MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.11.2018 10:19
- Bydliště: Plzeň
Teplota chladící kapaliny - volba Climatronic AUTO / ECON
Čau chlapi / ženy,
obracím se na vás s prosbou o pomoc. Zde na fóru jsem se ještě nedočetl o této chybě, který mi dělá "šaránek". Problém s teplotou chladící kapaliny je následující: pokud na Climatroniku mám navoleno AUTO a jakoukoliv teplotu, nikdy mi teplota vody nepřesáhne 60°C ani se sepnutým bufíkem (podotýkám, že je funkční). Pokud mám Climatronik navoleno na ECON, teplota vody mi vystoupá na 90°C a drží. Měl jsem podezření na termostat, je tomu tak? Nebo bude problém někde jinde? Okruh vody se "uzavírá" jinudy s / bez puštěné klimatizace?
Děkuji vám všem za pomoc!
P.S.: V plánu mám měnit termostat, chtěl bych ale pochopit PROČ ...
obracím se na vás s prosbou o pomoc. Zde na fóru jsem se ještě nedočetl o této chybě, který mi dělá "šaránek". Problém s teplotou chladící kapaliny je následující: pokud na Climatroniku mám navoleno AUTO a jakoukoliv teplotu, nikdy mi teplota vody nepřesáhne 60°C ani se sepnutým bufíkem (podotýkám, že je funkční). Pokud mám Climatronik navoleno na ECON, teplota vody mi vystoupá na 90°C a drží. Měl jsem podezření na termostat, je tomu tak? Nebo bude problém někde jinde? Okruh vody se "uzavírá" jinudy s / bez puštěné klimatizace?
Děkuji vám všem za pomoc!
P.S.: V plánu mám měnit termostat, chtěl bych ale pochopit PROČ ...
VW Sharan, r.v.2005, 1.9TDI, 85 kW (AUY), automatická převodovka, bufík OK
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: Teplota chladící kapaliny - volba Climatronic AUTO / ECON
okruh vody je stale otvoreny. do radiatora ide stale epla voda pokial nemas problem so zavzdusnenim termostatom atd. teplota vzduchu sa reguluje otvaranim a zatvaranim prislusnych klapiek. pokial je bufik ok tak termostat, najlepsie je skontrolovat teplotu vody cez diagnostiku aby si vylucil chybne cidlo....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.11.2018 10:19
- Bydliště: Plzeň
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Díky za komentář Termostat mám v plánu měnit teď o víkendu - je z originálu VW, abych předešel 3x výměně, jako někteří tady uživatelé. Tématů ohledně termostatů je dost.
VW Sharan, r.v.2005, 1.9TDI, 85 kW (AUY), automatická převodovka, bufík OK
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Co je to originál VW?
VW si vyrábí termostaty? To jsou mi novinky.....
VW si vyrábí termostaty? To jsou mi novinky.....
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Originální výrobce, co dodává díly přímo na pult nebo montáž VW, Škoda, Audi, SEAT atd.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Zkus tam použít Wahler.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Originální výrobce? Takový termín neexistuje. Když už, tak dodavatel dílů do prvovýroby. Ten se ovšem u jednotlivých automobilek velmi často liší, dokonce jich v rámci jedné fabriky bývá několik různých, během jediného roku se může i několikrát změnit. Opravdu si myslíš, že koupě "originálního" dílu je správná volba? Skutečně není.JirkaVys píše:Originální výrobce, co dodává díly přímo na pult nebo montáž VW, Škoda, Audi, SEAT atd.
V takovém případě máš jedinou jistotu - onen díl bude drtivě nejdražším dílem na trhu. Jinak jsi koupil úplně stejného zajíce v pytli, jako třeba v AutoKelly nebo podobných prodejních místech. Vlastní mnohanásobná zkušenost.....
Mnohem lepší volbou je koupit díl od osvědčeného výrobce. V tomhle případě bych se přiklonil k zde zmíněnému Wahleru.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.11.2018 10:19
- Bydliště: Plzeň
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Pro Marek77:
Máš pravdu pouze napůl, ano, máš pravdu s dodavatelem, který jde do prvovýroby, ale i druhovýrobu někdo dělá. A věř, že si němci nebudou kazit reputaci nějakým výrobcem, který nesplňuje jejich "tabulky". Pokud jsem dnes viděl porovnání WAHLER a originál VW (myslím tím na boku talířku vyraženo VW, znak AUDI atd, zdají se být identické). Mám VW, protože se dostanu k originálním dílům za ceny čínských dílů. Myslel jsem tím, že nebudu kupovat čínský termostat nebo z AutoKelly Starline. A představ si, že i tam mají např. Wheler, sice s vysokohorskou přirážkou, ale mají. Děkuji všem za komentáře, nebudeme se zde hádat, kdo co má lepší nebo větší. Pro moje potřeby problému vyřešeno na jedničku možná jsem to napsal zmateně nebo povýšeně nebo ... doplň si sám. Jsem radši pro osobní kontakt, který ale není možný, taková přestřelka mezi kolegy s VW je zbytečná a trapná zdar a sílu!
Máš pravdu pouze napůl, ano, máš pravdu s dodavatelem, který jde do prvovýroby, ale i druhovýrobu někdo dělá. A věř, že si němci nebudou kazit reputaci nějakým výrobcem, který nesplňuje jejich "tabulky". Pokud jsem dnes viděl porovnání WAHLER a originál VW (myslím tím na boku talířku vyraženo VW, znak AUDI atd, zdají se být identické). Mám VW, protože se dostanu k originálním dílům za ceny čínských dílů. Myslel jsem tím, že nebudu kupovat čínský termostat nebo z AutoKelly Starline. A představ si, že i tam mají např. Wheler, sice s vysokohorskou přirážkou, ale mají. Děkuji všem za komentáře, nebudeme se zde hádat, kdo co má lepší nebo větší. Pro moje potřeby problému vyřešeno na jedničku možná jsem to napsal zmateně nebo povýšeně nebo ... doplň si sám. Jsem radši pro osobní kontakt, který ale není možný, taková přestřelka mezi kolegy s VW je zbytečná a trapná zdar a sílu!
VW Sharan, r.v.2005, 1.9TDI, 85 kW (AUY), automatická převodovka, bufík OK
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
kdo co má lepší nebo větší? predsa Ja mam najvacsi a viete preco si to myslim? lebo sam Vase nevidel ale to len zo srandy zbytocna debata aj markov koment, nech si kazdy kupi a namontuje co chce....len ta poprosim zdendaburda daj spatne info ci ta vymena termostatu pomohla aby mali ostatni z toho osoch....
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
To je teda smysluplná diskuse
Samozřejmě že originální díl vyrábí originální výrobce, který dodává díly do prvovýroby. Od toho je ten název originální výrobce, může to být jakákoliv značka a může se kolikrát za danou výrobu změnit.
Co víc jako chceš řešit? To že si VW sám díly nevyrábí? Nepovídej, to že jsi shrnul že v autokelly koupíš lepší díly mluví za vše a díky za vysvětlení Ty mají také své dodavatelé a není to jejich výroba
Samozřejmě že originální díl vyrábí originální výrobce, který dodává díly do prvovýroby. Od toho je ten název originální výrobce, může to být jakákoliv značka a může se kolikrát za danou výrobu změnit.
Co víc jako chceš řešit? To že si VW sám díly nevyrábí? Nepovídej, to že jsi shrnul že v autokelly koupíš lepší díly mluví za vše a díky za vysvětlení Ty mají také své dodavatelé a není to jejich výroba
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.02.2018 13:16
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Tak když to tu čtu o vadných termostatech, tak mě to docela nahlodalo.
Hodně tahám a v tahu se vždy zvedla teplota a z kopce zase dochladila. pohybovala se tak v třetím poli teploměru, až jednou v kopci s vlekem vylítla až jsem to uvařil. Po dochlazení jsem s topením naplno dojel, ale začlo tlakovat do vody. bylo fouklé těsnění pod hlavou, to se udělao. Po testu s vlekem vylezla teplota zas do pulky třetího pole (žlutá značka) a dál ani tuk. Ale voda byla stále natlakovaná, expanzka po návratu prázdná a po povolení se naplnil až začala vytékat. Tlak nakonec vyřešilo jiné víčko na expanzce a hladina se už drží pěkně mezi ryskami. Ted už jen vyřešit stoupající teplotu. Už jsem chtěl měnit chladič, protože termostat i pumpu jsem dával v létě při rozvodech. Ale když to tak čtu tak ještě uvařim termostat. Je tam wahler a bral jsem naráz dva stejné a druhý šel do Lupa a tam uplně bez problémů
Hodně tahám a v tahu se vždy zvedla teplota a z kopce zase dochladila. pohybovala se tak v třetím poli teploměru, až jednou v kopci s vlekem vylítla až jsem to uvařil. Po dochlazení jsem s topením naplno dojel, ale začlo tlakovat do vody. bylo fouklé těsnění pod hlavou, to se udělao. Po testu s vlekem vylezla teplota zas do pulky třetího pole (žlutá značka) a dál ani tuk. Ale voda byla stále natlakovaná, expanzka po návratu prázdná a po povolení se naplnil až začala vytékat. Tlak nakonec vyřešilo jiné víčko na expanzce a hladina se už drží pěkně mezi ryskami. Ted už jen vyřešit stoupající teplotu. Už jsem chtěl měnit chladič, protože termostat i pumpu jsem dával v létě při rozvodech. Ale když to tak čtu tak ještě uvařim termostat. Je tam wahler a bral jsem naráz dva stejné a druhý šel do Lupa a tam uplně bez problémů
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
neries bolo to tu uz spomenute....stare sagy ukazuju teplotu linearne pravdivo....novsie to maju osetrene tak ze od 75 do 110vnas na budiku krasnych 90
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.02.2018 13:16
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Coz to uz jsem vycetl ale mel jsem tehle aut uz vic a tohle zadny nedelalo aby i ted kdyz mrzne v tahu rostla teplota tak si rikam ze je asi neco špatně
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Upřímně - mně to nedělalo ani v létě. Přes kolmou polohu ručičky jsem se nikdy nedostal.