MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od M@rty74 »

Pánové - vyřešte si kdo komu roztrhá občanku po SZ - večer to tady promažu, jsem teď na mobilu a z toho se mi to dělá špatně...
A pamatujte, že vzájemné urážky jsou v rozporu s pravidly tohoto fóra...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
BohumilB
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 03.10.2010 12:57
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od BohumilB »

Ahoj, prosím o radu - už nevíme kudy kam s problémem přehřívání - Sharan II. 2001 TDI 85kW najeto 250tis km. Přečetl jsem tu všech 45 stran a desítky hodin studoval témata okolní ...
Vloni 02/2013 se mi začal přehřívat a tlakovat motor (bubliny v okruhu, hláška o chybějící vodě v systému přitom expanzka narvaná pod strop vodou), po laboracích jsme skončili 12/2013 výměnou těsnění pod hlavou (bylo už samozřejmě občasným přehříváním vadné), novým termostatem, hlava při tlakování byla OK - jen se srovnala - vůz do nedávna pak už bez problémů. Před 3 týdny 06/2014 tu mám tlakování a přehřívání zase. Tentokrát jsem už i pročistil ucpanou přepadovou hadičku do expanzky, mám nové víčko expanzky, nový termostat a stále to tlakuje a přehřívá se ( po 50 km už). Rozvody včetně vodní pumpy jsme měnili ve 200 tis km v 04/2012. Na víčku oleje mám lehounce emulzi, olej při nedávné výměně vodu neobsahoval - mám ho čerstvě vyměněný, protože jsem bohužel nedávno musel dojet z Prahy domů (v noci - v autě zboží a automat se nemá bez motoru táhnout) 80 km s vodou na 120°C a olejem na 130°C (oboje těsně před červeným).
Otázka je proč by mi zase odešlo těsnění pod hlavou. Nebo co může být problém.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od the.max »

Neztrácí se ti olej z motoru a naopak, nemáš ho ve vodě? V garáži mám dva olejové chladiče co jsou u olejového filtru, přez které protékal olej do vody.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
BohumilB
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 03.10.2010 12:57
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od BohumilB »

Ne, ve vodě olej nemám vůbec. Nepřipadá mi že by se ztrácel. Teď jsem byl objet město abych dojel na kopeček naklonit vůz a odvzdušnit po otevření termostatu, takže jsem půllitřík dolil. No a synátor mi držel otáčky kolem 3000 a já čučel do expanzky - nejdřív po přidání hladina 1cm poklesla a pak se o 4cm zvedla a na hladině spousta pěny (takže těsnění).
Tak mně napadá - když jsme vloni dělali to těsnění pod hlavou, tak se nedávaly nový šrouby hlavy, kámoš píše že mají ... je to problém?

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od the.max »

Mno, když teď koukám na nové těsnění od Reinze co tu leží vedle mne, tak je tam jasně napsáno, že se mají dávat i nové šrouby. Je to i v celku logické, když jsem vyndal staré šrouby a porovnal je s novými, staré byli o 6 desetin delší. Nevím jak u ropáka, ale VR6 se utahuje na 4 kroky. 30Nm, 60Nm a pak 2x o 90 stupňů. To už je celkem solidní tah. Pokud tam dali původní šrouby, tak už byli jednou přetaženy a teď znovu.

Když to těsnění měnili, kontrolovali, jestli hlava není křivá? Tady píšou, že maximální podélná nerovnost může být 0.05mm a příčně 0.03mm. U ropáka to ale může být jinak. Pokud je tam prohnutí větší, tak to už těsnění nemusí pobrat a je potřeba hlavu srovnat. Taky není od věci zkouknout i blok, i když ten je dost velkej na to aby se hnul.

Pak mne ještě napadá, že když tu hlavu utahovali, tak nedodrželi postup, buď to utahovali ve špatném pořadí, nebo to nedotáhli tak jak to má být (minulý týden mi jeden známý řekl. že šrouby utáhl normálně jen vzduchovou pistolí, že momenťák nemá. Fakt bych si ho potom chtěl v bazaru koupit.)

Jinak, origo těsnění Reinz, na šroubech vyraženo pouze ITALY, Nové těsnění i šrouby REINZ, na šroubech také pouze ITALY. Před nedávnem jsem dělal těsnění na VR6 AMY, bylo těsnění jiné, na šroubech taky ITALY. Nové šrouby, dvě délky byli od FEBI, taky s nápisem ITALY, třetí dlélku jsme nesehnali tak se vraceli a místo toho přišla sada Elring, a na šroubech taky ITALY, takže to vypadá, že šrouby dělá fyzicky asi jen jedna fabrika a nejspíš v Itálii a po zkušenostech s 'Turýnskou ocelí' určitě vyměnit.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od Marek77 »

Pokud jste při výměně těsnění hlavy nedali nové šrouby, je naprosto jasné, že to nové poškození může být způsobeno právě tím.

Nechápu, na čem jste šetřili - sada nových šroubů stojí něco kolem tří až pěti set korun, což ve srovnání s celkovou cenou té opravy je doslova pakatel. A to nepočítám, kolik to bude stát teď.

Samozřejmě toto poškození může způsobit i nesprávný postup při utahování hlavy. Ale to předpokládám, že snad ví každý, kdo takovou práci chce dělat.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od smolda »

Maxi, nejedná se o to že by se blok motoru zkroutil, ale spíš o to, že pokud hlava a těsnění není OK, voda si kavitací vytvoří kanálek. Pak už je rozhodnutí jen na tom, jak moc je kanálek hluboký.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
BohumilB
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 03.10.2010 12:57
Bydliště: Čáslav
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od BohumilB »

Hlavu jsme při loňské demontáži rovnali a tlakovali - to tam někde píšu.
Nerad bych se jen na ty šrouby nějak upnul, že by ty jediné to měly za vinu (nevím na kolik % za to tak můžou). Dělal mi to můj známý - servisák, jinak solidní šikovný poctivý člověk ... tím víc by mě fakt naštvalo, kdyby tohleto (jako potřebnost) opomněl, dávám k němu všechny naše auta. Ptal jsem se ho tenkrát, zda je bude dávat a on že ne ... (a jako neodborník jsem mu to nechěl vnucovat).

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od the.max »

Můžeš taky zkusit změřit kompresi
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

anry
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 14.07.2011 10:25

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od anry »

Ahoj, pročetl jsem téma ohledně teploty motoru a radu pro můj problém jsem tu nenašel:(.
Mám VW SHARAN II r.v.2001 1.9TDI 85kw. Ubývá mi voda v nádržce - pod autem žádnej flíček není:(. Když otevřu nádržku - podtlakem se mi vrátí voda do nádržky. Jinak při dlouhém táhlém kopci mi velmi rychle rafička přeleze přes 90°C a putuje dál až téměř do červeného - pokud stihnu podřadit a zpomalit - začne se teplota rovnat - toto vše trvá cca 20 - 30 vteřin. Na cestě 800km do chorvatsko jsem vařil 3x a zpátky to bylo to samé:((. Kde hledat? Termostat? Těsnění pod hlavou? Prdlá hlava? Pumpa? Zavzdušněnej systém? Ucpaný svody?.. díky za radu.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od smolda »

V každém případě bych začal výměnou termostatu, pak zkontrolovat správnou funkci termospínače ventilátorů. Pokud tohle všechno bude OK, pověnoval bych se čidlu budíků. Variant je mnoho...

P.S. Doplň si do podpisu popis auta a do profilu aspoň přibližný bydliště, abychom věděli za kým tě poslat.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

deni96
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.06.2012 21:16

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od deni96 »

Ahoj nechci zakládat nové téma a odpověd jsem nenašel mám na diag trvalou závadu čidlo teploty chladící kapaliny a pořád mi běží ventilatory, čidlo jsem vyměnil a závada pořád stejná, přívod dráty by měli být v pořádku, Alhambra r.v. 2003, 1.9 TDI 96kw ASZ, děkuju za případnou radu.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od kubenec »

Nemáš puštěnou klimu (ruč. nebo aut.)? Ta taky pouští ventilátory.

deni96
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.06.2012 21:16

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od deni96 »

(Klima nefunguje) a ikdyz vypnu climatronic tak ventilatory pořád běží.

deni96
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.06.2012 21:16

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Příspěvek od deni96 »

nikdo neporadí po čem mám jít?

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“