MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
- ajo
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 26.09.2007 21:03
- Bydliště: Prešov
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
ja som mal trvalo zopnuty spinač klimy pod pravym prednym blatnikom
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.06.2012 21:16
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
ja si myslim že je to spojeny s tim teplotnim cidlem ale nevim proc i po novym cidle tam mam trvalou zavadu
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Chlapi prosímvás, jakej termostat na 1,9 TDi?
Před rokem jsem už měnil, neměl jsem origo. Po výměně byla teplota znatelně lepší i za mrazů. Teď už semně zas motor při -5° neohřeje přes první čárku leda do kopce a nebo když to dost ženu, ale studený zas nechci. Bufík nefungoval nikdy. Hadice k chladiči je teplá brzo, takže to míří k termostatu. Díky za odpověď.
Před rokem jsem už měnil, neměl jsem origo. Po výměně byla teplota znatelně lepší i za mrazů. Teď už semně zas motor při -5° neohřeje přes první čárku leda do kopce a nebo když to dost ženu, ale studený zas nechci. Bufík nefungoval nikdy. Hadice k chladiči je teplá brzo, takže to míří k termostatu. Díky za odpověď.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Zprovozni bufík. Tohle termostatem fakt není.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
je to zařazený v dlouhodobým plánu
ale minulou zimu bylo rozhodně míň jak mínus pět a hřálo to. Hadice do chladiče je teplá chvíli po startu. Je to i termostatem.
ale minulou zimu bylo rozhodně míň jak mínus pět a hřálo to. Hadice do chladiče je teplá chvíli po startu. Je to i termostatem.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Tak to bude dlouhodobě zima motoru i tobě.
Jak píše Marek - zprovozni bufíka. Termostat i bufík přispívají k udržení provozní teploty motoru, samotný termostat toho moc nezmůže.
Jak píše Marek - zprovozni bufíka. Termostat i bufík přispívají k udržení provozní teploty motoru, samotný termostat toho moc nezmůže.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Když už tedy nemáš funkční bufík, zamez proudění vody do zadního topení. To hodně pomůže. Prostě vytrhni hadice u bufíku z obou stran a zacpi je korkovými špunty.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Můj dotaz: Když šáhnu skrz vrtule chladiče, tak šahám přímo na chladič vody? Podezřívám termostat že propouští, protože se to ohřívá tragicky dlouho, ale když šáhnu skrz vrtuli, tak je to studený...
I v létě se to naopak celkem přehřejvalo ( teplota standartně uprostřed mezi půlkou a 3/4 ) ale v zimě to drží přesně prostředek, když se to milostivě po 10km ohřeje
I v létě se to naopak celkem přehřejvalo ( teplota standartně uprostřed mezi půlkou a 3/4 ) ale v zimě to drží přesně prostředek, když se to milostivě po 10km ohřeje
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 10.07.2013 21:48
- Bydliště: Teplice nad Metují
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
oukchej, aspoň ho vymontuju a dám dokupy spolu s čerpadlem nafty akorát nevim esli ty špunti, spíš váleček a stáhnout hadicovkouMarek77 píše:Když už tedy nemáš funkční bufík, zamez proudění vody do zadního topení. To hodně pomůže. Prostě vytrhni hadice u bufíku z obou stran a zacpi je korkovými špunty.
ale stejně byste mně mohli říct jestli dáváte origo termostaty nebo náhrady
ď
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš
Sharan III 2013 2,0
Sharan III 2013 2,0
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
akorát nevim esli ty špunti, spíš váleček a stáhnout hadicovkou
Do hadic vlezla vodovodní trubka o průměru 20mm, tak si udělej záslepku tohoto průměru a udrží ti to svorka co drží hadici na bufíku.
ale stejně byste mně mohli říct jestli dáváte origo termostaty nebo náhrady
ď[/quote]
Do hadic vlezla vodovodní trubka o průměru 20mm, tak si udělej záslepku tohoto průměru a udrží ti to svorka co drží hadici na bufíku.
ale stejně byste mně mohli říct jestli dáváte origo termostaty nebo náhrady
ď[/quote]
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Přesně - ne trubku, ale kulatinu, aby tudy voda necirkulovala. Tak se zkrátí okruh chlazení z cca devíti litrů na šest a motor se ohřeje o poznání rychleji. Nicméně bufík je bufík, zejména v městském provozu.
Termostat dávám té značky, kterou mám vyzkoušenou - Wahler nebo Vernet. Slovo originál nesnáším, protože je to nesmyslné označení. Nic totiž není originál - celé auto je složeno ze subdodávek.
Jinak ANO - pokud sáhneš skrz vrtule na chladič, jedná se o chladič vody. Chladič klimatizace je před ním (ve směru jízdy).
Termostat dávám té značky, kterou mám vyzkoušenou - Wahler nebo Vernet. Slovo originál nesnáším, protože je to nesmyslné označení. Nic totiž není originál - celé auto je složeno ze subdodávek.
Jinak ANO - pokud sáhneš skrz vrtule na chladič, jedná se o chladič vody. Chladič klimatizace je před ním (ve směru jízdy).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.11.2014 17:33
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
ahoj kluci mam problém , nežhavilo mě auto a tady u vás jsem se dočetl že mě odešlo čidlo na teplotu vody , tak jsem den jezdil s odpojenym čidlem než jsem sehnal nové , po namontování nového čidla mě neukazuje budík na teplotu vody , dal jsem tam čidlo s Feldy , mam Sharana 1.9 TDII rok 2000
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
A pred vymenou se teplota na budikach ukazovala? Protoze ty cidla jsou stejny, tedy pokud uz mas motor PD. U rotacky nevim.
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Kubenec: Čidlo teploty chladicí kapaliny z Felicie 1,3/1,6 je stejné s TDi rotačkou, ne s PD. Motory PD mají dvoudrátová čidla.
Podle popisu v podpisu má TDII, což je podle mého názoru rotačka 81kW. Tam musí čidlo z Felicie normálně fungovat. Otázkou je, zda ukazatel teploty na budících ukazoval před výměnou, jak bylo řečeno. Protože pokud ne, je chyba někde jinde, než v čidle (drát, svorkovnice apod.).
Podle popisu v podpisu má TDII, což je podle mého názoru rotačka 81kW. Tam musí čidlo z Felicie normálně fungovat. Otázkou je, zda ukazatel teploty na budících ukazoval před výměnou, jak bylo řečeno. Protože pokud ne, je chyba někde jinde, než v čidle (drát, svorkovnice apod.).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.11.2014 17:33
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Teplotu to normal ukazovalo jo a mam 81kw