TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
dubacikzh
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 30.11.2010 13:00

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od dubacikzh »

dakujem za rychlu odpoved..zajtra sa nato lepsie pozriem este dnes som uz bol zmrznuty...mozno to treba este odvzdusnit lepsie lebo som menil zhavic tak webasto som mal cele zhodene zhadic...ak to nepomoze tak este vyberiem obe cerpadla von ci nahodou vrtulky niesu odtrhnute na hriadelkach..lebo darmo citim ze cerpadla vrcia ak su vnutri pokazene...

pee.tr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 31.01.2018 13:30

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od pee.tr »

Ahoj, rád bych se zde dozvěděl názor na chování alhambry (r.v.2009). Bufík, zdá se, šlape správně, ale rád bych věděl názor na vytápění auta. Při venkovní teplotě cca -5°C začíná auto lehce vlažně foukat z topení za cca 10 minut jízdy, kdy se začíná dostávat rafička teploty vody pomalu k 90°C. Cesta víceméně rovinatá, kromě jedné vsi 90-100km/h na 5.-6.r.s. Moje cesta pokračujě ještě kus po rovinkách a poté skopce do města, kde končí po celkových 16ti km, auto nikterak závratně netopí, teplota motoru je cca na 75°C. Topení je nastaveno na "EKO", 22°C vpředu i vzadu (chci nechat prvně ohřát hlavně motor), přičemž vzadu je ventilátor na jednu čárku, vpředu je na dvě, které se (zřejmě po zahřátí motoru?) automaticky zvyšují víceméně až ke konci trasy na vyšší otáčky.
Jinak jsem si všiml, že bufík běží i ve dnech, kdy počítač v autě ukazuje venkovních +11°C. Výš jsem už jeho spuštění nezaznamenal.
Chci se zeptat, zda je výše popsané normální, nebo je potřeba něco řešit.
Máte zkušenost např. se zakrytím spodní části chladiče prodávaným zimním krytem vstupních mřížek v nárazníku (někdo to tu popal jako zbytečnost)? Mně přijde, že když popojedu 2km a pak zastavím a nechám běžet motor, motor se zahřeje ryhleji a potažmo i auto se vytopí dříve.
S autem se stále ještě víceméně seznamuji, tak prosím o shovívavost. :-) Děkuji.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Bufík spíná podle termospínače vpředu u stěračů (přibližně nad expanskou, schovaný pod krytem). Je to "jen" termospínač, který by měl spínat přibližně okolo +10st a níž, ale o nějaké přesnosti se nedá mluvit. Pokud těch +11st bereš podle palubáku nebo Clamatronicu, tak to má snímač u levé mlhovky a s přesností to taky nebude nic moc, resp. není podle mě ani potřeba. Takže ano, i při +11st. dle jiného senzoru může bufík spínat. Pokud chceš rychleji nechat ohřát motor, pak je lepší vytrpět pár km s vypnutým ventilátorem (a samozřejmě s čistým čelním sklaem :-) ), nebo si nechat bufíka předělat na nezávislé topení, nechat ho aspoň trochu ohřát vodu a pak vyrazit na cestu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

pee.tr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 31.01.2018 13:30

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od pee.tr »

Díky, u té teploty 11°C jsem si to myslel taky tak, že jde víceméně o hraniční hodnotu spínání a nepřesnost v čidlech. Ohledně toho zbytku mi šlo o to, zda není problém v termostatu nebo bůhví kde jinde, nebo je to normální, co se týče ohřevu vody a motoru. Je mi jasné, že to není benzín, ale za prvé jsem dohledal článek o bufíku, kde se píše, že s ním auto topí dřív, než benzín (moc jsem tomu nevěřil) a za druhé jsem leta jezdil se starým atmosférickým peugeotem, který topil za 2km. Proto jsem chtěl znát názor zkušenějších, protože alhmabře motor za cestu do práce plně neohřeju.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od hiero »

no prave dnes sme mali rano -11 naschval som auto nechal pred barakom aby zmrzlo a vyskusal srart za studena a isiel som autom do prace inak chodim peso. z dovodu ze byvam vo velkom meste :mrgreen: tak som musel absolvovat jeho rannu prehliadku v dlzke asi 5 km a case tych 6 az 7 min jazdy na trojke a ked som prisiel do prace okej na 60 a voda sa hrabala ba 80 a uz isiel teply vzduch....podla mna vymen termostat a skontroluj teplotu horenia pri plnom vykone bufiku...ma byt okolo 320 stupnov. no a ja mam este aj egr off co asi uteba nehrozi.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od BigBang »

U mě 5 km po městě (4 rozjezdy, někdy 5, když jede zrovna vlak, jinak většinou na trojku 50 km/h) než se budík dostane na 90, když se venkovní teplota motá kolem nuly a lehce pod. Samozřejmě s vypnutým topením. Poté topení zapínám na plno a ofuk na 2. stupeň, auto už topí.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

dubacikzh
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 30.11.2010 13:00

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od dubacikzh »

ja uz tomu nerozumiem..dnes som to skusal raz to ide raz to nejde..a zrovna ked som nemal napichnutu diagnostiku tak to neslo a ked som ju napojil ze to idem sledovat tak bufik isiel..ako naschval...cidla su v poriadku..cerpadla vrcia obidve..tak ja neviem preco ho prehrieva..fakt neviem..este premyslam tie relatka co su tam dve ci s nimi neni daky problem...

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Pokud mas tu moznost, zkus jinou ridici jednotku.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

Já mám v autě upravený Kompakt, původně benzín s benzínovou jednotkou a mám ho "nadrážděnej" na 430st :-) ten hukot slyším až v 7 patře na balkóně a musím říct, že to je znát, dnes v -15 si bufík snížil výkon za 20 minut.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

pee.tr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 31.01.2018 13:30

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od pee.tr »

hiero píše:no prave dnes sme mali rano -11 naschval som auto nechal pred barakom aby zmrzlo a vyskusal srart za studena a isiel som autom do prace inak chodim peso. z dovodu ze byvam vo velkom meste :mrgreen: tak som musel absolvovat jeho rannu prehliadku v dlzke asi 5 km a case tych 6 az 7 min jazdy na trojke a ked som prisiel do prace okej na 60 a voda sa hrabala ba 80 a uz isiel teply vzduch....podla mna vymen termostat a skontroluj teplotu horenia pri plnom vykone bufiku...ma byt okolo 320 stupnov. no a ja mam este aj egr off co asi uteba nehrozi.
Já dnes taky vyjel do práce autem (jinak spíše na kole), bylo -13°C. Úplných 90°C neměla voda ani po ujetí celých 16km za cca čtvrt hodiny jízdy. Ale jak jsem psal včera, cesta je většinou na 5-6ku v 90km/h a nebo skopce bez plynu, takže jsem pod kopcem zaznamenal i mírný pokles teploty vody. Celou dobu bylo topení na jedné čárce (většinou na to ani nesahám). Během pár křižovatek ve městě se to pak u cíle cesty na těch 90 téměř dotáhlo za pár okamžiků.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010

BOBSEN
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 12.11.2017 20:16
Bydliště: Nový Hrádek

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od BOBSEN »

Zdar chlapi. Nevíte někdo jaký typ bufíků se montoval u 2005 r.v. Děkuji.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Podle mě oba, nejjistější je se mrknout pod auto na bufíkův výfuk. Za tlumičem rovný = starší typ D5W, za tlumičem do zatáčky = novější D5Z. Mechanicky se tam dají dát oba.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

podle mě se to lámalo koncem roku 2004, ale kdo ví, třeba to už někdo měnil.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

BOBSEN
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 12.11.2017 20:16
Bydliště: Nový Hrádek

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od BOBSEN »

No já se musím hlavně přiznat, mám Šárika asi půl roku a až doted jsem si myslel, že přídavný topení je jaká si výbava navíc než mě jeden majitel staršího Šárika kterého jsem se ptal jestli to je normální, že to v zimě takhle blbě topí, že mám na teploměru po 60 km sotva 60 stupnů řekl, tak ti nejde bufík a já mu začal tvrdit, že já ho tam nemám a on zas že je v každým. Tak jsem zmlknul a začal pátrat kde ho vlastně mám hledat, našel jsem to na youtubu :yahoo: Tak to je jen pro zasmání. No a dál jak píše Michal podle výfuku to nepoznám, protože tam prostě není jinak bufík tam opravdu je. Hlavně začnu výměnou termostatu protože pravděpodobně protéká pořád. A ted k bufíku, protože nemíním v tom zmrznout tak ho chci určitě zprovoznit, nejdříve samozřejmě na VAG co to ukáže. Ale když vidím ceny dílů svíčka, sítko, řídící jednotka atd. tak jsem našel nové bufíky ale nevím, jestli jsou komplet a stačilo by je jen vyměnit za vymontovaný i když je to pěknej ranec. :negative:


https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5w ... ra-galaxy/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5z ... -25227805/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Tak hoď foto, to pak poznáme. Co se týká dílů .... no, podle mě je dobrá cesta zjistit, co vše se dá použít, příp. snadno opravit, a pak se rozhodnout, co dál. Tedy jestli shánět repas (ale ani to není úplně jistota), nebo opravit/vyměnit pár dílů. Ona ta svíce a sítko je v podstatě spotřebák, svíčky a filtry v motoru měníš určitě taky a nepřijde ti to nějak nepatřičné.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“