Stránka 45 z 51

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 22.07.2014 13:47
od M@rty74
Pánové - vyřešte si kdo komu roztrhá občanku po SZ - večer to tady promažu, jsem teď na mobilu a z toho se mi to dělá špatně...
A pamatujte, že vzájemné urážky jsou v rozporu s pravidly tohoto fóra...

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 29.07.2014 12:16
od BohumilB
Ahoj, prosím o radu - už nevíme kudy kam s problémem přehřívání - Sharan II. 2001 TDI 85kW najeto 250tis km. Přečetl jsem tu všech 45 stran a desítky hodin studoval témata okolní ...
Vloni 02/2013 se mi začal přehřívat a tlakovat motor (bubliny v okruhu, hláška o chybějící vodě v systému přitom expanzka narvaná pod strop vodou), po laboracích jsme skončili 12/2013 výměnou těsnění pod hlavou (bylo už samozřejmě občasným přehříváním vadné), novým termostatem, hlava při tlakování byla OK - jen se srovnala - vůz do nedávna pak už bez problémů. Před 3 týdny 06/2014 tu mám tlakování a přehřívání zase. Tentokrát jsem už i pročistil ucpanou přepadovou hadičku do expanzky, mám nové víčko expanzky, nový termostat a stále to tlakuje a přehřívá se ( po 50 km už). Rozvody včetně vodní pumpy jsme měnili ve 200 tis km v 04/2012. Na víčku oleje mám lehounce emulzi, olej při nedávné výměně vodu neobsahoval - mám ho čerstvě vyměněný, protože jsem bohužel nedávno musel dojet z Prahy domů (v noci - v autě zboží a automat se nemá bez motoru táhnout) 80 km s vodou na 120°C a olejem na 130°C (oboje těsně před červeným).
Otázka je proč by mi zase odešlo těsnění pod hlavou. Nebo co může být problém.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 29.07.2014 12:56
od the.max
Neztrácí se ti olej z motoru a naopak, nemáš ho ve vodě? V garáži mám dva olejové chladiče co jsou u olejového filtru, přez které protékal olej do vody.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 29.07.2014 14:30
od BohumilB
Ne, ve vodě olej nemám vůbec. Nepřipadá mi že by se ztrácel. Teď jsem byl objet město abych dojel na kopeček naklonit vůz a odvzdušnit po otevření termostatu, takže jsem půllitřík dolil. No a synátor mi držel otáčky kolem 3000 a já čučel do expanzky - nejdřív po přidání hladina 1cm poklesla a pak se o 4cm zvedla a na hladině spousta pěny (takže těsnění).
Tak mně napadá - když jsme vloni dělali to těsnění pod hlavou, tak se nedávaly nový šrouby hlavy, kámoš píše že mají ... je to problém?

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 29.07.2014 15:35
od the.max
Mno, když teď koukám na nové těsnění od Reinze co tu leží vedle mne, tak je tam jasně napsáno, že se mají dávat i nové šrouby. Je to i v celku logické, když jsem vyndal staré šrouby a porovnal je s novými, staré byli o 6 desetin delší. Nevím jak u ropáka, ale VR6 se utahuje na 4 kroky. 30Nm, 60Nm a pak 2x o 90 stupňů. To už je celkem solidní tah. Pokud tam dali původní šrouby, tak už byli jednou přetaženy a teď znovu.

Když to těsnění měnili, kontrolovali, jestli hlava není křivá? Tady píšou, že maximální podélná nerovnost může být 0.05mm a příčně 0.03mm. U ropáka to ale může být jinak. Pokud je tam prohnutí větší, tak to už těsnění nemusí pobrat a je potřeba hlavu srovnat. Taky není od věci zkouknout i blok, i když ten je dost velkej na to aby se hnul.

Pak mne ještě napadá, že když tu hlavu utahovali, tak nedodrželi postup, buď to utahovali ve špatném pořadí, nebo to nedotáhli tak jak to má být (minulý týden mi jeden známý řekl. že šrouby utáhl normálně jen vzduchovou pistolí, že momenťák nemá. Fakt bych si ho potom chtěl v bazaru koupit.)

Jinak, origo těsnění Reinz, na šroubech vyraženo pouze ITALY, Nové těsnění i šrouby REINZ, na šroubech také pouze ITALY. Před nedávnem jsem dělal těsnění na VR6 AMY, bylo těsnění jiné, na šroubech taky ITALY. Nové šrouby, dvě délky byli od FEBI, taky s nápisem ITALY, třetí dlélku jsme nesehnali tak se vraceli a místo toho přišla sada Elring, a na šroubech taky ITALY, takže to vypadá, že šrouby dělá fyzicky asi jen jedna fabrika a nejspíš v Itálii a po zkušenostech s 'Turýnskou ocelí' určitě vyměnit.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 30.07.2014 07:43
od Marek77
Pokud jste při výměně těsnění hlavy nedali nové šrouby, je naprosto jasné, že to nové poškození může být způsobeno právě tím.

Nechápu, na čem jste šetřili - sada nových šroubů stojí něco kolem tří až pěti set korun, což ve srovnání s celkovou cenou té opravy je doslova pakatel. A to nepočítám, kolik to bude stát teď.

Samozřejmě toto poškození může způsobit i nesprávný postup při utahování hlavy. Ale to předpokládám, že snad ví každý, kdo takovou práci chce dělat.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 30.07.2014 09:48
od smolda
Maxi, nejedná se o to že by se blok motoru zkroutil, ale spíš o to, že pokud hlava a těsnění není OK, voda si kavitací vytvoří kanálek. Pak už je rozhodnutí jen na tom, jak moc je kanálek hluboký.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 30.07.2014 12:21
od BohumilB
Hlavu jsme při loňské demontáži rovnali a tlakovali - to tam někde píšu.
Nerad bych se jen na ty šrouby nějak upnul, že by ty jediné to měly za vinu (nevím na kolik % za to tak můžou). Dělal mi to můj známý - servisák, jinak solidní šikovný poctivý člověk ... tím víc by mě fakt naštvalo, kdyby tohleto (jako potřebnost) opomněl, dávám k němu všechny naše auta. Ptal jsem se ho tenkrát, zda je bude dávat a on že ne ... (a jako neodborník jsem mu to nechěl vnucovat).

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 30.07.2014 14:41
od the.max
Můžeš taky zkusit změřit kompresi

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 09.09.2014 17:42
od anry
Ahoj, pročetl jsem téma ohledně teploty motoru a radu pro můj problém jsem tu nenašel:(.
Mám VW SHARAN II r.v.2001 1.9TDI 85kw. Ubývá mi voda v nádržce - pod autem žádnej flíček není:(. Když otevřu nádržku - podtlakem se mi vrátí voda do nádržky. Jinak při dlouhém táhlém kopci mi velmi rychle rafička přeleze přes 90°C a putuje dál až téměř do červeného - pokud stihnu podřadit a zpomalit - začne se teplota rovnat - toto vše trvá cca 20 - 30 vteřin. Na cestě 800km do chorvatsko jsem vařil 3x a zpátky to bylo to samé:((. Kde hledat? Termostat? Těsnění pod hlavou? Prdlá hlava? Pumpa? Zavzdušněnej systém? Ucpaný svody?.. díky za radu.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 09.09.2014 20:28
od smolda
V každém případě bych začal výměnou termostatu, pak zkontrolovat správnou funkci termospínače ventilátorů. Pokud tohle všechno bude OK, pověnoval bych se čidlu budíků. Variant je mnoho...

P.S. Doplň si do podpisu popis auta a do profilu aspoň přibližný bydliště, abychom věděli za kým tě poslat.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 10.09.2014 20:12
od deni96
Ahoj nechci zakládat nové téma a odpověd jsem nenašel mám na diag trvalou závadu čidlo teploty chladící kapaliny a pořád mi běží ventilatory, čidlo jsem vyměnil a závada pořád stejná, přívod dráty by měli být v pořádku, Alhambra r.v. 2003, 1.9 TDI 96kw ASZ, děkuju za případnou radu.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 10.09.2014 20:18
od kubenec
Nemáš puštěnou klimu (ruč. nebo aut.)? Ta taky pouští ventilátory.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 10.09.2014 20:27
od deni96
(Klima nefunguje) a ikdyz vypnu climatronic tak ventilatory pořád běží.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 12.09.2014 20:45
od deni96
nikdo neporadí po čem mám jít?