JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

bora2211 píše:Něco na téma usporný styl jízdy,
když už jsme se tady rozvášnili o spotřebě a vlivu stylu jízdy na spotřebu tak tady jsem narazil na jeden zjímavej článek:

:arrow: "Jezdit úsporně je hračka. Vyzkoušeli jsme to"
Prosím sem do tohoto tématu pište spíše na téma ovlivnění spotřeby jízdním stylem. :!:
O ty spotřeby samotné tady zas tolik nejde, jde spíše o jejich ovlivňováni stylem jízdy.
Dik. Shemik 8)


Kuci, fakt zajímavé čtení, :arrow: "tady jsem objevil další články o úsporné jízdě"
a přenesl sem odkazy s podtitulky. Rozhodně všechny stojí za přečtení. :lol:

_______________________________________________________

:arrow: Čeští řidiči se naučí jezdit úsporně
24.4.2007 - "I v běžném provozu za dodržování pravidel silničního provozu se lze dostat se spotřebou u benzínových motorů hluboko pod 4 litry, u naftových dokonce pod 3 litry," říká Josef Pálka, předseda Autoklubu Škoda. Právě takové řidiče s nohou lehkou jako pírko, chce vychovat kampaň "Hledáme řidiče třídy A", která odstartovala tento víkend. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy: 1. Nevytáčejte motor
7.5.2007 - Jak nejvíce spořit palivo, radí v našem novém seriálu šampion rallye o nejnižší spotřebu paliva. První rada zní: Motor nevytáčejte a řaďte co nejdřív. Sledujte pozorně s námi. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola úsporné jízdy 2.: S rychlostí roste spotřeba
11.5.2007 - Jak nejvíce spořit palivo radí v našem novém seriálu šampion rallye o nejnižší spotřebu paliva. V druhém dílu se naučíme jezdit plynule. Čím rychleji pojedeme, tím víc auto spotřebovává. Rozhodně ale nemusíme jezdit jako šneci. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola úsporné jízdy 3.: předvídavý řidič jezdí za míň
18.5.2007 - Ve třetí části seriálu úsporné jízdy nás šampion rallye naučí jezdit plynule. Nižší spotřeby dosáhnou ti, kteří dobře předvídají a snaží se nejezdit stylem brzda-plyn. Samozřejmě, pokud si to situace na silnici vyloženě nežádá. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 4: nejlepší trenér je počítač
25.5.2007 - Přinášíme další díl naší autoškoly úsporné jízdy s odborníkem. Pravidlo č. 4 zní: Moderní technika v podobě palubního počítače dává řidiči možnost neustálého přehledu o spotřebě paliva. Je škoda této pomůcky nevyužít. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 5: harampádí nechte doma
1.6.2007 - Další díl seriálu o ekonomickém a ekologickém řízení upozorňuje, že spotřeba roste se zatížením vozu, ale za větší žízní motoru mohou být třeba jen zástěrky za koly nebo střešní box. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Autoškola úsporné jízdy 6: klimatizace je žrout
15. června 2007 - Vliv na spotřebu paliva a s tím související množství vypouštěných skleníkových plynů má také kvalita oleje, tlak v pneumatikách a využívání klimatizace nebo světel. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Klimatizace naplno zvedne spotřebu až o 4 litry
19. června 2007 - Vychlazené auto není zadarmo. Podle německého autoklubu ADAC zvýší spotřebu paliva hlavně první minuty po zapnutí klimatizace ve vyhřátém, na slunci zaparkovaném autě až o čtyři litry. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Tucet rad, co dělat, abyste ušetřili benzin a naftu
24. června 2008 - Zdá se vám, že vaše auto má velkou spotřebu? Nevozte zbytečné věci v kufru, pouštějte klimatizaci, jen když to má smysl, a po víkendu sundejte nosič kol. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

:arrow: Jezdit úsporně je hračka. Vyzkoušeli jsme to
24. června 2008 - Největším žroutem paliva jsou brzdy... a taky mozek. To mě naučil Michal Šimůnek, šampion ecorallye, kde jde o co nejnižší spotřebu. Ve finále celostátní soutěže "Hledáme řidiče jízdy A" dojel se Škodou Fabií Combi 1,4 GreenLine se spotřebou 2,4 litru nafty na 100 km. Byl jsem u něj v učení. (..... celý článek po kliknuí na nadpis)

Uživatelský avatar
jbarman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždánice u Kyjova

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od jbarman »

Pěkný článek, další důkaz toho, že se dá jedzdit bez zdržování úsporně. Mě to také jde lépe s TDI, benzín také není k zahození. Ale např. s Cirtoenem Xsarou Break s motorem 1,6 jsem jezdil delší trasy 5,8 a v horách 6,5. Zatím s Sharanem 5,6 (nemám ani najednom autě palubní počítač)

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

Kuci, tak jsem nam v druhem prispevku drobatko poladil ty clanky o usporne jizde. :lol:


Jinak v patek jsem si stihl precist jen ten clanek "Jezdit úsporně je hračka. Vyzkoušeli jsme to" a ted o vikendu jsem jsem se pustil do overovani, co je na nem pravdy. Ku memu udivu mnohem vic, nez jsem cekal. Nalital jsem tento vikend nekolik set km po ruznych terenech, zahrnujici dalnice, okresky i mesta. Priznavam se, ze jsem byl se spotrebou meho Pazoutka radove o 1 az 2 l vyse, zez se svymi SAGy byvate Vy a zpocatku jsem si rikal, casem to klesne, jde o sziti s novym autem, ale po vice nez 4.000 km uz to zacinalo vypadat, ze to o moc niz uz nedostanu. V TP mam hodnoty 10,8-mesto, 6,4-dalka, 8,0-kombi. S tim mestem jsem se do toho jakztakz vesel i pred tim, ale na tu dalku a potazmo i kombinovanou jsem se nemohl dostat ani nahodou, ale nedochazelo mi, ze s rychlostmi kolem 140-150 se na ne ani dostat nemuzu, tak jsem si po precteni vyse zmineneho clanku udelal par takovych testiku a pilne jsem meril a testoval ruzne tereny a druhy silnic, kazdy zvlast.

Dalnice
Praha-Humpolec: prum.rychl.: 90km/h (tempomat), spotreba: 7 l/100km
Humpolec-Praha: prum.rychl.: 110km/h (tempomat), spotreba: 7 l/100km

Pri obou jizdach jsem prakticky vubec nebyl nucen slapnout na brzdu, ani plyn, takze jsem jel naprosto plynule uvedenym rychlostma jak do kopcu, tak i z kopcu. Stejnou spotrebu pri vyssi rychlosti bych si vysvetloval vyskovym rozdilem mezi Prahou a Humpolcem, ktery cini neco mezi 300 az 400m nadmorske vysky, diky nemuz je cesta P-H mirne do kopce a cesta H-P mirne zkopce.

Okresky
Dale nejake ty okresky, na kterych jsem se dostal dokonce i pod papirovou spotrebu. Kmital jsem mezi mesty Humpolec, Jindrichuv Hradec, Ceske Budejovice, Cesky Krumlov a to ruzne tam i zpet a nektere trasy vickrat. Do podrobna to rozepisovat nebudu, ale dosel jsem ke zjisteni, ze na nekterych, ku memu udivu vice "trerennejsich" usecich jsem se dostal i na 6,2 l/100km.

Jinak pravdou je, ze useky ktere jsem jel napriklad za 6,8 l/100km tam, jsem nazpet jel za 8,8 l/100km a to podle me opet diky vyskovemu rozdilu, ktery na techto kratsich trasach byl vetsi, takze mene rozprostreny, nez napriklad na te trase Praha-Humpolec. Rychlosti prumer na okreskach byl 85-90 km/h.

Mesto
Co se tyka provozu v Praze, je to opravdu hodne promenlive a nejvice zalezi na hustote provozu, zjistil jsem, ze vecer v malem provozu Prahu (cca 20 km mestem) prejedu i za necelych 7 l/100km, ale uplne stejna trasa v kolonach poskakujicich zpusobem "krokem-stuj-kokem-stuj" se da udelat take za vice nez 15 l/100km. V podstate oba uvedene zpusoby jsou v Praze extrem, ten usporny se da takto jet jen vnoci ci pozdeji vecer a ten kolonovy take covek neabsolvuje denne. Casem si covek zmakne nejake ty objizdky kolon a da se to zvladat trochu lepe. Takze v prumeru bych rekl ze se pohybuji nekde kolem tech 10 l/100km. Rychlosti (neni-li kolona) podle znacek, 70 nebo 50 km/h.

Samozrejme i ve meste plati zakon o prevyseni. Prave dnes jsem jel (za bezneho hustejsiho provozu, ale bez kolon) z Dejvic do Stodulek, coz je polovina trasy do kopce a pomalyma ulickama a tam jsem to jel za 10,4 l/100km a nazpet stejnou trasu za 7,2 l/100km.
___________________________________________________

No zaver je z toho ten, ze moje auto basti o cca 1-2 l/100km mene, nez jsem si myslel. Stacilo k tomu jen dodrzovat par zasad usporne jizdy, znichz na nektere se da zvyknout docela rychle a nektere si do kebule budu muset jeste chvili vstepovat. Dulezite je take vedet, ze hlavne ve meste a na okreskach mam porad stejne rychlostni prumery, jako driv, tekze nejezdim o nic pomaleji. Na te dalnici to samo bylo i o snizeni rychlosti, ale hlavne o plynulosti jizdy. Tu rychlost si covek samo, obzvlaste, kdyz jede daleko obcas asi rad dopreje a priplati, ale na te plynulosti se, jak jsem zjiztil da usporit prakticky stejne jako na te rychlosti.
Ty zasady usporne jizdy tady asi nema cenu rozepisovat, vsechny jsou krasne podrobne popsane ve vyse zminenych clancich. Uprimne receno, jeste zdaleka nemam prostudovane vsechny clanky, ale uz ten prvni vyse zmineny, me dostal se spotrebou o hodne niz, takze predpokladam, ze az jich nastuduji vsech 10, tak mi bude v nadrzi palivo primo umerne pribyvat s ujetymi kilometry :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od vilik »

Vždy se říkalo, že delší trasa a plynulá jízda = úspora. Řekl bych, že to platí jen částečně. Když jedu po dálnici 130 - 140, tak jsem se spotřebou něco přes 7 litrů. Ovšem světe div se stejně jako já. Projel jsem polovinu Itálie a zhruba první pětina trasy vedla po dálnici u nás a D. Žádný sprint to nebyl, okolo 130. Spotřeba naloženého auta něco málo přes 7 litrů. Pak jsme sjeli z dálnic a jezdili po okreskách, kde jsem málokdy dal 6. většinou 4-5. A spotřeba šla rapidně dolu. Kdo někdy jel po západním i východním pobřeží Itálie, po okreskách, ví, jak to tam vypadá. Je to několik set kilometrů dlouhá vesnice s omezenou rychlostí 50 - 70. Navíc časté rozjezdy na semaforech, nebo v důsledku provozu. Přesto jsem s s celkovou spotřebou na 4500km dlouhé trase dostal na 5,1 l/km. A to jsem v žádném případě nejel na úsporu. Jel se mnou zeťák s Xsarou, 1,6 v benzínu a ten měl stejnou trasu za 7 l/100. A to prosím s autem jehož okamžitá hmotnost byla asi poloviční.

Takž jezdit úsporně se dá. Jenže je to velmi náročné na psychiku. Taky na vás působí auta typu Favorit jako červený hadr na býka? :mrgreen:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

No on je muj Pazoutek se s potrebou urcite i tak o drobatko vys nez SAGy, jen jsem zjistil, ze to neni tak velky rozdil, jak jsem si myslel. Nicmene me take Viliku prekvapilo, ze jsem dalnici, at uz rychlosti 90 nebo 110 jel za 7l a na okresce, kde sem tam nejake to brzdeni a pridani plynu bylo jsem se dostal i na 6,2l. No ale to s tou plynulosti obecne vzato urcite plati. Ja uz mam ve meste vysledovano, ze dokazu jet stejne trasy s az 3-4 litrovym rozdilem a to nemam na mysli poskakujici kolony, ale jen takovy ten rekneme skoro volny prujezd oproti hustemu, ale jedoucimu provozu, kdy covem musi casto zastavovat ci vice pribrzdit za autem nebo pred semaforem, takze o tom vlivu plynulosti jizdy na spotrebu, neni pochyb, tedy hlavne ve meste, ale jak jsem psal, take me prekvapilo, ze na dalnici to ma mensi efekt. 8)

Jinak Viliku, bude to jiste individualni vec, ale co si na te usporne jizde nerozumi s Tvoji psychikou :?: Ja jsem ji naopak vyhodnotil jako spise odpocinkovejsi a pohodovejsi, nez jezdeni driv a to hlavne z duvodu casteho byt i jen mirneho prekracovani rychlosti vs radarum. Tempomat pouzivam na delsich usecich hodne i ve meste a jednodusse se ted min bojim nebo spise nebojim certu a radaru a nemam porad oci nalepeny na rucicce tachometru, abych neprekrocil, nebo neztracel cas a prave tohle s sebou nese tu zminenou plynulost, takze je to pro me mene soustredeni a stresu. Jinak jsem nezaregistroval, ze bych se musel na neco nejak vic soustredit, jak rikam, me spise odpadl stres z certu a to jak ve meste, tak i mimo. 8)

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od vilik »

Já to s tou psychikou myslel trochu jinak. Svezení s Sharanem je požitek. Alespoň pro mě, jelikož s ním nejezdím každý den. Pro běžné ježdění mám jiné auto. A tak když jedu s Sharanem, jsem král silnic a nikdo na mě nemá :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . To se potom těžce jezdí podle pravidel úsporné jízdy. Byla to spíše nadsázka. Už nejsem mladý zajíc, abych jezdil jako o život, ale rád se SVEZU :!: :D
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Marek77 »

Jak jsem tu už někde psal, jezdím pořád stejnou trasu (každých 14 dní) a pořád stejným stylem. Naučil jsem se jezdit po D1 rychlostí 115 km/h, neboť jsem zjistil, že je to nejlepší.
Pokud totiž jedu touto rychlostí (samozřejmě na tempomatu), jsem dostatečně "pomalejší" než drtivá většina aut jedoucích 130 a více - z toho vyplývá skutečnost, že si vzájemně nepřekážíme, rychle se mineme a vzdálíme. Naopak mám natolik větší rozdílovou rychlost, že plynule předjedu například kamion či autobus. Nemusím tedy přidávat plyn, ovšem především NEMUSÍM BRZDIT !!! Mám vyzkoušeno, že na celé vzdálenosti dlouhé 150 km od Velkého Meziříčí-východ do Prahy nepoužiju brzdový pedál. To je skutečnost mající vliv nejen na spotřebu paliva, ale rovněž na životnost brzd.
Jezdím tímto stylem běžně už řadu let a že je to dobré na spotřebu a životnost brzd dokazují moje jízdní výsledky například s mým bývalým vozem LADA 2103. Tam jsem jezdil dálky tvrdě pod sedm litrů (s pěti rychlostmi) a destičky předních brzd mi běžně vydržely 100.000 km (zatímco výrobce uvádí průměrnou životnost destiček 20 - 30.000 km). Taktéž u služební Octavie TDi jsem měnil přední destičky při 100.000 km, zadní až při 180.000 km - což je rovněž těžce nad průměrem.

Takže na plynulosti, odhadu situace a řidičských schopnostech opravdu záleží nejvíc ze všeho.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

Viliku
jasan, ja si stal na vedeni :idea: :lol: Jinak, pokud s nim nejezdis casto, tak to tim spis chapu :lol: Jinak princip tematu je o tom, ze to jde. Ja take jezdim podle chuti, pravda v posledni dobe se snazim vetsinou usporne, protoze mam radost z toho, ze ve spotrebe meho byvaleho a soucasneho auta neni tak velky rozdil, jak jsem si myslel, ale kdyz mam chut, tak si take jednoduse slitnu a spotrebu neresim, ale to byva jen chvilka. Nevim, jestli to je vekem, nebo cim, ale uz mi na to vydovadeni se staci mene casu, nez jsem k tomu potreboval pred lety. Takze v tomto se shodujem. :lol:

Marek
jj, souhlasim, ja jsem si tento vikend overil, ze na dalnici (pokud covek nechytne nejakou nehodu, kolonu) skutecne jde s tempomatem jezdit bez brzdy i plynu. Po ceste Humpolec-Praha jsem plyn potreboval snad jen jednou nekde uprostred cesty, abych predjel typka co jel jen o drobatko pomaleji nez ja, tak abych noepredjizdel dlouho a brzdu jsem prvne potreboval opravdu az na kraji Prahy na Chodove a bylo to skutecne diky rychlostnimu rozdilu, mel jsem na tempomatu nastavenych 110 a diky tomu jsem si opravdu neprekazel s ostatnimi a ty pomale jsem snadno predjel. Priste to vyzkousim na rychlosti 120. 8)

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od bora »

Protože mám dlouhodobě celkem vyježděnou trasu Třebíč - Slaný platí skutečně to, že nadmořská výška středních Čech a Vysočiny hraje v tomto případě roli v rozdílu cca 1 litru/100 km při stejných jízdních podmínkách (ve prospěch cesty do Čech).
Jezdíval jsem hlavně v noci kdy byl minimální provoz a mastil jsem to vždycky na tempomat, takže si myslím ,že pro vyhodnocení to byly více méně objektivní podmínky.
Když foukal protivítr bylo to jinak, ale s tím se počítá.

Je taky fakt, že lehká noha neznamená jen to, že opatrně šlapu na plyn, ale taky s citem používám brzdu abych se zbytečně neokrádal o již vyvinutou energii, kterou naše relativně těžký SAGy mají dosti.

Je trošku pravda to co píše Vilík, že někdy je to o nervy, když jedeš v pohodě do kopce na 6-ku kolem 100 km/hod. a snaží se Tě předjet třeba Felicie nebo Favorit. Jednak na to težko má a jednak mu začne většinou docházet dech když je na Tvojí úrovni a zárověň se na horizontu vynoří auto, takže nas..ně zpomalíš :evil: abys předešel kolizi a následně pak jedeš třeba raději rychleji aby Tě morálně slabší auta neměly tendenci předjíždět.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

Shemik píše:Samozrejme i ve meste plati zakon o prevyseni. Prave dnes jsem jel (za bezneho hustejsiho provozu, ale bez kolon) z Dejvic do Stodulek, coz je polovina trasy do kopce a pomalyma ulickama a tam jsem to jel za 10,4 l/100km a nazpet stejnou trasu za 7,2 l/100km.
Tak dneska jsem si dal uplne stejnou trasu s temer stejnym vysledkem, tam za 10,4 a zpet za 8,5 (pri ceste nazpet jsem si postal v mensi kolonce), takze se mi tim potvrdil minuly vysledek :lol:

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

bora2211 píše:...... když jedeš v pohodě do kopce na 6-ku kolem 100 km/hod. a snaží se Tě předjet třeba Felicie nebo Favorit. Jednak na to težko má a jednak mu začne většinou docházet dech když je na Tvojí úrovni a zárověň se na horizontu vynoří auto, takže nas..ně zpomalíš :evil: abys předešel kolizi a následně pak jedeš třeba raději rychleji aby Tě morálně slabší auta neměly tendenci předjíždět.
JJ, souhlas, ale je tu jeste jedna varianta nastavit rychlost tak, aby Te tihle zavodnici bez potizi predjeli a mas od nich take spolehlive pokoj a na predjizdenich nakladaku a busu ta rychlost take bohate staci. To jsem si ted o vikendu vyzkousel na te 110tce a fakt to funguje. Ale obe varianty jsou reseni, jedna je rychlejsi a drazsi a druha je pomalejsi a levnejsi :lol:

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od bora »

JJ, Šemíku, spíš jsem navazoval na Vilíkovo příspěvek.

Mám odzkoušený úseky na silnicích kde se skoro vždycky najde někdo kdo mi chce ukázat, že ta jeho "pastička" je rychlejší než pořádný auto a před horizontem se dá do předjíždění, pak sundávám nohu z plynu a podřazuji na 5-ku a jsem v poho. Jednak v podstatě šetřím a hlavně už se mi už nikdy nechce tahat lidi z auta po nehodě.
Důležitý je to, že pokud si zvykneš nebo spíš si připustíš to, že nemusíš být vždycky všude první a mezi nejrychlejšími tak v podstatě s o něco málo nižším rychlostním průměrem jseš např. o 2 litry níž ve spotřebě a to je ten kýženej efekt, o který se snažíme s našimi skoro 2 tunovými miláčky. :idea:

Když jsem byl ještě nevybouřenej řidič a snažil jsem se dohnat všechno rychlostí tak jsem podobný úseky (Třebíč-Praha, Třebíč-Kolín apod.) jezdil jen o pár minut dřív než plynulou, pohodovou a hlavně taky pro posádku příjemnou jízdou. Pak dojedeš v klidu na místo a neteče Ti pot po zádech až mezi půlky.

Pozn.: dost často se mi stává, že když mě někdo celkem dravě předjíždí tak ho za několik kilometrů třeba dojíždím a pak si říkáš vlastně proč se hnát.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

JJ, naprosto s Tebou souhlasim, take uz nemam potrebu zavodit a netajim se tim, ze jsem ji take kdysi mival, nam chlapum alespon do te prvni faze zivota byva vrozena. :lol:

A presne jak rikas, nese to s sebou usporu a pohodli pro posadku, coz za tech par minut v cili urcite stoji a ty zavodniky covek stejne dozene po par km za nakladakem, nebo na konci kolony, takze ten jejich naskok je nekdy opravdu 3 min na 100 km a pri tom celou cestu leteli o 50 km/h vic. :lol: Je to take o veku a s nim souvisejicich zmenach na zebricku priorit. :lol:

Uživatelský avatar
pistahufnagl
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1725
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Královéhradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od pistahufnagl »

Tak jsem si taky dnes testnul úspornou jízdu - sice jen na trati cca 25 km Jaroměř - Miletín.
Tam to bylo za 6,3 l/km a zpátky za 5,9 při rychlosti mimo obec 80-90 a v obci 60-70 km/hod. Prostě podle předpisů. :-) Klimatizace zapnutá při zpáteční cestě. Jo a mám automat, tak to je docela dobrý ne?
UBYTOVÁNÍ V JAROMĚŘI:
http://www.penzionexpanze.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: JÍZDA, SPOTŘEBA-ÚSPORA: vliv stylu jízdy na spotřebu paliva!

Příspěvek od Shemik »

pistahufnagl píše:Tak jsem si taky dnes testnul úspornou jízdu - sice jen na trati cca 25 km Jaroměř - Miletín.
Tam to bylo za 6,3 l/km a zpátky za 5,9 při rychlosti mimo obec 80-90 a v obci 60-70 km/hod. Prostě podle předpisů. :-) Klimatizace zapnutá při zpáteční cestě. Jo a mám automat, tak to je docela dobrý ne?
Pisto to je pekna spotrebicka :lol: a ted si to dej jeste jednou po staru, at vidis ten rozdil :lol: :lol:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“