TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

Menší varování před uživatelem Mr_47 ! Chtěl repasované topení s veškerým příslušenstvím, když jsem mu psal o adresu pro zaslání už se neozval :-(
Psal jsem mu 10.10. přítomen byl naposledy 11.10. SZ si přečetl. Každý ať si udělá úsudek sám.......
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

mirda123456 píše:Zdravím, řeším následující problém s nezávislým topením Eberspacher B5WSC, topení naběhne, ale po cca 1-2 minutách vypne a vyskočí chyba číslo 52 - Překročen bezpečnostní čas - • Zkontrolujte vedení výfuku a spalovacího vzduchu.• Zkontrolujte množství paliva a přívod paliva, viz strana 41.
• Vyčistěte nebo vyměňte filtr v připojení dávkovacího čerpadla.
Dle návodu jsem kontroloval palivové čerpadlo – dle hodnot v manuálu je dodávaná dávka paliva ok, dokonce i při nabíhání nez. topení kape z benzín výfukem ven, ale topení nenaskočí, žhavicí svíčka mimo topení žhaví, ale topeni nenaskočí. Sítko je také nové. Někdo nějaký nápad?
Mimo topení jsi testoval žhavičku jak? Je totiž JEN na 8V! Pokud použiješ 12V máš šanci ji odpálit. Další věc, už jsem zažil jednotky které dávají jen něco přez 6 voltů na kolík, to dokáže zapálit JEN keramika, na ocel to je malé napětí........... A to hlavní!! JAK jsi tam dal to sítko?? Už jsem zažil dost expertů (mě nevyjímaje) že to sítko dali těma spojema nahoru proti přívodu paliva, v takovém případě se palivo nedostane na svíčku = není co zapálit a palivo jen vytéká, u benzínu na tohle extra bacha, vzniká potencionálně dost výbušná směs!
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

Vladimír55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 09.02.2013 12:31
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Vladimír55 »

mirda123456 - píšeš, že žhavicí svíčka mimo topení žhaví, sítko je také nové .

Keramické žhavící kolíky jsou nejen na 8V , ale i na 12V, jakou "žhavku" jsi tam měl před výměnou a na jaké napětí ?

mirda123456
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 20.09.2012 16:20

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od mirda123456 »

tomas.nemo píše:
mirda123456 píše:Zdravím, řeším následující problém s nezávislým topením Eberspacher B5WSC, topení naběhne, ale po cca 1-2 minutách vypne a vyskočí chyba číslo 52 - Překročen bezpečnostní čas - • Zkontrolujte vedení výfuku a spalovacího vzduchu.• Zkontrolujte množství paliva a přívod paliva, viz strana 41.
• Vyčistěte nebo vyměňte filtr v připojení dávkovacího čerpadla.
Dle návodu jsem kontroloval palivové čerpadlo – dle hodnot v manuálu je dodávaná dávka paliva ok, dokonce i při nabíhání nez. topení kape z benzín výfukem ven, ale topení nenaskočí, žhavicí svíčka mimo topení žhaví, ale topeni nenaskočí. Sítko je také nové. Někdo nějaký nápad?
Mimo topení jsi testoval žhavičku jak? Je totiž JEN na 8V! Pokud použiješ 12V máš šanci ji odpálit. Další věc, už jsem zažil jednotky které dávají jen něco přez 6 voltů na kolík, to dokáže zapálit JEN keramika, na ocel to je malé napětí........... A to hlavní!! JAK jsi tam dal to sítko?? Už jsem zažil dost expertů (mě nevyjímaje) že to sítko dali těma spojema nahoru proti přívodu paliva, v takovém případě se palivo nedostane na svíčku = není co zapálit a palivo jen vytéká, u benzínu na tohle extra bacha, vzniká potencionálně dost výbušná směs!

svíčku vím, že je 8v proto jsme hned zavrhl test na 12V baterii.
- žhavící svíčku jsem testoval tak že jsme ji z nez. topení demontoval a nechal ji jakoby zavěšenou jen na kabelech. Po naběhnutí se svíčka rozžhavila hned do červena, takže si myslím že svíčka je ok. Dmychadlo nabíhá postupně až do max. otáček v porovnání s nez. topením D5W (nabíhá dmychalo stejně), jen s tím rozdílem že D5W chytne a moje B5WSC nechytne a opakuej se start.
- sítko jsem dal spojen dolů - takže také ok

- poslední věc která mě napadla je, že by mohl být přicpaný kanál pro přívod sekundárního vzduchu ke žhavičce, ale problém je ten, že nejdou povolit šrouby které oddělují dmychalo a zapalovací komoru, takže mohu jen drátkem zkusit jestli je kanál pro sekundární vzduch průchozí. A nebo přistoupit na drastičtější způsob a šrouby zdlouhavě odvrtat, poté přeříznout závity.

popř. nějaký typ jak povolit šrouby které jsou zarostlé v hliníku?

Vladimír55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 09.02.2013 12:31
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Vladimír55 »

Ten kanálek sekundárního vzduchu je fakt malej a mohl by být přicpán, nebo ucpán , když povolíš i tu matku co se do ní šroubuje "žhavka", mohl by jsi se strunou, nebo tvrdším drátem do toho kanálku dostat . V opačném případě Tě demontáž nemine . Ty šroubky TORX , bude problém . Jsou sice přípravky na uvolňování zarezlích šroubů, nebo někdo ještě má "červenou brzdovou kapalinu" (ta je dost agresivní) . Někdy pomůže "poklep" na hlavu šroubu , nebo Elektrický utahovák (povolovák) s přetěžovací spojkou , která do toho klepe (né dovnitř , ale na stranu povolování) . Odvrtání nevím , ty šrouby jsou dost tvrdé . tomas.nemo by Ti mohl poradit . :good:

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od BigBang »

na ty šrouby bacha, né že byste je zalomili, ale třeba takovým poklepem se daj vcelku snadno vylomit domečky z hliníku...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

sekudární kanálek je sviňa, rád se ucpe. Ty šrouby pokud nejdou povolit tak to je problém, jedině je jemně odvrtat aby zůstal kousek koukat a pak je vytočit ve svěráku. Pokud to nejde tak hlavně NEodvrtávat!! Takřka vždy to sjede do hliníku! Mě to dělá kámoš na čelové fréze ale 100kč za díru, ale jinak to nejde. Doufám že to máš fakt benzínové topení, protože to má úplně jinou plamencovou rouru i větší průměr sítka.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

mirda123456
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 20.09.2012 16:20

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od mirda123456 »

tak problém vyřešen, vyčistil jsem kanál pro sekundární přivod vzduch a topeni hned naskočilo. Obracím se ale na Vás ještě s jednou radou a to jakým způsoben do nez. topení přivést přívvod paliva? Jedna se o 2.8 V6, zdali rozstřihnout zpátečku do benz. čerpadla zapojít T-kus a nebo zdali zvolit jehlu do nádrže. Popř. kdyby mi i někdo poskytl fotodokumentaci jak napojit jehlu na nádrže, byl bych velice rád.

Uživatelský avatar
Martin-CZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 03.07.2012 17:13
Bydliště: kousek od Znojma

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Martin-CZ »

T-čko na zpátečce, fungovalo mi to na benzínovém sceniku (B5W) a teď to funguje (D5W) i na naftovém Golfu a bez problémů.
VW Sharan 1.9TDI, 85kW, r.v. 2003

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

T-čko jedině že tam dáš malou pomocou nádržku, jinak doporučuju samostatnou jehlu do nádrže jako to mají PDčka, jinak se stím budeš trápit. Zpátečka tahá naftu z motoru a ne z nádrže.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

mirda123456
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 20.09.2012 16:20

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od mirda123456 »

Ahoj, opět se na Vás obracím!
Chtěl jsme si domontovat do vozu nez. topení sehnal jsem B5WSC, po pul roce shánění, hadiček, sponek a dálky (TP5) jsem chtěl rozběhnout nez. topení na stole a nastal problém, topení se jen protočilo a vic nic, na diagnostice vyskakovala chyba 64 - senzor plamene 550 stupnu, (diagnostika od ebru) sehnal jsme nový senzor a topeni se roztočilo ale nechytlo, zjištěn neprůchozí kanál sekundárního vzduchu - vyřešeno, topení chytlo!!!!
ALE po montáži do auta se topeni jen protočí a vypne - opět chyba 64 - senzor plamene 550 stupnů - po dlouhém bádaní jsem zjistil že piny senzoru plamene nedrží v konektoru, proto jsem pin připájel k ŘJ a nez. topení šlapalo, ale po dvou dnech se opět jen protočí na 1sekundu a konec chyba 64 - senzor plamene. Zkoušel jsme i jiný senzor plamene, ale pořad stejný problém.
Již netuším kde je problém. Už mě napadá jen, že by byla ŘJ špatná.

Vladimír55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 09.02.2013 12:31
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Vladimír55 »

ŘJ nemusí být špatná, čidla jsou zapojena právě přes ten konektor B2 . POZOR aby mohla ŘJ dobře pracovat, potřebuje nejen +12V, ale také dobrou kostru, tedy - pǒl ! Konektor B1 - S1 pin 2 a konektor B2 pin 3 . Dále konektor B1-S1 pin 1,6,7 +12V proti kostře .
Zoxidované piny na konektorech mohou přinášet prodlémy . Samotná ŘJ je "zalitá" v chladiči a nedá se nikterak měřit , pouze přívody a vývody za pomocí "mezikusu" tzv. štafle, a to i za provozu .

Vladimír55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 09.02.2013 12:31
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Vladimír55 »

Bohužel se dostává v zimních měsících do vnitřního prostoru "bufíku" slaná voda (je li porušeno těsnění) , tato způsobuje korozi pinů v konektorech a následné přechodové odpory , které mají za následek chybová hlášení . Tato chybová hlášení mohou být pravda a nemusí , v každém případě než usoudíme, že je vadná ŘJ , je potřeba proměřit veškeré spoje v konektorech a napětí na jednotlivých pinech .

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

Vladimír55: sorry ale mluvíš o něčem o čem nemáš ani páru..........

mirda123456: jednotka je vadná na 99%. Deska jednotky má 4 vrstvy z toho dvě vnitřní a tam dochází k praskání prokovů těsně u pinů. Nejdřív to blbne jen někdy a postupně se to zhoršuje. Tohle je poslední závada na které bádám. Umím už i jednotku nově naprogramovat v případě její smrti, případně přeprogramovat na jinej typ. Tady to bude nejsložitější, najít přerušení a vymyslet přemostění. Vidím to tak na 2-4 týdny než to budu nabízet, jestli chceš tak mě ji pošli, já to proměřím a uvidíme. Mám i nějaký benzínový jednotky na skladě :-) V podpisu mám telefon, stačí zavolat.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

Vladimír55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 09.02.2013 12:31
Bydliště: Česká Lípa

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Vladimír55 »

Není mojím zvykem okamžitě reagovat na můj "negativní příspěvek" , nejsem vševědoucí , rád si nechám poradit a počkám na názor dalších uživatelů . Od uživatele, který napíše, že o dané věci nemám ani páru očekávám , že také napíše v čem se mýlím , nebo konkrétně v čem píši blbosti . Toto "forum" je hlavně o tom , jak si navzájem pomoci a né o "reklamě" něčí "všeznalosti" která si činí mít ve všem pravdu .
Jelikož mám pouze 48 let praxe v oboru ELEKTRO , chci se zeptat "tomas.nemo" , co je to za desku, která má 4 vrstvy z toho dvě vnitřní ?
Dále jestli by nám mohl poradit, jak tuto "desku" opravit, když je celá zalitá v zalévací hmotě .

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“