INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
AMDman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

Příspěvek od AMDman »

Vlastním VW Sharan 1.9 TDi 66kW r.v. 1997 s manuální klimatizací
Mám problém s ventilátorem přivádějícím vzduch do kabiny. Problém spočívá v tom, že ventilátor se po zhruba 20 vteřinové činnosti zastavil,
po vypnutí na "0" a počkání cca 1-2 minuty se opět při zapnutí rozjel a zase za 20 vteřin zastavil, atd...........
V současné době už je zcela nefunkční. Známý mechanik mi řekl, že podle všech příznaků by měl být problém v odporu dmychadla R9.

Obrázek

Zkoušel jsem tento díl tedy sehnat na různých vrakovištích, ale bezúspěšně. Nový se sice již nevyrábí, ale skladem se nechá sehnat za nějakých 4-5.000,- Kč,
což je za bazmek se třemi odpory, jednou pojistkou a jedním konektorem sakra hodně. Dle mého laického hlediska ani není skoro možné, že by se něco
na tomto dílu mohlo pokazit. Ale přesto jsem tento z vozidla vymontoval, očistil všechny kontakty, neboť byly potaženy korozí, a proměřil průchodnost
kontaktů konektoru a této součástky. Vše se jeví být v pořádku.

Obrázek
Obrázek

O co mi jde:
Proměřil jsem impedanci (odpor) mezi jednotlivými čtyřmi vývody a chtěl bych touto cestou požádat někoho se stejným typem vozidla, kdo má možnost
změřit odpor mezi jednotlivými vývody, abych mohl provést srovnání, popř. opravu této součástky. Popřípadě mi poraďte, čím jiným by to mohlo být.

Já jsem naměřil tyto hodnoty:1-2: 1,4 ohm
1-3: 3.0 ohm
1-4: 0.7 ohm
2-3: 2.1 ohm
2-4: 1.1 ohm
3-4: 2.7 ohm

Pozn.
Vozidla s automatickou klimatizací mají odpor dmychadla pouze třívývodový opatřený trochu jiným konektorem.

Uživatelský avatar
Slavoš
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 416
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavoš »

No 0,7 a 1,1 ohm se mi zdá docela dost málo,to máš skoro zkrat.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Já bych viděl problém v tepelný pojistce. Teď jen zjistit zda se přehřívá, protože je KO nebo si větrák řekne o moc vysoký proud (lehce přidřený ložisko, bordel apod.). Takže bych zkusil vyndat větrák a zkusit s ním otočit rukou a odměřit mu proud.

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Suny »

Slavos píše:No 0,7 a 1,1 ohm se mi zdá docela dost málo,to máš skoro zkrat.
Dělá to předřadník motoru a ten má odpor podobnejch hodnot.

Uživatelský avatar
AMDman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AMDman »

Slavos píše:No 0,7 a 1,1 ohm se mi zdá docela dost málo,to máš skoro zkrat.
Těch 0.7 ohm je mezi vývodama propojenýma pojistkou, takže to mi přijde jako normální, protože pojistka musí být co neslabší, aby došlo k přetavení právě v tomto místě. Co jsem koukal na googlu na odpory dmychadel jiných aut, tam se hodnoty pohybujou kolem 6-8 ohm, což není zase takovej rozdíl, takže mi přijde, že naměřené hodnoty můžou být v pořádku.

Uživatelský avatar
AMDman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AMDman »

Suny píše:Dělá to předřadník motoru a ten má odpor podobnejch hodnot.
Čím myslíš předřadník motoru, není to právě ten odpor dmychadla? Odpor dmychadla je jediná součástka, která je kromě řídící jednotky připojená k motoru dmychadla.
Alespoń podle schématu manuální klimatizace.

Tepelná pojistka - kde by mohla být, na schématu ji nikde nevidím, je snad přímo součástí motoru dmychadla?

Přidřené ložisko motoru dmychadla? Možná, zkusím to prověřit.

Uživatelský avatar
kazbic
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2243
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CHOMUTOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kazbic »

Tak podle toho jak se porucha projevovala,bych vůbec neřekl,že by to mohlo být v odporech.Kdyby byl některý přerušený (spálený),tak by ti jen nešel určitý stupeň otáček.Bude to v něčem jiném.Jestli se to po určitém čase vypnulo,tak má motůrek tepelnou ochranu,která to odsekne.Vychladne a znovu to jde(nebo šlo).Určitě bych motůrek vyndal a zkontroloval.Typoval bych to buď na zadřené ložiska a nebo napálený motůrek.Nejspíš bude tepelná ochrana součástí motoru,ale také to může být založené na nadproudu a ochrana pak nemusí být v jeho blízkosti.
To co jsi naměřil bude v pohodě a na jiném autě se to bude lišit jen o desetiny ohmu.Já sám mám klimatronic,jinak bych se na to kouknul.Určitě jdi po motůrku.Nafoť to a dej vědět. :wink:
"Kazbič"

:ura1: "DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. " :ura1:

Spolek Automobilových Gurmánů

Uživatelský avatar
AMDman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AMDman »

Taky si myslím, že problém by mohl být právě v motůrku, případně jak píšete v nějaký tepelný nebo proudový ochraně. Teď by mě ale zajímalo co všechno budu muset sundat z palubky, abych se na neřáda dostal? Tenhle odpor byl za kastlíkem na montovanej na boku potrubí, a motor si myslím je od tohoto místa dost daleko a nepřístupnej. Není tak dlouho co jsem měl rozebranej spodek palubky a nejsem si moc jistej jestli bych se od tamtud k motoru dostal.....
Poradí někdo, kdo už ho měl venku, nebo existuje nějakej servisní nákres či manuál?

josef1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 23.12.2007 22:59
Bydliště: České Budějovice

Smazat

Příspěvek od josef1 »

Smazat
Naposledy upravil(a) josef1 dne 06.04.2009 09:18, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
SCULLY-1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno

Re: INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

Příspěvek od SCULLY-1 »

Zkontrolovat uhlíky v motorku topení, popř. vyměnit, a hlavně i ložiska, vyčistit a promazat.

Ten " odporový předřadník " odchází jak tu někdo říkal, nejdřív to nejde na 1. rychlost a pak se to stupňuje, až to nejde vůbec. Je tam tepelná pojistka NEVRATNÁ tudíž pokud se jednou přepálí musí se vyměnit.
Dá se normálně koupit v elektrosoučástkách.
DIAGNOSTIKA, CHIPTUNING, (VAG,TACHO,PIN)dojezd km na budíkách,ELEKTRIKÁŘ, kompletní SERVIS vozů
specializace na Galaxy, Sharan, Alhambra :-) opravy Maxi i polodotů tel.605040040

Uživatelský avatar
Dandim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

Příspěvek od Dandim »

Hoši tak taky řeším problém s ventilátorem... Ve VAGu mi to hází sporadickou chybu ventilátoru. A přímo u mně se to projevuje tak, že náhodně chci třeba přidat stupně ventilace a v tu chvíli ventilátor vypne, nechám třeba ventilaci na maxu a třeba po x minutách se sám zapne. Dělá mi to náhodně. Jednou mně tak nechal ve štychu, když jsem měl zamlžené celé auto.
Teď k problému....
Podle mně to bude asi ta tepelná pojistka (ale může to být další hromada věcí). Kde se nachází?
Podle příručky Jak na to nechápu první krok...demontáž víka přihradky(poté následuje demontáž plastu kolem víka...to mi je jasné). Jaký je tedy první krok co musím udělat?
A teď takovou podotázku...když ventilátor mění sám otáčky, mění se vám i na displeji počet dílků?
U Sharana ll se mění, u mně nasatvím třeba dvě čárky, ale ventilátor mění různě otáčky(podle vychlazení auta).
PS: Jedná se o Klimatronic v Sharanu l 1997.

Uživatelský avatar
matyasss
Řidič
Řidič
Příspěvky: 173
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: TRUTNOV
Kontaktovat uživatele:

Re: INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

Příspěvek od matyasss »

no koukam ze mame asi podobny problem uz asi tyden me muj vetrak taky zlobi znicehonic se sam vypne...... kdyz vypnu klicek a znovu zapnu tak se nekdy chytne nekdy ne....kdyz stoji dyl jak pul hodky tak potom jde zapnout bez problemu ...budu to muset rozdelat a podivat jestli tam nemam nejake necistoty obcas vydava takove zvuky jako kdyz jede tezce ale po pul hodine zas jede na plno.. :(......podle tech fotek by to nemel byt problem se tam dostat tak to co nejdriv musim zkusit

Uživatelský avatar
AMDman
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: INTERIÉR, VENTILÁTOR: odpor dmychadla čerstvého vzduchu

Příspěvek od AMDman »

vyměnil jsem motor, protože byl zadřený, cena cca 1.500

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“