STĚRAČE, PŘEDNÍ: zastavují se, údržba stěračů
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
STĚRAČE, PŘEDNÍ: zastavují se, údržba stěračů
Tak jsem je musel rozebrat.Zastavovaly se kde chtěly a kdy chtěly.Čepy byly už tak zatuhlý,že nešly protočit kolem své osy.Jsou uloženy v mosazných pouzdrech,které mají asi 10 mm.Mezi pouzdry je dost prostoru,kam se dá vtěsnat vazelína.Kulové čepy šly dobře(jsou uložené v umělé hmotě),ale i tak jsem je promazal.
POSTUP DEMONTÁŽE
1) Sundat stěrače.Jsou přidělané matkou na 17 tku klíč a osazení mají na tisícihran.
2) Tahem nahoru vysunout kryt nádobky na vodu (foto č.1),vyndat příchytku hadičky (foto č.2) a též tahem nahoru nadzvednout kryty D a E (foto č.3 a 4).
3) Vyndat černý krycí plast pod soustavou táhel.Drží třemi šroubky na 10 tku klíč.Označení A,B,C (foto č.5,6 a 2).
Tahem k sobě lze kryt vyndat.
4) Vysunout konektor na motoru stěračů a vyndat držák kabelu,který není vidět,ale dá se pohmatem najít od konektoru vpravo.Tahem od sebe ho vyndáme z konstrukce táhel (foto č.7).
5) Táhla.Jsou přišroubované třemi šrouby na 13 tku klíč.Označeny 1,2,3 (foto č.3,6,4).
Vysunutí táhel je trochu porod,ale jde to.
6) Demontáž osiček.Jsou zajištěny ségrovkou pod kterou je podložka a pod ní gumička (foto č.9),kterou vyndáme opatrně jehlou.Okolí osiček se musí řádně prostříkat Konkorem a nebo nějakým uvolňovačem.Nejdříve je potřeba osičku "rozhýbat",aby šla aspoň trochu protočit kolem své osy.Uchytíme pouzdro do svěráku a tvrdým dřevem ťukáme na osičku za stálého protáčení a promazávání.Dělal jsem ty stěrače na třech autech a chce to trochu trpělivosti a opatrnosti,ale jde to
Osičky vyleštíme,vyčistíme a promažeme vnitřek pouzder a je to.Je lepší použít grafitovou vazelínu a nebo raději namontovat mazničky.(foto č.3).
POSTUP DEMONTÁŽE
1) Sundat stěrače.Jsou přidělané matkou na 17 tku klíč a osazení mají na tisícihran.
2) Tahem nahoru vysunout kryt nádobky na vodu (foto č.1),vyndat příchytku hadičky (foto č.2) a též tahem nahoru nadzvednout kryty D a E (foto č.3 a 4).
3) Vyndat černý krycí plast pod soustavou táhel.Drží třemi šroubky na 10 tku klíč.Označení A,B,C (foto č.5,6 a 2).
Tahem k sobě lze kryt vyndat.
4) Vysunout konektor na motoru stěračů a vyndat držák kabelu,který není vidět,ale dá se pohmatem najít od konektoru vpravo.Tahem od sebe ho vyndáme z konstrukce táhel (foto č.7).
5) Táhla.Jsou přišroubované třemi šrouby na 13 tku klíč.Označeny 1,2,3 (foto č.3,6,4).
Vysunutí táhel je trochu porod,ale jde to.
6) Demontáž osiček.Jsou zajištěny ségrovkou pod kterou je podložka a pod ní gumička (foto č.9),kterou vyndáme opatrně jehlou.Okolí osiček se musí řádně prostříkat Konkorem a nebo nějakým uvolňovačem.Nejdříve je potřeba osičku "rozhýbat",aby šla aspoň trochu protočit kolem své osy.Uchytíme pouzdro do svěráku a tvrdým dřevem ťukáme na osičku za stálého protáčení a promazávání.Dělal jsem ty stěrače na třech autech a chce to trochu trpělivosti a opatrnosti,ale jde to
Osičky vyleštíme,vyčistíme a promažeme vnitřek pouzder a je to.Je lepší použít grafitovou vazelínu a nebo raději namontovat mazničky.(foto č.3).
- Přílohy
-
- kazbič SOUSTAVA TÁHEL 10.jpg (37.63 KiB) Zobrazeno 29674 x
-
- kazbič ČEPY 9.jpg (33.39 KiB) Zobrazeno 29691 x
-
- kazbič POUZDRO 8.jpg (21.46 KiB) Zobrazeno 29732 x
-
- kazbič 7.jpg (38.45 KiB) Zobrazeno 29706 x
-
- kazbič 6.jpg (44.22 KiB) Zobrazeno 29733 x
-
- kazbič 5.jpg (39.82 KiB) Zobrazeno 29740 x
-
- kazbič 4.jpg (38.34 KiB) Zobrazeno 29742 x
-
- kazbič 3.jpg (40.75 KiB) Zobrazeno 29756 x
-
- kazbič 2.jpg (45.66 KiB) Zobrazeno 29758 x
-
- kazbič 1.jpg (45.93 KiB) Zobrazeno 29771 x
Naposledy upravil(a) kazbic dne 14.08.2007 07:49, celkem upraveno 6 x.
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- TOZU
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: PŘEDNÍ STĚRAČE-SHARAN
Ahoj na té poslední fotce jsou nějaké těsnící gumičky ty jsem tam neměl.Nevíš jaké rozměry by měli mít.kazbic píše:Tak jsem je musel rozebrat.Zastavovaly se kde chtěly a kdy chtěly.Pomáhal mi zeťák šikula,tak to šlo dobře.Táhla jsou dost velká a prostoru málo.Při vysouvání a osazování táhel,jsou určitě další dvě ruce dobrý.Čepy byly už tak zatuhlý,že nešly protočit kolem své osy.Jsou uloženy v mosazných pouzdrech,které mají asi 10 mm.Mezi pouzdry je dost prostoru,kam se dá vtěsnat vazelína.Kulové čepy šly dobře(jsou uložené v umělé hmotě),ale i tak jsem je promazal.
Jinak na http://www.gsa.kabel1.cz/" target="_blank jsem X-MANovi poslal tyto fotky a jednu z opravy zadního stěrače.Tam byl problém doběhového kontaktu,který na jeho stránkách ještě nebyl řešen.Co se zadního stěrače týká,chtěl bych tímto poděkovat členovi našeho klubu BITVImu - (SHARAN-TDI) za pomoc při opravě
Díky Tom
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
TO:TOZU
No já to tedy neměřil,ale co si vzpomínám,tak průměr přímo tý gumičky je asi 1 mm a vnitřní průměr asi 20 mm.Hledal jsem to v ETCE a ETOSU,ale gumičky tam nejsou popsaný.
Jestli je tam nemáš,tak to zpět ani neosazuj,než si tam něco seženeš.Mohla by na mosazné pouzdro téct voda a brzo bys to rozdělával znovu.
No já to tedy neměřil,ale co si vzpomínám,tak průměr přímo tý gumičky je asi 1 mm a vnitřní průměr asi 20 mm.Hledal jsem to v ETCE a ETOSU,ale gumičky tam nejsou popsaný.
Jestli je tam nemáš,tak to zpět ani neosazuj,než si tam něco seženeš.Mohla by na mosazné pouzdro téct voda a brzo bys to rozdělával znovu.
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- Mafox
- Jezdec
- Příspěvky: 468
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Mazání uložení stěrače
Tak jsem si přečetl problémy se zadíráním čepů stěračů a dnes, když jsem se konečně dokopal k výměně fitru klimy jsem se tomu trochu věnoval. Mám řešení pro líné mechaniky, protože mně se do rozebírání rozhodně nechtělo. Normální vrtačkou jsem přibližně doprostřed hliníkových odlitků tělesa vyvrtal dírku. Není třeba se bát, že provrtáte i hřídelku, protože ta je trochu přitvrzená. Stěna je tam jen cca 2-3 mm. Není třeba nic rozebírat, jde to přímo na autě. Vrták zvolit takový, aby se tam vešla hadička od mazacích sprejů. Sprejem jsem to potom prostříkal a dirku zamázl vazelinou. Myslím, že jako prevence by to mohlo stačit, spodní futro je namazaný určitě a nahoru by to mělo navzlínat.
- Přílohy
-
- Vrtání stěračů.doc
- (295.5 KiB) Staženo 1003 x
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele: