CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

Takže 15-20A.
Pokud by jela konvice, bralo by to z baterky a ta by se potom zpátky dobíjela. Chápu to správně?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

ano.

Na pracu bufika treba cca 8 - 12 A

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

No a kde začít, co bude třeba? :)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

Zacat hladat zdroj co dat takych 20 A. Napatie 13,8 V

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

na tom už pracuju, ale kam to zapojit?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

K baterii ale cez odpojovacie rele. Nesmie sa to byt z alternatorom. Najpepsie cez rozpinaci kontakt napojit na svorku 15. Tym sa deaktivuje privod zo zdroja po zapnuti zapalovania.

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

Takže zapojení: vnější zdroj 230/12V-> odpojovací relé -> Svorka 15 -> baterie
Při zapnutí zapalování jde proud do svorky 15, ta odpojí relé a vnější zdroj je odpojen.
Při vypnutém zapalování je baterka nabíjena právě přebytkem proudu a při zatížení vyšším než je schopen zdroj dát baterka vypomáhá až do své smrti.
Pokud zdroj dává 20A a aktuální odběr je 15 A baterka je nabíjena 5-A. Je-li odběr 25A baterka dává 5A a vybíjí se.
Chápu to správně?

Svorku 15 najdu u pojistek?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

neni to tak presne. To prudove rozdelenie je zavysle od vela faktorov. Napatove pomery, prevnost zdrojov (230 aj baterie a pod)

Este by som mozno blokoval svorku 50 aby sa nedalo startovat ak bude auto pripojene k 230V.

Nech to ma vzajomny blok.

Svorkou 15 su npajane poistky 1 - 6. Idealne by bolo napojit ho za poistku c.3. Poistky by zaroven istila cievku rele a jej hodnota 5A je dostatocna.

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

na něco jsem narazil
http://www.hobbyeshop.cz/inshop/nabijec ... v-20a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"napojit ho za pojistku c.3" tzn. že na dva konce pojistky připojím zdroj přes odpojovací relé, na jednom pólu bude vodič přerušen odpojovacím relé. ok?

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od jenda »

tady jsou zdroje 13,8 V které můžou být připojeny trvale k aku: http://www.hadex.cz/aku-bat-zdroje-nabi ... rni-zdroje" onclick="window.open(this.href);return false;

Desetinásobek příkonu při rozběhu mají jen normální kompresorové chladničky, absorpční nebo s peltierovým elementem(běžné auolednice) zvýšený odběr při rozběhu nemají.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

Objevil jsem ve vlastních zásobách tento zdroj, je to combo k HP notebookům s moýností napájet ze sítě nebo z auta.
Přikládám hodnoty ze štítku, dalo by se s tím začít a když se to osvědčí tak ev. investovat do silnějšího zdroje?
Nejsem elektricky kovanej, takže moc nechápu kolik to vlastně dává při napájení ze sítě... Myslím že 15V, ale taky je tam rozpětí už od 10V výše... Můžete mi to někdo přeložit? Dík :lol:
Přílohy
zdroj.jpg

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

Z takymto zdrojom nemozes napajat elektricku sustavu auta.

1. je slaby
2. ma moc vysoke napatie.

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od ruza »

1. to mi víceméně bylo jasné, ale na osvětlení interiéru a ntb by to mohlo stačit. V pauzách by to i nabíjelo
2. toho jsem se bál :?
Zatím hledám alternativu novému zdroji, ale když nenajdu asi zainvestuju...

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od abeljozef »

Obavam sa ze taky vykonny zdroj ako ptrebujes pri beznych spotrebicoch nenajdes.

15V je aj na bateriu uz trocha vela.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: CAPMING, SPOTŘEBIČE: autospotřebiče, použití, zkušenosti

Příspěvek od jenda »

Těch 15V by šlo srazit na míň dvěma do serie v propustném směru zapojenými diodami dimenzovanými minimálně na proud který zdroj dodá lépe na 10 A, tím by se ubralo cca 2x 0,6 - 0,8 V a na výstupu za diodami by bylo cca 13,4 V při plném zatížení. S klesajícím proudem by napětí stoupalo stálo by za to to zkusit, zkusit jak by se zdroj choval v reálu , změřit zda pokud by nebyl žádný odběr, napětí neleze přes 13,8 V což je maximální přípustné napětí pro trvalé dobíjení.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“