TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 09.02.2013 12:31
- Bydliště: Česká Lípa
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
A ještě se zeptám mohu nějak poznat že zhavici svíčka je mrtvá?
Pokud nevlastníš "ohmetr" , stačí si půjčit jakýkoliv "multimetr" a přepnout ho na měření odporu (Ω) , měřící hroty připoj na "žhavku" (malý a velký závit), pokud ukáže nekonečno, je "žhavka" vadná, nebo jí připoj na 1sek. na akumulátor , neohřeje - li se , je vadná .
Doporučuji zakoupit "žhavící svíčku" keramickou (takřka nezničitelná).
Je to již delší dobu , jak jsi dopadl s "bufíkem" ?
Pokud nevlastníš "ohmetr" , stačí si půjčit jakýkoliv "multimetr" a přepnout ho na měření odporu (Ω) , měřící hroty připoj na "žhavku" (malý a velký závit), pokud ukáže nekonečno, je "žhavka" vadná, nebo jí připoj na 1sek. na akumulátor , neohřeje - li se , je vadná .
Doporučuji zakoupit "žhavící svíčku" keramickou (takřka nezničitelná).
Je to již delší dobu , jak jsi dopadl s "bufíkem" ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.07.2017 06:42
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj všem.
Kamarád má problém u Galaxy r.2002 s bufíkem D5WZ.Měl špatné starty,kdy kapala nafta, pak už nešel vůbec.Vyměnili jsme starou kovovou svíčku za keramickou, sítko bylo vpořádku,-zánovní,dříve již měněné. Palivové čerpadélko odzkoušeno a vpořádku, dmychadlo uvnitř bylo odzkoušeno na zdroji a také funkční.
(ještě před vyndáním bufíku z auta a výměnou svíčky proběhlo čtení závad na diagnostice, kde byla hláška na závadu dmychadla, proto jsme je kontrolovali a zkoušeli).Po přečtení byla závada smazána.
Když jsme ale po namontování zpět bufík odzkoušeli (s motorem + proklemovaným čidlem u stěračů), tak dmychadlo ani neprofouklo, bufík se vůbec nerozjel.
V paměti závad bylo přesně toto: 01414-dmychadlo spalovacího vzduchu (V6) 36-00 přerušení
Nevíte prosím, kde je problém, zda řídící jednotka, nebo dmychadlo na výměnu apod. ? Děkuji
Kamarád má problém u Galaxy r.2002 s bufíkem D5WZ.Měl špatné starty,kdy kapala nafta, pak už nešel vůbec.Vyměnili jsme starou kovovou svíčku za keramickou, sítko bylo vpořádku,-zánovní,dříve již měněné. Palivové čerpadélko odzkoušeno a vpořádku, dmychadlo uvnitř bylo odzkoušeno na zdroji a také funkční.
(ještě před vyndáním bufíku z auta a výměnou svíčky proběhlo čtení závad na diagnostice, kde byla hláška na závadu dmychadla, proto jsme je kontrolovali a zkoušeli).Po přečtení byla závada smazána.
Když jsme ale po namontování zpět bufík odzkoušeli (s motorem + proklemovaným čidlem u stěračů), tak dmychadlo ani neprofouklo, bufík se vůbec nerozjel.
V paměti závad bylo přesně toto: 01414-dmychadlo spalovacího vzduchu (V6) 36-00 přerušení
Nevíte prosím, kde je problém, zda řídící jednotka, nebo dmychadlo na výměnu apod. ? Děkuji
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Jak již bylo mnohokráte psáno, vadné může být oboje. S jistotu to lze poznat tak, že se připojí 100% zdravá řj. Napiš odkud jsi, aspoň přibližně, je tu pár lidí, co se tím živí a teď ještě mají volné termíny na opravu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.07.2017 06:42
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Děkuji, již vypadá, že je vše vpořádku.
Zjistili jsme, že byl už opotřebovaný spínač pro manuální spouštění, který někdo vkládal,-nahradili jsme spínačem pro větší proud a také dobili baterii.Teď už startuje a běží jak má
Zjistili jsme, že byl už opotřebovaný spínač pro manuální spouštění, který někdo vkládal,-nahradili jsme spínačem pro větší proud a také dobili baterii.Teď už startuje a běží jak má
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
01414-dmychadlo spalovacího vzduchu bývá chyba řídící jednotky. Pokud by se závada zase ukázala tak se ozvy, tohle je nejčastější závada
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 18.09.2012 16:07
- Bydliště: Levice
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Zdravím pani na koľko D5zf je úplne KO. Musím na túto zimu zadovážiť druhý stroj chcel by som dat d5wz co všetko sa musí prerobiť? Hadice držiaky sedia? Čítal som ze konektor nie a výfuk atď? Pripadne ma niekto repasovane kusy k odberu na predaj?
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Mám všechno, topení, držáky, výfuky i sání. Napiš do SZ a něco vymyslíme
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 09.02.2013 12:31
- Bydliště: Česká Lípa
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Tak to samé jsem řešil loni touto dobou, "bufík" D5W-Z totálně mrtvý . Na tomto "vlákně" je o tomto problému napsáno snad úplně všechno ! Pro ulehčení hledání je dobré využít "Sherloca".
Co se týče "renovace" D5W-Z , tak než nakupovat veškeré komponenty (na Netu jsou ceny) , je skoro lépe zakoupit již zrenovovaný , nebo nový od servisu se zárukou za 5500,- Kč bez DPH ! Kde nemohu napsat, porušil bych "PRAVIDLA" ! Bohužel tato velice příznivá cena mě byla nabídnuta až když "Bufík" již bufíkoval !
Co se týče "renovace" D5W-Z , tak než nakupovat veškeré komponenty (na Netu jsou ceny) , je skoro lépe zakoupit již zrenovovaný , nebo nový od servisu se zárukou za 5500,- Kč bez DPH ! Kde nemohu napsat, porušil bych "PRAVIDLA" ! Bohužel tato velice příznivá cena mě byla nabídnuta až když "Bufík" již bufíkoval !
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Jen bych podotkl, že od roku 2010 se vše na Ebra vyrábí v číně včetně jednotek. Rekord mám 2,5 hodiny do poruchy!! Pokud si koupíš nové topení, tak tam je čína s kurvítkem. Já mám zrepasované topení za 6000,- s opravenou jednotku, ze které je kurvítko již odstraněný, pravda, mám jen rok záruku, ale vykupuju i vadná či mrtvá topení, nebo provádím jejich repas, čímž se pořizovací cena topení sníží.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- Martin-CZ
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 03.07.2012 17:13
- Bydliště: kousek od Znojma
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj, nemáte někdo zkušenost z diagnostickýma hodinama Eberspacher 217281 ? Jde mi o jejich zapojení. Červený, hnědý a modrobílý je jasný a s nimi mi to i funguje (+12V, zem a diagnostika). Kam ale patří žlutý drát ?
Koupil jsem to kdysi jako spínací hodiny a ona je to diangostika, po zapojení na D3W to ukazuje chybu 048 (nepřipojené čerpadlo, nekecá, připojené nebylo ) a u D5W nic - to je v také v pořádku. U jednoho z bufíků mi to píše "AF BLINK". Manuál jsem k tomu nenašel.
Sešly se mi tu nějaký bufíky, tak že bych si udělal stolici na základní diagnostiku a test, jinak opravy jednotky bych nechal na kolegovi z Ústí (tomas.nemo) , se kterým mám dobré zkušenosti.
Rád bych připojil i žlutý drát, jen vědět kam....
Díky za radu.
Koupil jsem to kdysi jako spínací hodiny a ona je to diangostika, po zapojení na D3W to ukazuje chybu 048 (nepřipojené čerpadlo, nekecá, připojené nebylo ) a u D5W nic - to je v také v pořádku. U jednoho z bufíků mi to píše "AF BLINK". Manuál jsem k tomu nenašel.
Sešly se mi tu nějaký bufíky, tak že bych si udělal stolici na základní diagnostiku a test, jinak opravy jednotky bych nechal na kolegovi z Ústí (tomas.nemo) , se kterým mám dobré zkušenosti.
Rád bych připojil i žlutý drát, jen vědět kam....
Díky za radu.
VW Sharan 1.9TDI, 85kW, r.v. 2003
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 09.02.2013 12:31
- Bydliště: Česká Lípa
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Žlutý drát B1 pin7 D+motor běží
- Martin-CZ
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 03.07.2012 17:13
- Bydliště: kousek od Znojma
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Super, díky moc.
VW Sharan 1.9TDI, 85kW, r.v. 2003
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 20.09.2012 16:20
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Zdravím, řeším následující problém s nezávislým topením Eberspacher B5WSC, topení naběhne, ale po cca 1-2 minutách vypne a vyskočí chyba číslo 52 - Překročen bezpečnostní čas - • Zkontrolujte vedení výfuku a spalovacího vzduchu.• Zkontrolujte množství paliva a přívod paliva, viz strana 41.
• Vyčistěte nebo vyměňte filtr v připojení dávkovacího čerpadla.
Dle návodu jsem kontroloval palivové čerpadlo – dle hodnot v manuálu je dodávaná dávka paliva ok, dokonce i při nabíhání nez. topení kape z benzín výfukem ven, ale topení nenaskočí, žhavicí svíčka mimo topení žhaví, ale topeni nenaskočí. Sítko je také nové. Někdo nějaký nápad?
• Vyčistěte nebo vyměňte filtr v připojení dávkovacího čerpadla.
Dle návodu jsem kontroloval palivové čerpadlo – dle hodnot v manuálu je dodávaná dávka paliva ok, dokonce i při nabíhání nez. topení kape z benzín výfukem ven, ale topení nenaskočí, žhavicí svíčka mimo topení žhaví, ale topeni nenaskočí. Sítko je také nové. Někdo nějaký nápad?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
A dmychadlo? Může být málo vzduchu na správnou dávku benzínu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 09.02.2013 12:31
- Bydliště: Česká Lípa
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Přikláním se také k "dmychadlu", benzín ani nafta sama od sebe nehoří, ale jejich "výpary"po zahřátí ! Dmychadlo (pokud je v pořádku) má vysoké otáčky (jsou slyšet) , ale
při startu nabíhájí otáčky postupně až je ve spalovací komoře dostatek "par" a palivo se vznítí . Bude - li zpočátku dmychadlo dodávat malé, nebo příliš vysoké množství vzduchu , palivo se nezapálí a ŘJ opakuje pokusný start , nezdaří - li se ani druhý start , ŘJ do vypnutí a zapnutí klíčku , či DO u NT další start zablokuje . Chybové hlášení bude třeba "smazat". Doporučoval bych předem (i když se to zdá jako blbost) zkontrolovat kapacitu přídavného akumulátoru jedná - li se tedy o NT .
při startu nabíhájí otáčky postupně až je ve spalovací komoře dostatek "par" a palivo se vznítí . Bude - li zpočátku dmychadlo dodávat malé, nebo příliš vysoké množství vzduchu , palivo se nezapálí a ŘJ opakuje pokusný start , nezdaří - li se ani druhý start , ŘJ do vypnutí a zapnutí klíčku , či DO u NT další start zablokuje . Chybové hlášení bude třeba "smazat". Doporučoval bych předem (i když se to zdá jako blbost) zkontrolovat kapacitu přídavného akumulátoru jedná - li se tedy o NT .