Stránka 1 z 3

2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 30.04.2012 14:42
od z.bury
Zdravím,
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 30.04.2012 16:56
od abeljozef
To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 30.04.2012 21:55
od Rados sv
Je mi to sice k hov.u,ale snaha se cení :good:

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 06.05.2012 20:39
od Martinsk
Toto sa mi stalo pri cca 185000 km. Preskočil mi 6 hran na náhon olejového čerpadla. Stačilo vymeniť tyčku a motor bol zasa OK. Mám motor BRT

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 07.05.2012 08:02
od Marek77
Slyšel jsem o tom, že je to poměrně častá závada těchto motorů.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 07.05.2012 10:26
od z.bury
abeljozef píše:To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km, ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 07.05.2012 21:07
od MirekX
teď jsme dělali preventivně jedno BRT 2.0TDI, najeto asi 160 tisíc a ta hřídelka vypadala asi tak jak na prvním obrázku, nic tragickýho ale omačkání už bylo vidět.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 09.05.2012 09:37
od abeljozef
z.bury píše:To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km :!:
Moze aj nemusi, aj pri jednom subdodavatelovi to mozu vo vyrobe zmrsit, staci ak "polavia" (napr. znamy pruser koncernu po roku 2002 z tyckami stabilizaotra na 20 000 km).
z.bury píše:ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:
Toto v praxi nikdy na 100% fungovat nebude lebo sa to v realnej praxi ani ustrazit neda. Staci sa pozriet aj na prusery inych automobiliek a v konecnom dosledku nemusim zostat len pri autach a taketo problemy su vsade kde je hromadna vyroba.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 02.06.2012 18:12
od Tunerkoo
samotne olejove cerpadlo sa nevybeha? resp je olejove cerpadlo kde sa ten 6hran pcha z pevnejšieho matrošu ako ten 6hran ked si to odserie stale ten 6hran?
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?

mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 03.06.2012 17:34
od z.bury
To: Tunerkoo

Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)

Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 30.11.2012 20:39
od coto.je
Tak další obětí inovace byl můj otec.
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.

Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.

Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.

Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 30.11.2012 22:12
od golfgti16vv
nedavno jsem tady mnel jedno BRT protočila se hřidelka najeto 160000 kmbohužel jšte chvili jel tak že turbo v haji a hřidelka motor naštesti přežil

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 01.12.2012 09:16
od Tunerkoo
som ten nahon pri cca 190tis km a pôvodný bol iba jemne otlačeny, nič viac. takže je to asi kus od kusu

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 13.03.2013 21:28
od sharik4x4
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=238388" onclick="window.open(this.href);return false;

tady je o tom téma na passatu 3C. :D

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Napsal: 11.11.2014 20:24
od bítoš
Ahoj vlastním vw sharan 2.0 TDI* 103 kv r.v. 2006
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára