je lepší při jízdě z kopce vyřadit nebo jet se zařazenou rychlostí. 7. června potřebuju s tím autem jet do Chorvatska, tak chci jen smysluplné návrhy a hlavně info, kde je ten termostat. Proto taky píšu na více vláknech. Díky všem.
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Tarmostat by mel byt na druhem konci te spodni hadice od chladice. Primo na bloku motoru, pod tou plastovou prirubou se dvema srouby. Pri vymene vytece dost vody, cca 4lt.
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 05.08.2013 15:48
- Bydliště: Tábor
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Díky za radu, je to tak, dnes jsem si to našel ještě na youtube a je to tam pěkně natočené, akorát musí altík ven, abych se dostal ke šroubům, ale to do 7. stihnu. Zase to má výhodu, že Alhambra má škrtící klapku na pravé straně sání, takže ji nemusím sundávat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 31.12.2014 18:54
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Zdravím všechny,jsem tu nový a potřeboval bych poradit s topením sharan r.v. 11/2002 1.9tdi pd.85kw Přestal fungovat bufík,prý špatná RJ,tak se sundal a jezdím bez bufiku,a od té doby špatně topí,jel jsem 160km a ani za tu dobu se mi auto neohřálo víc jak na 70 tupňů,můžete poradit,děkuju.
- romank52
- Řidič
- Příspěvky: 197
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha, Kralův Dvůr
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Opravit bufika, namontovat nazad a problem je vyrieseny.....
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Nefunkční bufík se řeší ve spoustě jiných témat, tady je to o odvzdušnění topení.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 31.12.2014 18:54
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
romank52 díky za radu,teď je otázka jestli se vyplatí bufa opravit nebo pořídit nového,protože tam toho může být víc k opravě než je ta RJ.Ještě jednou díky,zkusím s tím něco udělat.
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Již jsem to zde někde psal, ale ješte to sem jednou napíši (i když je to v sekci odvzdušnění topení)
Já mám bufíka vymontovaného, přestal fungovat tak jsem jej vyndal a ještě jsem se nedostal na to jej opravit. Ale zadní radiátor respektive celý zadní topení jsem vyhodil a dal jsem pod sedačku řidiče malý radiátorek a ventilátor a navíc na tento okruh je namontovaný kohout. Na malé vzdálenosti mám tento okruh zavřený a motor se ohřeje daleko dřív a drží teplotu, nebot se neochlazují trubky jak bylo v originále že vedli pod vozem dozadu a navíc zadní levé kolo to též ochlazovalo. Jedu-li dál tak otevřu kohout do zadního topení- co je pod sedačkou a topím i tímto topením.
Osobně jsem tímto spokojen.
Já mám bufíka vymontovaného, přestal fungovat tak jsem jej vyndal a ještě jsem se nedostal na to jej opravit. Ale zadní radiátor respektive celý zadní topení jsem vyhodil a dal jsem pod sedačku řidiče malý radiátorek a ventilátor a navíc na tento okruh je namontovaný kohout. Na malé vzdálenosti mám tento okruh zavřený a motor se ohřeje daleko dřív a drží teplotu, nebot se neochlazují trubky jak bylo v originále že vedli pod vozem dozadu a navíc zadní levé kolo to též ochlazovalo. Jedu-li dál tak otevřu kohout do zadního topení- co je pod sedačkou a topím i tímto topením.
Osobně jsem tímto spokojen.
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 29.09.2009 22:24
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Dobrý den, prosím o radu. Po jízdě se mi v expanzní nádobě zvýší objem kapaliny - daleko nad rysku max. A po vychladnutí motoru objem kapaliny klesne - daleko pod min, cca až k tomu zúžení expanzní nádoby. V létě byly z jiného důvodu všechny hadičky vyměněny a musela být vyměněna i voda v chladící soustavě. Topení vpředu topí bez problémů. V druhé řadě topí pouze uprostřed dole. V třetí řadě to fouká studené. Motor se nepřehřívá - jezdím vždy 2x týdně cca 650 km a bez problému i přes táhlé kopce, nebo 3 hodiny v kuse 160 kmh. Obě trubky v levém podběhu jsou ohřáté. Od té doby co to začalo - řekněme před cca 2 000 km jsem již dolil 1,5 l kapaliny. Auto nekouří, dobře startuje, zkrátka a dobře kromě toho že mi kolísá hladina vody po a před jízdou o dobrého půl litru nic dalšího nepozoruji.
Věděl by prosím někdo kde může být problém? Děkuji..
Věděl by prosím někdo kde může být problém? Děkuji..
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Pokusit se odvzdušnit, tj. auto do kopce a nechat chvíli běžet motor, příp. mu trochu "zatopit pod kotlem", ohřáté samozřejmě. Hadice jsou tvrdé, měkké? Co diagnostika a teplota z motoru a teploty z bufíku? Nepoužil jsi "utěsňovač"? Může být neprůchozí zadní radiátor. Může to být drobnou netěsností hadic/trubek, kdy voda uniká, ale stíhá se odpařovat a tím pádem není louže. Možností bude asi více.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
ja by som zacal uzaverom expanzky. to vyzera na to.......dalej ci z malej hadicky co ide do expanzky koluje voda........dalej by som auto zahrial povytinal a nechal vychladnut....ked po otvoreni uzaveru / samozrejme musi byt uzaver v poriadku /zasici a hladina stupne tak hlava dole a tesnenie...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 12.02.2019 18:57
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Ahoj všem, zkusím popsat můj problém, třeba někdo dokáže poradit:
V mém Galaxy mi přestalo topit topení, po pár km praskla jedna hadice v okruhu a vylila se chl. kapalina. Hadici jsem opravil, dolil chl. kapalinu. Problém se nevyřešil a navíc jsem do okruhu nalil sotva dva litry kapaliny. Soudil jsem tedy na problém s odvzdušněním. Dle toho, co je zde popsáno jsem z hadičky, kterou se vrací kapalina do exp. nádobky odřízl ventilek, který byl ucpaný.
Nyní je situace taková, že při otevření nádobky na chl. kapalinu se po ohřátí motoru (nepřehřívá se, zůstane na 90°C) kapalina hrne ven, topení ani při důkladném projetí auta netopí a spodní hadice od chladiče je studená. Hadice mi nepřipadají nafouklé. Do okruhu naliju sotva dva litry.
Kde by mohl být problém? Mohl jsem tím, že jsem ten ventilek úplně odřízl způsobit problém a teď mi to nejde odvzdušnit?
Těsnění pod hlavou? Jaktože by to ale mělo vliv na to, že se voda nedostane do chladiče?
Seklá pumpa? Proč by to ale tlačilo vodu z nádobky ven když by to tu vodu ne?
Díky za každou připomínku
V mém Galaxy mi přestalo topit topení, po pár km praskla jedna hadice v okruhu a vylila se chl. kapalina. Hadici jsem opravil, dolil chl. kapalinu. Problém se nevyřešil a navíc jsem do okruhu nalil sotva dva litry kapaliny. Soudil jsem tedy na problém s odvzdušněním. Dle toho, co je zde popsáno jsem z hadičky, kterou se vrací kapalina do exp. nádobky odřízl ventilek, který byl ucpaný.
Nyní je situace taková, že při otevření nádobky na chl. kapalinu se po ohřátí motoru (nepřehřívá se, zůstane na 90°C) kapalina hrne ven, topení ani při důkladném projetí auta netopí a spodní hadice od chladiče je studená. Hadice mi nepřipadají nafouklé. Do okruhu naliju sotva dva litry.
Kde by mohl být problém? Mohl jsem tím, že jsem ten ventilek úplně odřízl způsobit problém a teď mi to nejde odvzdušnit?
Těsnění pod hlavou? Jaktože by to ale mělo vliv na to, že se voda nedostane do chladiče?
Seklá pumpa? Proč by to ale tlačilo vodu z nádobky ven když by to tu vodu ne?
Díky za každou připomínku
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.12.2023 11:23
- Bydliště: Malacky
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Zdravím, pýtal som sa už na viacerých fórach ale nejako som stále neprišiel na chybu tak skúšam aj tu
Podobný problém mám aj ja na mojom sharane r.v 2008, 2.0 TDi (kód motora BRT).
Motor zohriaty na 90st. Na voľnobehu nekúri ani vpredu ani vzadu. Pri zdvihnutí otáčok nad 1500 začína kúriť.
Už je vymenený termostat, pomocné čerpadlo, radiátor kúrenia, chladič a robí to stále.
Všimol som si však že veľmi tlakuje chladiaci systém. Hladina kvapaliny po cca 200km klesne pod úroveň min. Po cca 1000km bez otvorenia nádržky klesne až tak že signalizuje nízku hladinu vody. Akonáhle však nádržku otvorím kvapalina vystúpi až nad hodnotu max.
Z hadičky na odvzdušnenie ide voda normálne (tú hadičku na zníženie prietoku som skúšal tiež odstrániť).
Skúška obsahu CO2 v kvapaline nenašla nič, nepredpokladám teda že by išlo o problém v hlave alebo tesnením pod hlavou.
Niekto nejakú radu kde by mohol byť problém ? trápim sa s tým už vyše dvoch týždňov a začína byť čím ďalej chladnejšie počasie.
Podobný problém mám aj ja na mojom sharane r.v 2008, 2.0 TDi (kód motora BRT).
Motor zohriaty na 90st. Na voľnobehu nekúri ani vpredu ani vzadu. Pri zdvihnutí otáčok nad 1500 začína kúriť.
Už je vymenený termostat, pomocné čerpadlo, radiátor kúrenia, chladič a robí to stále.
Všimol som si však že veľmi tlakuje chladiaci systém. Hladina kvapaliny po cca 200km klesne pod úroveň min. Po cca 1000km bez otvorenia nádržky klesne až tak že signalizuje nízku hladinu vody. Akonáhle však nádržku otvorím kvapalina vystúpi až nad hodnotu max.
Z hadičky na odvzdušnenie ide voda normálne (tú hadičku na zníženie prietoku som skúšal tiež odstrániť).
Skúška obsahu CO2 v kvapaline nenašla nič, nepredpokladám teda že by išlo o problém v hlave alebo tesnením pod hlavou.
Niekto nejakú radu kde by mohol byť problém ? trápim sa s tým už vyše dvoch týždňov a začína byť čím ďalej chladnejšie počasie.
Sharan 2008, 2.0 TDi motor BRT
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ODVZDUŠNĚNÍ: problém s odvzdušněním topení
Zkus si s někým prohodit víčko nádobky .... ale je to jen dohad.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)