CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Tak jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku, pro přepravu zásob naší 4 člené rodiny jsem použil standardní malý 45l mrazáček na 230 V koupený zde: http://www.sandi.cz/NORDLINE/NORDLINE-R ... 49721.html" onclick="window.open(this.href);return false; nahradil jsem jím původně používanou běžnou autoledničku se kterou jsem nebyl spokojen chladila maximálně o 15°C pod teplotu okolí což v odstaveném autě bylo málo, dál mi vadilo že při každém startu auta lednice vypnula vzhledem k hlídání poklesu napětí a musel jsem lednici dojít vypnout a znova zapnout.
Přestože příkon mrazáčku je pouhých 70 W bylo s napájením docela problém, pro napájení 230V spotřebičů v autě jsem vlastnil 175W měnič přímo do zásuvky domníval jsem se že mrazáček bez problémů zvládne, ale ouha mrazák se na tento měnič nerozběhl a po určité době vypnula tepelná ochrana kompresoru. Co teď, domníval jsem se že je to z toho důvodu že kompresor má rozběhový kondenzátor a vzhledem k tomu že uvedený měnič má výstup s tzv. modifikovanou sínusovkou což je ve skutečnosti napájení obdélníkovým napětím tak se motor neroztočí. Půjčil jsem si 300 W měnič s čistou sínusovkou, občas se mrazák rozběhl občas ne, co dál. Jel jsem do velkoobchodu V Litvínovicích u Českých Budějovic, který měniče prodává, po diskuzi s erudovaným prodavačem jsem byl vyveden z omylu - kompresor v ledničkách má tzv. těžký rozběh a pro jeho spolehlivý chod je třeba měnič o výkonu minimálně 10x vyšším než je výkon lednice, měl jsem dilema zda koupit měnič 600 W za cca2000 Kč nebo 1000 W za cca 2600 Kč, po praktické zkoušce jsem s těžkým srdcem raději koupil 1000 W. S tím chladnička startuje bez problémů, jen po připojení přes zásuvku nepřežila rozběh 15 A pojistka zásuvky, to jsem následně řešil pomocným akumulátorem 12 V 17 Ahpro vykrytí špičky při rozběhu, který jsem si po dobu dovolené půjčil ze své domácí zabezpečovací ústředny, ten sloužil i pro napájení mrazáku v době kdy motor auta není v chodu, neboť zásuvku v kufru mám zapojenou tak že mohu volit zda je zásuvka napájena trvale nebo jen při chodu motoru. Tento akumulátor který je již několik roků starý a odhaduji jeho kapacitu tak na polovinu udržel napájet mrazák více než 3 hodiny při odstaveném autě. Vlivem napájením modifikovanou sínusovkou dochází k přehřívání kompresoru a mrazák nemá 100% výkon, ale přesto v mrazáku za cca 20 h včetně 6 h přestávky, kdy mrazák asi 3 h neběžel, se teplota zvedla jen o asi 4 °C. Mrazák se osvědčil i jako lednice kdy bylo jen nutné sledovat teplotu uvnitř pomocí teploměru s čidlem a ručně ho vypínat.
Přestože příkon mrazáčku je pouhých 70 W bylo s napájením docela problém, pro napájení 230V spotřebičů v autě jsem vlastnil 175W měnič přímo do zásuvky domníval jsem se že mrazáček bez problémů zvládne, ale ouha mrazák se na tento měnič nerozběhl a po určité době vypnula tepelná ochrana kompresoru. Co teď, domníval jsem se že je to z toho důvodu že kompresor má rozběhový kondenzátor a vzhledem k tomu že uvedený měnič má výstup s tzv. modifikovanou sínusovkou což je ve skutečnosti napájení obdélníkovým napětím tak se motor neroztočí. Půjčil jsem si 300 W měnič s čistou sínusovkou, občas se mrazák rozběhl občas ne, co dál. Jel jsem do velkoobchodu V Litvínovicích u Českých Budějovic, který měniče prodává, po diskuzi s erudovaným prodavačem jsem byl vyveden z omylu - kompresor v ledničkách má tzv. těžký rozběh a pro jeho spolehlivý chod je třeba měnič o výkonu minimálně 10x vyšším než je výkon lednice, měl jsem dilema zda koupit měnič 600 W za cca2000 Kč nebo 1000 W za cca 2600 Kč, po praktické zkoušce jsem s těžkým srdcem raději koupil 1000 W. S tím chladnička startuje bez problémů, jen po připojení přes zásuvku nepřežila rozběh 15 A pojistka zásuvky, to jsem následně řešil pomocným akumulátorem 12 V 17 Ahpro vykrytí špičky při rozběhu, který jsem si po dobu dovolené půjčil ze své domácí zabezpečovací ústředny, ten sloužil i pro napájení mrazáku v době kdy motor auta není v chodu, neboť zásuvku v kufru mám zapojenou tak že mohu volit zda je zásuvka napájena trvale nebo jen při chodu motoru. Tento akumulátor který je již několik roků starý a odhaduji jeho kapacitu tak na polovinu udržel napájet mrazák více než 3 hodiny při odstaveném autě. Vlivem napájením modifikovanou sínusovkou dochází k přehřívání kompresoru a mrazák nemá 100% výkon, ale přesto v mrazáku za cca 20 h včetně 6 h přestávky, kdy mrazák asi 3 h neběžel, se teplota zvedla jen o asi 4 °C. Mrazák se osvědčil i jako lednice kdy bylo jen nutné sledovat teplotu uvnitř pomocí teploměru s čidlem a ručně ho vypínat.
- zyna
- Řidič
- Příspěvky: 173
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Českobudějovicko
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Jendo, pro mne si kouzelník, ještě mikrovlnku a nepotřebuju mít byt. Stačí SAG
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
tím že jsme letos trochu vypečení s táborem,kde jsme na poslední chvíli zjistili že tam není plynová lednice, tak uvažuju příští rok nad koupí něčeho podobného: http://www.vysilackymilin.cz/detail/kat ... bar-_1516/" onclick="window.open(this.href);return false;
v autě at to bezí na zásuvku 12V a na místě na 220 V nebo plyn.
v autě at to bezí na zásuvku 12V a na místě na 220 V nebo plyn.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Protože s naším Sharanem často nocujeme v kempech, ale i jinde a slouží nám i jako obytňák, chtěl bych do něj nějak dostat proud z těch zásuvek co jsou v kempech pro karavany. Nejsem v elektru nijak zvlášť kovaný, proto se o radu obracím k vám.
Napadlo mě:
1. Vozit nabíječku, tu zapojit, nabíjet během pobytu v kempu baterii. Ale stačí to když pojede lednice, rychlovarná konvice atd.? Nezničím baterii?
2. Vyvést a zapojit zásuvku jako mají ty karavany, ale jak to zapojit? Určitě k tomu bude nějaká norma.
3. Udělat po autě rozvod na 230V a používat příslušné spotřebiče - jenže ty nepojedou když zrovna nebudu u zdroje...
Neřešili jste někdo něco podobného?
Napadlo mě:
1. Vozit nabíječku, tu zapojit, nabíjet během pobytu v kempu baterii. Ale stačí to když pojede lednice, rychlovarná konvice atd.? Nezničím baterii?
2. Vyvést a zapojit zásuvku jako mají ty karavany, ale jak to zapojit? Určitě k tomu bude nějaká norma.
3. Udělat po autě rozvod na 230V a používat příslušné spotřebiče - jenže ty nepojedou když zrovna nebudu u zdroje...
Neřešili jste někdo něco podobného?
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Caute,
ja tedy nevim, ale nestaci natahnout prodluzku ? Vzdyt v kempech jsou preci normalni zasuvky na 230V. Od nich staci natahnout prodluzku a je to Takhle to preci pouzivaji i stany, kdyz jsou delsi dobu v kempu atd.
Alespon my jsme meli takhle stan na Sardince.
ja tedy nevim, ale nestaci natahnout prodluzku ? Vzdyt v kempech jsou preci normalni zasuvky na 230V. Od nich staci natahnout prodluzku a je to Takhle to preci pouzivaji i stany, kdyz jsou delsi dobu v kempu atd.
Alespon my jsme meli takhle stan na Sardince.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Jde mi spíš o to jak oživit el. okruh v autě. Prodlužka je sice řešení pro 230V spotřebiče, ale lednice na 12V, konvice na 12V za chvíli zruší baterku. To bych musel mít vše dvakrát.
A co nějakým trafem 230/12V z prodlužky napájet okruh se zásuvkami a vnitřním osvětlením v autě?
A co nějakým trafem 230/12V z prodlužky napájet okruh se zásuvkami a vnitřním osvětlením v autě?
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Neni potreba mit spotrebice dvakrat, staci redukce z 230V na 12V a neni problem, odzkouseno a neni to zadna drahota.
Nejjednodussi treba tohle
http://aukro.cz/item700088027_adapter_r ... 2v_77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale samo bych investoval neco vic do vetsi kvality.
Druha vec je oziveni okruhu auta kvuli sviceni apod., to by me taky zajimalo
Nejjednodussi treba tohle
http://aukro.cz/item700088027_adapter_r ... 2v_77.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale samo bych investoval neco vic do vetsi kvality.
Druha vec je oziveni okruhu auta kvuli sviceni apod., to by me taky zajimalo
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Myslím, že tohle bude problém: Max.proud - 550 - 650mA
Na tom si asi vodu neuvařím a lednice taky nepojede.
Na tom si asi vodu neuvařím a lednice taky nepojede.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Aky ma odber ta ladnicka.
Autonabijacka je stavana tak do 10 A
Ten maly adapter da asi este menej.
Chces pouzivat aj bufika ?
Autonabijacka je stavana tak do 10 A
Ten maly adapter da asi este menej.
Chces pouzivat aj bufika ?
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Meli jsme takhle zapojenou lednicku a v pohode. Samozrejme to nebyl takovyhle maly sunt, ale ani nic v hodnote tisicikorun.
Tohle je spis pro nejaky IPOD, PDA nebo tak
Tohle je spis pro nejaky IPOD, PDA nebo tak
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Lednice cca 50W
NTB 40W
Varianta s bufíkem mě zajímá taky, zatím mám jen jako příhřev.
NTB 40W
Varianta s bufíkem mě zajímá taky, zatím mám jen jako příhřev.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Nasel jsem tohle :
http://www.autodoplnkyfro.cz/m" onclick="window.open(this.href);return false;ěnič-napětí-z-220-na-12v-5a-p-10161.html
ale k ntb pri pristupu k 230v pouzijes adapter jako doma ne ?
http://www.autodoplnkyfro.cz/m" onclick="window.open(this.href);return false;ěnič-napětí-z-220-na-12v-5a-p-10161.html
ale k ntb pri pristupu k 230v pouzijes adapter jako doma ne ?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
V tom pripade by som to mozno riesil komplexnym zdrojom zabudovanym v aute a zasuvkou 230V.bikaf píše:Lednice cca 50W
NTB 40W
Varianta s bufíkem mě zajímá taky, zatím mám jen jako příhřev.
Ale to je na dlhsiu diskusiu.
Treba stanovit :
maximalny prudovy odber ten by z casti pri krakodom pouzivani mohla pomahat vykrit bateria,
priemerny pudovy odber + rezerva na dobitie baterie
Auto je mozne vykurovat aj elekricky ak nechces palit naftu
Ak budes aj na miestach kde neni 230V tak bufik ti celu noc z baterie nevydrzi (aj keby vydrzal uz nenastartujes).
Ale aj tu je moznost pridavnej baterie.
Takze musis zvazit ktorou cestou sa chces vybrat.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
To zní zajímavě.
Je reálných nějakých 40A? toby zvládlo ntb, lednici i varnou konvici najednou -> tedy průměrný odběr
Max odběr netuším, ale o kus výš tu psal jenda o rozběhu jeho mrazáku a mluví o desetinásobku příkonu.
S tím el. vytápěním myslíš nějaký přímotop? to bude asi taky pěkně baštit.
Je reálných nějakých 40A? toby zvládlo ntb, lednici i varnou konvici najednou -> tedy průměrný odběr
Max odběr netuším, ale o kus výš tu psal jenda o rozběhu jeho mrazáku a mluví o desetinásobku příkonu.
S tím el. vytápěním myslíš nějaký přímotop? to bude asi taky pěkně baštit.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti
Varnu konvicu nemozes pocitat ako staly odber. Mala by ti bezat len par minut.