Stránka 1 z 25

AUDIO: výměna rádia, zapojení, vyndání

Napsal: 18.01.2007 13:03
od rfarsky
Zdravim klubáky
chtěl bych vyměnit autorádio za jiné ,ale nemám kód k originál autorádiu a nevým jaké má koncovky vzadu.Mám v autě 12x repro originál z výroby a nevím jestli je to přes nějaký zesilovač nebo je to origo zapojený z rádia.Když autorádio vytáhnu a rozpojím tak se mi zablokuje.Neví někdo co tam je za koncovky a jestli to má zesilovač.

Napsal: 18.01.2007 14:43
od jmichalko
S týmito problémami sa trápim už mesiac. Rádio je originál vyrobené pre VW. Má atypické koncovky, ktoré po výmene rádia musíš vynechať a dať urobiť také napojenie aké koncovky má nové rádio /Euro,ISO atď./ Zosilovač je externý to znamená rádio je tuner bez interného zosilovača. Zosilovač je umiestnený v strednej palubovke pod rádiom. Musíš vybrať odkladaciu poličku, alebo ovládanie klímy, neviem aké máš prevedenie. Originál štekre zoženieš iba v servisoch VW na objednávku.Posielajú ich z Nemecka. Ak chceš vymeniť rádio, musíš odpojiť zosilovač, káble z repro, ktoré idú do zosilovača musíš dať odborníkovi napojiť do šterkrov na novom rádiu. Majú to tí Nemci riadne poistené, aby si všetko musel dať robiť do ich servisu.Kód k autorádiu sa nachádza v manuále na rádio, ak ho ovšem máš. Je v obale, kde je aj sevisná knižka.Ak nájdem foto zadnej strany rádia/mal by som ho mať/ pošlem ti ho predvečerom. Inak je tam urobená aj predpríprava na pripojenie cd meniča aj s káblom. Druhý koniec kábla je v skrinke nad pravým zadným kolesom /nie v kastlíku, ktorý sa otvára zhora/ kde je zdvihák, lekárnička. Je schovaný za lekárničkou.

Napsal: 18.01.2007 14:55
od x-man
jmichalko píše:S týmito problémami sa trápim už mesiac. Rádio je originál vyrobené pre VW. Má atypické koncovky, ktoré po výmene rádia musíš vynechať a dať urobiť také napojenie aké koncovky má nové rádio /Euro,ISO atď./ Zosilovač je externý to znamená rádio je tuner bez interného zosilovača. Zosilovač je umiestnený v strednej palubovke pod rádiom. Musíš vybrať odkladaciu poličku, alebo ovládanie klímy, neviem aké máš prevedenie. Originál štekre zoženieš iba v servisoch VW na objednávku.Posielajú ich z Nemecka. Ak chceš vymeniť rádio, musíš odpojiť zosilovač, káble z repro, ktoré idú do zosilovača musíš dať odborníkovi napojiť do šterkrov na novom rádiu. Majú to tí Nemci riadne poistené, aby si všetko musel dať robiť do ich servisu.Kód k autorádiu sa nachádza v manuále na rádio, ak ho ovšem máš. Je v obale, kde je aj sevisná knižka.Ak nájdem foto zadnej strany rádia/mal by som ho mať/ pošlem ti ho predvečerom. Inak je tam urobená aj predpríprava na pripojenie cd meniča aj s káblom. Druhý koniec kábla je v skrinke nad pravým zadným kolesom /nie v kastlíku, ktorý sa otvára zhora/ kde je zdvihák, lekárnička. Je schovaný za lekárničkou.
a nepasuje tam nahodou takovahle prechodka SHARAN- ISO
http://vw.autodoplnky.cz/volkswagen-sha ... an-s255465" target="_blank

nebo zde

http://www.3a.cz/autohifi/jo/autohifi2/ ... edukce.htm" target="_blank

Napsal: 19.01.2007 09:33
od rfarsky
Děkuji za vyčerpávající odpověď a kdyby jsi věděl jak pak zapojit ty kábliky ze zesilovače k novýmuautorádiu na iso tak dej vědět,foto samozřejmě neodmítám.

Napsal: 19.01.2007 12:06
od x-man
rfarsky píše:Děkuji za vyčerpávající odpověď a kdyby jsi věděl jak pak zapojit ty kábliky ze zesilovače k novýmuautorádiu na iso tak dej vědět,foto samozřejmě neodmítám.
to zalezi na autoradiu,ale vetsinou se zesilovac k radiu nepripojuje pres ISO konektor,ale radio ma vstup pres Cinch.
jedniny co se vyuzije z ISO konektoru na zesilovac je napr. +pól co vysouvá antenu a tim se pouzije jako spinaci signal pro zesilovac.

doufam ze jsem pochopil tvuj dotaz 8)

Napsal: 19.01.2007 13:14
od jmichalko
Presne tak, buď odpojíš / na niektorých typoch sa dá odpojiť/ zosilovač v novom autrádií alebo obídeš externý zosilovač a budeš využívať zosilovač v novom autorádií. To záleží na tebe a na výkone zosilovača buď externého alebo zabudovaného v rádií. Ja by som využil ten, ktorý má väčší výkon.

Napsal: 19.01.2007 18:12
od rfarsky
Tak děkuji moc pochopil jsem nevěděl jsem.

Napsal: 19.01.2007 18:15
od daber
No já sem to udělal vylučovací metodou.Původní konektor sem uštípl,vzal si zkoušečku,nešel + pol tvrdej a spínanej a kostru,napojil nový rádio a pak už jen napojoval podle pův.zapojení repráky jeden po druhým,přes čokoládu dal iso konektor a bylo vyřešeno.

Napsal: 19.01.2007 19:04
od rfarsky
Ale já tam těch repráků mám 12 jak to mám zapojit do normálního autorádia

Napsal: 19.01.2007 19:33
od daber
Každý autorádio má rozdělení na předek a zadek.V šaranu máš myslím ve předu 6 a 4 za tebou a 2 úplně vzadu.Vtom případě 6 repráků v prostoru u řidiče zapojíš tak,že je rozdělíš na levou a pravou,ty 3 dáš u rádia na front left,druhá strana je front right a zadní jsou rear left a rear right.Takže vyzkoušej kterej drát jde k jakýmu repráku a takhle zapoj.Už sem to takhle dělal u dvou šaranů a běhá to v poho.Nezapomeň dodržet + a -.Plus by měl být čistý a - s proužkem.

Napsal: 19.01.2007 21:27
od rfarsky
ok díkes,já myslel ,že se ten výkon k reprákům potom dělí a nebude to nic moc.

Napsal: 19.01.2007 22:31
od daber
každý současný rádio má tak 4*45W což na to v poho postačí.

Napsal: 20.01.2007 11:26
od jmichalko
Doporučujem rádio s výkonom 4 x 50W, má to lepší zvuk.

Napsal: 20.01.2007 11:39
od x-man
jmichalko píše:Doporučujem rádio s výkonom 4 x 50W, má to lepší zvuk.

ovsem samozrejme 4x50W to radio nebude mit nikdy,vetsina vyrobcu udava vykon zesilovace v radiu ktery odpovida napriklad napeti pri 30V.coz v aute nedosahnete
je zajimave se podivat do nejakyho autoradia a opsat cislo na zesilovaci a pak najednou zjistite ze napriklad radio ma vykon 50W na kanal ale az pri 40V.
Takze bych nejak neresil jestli to ma 4x35W nebo 4x50W
kolikrat znackovy radio (Alpine, Keenwood,Pioneer) bude mit lepsi "vykon" pri 4x35W nez autoradio typu napr Roadstar ktery bude mit 4x50W

P.S. ale i original autoradia maji velmi dobre parametry

Napsal: 20.01.2007 11:45
od patper
x-man píše:
jmichalko píše:Doporučujem rádio s výkonom 4 x 50W, má to lepší zvuk.

ovsem samozrejme 4x50W to radio nebude mit nikdy,vetsina vyrobcu udava vykon zesilovace v radiu ktery odpovida napriklad napeti pri 30V.coz v aute nedosahnete
je zajimave se podivat do nejakyho autoradia a opsat cislo na zesilovaci a pak najednou zjistite ze napriklad radio ma vykon 50W na kanal ale az pri 40V.
Takze bych nejak neresil jestli to ma 4x35W nebo 4x50W
kolikrat znackovy radio (Alpine, Keenwood,Pioneer) bude mit lepsi "vykon" pri 4x35W nez autoradio typu napr Roadstar ktery bude mit 4x50W


P.S. ale i original autoradia maji velmi dobre parametry
Presne tak-oni napisou 4#50w a v realu je to jen 5w :? Ale "staci to" :lol: