Stránka 46 z 51

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 14.09.2014 23:13
od ajo
ja som mal trvalo zopnuty spinač klimy pod pravym prednym blatnikom

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 16.09.2014 19:16
od deni96
ja si myslim že je to spojeny s tim teplotnim cidlem ale nevim proc i po novym cidle tam mam trvalou zavadu

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 11:34
od J.A.Y.
Chlapi prosímvás, jakej termostat na 1,9 TDi?
Před rokem jsem už měnil, neměl jsem origo. Po výměně byla teplota znatelně lepší i za mrazů. Teď už semně zas motor při -5° neohřeje přes první čárku :( leda do kopce a nebo když to dost ženu, ale studený zas nechci. Bufík nefungoval nikdy. Hadice k chladiči je teplá brzo, takže to míří k termostatu. Díky za odpověď.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 14:22
od Marek77
Zprovozni bufík. Tohle termostatem fakt není.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 14:38
od J.A.Y.
je to zařazený v dlouhodobým plánu :-D
ale minulou zimu bylo rozhodně míň jak mínus pět a hřálo to. Hadice do chladiče je teplá chvíli po startu. Je to i termostatem.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 15:17
od michall
Tak to bude dlouhodobě zima motoru i tobě.

Jak píše Marek - zprovozni bufíka. Termostat i bufík přispívají k udržení provozní teploty motoru, samotný termostat toho moc nezmůže.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 16:30
od Marek77
Když už tedy nemáš funkční bufík, zamez proudění vody do zadního topení. To hodně pomůže. Prostě vytrhni hadice u bufíku z obou stran a zacpi je korkovými špunty.

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 18:10
od vhml
Můj dotaz: Když šáhnu skrz vrtule chladiče, tak šahám přímo na chladič vody? Podezřívám termostat že propouští, protože se to ohřívá tragicky dlouho, ale když šáhnu skrz vrtuli, tak je to studený...

I v létě se to naopak celkem přehřejvalo ( teplota standartně uprostřed mezi půlkou a 3/4 ) ale v zimě to drží přesně prostředek, když se to milostivě po 10km ohřeje

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 01.12.2014 18:43
od J.A.Y.
Marek77 píše:Když už tedy nemáš funkční bufík, zamez proudění vody do zadního topení. To hodně pomůže. Prostě vytrhni hadice u bufíku z obou stran a zacpi je korkovými špunty.
oukchej, aspoň ho vymontuju a dám dokupy spolu s čerpadlem nafty Obrázek akorát nevim esli ty špunti, spíš váleček a stáhnout hadicovkou

ale stejně byste mně mohli říct jestli dáváte origo termostaty nebo náhrady ;)

ď

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 02.12.2014 07:32
od Slavoš
Obrázek akorát nevim esli ty špunti, spíš váleček a stáhnout hadicovkou

Do hadic vlezla vodovodní trubka o průměru 20mm, tak si udělej záslepku tohoto průměru a udrží ti to svorka co drží hadici na bufíku.
ale stejně byste mně mohli říct jestli dáváte origo termostaty nebo náhrady ;)

ď[/quote]

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 02.12.2014 16:37
od Marek77
Přesně - ne trubku, ale kulatinu, aby tudy voda necirkulovala. Tak se zkrátí okruh chlazení z cca devíti litrů na šest a motor se ohřeje o poznání rychleji. Nicméně bufík je bufík, zejména v městském provozu.

Termostat dávám té značky, kterou mám vyzkoušenou - Wahler nebo Vernet. Slovo originál nesnáším, protože je to nesmyslné označení. Nic totiž není originál - celé auto je složeno ze subdodávek.


Jinak ANO - pokud sáhneš skrz vrtule na chladič, jedná se o chladič vody. Chladič klimatizace je před ním (ve směru jízdy).

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 02.12.2014 22:06
od hade11
ahoj kluci mam problém , nežhavilo mě auto a tady u vás jsem se dočetl že mě odešlo čidlo na teplotu vody , tak jsem den jezdil s odpojenym čidlem než jsem sehnal nové , po namontování nového čidla mě neukazuje budík na teplotu vody , dal jsem tam čidlo s Feldy , mam Sharana 1.9 TDII rok 2000

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 03.12.2014 07:24
od kubenec
A pred vymenou se teplota na budikach ukazovala? Protoze ty cidla jsou stejny, tedy pokud uz mas motor PD. U rotacky nevim.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 03.12.2014 08:21
od Marek77
Kubenec: Čidlo teploty chladicí kapaliny z Felicie 1,3/1,6 je stejné s TDi rotačkou, ne s PD. Motory PD mají dvoudrátová čidla.

Podle popisu v podpisu má TDII, což je podle mého názoru rotačka 81kW. Tam musí čidlo z Felicie normálně fungovat. Otázkou je, zda ukazatel teploty na budících ukazoval před výměnou, jak bylo řečeno. Protože pokud ne, je chyba někde jinde, než v čidle (drát, svorkovnice apod.).

Re: MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat

Napsal: 03.12.2014 09:14
od hade11
Teplotu to normal ukazovalo jo a mam 81kw