2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.05.2010 19:26
- Bydliště: Semily
2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Zdravím,
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.
Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
- Rados sv
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 19.09.2009 21:38
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Je mi to sice k hov.u,ale snaha se cení
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.06.2008 20:15
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Toto sa mi stalo pri cca 185000 km. Preskočil mi 6 hran na náhon olejového čerpadla. Stačilo vymeniť tyčku a motor bol zasa OK. Mám motor BRT
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Slyšel jsem o tom, že je to poměrně častá závada těchto motorů.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.05.2010 19:26
- Bydliště: Semily
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km, ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelůabeljozef píše:To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.
Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
teď jsme dělali preventivně jedno BRT 2.0TDI, najeto asi 160 tisíc a ta hřídelka vypadala asi tak jak na prvním obrázku, nic tragickýho ale omačkání už bylo vidět.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Moze aj nemusi, aj pri jednom subdodavatelovi to mozu vo vyrobe zmrsit, staci ak "polavia" (napr. znamy pruser koncernu po roku 2002 z tyckami stabilizaotra na 20 000 km).z.bury píše:To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km
Toto v praxi nikdy na 100% fungovat nebude lebo sa to v realnej praxi ani ustrazit neda. Staci sa pozriet aj na prusery inych automobiliek a v konecnom dosledku nemusim zostat len pri autach a taketo problemy su vsade kde je hromadna vyroba.z.bury píše:ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů
- Tunerkoo
- Řidič
- Příspěvky: 62
- Registrován: 30.12.2008 22:59
- Bydliště: Bratislava
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
samotne olejove cerpadlo sa nevybeha? resp je olejove cerpadlo kde sa ten 6hran pcha z pevnejšieho matrošu ako ten 6hran ked si to odserie stale ten 6hran?
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?
mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?
mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.05.2010 19:26
- Bydliště: Semily
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
To: Tunerkoo
Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)
Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.
Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)
Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Tak další obětí inovace byl můj otec.
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.
Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.
Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.
Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.
Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.
Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.
Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
nedavno jsem tady mnel jedno BRT protočila se hřidelka najeto 160000 kmbohužel jšte chvili jel tak že turbo v haji a hřidelka motor naštesti přežil
- Tunerkoo
- Řidič
- Příspěvky: 62
- Registrován: 30.12.2008 22:59
- Bydliště: Bratislava
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
som ten nahon pri cca 190tis km a pôvodný bol iba jemne otlačeny, nič viac. takže je to asi kus od kusu
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=238388" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je o tom téma na passatu 3C.
tady je o tom téma na passatu 3C.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.11.2014 16:07
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Ahoj vlastním vw sharan 2.0 TDI* 103 kv r.v. 2006
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára