RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vikino »

Zdravim,chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s tímto modelem Sharanu,tedy čtyřkolky 1.9 TDI 85kW 115 PS.Zajímají mě proč toto auto koupit a proč ne,vaše zkušenosti,jízdní vlastnosti,spotřeba atd. Zkrátka jestli do tohoto modelu jít,či ne.Díky za každou radu
vikino

Uživatelský avatar
Dandim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od Dandim »

Tak já začnu :D
Tata má Sharana 2002 85 kW AUY (bez 4x4). Často jsem s tím jezdil, kdy jsem ještě neměl svojeho Sharana 81 kW. Už jsem tady někdy tyto auta porovnával. Co se týče spotřeby tak to tatovi žere kolem 7l/100 km. Ale jezdí takovým lehčím způsobem (sem tam ho trochu projedu :-D). Co je asi největší rozdíl oproti 81 kW je krouťák 310 N.m je palba. Je to sice jen takový výbuch (malé otáčky využijí max. krouťák) a pak je to mdlejší, ale musíš hodně řadit a pak je to dost svižné. Nevím jak se to bude chovat v případě 4X4, to netuším, ale musíš se s tím projet a udělat si názor sám. Já osobně bych se trochu bál toho pohonu, není to permanentní pohon a nevím jestli s tím pohonem nebudou třeba nějaké problémy(myslím časem by se to mohlo prodražit). Též se mi zdá že se to déle ohřívá než 81 kW. Je to spíš vhodnější na dálnice(6 kvalt). Tata najel zatím asi 30 000 km a během toho mu odešlo turbo(18 000,- za nové, ale možná stačilo vyčistit--to tata chodí k takovému aua mechanikovi :-)), jinak vše OK. Ale jak jsem psal, už jsem to tu někde popisoval.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od abeljozef »

Osobne som riesil dilemu ci 1,9 TDI 115k 4x4 alebo 2.0 TDI 140k predny nahon (2.0 sa 4x4 nerobi). Vyhral 2.0 lebo:

- ja som lemra lina ktoru nebavia lizovackly ani chodenie po horach takze vyuzitie pohonu 4x4 v mojom pripade mensie lebo byvam v poddunajskej nizine a sneh je tu skor vzacnost. Na klasicke cesty bez snehu a ladu bohate staci predny nahon s ESP.
- vacsi vykon na normalnej ceste vyuzijem viac a navyse 2.0 sa dodaval s krasnymi 17" diskami

Je to individualne, podla tvojich potrieb. Ak casto jazdis po snehu tak potom je 4x4 velmi dobra vec. Pokial u teba je sneh len 10 dni v roku tak potom mozno zbytocny luxus a radcej by som silnejsi motor. Zabudni na tvrdy off-road nakolko svetla vyska sa nemeni takze prejazdnost je rovnaka. Pohon je in time to znamena primarne je pohanana predna naprava a pri jej sklze sa prostrednictvom Haldex spojky pripoji zadna naprava. Spotreba oproti prednemu nahonu o 0,5 - 1 l/100 km vacsia pruznost trochu mensia (zrychlanie z 0 na 100 u predneho nahonu je za 13,7 s u 4x4 je to 14,7 s) tiez max rychloast je u 4x4 o trocha mensia (predny nahon 181 km/hod 178 km/hod co je zanedbatelne).

Ak ides kupovat starsiu 4 kolku daj si hned zalezat na prevereni historie auta a jeho udrzby. Haldex spojka je spolahliva pokial sa o nu riadne staras. Ak jej udrzbu predchadzajuci majitel odflakol moze ti pripravit neprijemne drahe prekvapenie. Dalsia vyhoda pri jazdenke je ze 4x4 ma automaticky vo vybave ESP zatial co pri prednom nahone je ESP priplatkova vybava a ludia casto krat na takychto veciach setria (nechapem preco).

Este je velky rozdiel medzi prvou a druhou generaciou 4x4. Kym II generacia pouziva uz spomenutu Haldex spojku s inteligentnou elektronikou na riadenie stability jazdy (vratane ESP) tak I generacie maju starsi system cez vyskoznu spojku.

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od vikino »

Kluci díky zatím za odpovědi.
Proč to vlastně řeším? Niní mám Sharika ll. 2000 1.9 TDI klasiku s předním náhonem,ale rozhodl jsem se trochu omladit a mám vyhlídnuto 2004 po faceliftu 1.9 TDI. To autí je přesně podle mých představ :D ,ale je to holt 4MOTION,tak jestli z toho mám mít nějaký obavy,nebo ne??
vikino

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od abeljozef »

AK mas istotu ze ta Haldex spojka bola riadne udrziavana tak je tam dost mala sanca ze by sa ti malo nieco zle s nou stat.

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od vikino »

a ona potřebuje nějakou zvláštní péči,nebo tak něco?
vikino

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od abeljozef »

Hlavne pravidelne menit olej.

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: KLADY A ZÁPORY SHARAN 1.9TDI 4MOTION 85kW

Příspěvek od bora »

Tak, po půl roce ježdění s 4Motion jsem max. spokojen. Ta spokojenost se tedy dostavila až teď s příchodem zimy, protože se konečně naplno projevily (zatím) klady toho 4x4.

4Motion jsem pořizoval kvůli tomu, že bydlím na Vysočině. Příjezd k baráku mám cca 200 m nezpevněné cesty (do kopce vč. ostré zatáčky). Častokrát v zimě problém dohrabat se domů (měl jsem GALAXY 1).

Momentálně jsem na sněhu (ať už čerstvém nebo umydleném) zkoušel co to bude dělat a světe div se, nějak se mi ani nezdálo, že mám pod sebou težko sjídný povrch :)
Chce to ale určitě pořád zachovat rozvahu, porotže díky prvotní zdánlivé stabilitě na takovém povrchu to může svádět i k rychlejší jízdě a to je pak kouse od prů.eru, portože až se to urve tak to bude v háji tak jako tak.

Zápory můžou být pro mě (jako pohodovýho jezdce) vyšší spotřeba než u klasiky, ale zatím je to v pohodě a jsem pod 7 litry na 100 km. Spotřeba se asi přes zimu zvedne, protože využívání "všech" kol bude častější a tím tedy i vyšší spotřeba, ale myslím (zatím) že za ten komfort to stojí.
Přílohy
náhled na cestus troškou sněhu, kterou den co den absolvuji
náhled na cestus troškou sněhu, kterou den co den absolvuji
a ještě příjez k domu
a ještě příjez k domu
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od bora »

Tak, tento týden jsem se opět utvrdil v tom, že jsem udělal dobře když volba padla na 4 MOTION.

Když všechno funguje jak má tak je to na těch sněhových sraňděrách celkem neocenitelnej pomocník, kde ostatní stáli a nebo měli problémy, jedu naprosto bez problému :)

Takže moje rada zní pokud jste z kopcovitého terénu kde sníh může snadno překvapit, tak je to jednoznačně dobrá volba.
Dneska vím, že bych šel raději do staršího 4M než do mladšího 2M. (Můj názor, prosím nekamenovat)
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vikino »

bora
Čéče dávam ti za pravdu,co se týče 4 kolky,tak až v zimě člověk pozná,proč ho kupoval,v tom jsme zajedno,ale co mě zaráží je,že předtím jsem měl Sharana ll. klasika 2kolku a při jízdě po dálnici jsem třeba valil 130 km/h a bylo to znát na vnitřním hluku,ale pak jsem ještě přidal a auto krásně stichlo a valil jsem třeba 160 a motor jsem skoro neslyšel a člověk si tu rychlou jízdu užil. Teď s 4 kolou,jedu do 130 relativně v klidu,ale jak přidam,tak motor už skoro neakceleruje,zato v kabině se celkem hodně zvedne hladina hluku,takovej nepříjemnej hukot.Sice maximálku to pak vytáhne na těch 175 cca,ale daň za to je nepříjemnej hukot od motoru a v celý kabině,což mě na dlouhých trasách po dálnici dost štve. Tak se chci zeptat,jestli máš stejnej dojem a nebo čím by to mohlo být způsobeno????? Budu rád i od ostatních za každej postřeh!!!
vikino

Uživatelský avatar
jbarman
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždánice u Kyjova

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od jbarman »

V našich podmínkách je čtyřkolka téměř zbytečná, bydlím v horách a stejně jezdím v pohodě i s dvoukolkou, nejdůležitější je element mezi volentem a sedadlem, kvalitní pneu a řetěry v záloze. 95% jízdy 4x4 stejně nevyužiji a vozit to jako zátěž, další možnost poruchy a větší spotřebu je neadekvátní k těm 5%.

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vikino »

jbarman
Tak jasně,já jsem taky auto nevybíral podle toho,jestli je to 2 či 4 kolka,ale prostě zrovna tohle auto jsem si vysnil jak výbavou,tak vzhledem,tak původem a najetejma kilometrama a že to byl zrovna 4MOTION jsem bral jenom jako něco (možná ) navíc,chápej to asi takhle :lol:
vikino

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od patper »

...tak ,asi jsem divnej,ale ja bych bral 4#4 hnedka a to i treba jen pro klidek, kdyz jedu 2krat na hory + nejaka ta kalamitka :P :zzz:

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od vikino »

Páťo divnej nejseš,já jsem rád že ho mám,kor teď v zimě na sněhu je to fakt znát!!!!!!!!
vikino

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RECENZE 4MOTION: klady a zápory 4motion, pokec o 4M

Příspěvek od patper »

Ja, kdyz jsem ted videl [opet] jak se nekam skrabe 2#0 a jak si pochrupuje 4#4... tak to je neskutecne 8O Samo,ze jde o pneu a o ridice ,ale pokud jsem ted na horach cekal na rolbu na parkovisti,ktere bylo ve svahu a najizdelo se tam skrz vyjete koleje ve sneholedu,tak to byl zazitek... :idea:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“