Stránka 1 z 3
2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 30.04.2012 14:42
od z.bury
Zdravím,
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 30.04.2012 16:56
od abeljozef
To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.
Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 30.04.2012 21:55
od Rados sv
Je mi to sice k hov.u,ale snaha se cení
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 06.05.2012 20:39
od Martinsk
Toto sa mi stalo pri cca 185000 km. Preskočil mi 6 hran na náhon olejového čerpadla. Stačilo vymeniť tyčku a motor bol zasa OK. Mám motor BRT
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 07.05.2012 08:02
od Marek77
Slyšel jsem o tom, že je to poměrně častá závada těchto motorů.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 07.05.2012 10:26
od z.bury
abeljozef píše:To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.
Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km, ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 07.05.2012 21:07
od MirekX
teď jsme dělali preventivně jedno BRT 2.0TDI, najeto asi 160 tisíc a ta hřídelka vypadala asi tak jak na prvním obrázku, nic tragickýho ale omačkání už bylo vidět.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 09.05.2012 09:37
od abeljozef
z.bury píše:To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km
Moze aj nemusi, aj pri jednom subdodavatelovi to mozu vo vyrobe zmrsit, staci ak "polavia" (napr. znamy pruser koncernu po roku 2002 z tyckami stabilizaotra na 20 000 km).
z.bury píše:ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů
Toto v praxi nikdy na 100% fungovat nebude lebo sa to v realnej praxi ani ustrazit neda. Staci sa pozriet aj na prusery inych automobiliek a v konecnom dosledku nemusim zostat len pri autach a taketo problemy su vsade kde je hromadna vyroba.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 02.06.2012 18:12
od Tunerkoo
samotne olejove cerpadlo sa nevybeha? resp je olejove cerpadlo kde sa ten 6hran pcha z pevnejšieho matrošu ako ten 6hran ked si to odserie stale ten 6hran?
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?
mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 03.06.2012 17:34
od z.bury
To: Tunerkoo
Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)
Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 30.11.2012 20:39
od coto.je
Tak další obětí inovace byl můj otec.
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.
Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.
Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.
Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 30.11.2012 22:12
od golfgti16vv
nedavno jsem tady mnel jedno BRT protočila se hřidelka najeto 160000 kmbohužel jšte chvili jel tak že turbo v haji a hřidelka motor naštesti přežil
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 01.12.2012 09:16
od Tunerkoo
som ten nahon pri cca 190tis km a pôvodný bol iba jemne otlačeny, nič viac. takže je to asi kus od kusu
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 13.03.2013 21:28
od sharik4x4
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=238388" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je o tom téma na passatu 3C.
Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla
Napsal: 11.11.2014 20:24
od bítoš
Ahoj vlastním vw sharan 2.0 TDI* 103 kv r.v. 2006
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára