TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
kapisto ?
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
-----------------------------------------------------------------------------
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
kapisto ?
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Nevim, kde to beres, ale podle zakona to zrejme neni, tak to radsi smazTommate píše:v pravidlu 4.a) se píše o vozíku do 750kg, takže ten příklad "Fabie 1500kg + vozík 1100kg = (jenom)B" asi ne - u toho odstavce c) musí být splněn odstavec a)
vozík nad 750kg = vždy malé E
v tom odstavci c) se stanovuje sice maximum pro soupravu, ale pořád se tam počítá s vozíkem do 750kg, a poslední věta (podtržená v c)) se týká prakticky jen vozidla o pohotovostní hmotnosti do 749kg, takže takový extrémní případ (asi nereálný), ale uvádí se to
ale chlapci jezděte si jak chcete, já taky E nemám a semo tamo jedu s prázdnou lafetou než naložímě, ikdyž bych něměl
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
no jo no, autoškolu jsem dělal před 13ti lety, tak se nediv - tak ok
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
V pohode, vsak ja musel taky trochu googlit. Jen jsem vedel, ze ta moznost voziku nad 750kg se skupinou B je.
Jinak cele zneni je tady :
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak cele zneni je tady :
http://ridicske-prukazy.info/ridicske-o ... uprav.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- petr.fofr
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03.12.2008 23:15
- Bydliště: Praha západ 732345185
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
čauves, tahám občas nějaké auta na podvalu a musel jsem si udělat C+Evelké,
důvod je že B+Emalé nestačí a bych táhnul šaranem naloženej podval nedodržuji tím celkovou hmotnost pro skupinu B protože se sčítaj a C+Emalé to je nad 3500t + 750kg bržděného vozíku tak proto mám C+Evelké
důvod je že B+Emalé nestačí a bych táhnul šaranem naloženej podval nedodržuji tím celkovou hmotnost pro skupinu B protože se sčítaj a C+Emalé to je nad 3500t + 750kg bržděného vozíku tak proto mám C+Evelké
Pneuservis
Diagnostika + chip VAG+VAS, off DPF,PAF
Udržba vozidel + přestavby
Prodej ND- nové i použeté
Servis quad
mob: 732/345185
Diagnostika + chip VAG+VAS, off DPF,PAF
Udržba vozidel + přestavby
Prodej ND- nové i použeté
Servis quad
mob: 732/345185
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
to je samozrejme hloupost...
V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
- --viki-
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08.11.2009 11:01
- Bydliště: brno
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
parizek_ltm ,,, ty jsi uplnej kouzelník tohle vše najít a srozumitelně popsat jednička no.Ja to jen zjednoduším B-3500kg plus vozík do užitečné váhy auta E do celkové váhy auta a při určitých vyjímkách ještě víc C není třeba protože se váhy nesčítají a to platí i pro dálniční známku počítá se pouze váha auta celková !!!to s těma 7 50kg jsem taky nevěděl .
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Ono s tim C prudili obcas v Nemecku. Ted uz si nepamatuju presne, jak to bylo, ale myslim, ze neuznavali nase B+E a misto toho chteli C+E, mozna takhle to Petr myslel. Priklad co jsem zazil : Transporter do 3,5t, jenze mel vozik a byl lehce nad touto hranici, asi 3800kg, hned chteli C+E. Ale u nas je to jak jsem psal vyse.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
takže pokud dobře počítám, tak za mého šardu 2400kg můžu zapřáhnout a řídit jenom se skupinou B vozík do 1100kg tak to není špatné
- crazyduke
- VWjunior
- Příspěvky: 1577
- Registrován: 07.04.2008 15:17
- Bydliště: Kladno, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
je, já mám 2470kg SHAR a vozík 1200kg dá se nějak snížit max hmotnost vozidla????
VW Touran 2,0 TDI 125kW, 2010... www.fakthracky.cz dětská elektrická vozítka...
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Presne takTommate píše:takže pokud dobře počítám, tak za mého šardu 2400kg můžu zapřáhnout a řídit jenom se skupinou B vozík do 1100kg tak to není špatné
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
tak to jsem netusil Parez ,mas velke bezvyznamne + [bane,mas to u me]...Tommate píše:takže pokud dobře počítám, tak za mého šardu 2400kg můžu zapřáhnout a řídit jenom se skupinou B vozík do 1100kg tak to není špatné
Naposledy upravil(a) patper dne 22.02.2010 10:16, celkem upraveno 1 x.
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Ještě záludná otázka - u soupravy rozhoduje okamžitá hmotnost nebo maximální možná? Konkrétně - můžu za SAGem (a Bčkem) s max. hmotností 2.400kg táhnout řekněme paleťák, který má max. hmotnost 2.000kg, ale mám na něm třeba jen 300kg nákladu? Tj. okamžitá hmotnost je dejme tomu 1.800kg auto + 500kg vozík (nevím kolik má, nekamenovat) + 300kg nákladu = 2.600kg, maximální možná je ale 4.000kg.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.06.2008 20:15
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Toto všetko platí u nákladných prívesoch. Pre obytné prívesy toto neplatí.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
TAŽNÁ ZAŘÍZENÍ A PŘÍVĚSY: vše kolem přívěsů a tažných zař.
Hovori se bohuzel o maximalni pripustne hmotnosti obou vozidel.Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.