MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.02.2018 13:16
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Jako v létě když bylo horko a táhl jsem za sebou 2tuny tak se v táhlém kopci přizvedla což bych jako bral ale tohle je každou chvíli
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Podle mě to v pořádku není.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.02.2018 13:16
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Tak jsem včera vypustil fridex, vyndal termostat, našel i ty 2 vyhozený(jeden z lupa co se vubec neohřálo a druhý z alhambry který jsem vyměnil preventivně při rozvodech) a dal jsem je všechny vařit.
První otevřel tak nějak pod 70ti stupni, ten byl lupa.
Druhý začal otvírat při 85 a tak v 90ti byl otevřený
A nový wahler při 92 stupních ani tuk
víc jsem to neohříval pač na petrách v hrnci to šlo pomalu, ale je to tedy termostatem. vrátim tam ten co tam byl a kašlu na to
První otevřel tak nějak pod 70ti stupni, ten byl lupa.
Druhý začal otvírat při 85 a tak v 90ti byl otevřený
A nový wahler při 92 stupních ani tuk
víc jsem to neohříval pač na petrách v hrnci to šlo pomalu, ale je to tedy termostatem. vrátim tam ten co tam byl a kašlu na to
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 07.11.2019 19:11
přehřívání motoru 1.8T
• Zdravím
• Dneska když jsme jel domů tak se mi teplota motoru vyšplhala až na 120°C (VW sharan 1.8T r. 2002)
• Šel jsem to zkusit i po vychladnutí a už po ohřátí a ujetí cca kilometru se ručička teploměru vyšplhala na 110-120°C, po ubrání plynu to zase během 30 vteřim kleslo na 90 a drželo. Při následném přidání se zase začala zvedat... Takhle pořád dokola.
• Příjde mi divné že jsou tam hrozně rychlé skoky teploty (během 30 vteřin na 120°C a 30 vteřin zpátky na 90°C)
• Chtěl bych se zeptat čím by to mohlo být, četl jsem totiž různé názory ale nic určitého.
• Díky za případné rady
modedit: respektuj prosím pravidla a dotazy zadávej do vhodného tématu v Sherlockovi
• Dneska když jsme jel domů tak se mi teplota motoru vyšplhala až na 120°C (VW sharan 1.8T r. 2002)
• Šel jsem to zkusit i po vychladnutí a už po ohřátí a ujetí cca kilometru se ručička teploměru vyšplhala na 110-120°C, po ubrání plynu to zase během 30 vteřim kleslo na 90 a drželo. Při následném přidání se zase začala zvedat... Takhle pořád dokola.
• Příjde mi divné že jsou tam hrozně rychlé skoky teploty (během 30 vteřin na 120°C a 30 vteřin zpátky na 90°C)
• Chtěl bych se zeptat čím by to mohlo být, četl jsem totiž různé názory ale nic určitého.
• Díky za případné rady
modedit: respektuj prosím pravidla a dotazy zadávej do vhodného tématu v Sherlockovi
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Ucpaná hadička "přepadu?" do bandasky s vodou (tenká hadička, uprostřed je špuntík s malou dírkou. Hadičku sundat, v protisměru vyfoukat, vypláchnout, dát zpátky.
Vadné čidlo teploty vody (měl jsem osobně, i když na jiném motoru). 1,8T neznám, zkus najít jiné čidlo v chladícím okruhu, nezávislé na čidle pro budíky, kolik ukazuje. U TDi jsem koukal na čidlo v bufíku, u 1,8T nevím. Vyměnit čidlo.
Termostat, může být KO, ale to takhle na dálku nejde poznat. Vyměnit termostat
Těsnění pod hlavou KO, to by měly být hadice natlakované a po otevření bandasky s vodou by to dost "pšouklo"
??? tady moje znalosti končí, ostatní snad poradí více
Vadné čidlo teploty vody (měl jsem osobně, i když na jiném motoru). 1,8T neznám, zkus najít jiné čidlo v chladícím okruhu, nezávislé na čidle pro budíky, kolik ukazuje. U TDi jsem koukal na čidlo v bufíku, u 1,8T nevím. Vyměnit čidlo.
Termostat, může být KO, ale to takhle na dálku nejde poznat. Vyměnit termostat
Těsnění pod hlavou KO, to by měly být hadice natlakované a po otevření bandasky s vodou by to dost "pšouklo"
??? tady moje znalosti končí, ostatní snad poradí více
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02.02.2017 08:19
Netopí ani trochu
Krásný den všem, moc prosím o jakoukoliv radu
1.9 TDI 85kw netopil přehříval se, dalo se nové těsnění pod hlavu (bohužel bez odtlakování a srovnání)
Nyní stále netopí nepřehřívá se na volnoběh třeba půl hodiny dobrý ale při jízdě začne tlači vodu a netopí ani trochu ,teplota stále 90c.
Připadá mi že nekoluje voda,vracečka do expansky je na volnoběh studena a bez vody.Co mám zkusit než znovu sundám hlavu (vůbec se mi do toho nechce)
Předem děkuji za jakoukoliv radu
1.9 TDI 85kw netopil přehříval se, dalo se nové těsnění pod hlavu (bohužel bez odtlakování a srovnání)
Nyní stále netopí nepřehřívá se na volnoběh třeba půl hodiny dobrý ale při jízdě začne tlači vodu a netopí ani trochu ,teplota stále 90c.
Připadá mi že nekoluje voda,vracečka do expansky je na volnoběh studena a bez vody.Co mám zkusit než znovu sundám hlavu (vůbec se mi do toho nechce)
Předem děkuji za jakoukoliv radu
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Netopí ani trochu
V hadičce vracečky je plastová trubička s dírkou, která se občas ucpe a pak nekoluje voda i když je vše ok. Zkontroluj.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02.02.2017 08:19
Re: Netopí ani trochu
Jestli myslíš tu úzkou co vede z plastového téčka do expansky. tak tam nic nemám
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 28.03.2008 20:28
Teplota vody
Dobrý den.
Jdu si pro radu. Mám Alhambru 1.9 TDI, 96 kW, 2003. Již asi rok mi kolísá teplota vody - ukazatel. Po nastartování se ručička začne zvedat, vystoupá třeba k 70C a následně spadne na 50C. Zase vystoupá na 60C a zase klesne. Takto neustále během 10 - 30 km stoupá a padá. Je to pokaždé jinak. Po zhruba 10 km jsou situace, kdy olej je 70C a voda 50C. Po nějaké době - vystoupá na 90C a drží. Odhodlal jsem se k výměně termostatu, ale situace zůstává stejná. Dodávám, že bufík funguje a topení topí jak má. Žádnou závislost na počtu km ani ničem jiném jsem nepozoroval.
Poraďte prosím.
přesunuto
Jdu si pro radu. Mám Alhambru 1.9 TDI, 96 kW, 2003. Již asi rok mi kolísá teplota vody - ukazatel. Po nastartování se ručička začne zvedat, vystoupá třeba k 70C a následně spadne na 50C. Zase vystoupá na 60C a zase klesne. Takto neustále během 10 - 30 km stoupá a padá. Je to pokaždé jinak. Po zhruba 10 km jsou situace, kdy olej je 70C a voda 50C. Po nějaké době - vystoupá na 90C a drží. Odhodlal jsem se k výměně termostatu, ale situace zůstává stejná. Dodávám, že bufík funguje a topení topí jak má. Žádnou závislost na počtu km ani ničem jiném jsem nepozoroval.
Poraďte prosím.
přesunuto
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Měl jsem něco podobného. Pokud je teplota na jiném čidle, třeba v bufíku, víceméně stabilní, resp. nemění se tak rychle, pak můžeš mít v kopru čidlo teploty.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- mican
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.08.2010 14:40
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Zdar klubaci. Po precteni skoro vsech prispevku jsem nenasel ze by nekdo resil uplne to same, nebo to mozna jen jinak napsal. Budu se snazit muj problem popsat co nejpresneji. Uz minuly rok v lete jsem zacal pozorovat, ze teplota na budiku je nekdy na 85 nekdy na 90. Pres zimu se bufik choval naladove. Jezdim trasu 12km nekdy se stihnul ohrat na 80 nekdy jen 65. Az sem to zacal pozorovat, tak sem zjistil ze vetsinou bufik po cca 5min vypne a budik je na 65st. Mel sem teda za to ze bufik je vadny. Jeste jsem odpozoroval ze po tech 5min se vypne kdyz bylo pod nulou a kdyz bylo treba 5 nad tak bezel porad.
Jenze problem pretrvava i ted v lete kdy bufik na to vliv nema a to tak ze pri jizde ve 20 st se po 35km ohreje tak na 70st.
Vymenil jsem tedy termostat a hned po vymene pri 20st byl na 90 po 7km. Zaradoval sem se ale predcasne. Cesta z5 15km 65st. Kdyz jsem ale nechal motor po jizde jeste 2min na volnobeh klapat tak teplota lezla nahoru na 70 potom uz sem motor vypnul, tak nevim jestli by lezla jeste vys. Pri dalsim sledovani pri jizde teplota ukazuje podle stylu jizdy. Do kopce cca 2km se zvedne na cca 75 a z kopce pak zase postupne spadne az na 50st.
Stary termostat sem hodil do hrnce povarit sice bez teplomeru, ale zacal se pomalu hybat az se delali maly bublinky tak tipuji ze to bylo kolem te 90st. Po precteni fora bych sel po cidle teploty motora, ale netusim kde ho najdu (vim na motoru ) Hadice jeste osaham, ale uplne presne nevim ktere. Ta od termostatu by nemela byt tepla, kdyz bude na budiku treba 70st ze?
Jenze problem pretrvava i ted v lete kdy bufik na to vliv nema a to tak ze pri jizde ve 20 st se po 35km ohreje tak na 70st.
Vymenil jsem tedy termostat a hned po vymene pri 20st byl na 90 po 7km. Zaradoval sem se ale predcasne. Cesta z5 15km 65st. Kdyz jsem ale nechal motor po jizde jeste 2min na volnobeh klapat tak teplota lezla nahoru na 70 potom uz sem motor vypnul, tak nevim jestli by lezla jeste vys. Pri dalsim sledovani pri jizde teplota ukazuje podle stylu jizdy. Do kopce cca 2km se zvedne na cca 75 a z kopce pak zase postupne spadne az na 50st.
Stary termostat sem hodil do hrnce povarit sice bez teplomeru, ale zacal se pomalu hybat az se delali maly bublinky tak tipuji ze to bylo kolem te 90st. Po precteni fora bych sel po cidle teploty motora, ale netusim kde ho najdu (vim na motoru ) Hadice jeste osaham, ale uplne presne nevim ktere. Ta od termostatu by nemela byt tepla, kdyz bude na budiku treba 70st ze?
Galax 1,9TDI PD 85kw 2005
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05.01.2010 18:29
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Ahoj
Jeden z dotazů na který jsem nenašel odpověď...u Galaxy:.. je normální že ručička teploty chladici kapaliny nedosáhne kolmé polohy jako třeba u Sharana? Protože ať se snažím jak chci tak ta ručička se zastaví max. Před písmenem "o" (NORMAL)(cca80 stupňu... ne do kolma)Je to normální a nebo je třeba hledat problém? Děkuji
Jeden z dotazů na který jsem nenašel odpověď...u Galaxy:.. je normální že ručička teploty chladici kapaliny nedosáhne kolmé polohy jako třeba u Sharana? Protože ať se snažím jak chci tak ta ručička se zastaví max. Před písmenem "o" (NORMAL)(cca80 stupňu... ne do kolma)Je to normální a nebo je třeba hledat problém? Děkuji
Pavel /Ford Galaxy 1999, 1.9tdi 81kw AFN/ Ostrava
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat
Nevím jak u jedniček ani u Galaxy, ale přes VAG, test akčních členů je jedna z funkcí testování přístrojovky, že se ručičky "ztopoří" (dámy prominou ), tj. že zůstanou v poloze kolmo. Pak se dá určit, zda je odchylka vlastností senzoru, nebo zda je to holt vlastnost budíku.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)