Stránka 9 z 9

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 18.08.2015 19:38
od juraseq
Nene, jezdil jsem na čistou naftu. Kolečko na klice byCh neřekl.. doteď tam bylo čerpadlo jiné a fungovalo to. dnes jsem se bavil ještě s mechanikem co dělá přímo čerpadla a říkal, ze tim ze se to nezalilo se mohl pridrit nebo zatuhnout regulátor jak píše 11mAjA11.... Mám objednánou nějakou chemickou s*acku co čistí palivovou soustavu co mi doporučil, smicha se s cca 2l nafty a nechá se to na volnobeh klapat... A do toho několikrát prošlápne.. tak uvidím.. ale nic jiného krom toho pridreni nebo zatuhnutí mě nenapadá.. když předtím fungovalo.

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 10.09.2017 11:51
od Julinaa
Ahoj, odešla mě hlava motoru AVG ( upadl ventil a tím se hlava poškodila tak,že oprava nebyla možná) tak tam dali repasovanou AFN hlavu, udělali rozvody a auto mě předali.

Motor v pohodě startuje, jezdí bez problému, jenže TDI graf hlásí, že předvstřik je příliš brzy, úplně mimo rozsah, hodnota cca 7.

Mám to nějak řešit? Zvuk motoru je pěknej. Nemůže se tím předvstřikem něco pomalu ničit? Dřív byl přesně uprostřed.

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 08:20
od hiero
na dieselpower fore Ti odpovedali. ale otazocka meral si tdi grafom a nastavil si spravny kod motoru? stale treba zadat avg a nie afn....a fakt stacilo len vymenit hlavu? ked upadne ventil tak vsetko rozsrotuje okolo takze aj piest

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 12:15
od Julinaa
jj, ventil se nějak trošku ohnul a nedovíral,motor klepal a moc netáhnul.Dojel jsem 1Km k mechanikům tam jsem to zdechnul a následný start už neproběhnul, startér už s motorem neotičil. Přes rychlost šlo otočit motorem 3/4 otáčky tam a zpět. po rozebrání hlavy chyběl 1 ventil,zvedátko rozlámaný,vačka trošku oťukaná a hlavaod ventilu vylomená.

Motor to prý nijak nepoškodilo.

Už jsem se s mechošem domluvil a na to nastavení rozvodů mrknou.

Jinak nevím co jsi myslel s tím Vagem,nikdy jsem nikde nezadával kód motoru a TDI graf ukazoval správně mezi ryskama hodnota cca 55, teďka úplně mimo rysky a hodnota 7

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 13:01
od Marek77
AVG a AFN mají stejný TDI graf - to jen na okraj.
Jinak ANO, některé vyšší verze VAG-COMu mají možnost nastavení kódu motoru pro přesnější určení správného TDI grafu. Je totiž fakt, že některé motory TDI mají malinko jiný TDI graf, než jiné. Nicméně je to nepatrný rozdíl, asi bych to neřešil.

Pokud je hodnota předvstřiku 7, je to později, nikoli dřív. Není to dobré z hlediska dodávky malinko menšího množství paliva, čili motor může hůř jet a hlavně hůř startovat zatepla. Osobně bych předvstřik nastavil "mezi rysky".

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 13:02
od hiero
neviem aky soft pouzivas ale vacsina vagov a vcds softov ma maznost urcit typ motora na ktorom sa v zakladnych nastaveniach kontroluje tdi graf. je tam nato okienko vpravo dole. kliknes na sipku a rozroluje sa ponuka typov motorov a tam navolis ten tvoj. bol by si prekvapeny aku to ma suvislost. mam to odskusane zadas iny typ motoru a tdi graf ide do pr.... :mrgreen:

takze si nevedel pretocit motorom a mechos Ti tvrdi ze odisla iba hlava....nooo a premerali presah daneho piestu a porovnali s ostatnymi? podla mna je prihnuta aj ojnica...

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 13:06
od hiero
no nie som si isty marku ze avg a afn ma ten isty tdi graf....uz som to davno nerobil ale mam dojem ze 1z/afn je spolocná hodnota nastavenia. ale nehadam sa.....

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 16:22
od Julinaa
Marek77 píše:AVG a AFN mají stejný TDI graf - to jen na okraj.
Jinak ANO, některé vyšší verze VAG-COMu mají možnost nastavení kódu motoru pro přesnější určení správného TDI grafu. Je totiž fakt, že některé motory TDI mají malinko jiný TDI graf, než jiné. Nicméně je to nepatrný rozdíl, asi bych to neřešil.

Pokud je hodnota předvstřiku 7, je to později, nikoli dřív. Není to dobré z hlediska dodávky malinko menšího množství paliva, čili motor může hůř jet a hlavně hůř startovat zatepla. Osobně bych předvstřik nastavil "mezi rysky".
Graf píše, že je příliš brzy.....

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 11.09.2017 16:35
od Julinaa
hiero píše:neviem aky soft pouzivas ale vacsina vagov a vcds softov ma maznost urcit typ motora na ktorom sa v zakladnych nastaveniach kontroluje tdi graf. je tam nato okienko vpravo dole. kliknes na sipku a rozroluje sa ponuka typov motorov a tam navolis ten tvoj. bol by si prekvapeny aku to ma suvislost. mam to odskusane zadas iny typ motoru a tdi graf ide do pr.... :mrgreen:

takze si nevedel pretocit motorom a mechos Ti tvrdi ze odisla iba hlava....nooo a premerali presah daneho piestu a porovnali s ostatnymi? podla mna je prihnuta aj ojnica...

Hele ten TDI graf používám pár let na svůj motor a vždy to bylo vcajku mezi ryskama, teďka to tam prostě není a hodnota kolísá od 7 do 9.

A co se hlavy týká. Tak já jenom sundal víko hlavy,viděl jsem lehce oťukanou vačku (byla prostě drsnější) dále jsem viděl pár úlomků a dál jsem to neřešil... zbytek dělal mechoš a po sundání hlavy konstatoval, že hlava zrepasovat nepůjde,že je domlácená a píst i válec to ustál. Motor tahá normálně, po nové hlavě je i mnohem tišší, ale prostě ten předvstřik je úplně mimo a byl jsem zvyklej na černej kouř, který teďka není....hulí to asi jako benzíňák, jen to štiplavě smrdí. Kolik to žere ještě nevím,nemám palubák,ale na volnoběh VAG ukazuje 0,3L/h s klimou 0,5L/h.

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 12.09.2017 06:21
od Marek77
Graf samozřejmě kecá, ostatně jako mnohokrát, když to překládá někdo, kdo neví, o čem je řeč. Tohle je pozdní okamžik vstřiku. Ale ať tak, či tak, je to špatně a je třeba s tím něco dělat.

Rozhodně bych to seřídil na střed grafu (přibližně). Je třeba povolit čtyři šrouby na čerpadle a tělem čerpadla pootočit nepatrně směrem k motoru (čili proti směru hodin při pohledu od rozvodů). Tím se vůči tělu čerpadla jeho hřídel posune po směru hodin, čímž dojde k zvětšení předvstřiku. Dá se to ladit i za chodu na volnoběh, to není problém. Při stojícím motoru povolit šrouby, pak nastartovat a ladit. Jakmile to bude u středu grafu, motor vypnout a šrouby dotáhnout.
Dva šrouby je třeba povolit skrz řemenici rozvodového řemenu, třetí je na stejné straně čerpadla z vnější strany, čtvrtý pak na konci čerpadla (hned vedle měrky na olej zespodu).

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Napsal: 02.10.2017 16:17
od Julinaa
Zapoměl jsem se ozvat dřív, no takže jsem zkusil jiný nový Vag-Com s HEX-CAN místo KKL kabelu a tam je skutečně na výběr typ motoru a graf ? No samozřejmě,že stejný,možná o 2 číselné jednotky lepší,ale prostě mimo rysky, takže pomohlo lehce natočit čerpadlo k motoru a teďka to je přesně na středové čáře.

Děkuji, už jsem myslel, že se budou znovu dělat rozvody,pokud by už bylo čerpadlo na dorazu,což už tedy asi teďka je,protože dál už snad ani moc nešlo.