Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 14:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.05.2010

Příspěvky:

28

Bydliště:

Semily

Zdravím,
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.


Přílohy:
IMAG0160.jpg
IMAG0160.jpg (119.61 KiB) Zobrazeno 6804 krát


_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI BRT, VW Golf III Variant 1,9TDI
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 16:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 30.04.2012 21:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.09.2009

Příspěvky:

212

Bydliště:

Valašské Meziříčí

Je mi to sice k hov.u,ale snaha se cení :good:

_________________
VW Sharan ll 1.9 Tdi 4motion EGR Off Mazda 121 1.8D(Prodáno) Suzuki Sv 650s


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 06.05.2012 20:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.06.2008

Příspěvky:

64

Toto sa mi stalo pri cca 185000 km. Preskočil mi 6 hran na náhon olejového čerpadla. Stačilo vymeniť tyčku a motor bol zasa OK. Mám motor BRT

_________________
Seat Alhambra 2,0 TDi 103 kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 07.05.2012 08:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Slyšel jsem o tom, že je to poměrně častá závada těchto motorů.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 07.05.2012 10:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.05.2010

Příspěvky:

28

Bydliště:

Semily

abeljozef píše:
To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.


To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km, ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI BRT, VW Golf III Variant 1,9TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 07.05.2012 21:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.07.2009

Příspěvky:

165

Bydliště:

Týniště nad orlicí

teď jsme dělali preventivně jedno BRT 2.0TDI, najeto asi 160 tisíc a ta hřídelka vypadala asi tak jak na prvním obrázku, nic tragickýho ale omačkání už bylo vidět.

_________________
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 09.05.2012 09:37 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

z.bury píše:
To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km :!:


Moze aj nemusi, aj pri jednom subdodavatelovi to mozu vo vyrobe zmrsit, staci ak "polavia" (napr. znamy pruser koncernu po roku 2002 z tyckami stabilizaotra na 20 000 km).

z.bury píše:
ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:


Toto v praxi nikdy na 100% fungovat nebude lebo sa to v realnej praxi ani ustrazit neda. Staci sa pozriet aj na prusery inych automobiliek a v konecnom dosledku nemusim zostat len pri autach a taketo problemy su vsade kde je hromadna vyroba.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 02.06.2012 18:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2008

Příspěvky:

62

Bydliště:

Bratislava

samotne olejove cerpadlo sa nevybeha? resp je olejove cerpadlo kde sa ten 6hran pcha z pevnejšieho matrošu ako ten 6hran ked si to odserie stale ten 6hran?
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?

mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis

_________________
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 03.06.2012 17:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.05.2010

Příspěvky:

28

Bydliště:

Semily

To: Tunerkoo

Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)

Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI BRT, VW Golf III Variant 1,9TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 30.11.2012 21:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.03.2008

Příspěvky:

441

Bydliště:

Jih

Tak další obětí inovace byl můj otec.
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.

Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.

Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.

Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..

_________________
Když to jede tak to jede
Obrázek

http://speedtest.net/result/1423048033.png

_________________
Alhambra 1.9 TDI 96kW RED


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 30.11.2012 23:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

605

Bydliště:

ŠUMAVWA

nedavno jsem tady mnel jedno BRT protočila se hřidelka najeto 160000 kmbohužel jšte chvili jel tak že turbo v haji a hřidelka motor naštesti přežil

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 01.12.2012 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2008

Příspěvky:

62

Bydliště:

Bratislava

som ten nahon pri cca 190tis km a pôvodný bol iba jemne otlačeny, nič viac. takže je to asi kus od kusu

_________________
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 13.03.2013 22:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

841

viewtopic.php?f=131&t=238388

tady je o tom téma na passatu 3C. :D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
PříspěvekNapsal: 11.11.2014 21:24 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.11.2014

Příspěvky:

2

Ahoj vlastním vw sharan 2.0 TDI* 103 kv r.v. 2006
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: tull a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group