ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od mp3turbo »

tento topic precitajte cely, vyzuril som sa tam viac ako dost :)

http://forum.autobazar.eu/aku-bateriu-d ... t4685.html


je empiricky potvrdene a dlhodobo vyskusane, ze VACSIA ako predpisana alebo originalna bateria autu vobec nevadi, prave naopak. Detaily v danom topicu. Zabudnite na nedobijanie, zabudnite na odpalenie alternatorov a podobne blbosti.


pozor na auta kde su original "strieborne" baterie (Bosch Silver, Varta Silver a podobne). Taketo vozy mozu mat nastavene alternatory a regulatory na trochu vyssie nabijacie napatie ktore moze sposobit rychlejsie spotrebovanie destilovanej vody v normalnej, nie-silvej baterii. V dosledku toho moze prist k odhaleniu samotnych clankov ktore zacnu na vzduchu korodovat a zivotnost baterie ide dole. Cize riesenie : bud do Sharika kupovat silver baterky alebo v normalnych bateriach pravidelne, aspon raz za mesiac, kontrolovat stav destilky a dolievat v pripade potreby. Samozrejme doporucujem vzdy pred zimou kazdu bateriu prebehnut na nabijacke s malym prudom (ja nabijam vsetky baterie, aj 100Ah, s nabijackou ktora dava iba 2A - ano, 88Ah uplne vybitu baterku nabijam skoro tri dni a nevadi) plus pocas zimy pokial mate moznosti raz za mesiac takto baterke preventivne pomahat. Nabijat az do dosiahnutia priblizne 16V na svorkach pri pretekajucom prude 2A; pokial je bateria v poriadku tak 16.2V dosiahne uplne v pohode.

To je cele. VZDY si do KAZDEHO auta kupte najvacsiu bateriu (=s najvyssou kapacitou) ktora sa vam do toho auta vojde a ktoru dokazete zaplatit. Vyssia zivotnost danej baterie, bezproblemove startovanie v krutych zimach a prevadzka nezavisleho kurenia sa vam velmi odvdacia.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od michall »

Asi máš pravdu, jen bych to asi nehnal do extrému, tj. do aut s vyloženě slabým altíkem bych necpal aku se 100Ah. Ani ne tak proto, že by altík odešel (i když ...), ale spíš proto, že jí skoro nebude dobíjet(resp. bude, ale dlouho) a aku bude víc na nabíječce než v jízdě. Sám jsem měl ve Felícii 55Ah (větší se mi tam nevešla), teď mám 97Ah (protože se tam taky větší nevejde) a neměl jsem problém. Pravidelná kontrola "destilky" mi připadá normální u jakéhokoli aku, soused mi občas zkontroluje i kapacitu a stav.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od mp3turbo »

Neboj nic, slaby altik znamena slaby starter, slabe spotrebice a celkovo slabu elektricku zataz v danom aute celkovo. Cize ked v takom aute predimenzujes baterku, co 100Ah urcite bude predimenzovana, nic sa jej tiez nestane lebo z tej baterky nebude mat co zrat energiu. Inak samozrejme je blbost cpat 100Ah do Daewoo Matiz pripadne Toyota Aygo - tam sa take baterky aj tak urcite nevojdu :) hlavne ide o to ze tu sme na Sharikovskom fore a tam sa 100vka vojde.

V mojom 2001 AUY galaxy je este stale original Motorcraft 60Ah silver baterka [motorcraft je prvovyroba Fordu ; je na nej nalepka november 2000]. Zaciatkom tohoto januara/ledna startovala pri minus dvadsat uplne v pohode. Vykazuje zhruba 90% stav podla nabijacej charakteristiky. Preventivne som ju udrzoval este trikrat tuto zimu (listopad, prosinec, leden) - vybrat baterku je robota na 30 sekund... ta baterka zabudla na svoj vek a chova sa skoro ako nova.

Fakt neskutocne. Predpokladam ze je to kombinacia dvoch faktorov:

- kvantum odjazdenych kilometrov
- preventivne nabijanie a udrziavanie pred zimou a pocas zimy, cize ta baterka sa nikdy netrapila napoly vybita s odhalenymi clankami bez destilovanej vody.

Uživatelský avatar
lubino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 279
Registrován: 20.06.2008 16:32
Bydliště: Predmesti Kladna
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od lubino »

Tak jsem poridil Sharikovi take novou baterku, AkuStar Plus 98 Ah, 900A, tak uvidim co vydrzi.
Cena byla velmi prizniva 2320,- Kc. Jinak kupoval jsem ji tady: http://www.autobat.cz/akustar-plus-98ah ... 34179.html a muzu rict, ze v te firme opravdu velmi solidni jednani. Je tam velmi hezka, prijemna a ochotna pani, opravdu skvjele jednani a s takovym ochotnym pristupem k zakaznikovi uz jsem se dlouho nesetkal.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od jenda »

michall píše:Asi máš pravdu, jen bych to asi nehnal do extrému, tj. do aut s vyloženě slabým altíkem bych necpal aku se 100Ah. Ani ne tak proto, že by altík odešel (i když ...), ale spíš proto, že jí skoro nebude dobíjet(resp. bude, ale dlouho) a aku bude víc na nabíječce než v jízdě. Sám jsem měl ve Felícii 55Ah (větší se mi tam nevešla), teď mám 97Ah (protože se tam taky větší nevejde) a neměl jsem problém. Pravidelná kontrola "destilky" mi připadá normální u jakéhokoli aku, soused mi občas zkontroluje i kapacitu a stav.
Velikost alternátoru nemá souvislost s akumulátorem, akumulátor je v autě nabíjen v režimu konstantního napětí kdy akumulátor si bere z alternátoru takový proud jaký je schopen absorbovat a ten je kromě pár vteřin po startu vždy několikrát menší než proud který alternátor je schopen dát. U uvažovaného 100 Ah akumulátoru do něj po startu pár vteřin teče cca 50 A a rychle proud klesá podle stupně vybití někam mezi 0 - 20 A a s tím jak se akumulátor postupně dobíjí stále klesá. Vem si že akumulátor se nesmí dobíjet proudem větším 1/10 kapacity to je u 100 Ah baterky 10 A. Takže u našich aut kde nikdo nemá menší než 70 A alternátor proudy naprosto nezajímavé.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od michall »

Asi jsem to špatně napsal - do našich aut se fyzicky vejde ta 100Ah, tak proč jí tam tedy nedat. Naproti tomu 100Ah baterka ve Fiatu 126p by to auto asi převrátila nebo propadla podlahou. Kapacita by tedy měla odpovídat typu auta.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od abeljozef »

Skusal uz niekto gelovky ? Hovori sa ze im mraz nerobi moc dobre a ze su na nho dost haklive.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od patper »

V aute nee,ale v motorce ano... A zima fakt nic moc :idea: :evil:

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od michall »

To je fakt, zima jim neprospívá. Kdyžtak vezmu nějakou, co dáváme k zabezpečovačkám, třeba PBQ 65Ah za 4.640 nebo 120Ah za 7.100 bez DPH. Že by měl někdo zájem :?: :lol: :lol: :lol:
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od abeljozef »

Este mi ta moja sluzi (ma len jeden rok) ale kedze som dorobil nezavilse tak po tom ako to vzda chcem tu najvacsiu aka tam pojde natlct. Tak uz teraz dopredu zvazujem moznosti a zhanam informacie aj o tomto. :wink:

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od michall »

Asi bych zvolil "klasiku". Co vím o těch, co používáme (NEJSOU do aut!), tak mají menší zkratové proudy a nesmí se vybít pod tuším asi 10,5V. Gelovky určené do aut se chovají jinak.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od jenda »

Proč gelovky?ty se budeš převracet přes střechu? ty mají smysl tam kde se baterka výrazně naklání nebo dokonce převrací, proto se používají v letadlech eventuelně v motorkách v pracovních strojích, Jejich jediná výhoda je elektrolyt ve formě gelu, takže jsou schopné pracovat v libovolné poloze, jinak už mají jen nevýhody: při extrémním zatížení se špatně chladí protože elektrolyt neproudí, uvolněná aktivní hmota z článků nemůže klesnout na dno takže snadno odejdou na vnitřní zkraty, mají kvůli tomu i větší samovybíjení jsou náročnější na dobíjení protože jejich napětí nesmí překročit plynovací.
To Michall
Kde kupujete baterky za tyhle peníze? 65 Ah gelovku k EZS pořídím za základní cenu beze slev 2 183 Kč bez daně: http://www.elnika.cz/elnika.php?p=cze/cenik-online/99

Pod 10,5 V se nesmí vybít žádná olověná baterka ať klasická nebo gelová, protože dojde k nevratnému poškození aktivní hmoty. K jak závažnému poškození dojde záleží na době po jakou byla baterie vybitá poškození začíná už po několika desítkách minut po poklesu napětí. Stejně nebezpečné je přebíjení tak se doba přebíjení vedoucí ke zničení baterky počítá na desítky hodin
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od jenda »

michall píše:Asi jsem to špatně napsal - do našich aut se fyzicky vejde ta 100Ah, tak proč jí tam tedy nedat. Naproti tomu 100Ah baterka ve Fiatu 126p by to auto asi převrátila nebo propadla podlahou. Kapacita by tedy měla odpovídat typu auta.
S tím tak moc nesouhlasím podle mě spíš záleží na konkrétní situaci, bydlím na horách parkuju venku, jezdím jednou za týden, narvu klidně tu 100 Ah i do toho fiátka pokud mám kam, abych měl v mrazech rezervu. Bydlím v nížině parkuji ve vytápěné garáži jezdím denně, stačí mi menší baterka i v Transporteru neb rezervu nepotřebuji.

PS v VW Lupo s pohotovostní hmotností 830 kg je z výroby baterie o kapacitě 80 Ah :lol:
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od abeljozef »

Povedal by som ze cez strechu sa prevracat nechcem 8O :D , skor som pocul ze maju lepsie vlastnosti hlavne vydrz nez klasiky. Tak zistujem lebo s nimi skusenosti z auta nemam. :wink:

Uživatelský avatar
Budulman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 232
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kostelec na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS

Příspěvek od Budulman »

Jendo, ale to Lupo má velkou baterku kvůli vypínání motoru na křižovatkách ne :?:
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“