TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.11.2010 13:00
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
dakujem za rychlu odpoved..zajtra sa nato lepsie pozriem este dnes som uz bol zmrznuty...mozno to treba este odvzdusnit lepsie lebo som menil zhavic tak webasto som mal cele zhodene zhadic...ak to nepomoze tak este vyberiem obe cerpadla von ci nahodou vrtulky niesu odtrhnute na hriadelkach..lebo darmo citim ze cerpadla vrcia ak su vnutri pokazene...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 31.01.2018 13:30
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj, rád bych se zde dozvěděl názor na chování alhambry (r.v.2009). Bufík, zdá se, šlape správně, ale rád bych věděl názor na vytápění auta. Při venkovní teplotě cca -5°C začíná auto lehce vlažně foukat z topení za cca 10 minut jízdy, kdy se začíná dostávat rafička teploty vody pomalu k 90°C. Cesta víceméně rovinatá, kromě jedné vsi 90-100km/h na 5.-6.r.s. Moje cesta pokračujě ještě kus po rovinkách a poté skopce do města, kde končí po celkových 16ti km, auto nikterak závratně netopí, teplota motoru je cca na 75°C. Topení je nastaveno na "EKO", 22°C vpředu i vzadu (chci nechat prvně ohřát hlavně motor), přičemž vzadu je ventilátor na jednu čárku, vpředu je na dvě, které se (zřejmě po zahřátí motoru?) automaticky zvyšují víceméně až ke konci trasy na vyšší otáčky.
Jinak jsem si všiml, že bufík běží i ve dnech, kdy počítač v autě ukazuje venkovních +11°C. Výš jsem už jeho spuštění nezaznamenal.
Chci se zeptat, zda je výše popsané normální, nebo je potřeba něco řešit.
Máte zkušenost např. se zakrytím spodní části chladiče prodávaným zimním krytem vstupních mřížek v nárazníku (někdo to tu popal jako zbytečnost)? Mně přijde, že když popojedu 2km a pak zastavím a nechám běžet motor, motor se zahřeje ryhleji a potažmo i auto se vytopí dříve.
S autem se stále ještě víceméně seznamuji, tak prosím o shovívavost. Děkuji.
Jinak jsem si všiml, že bufík běží i ve dnech, kdy počítač v autě ukazuje venkovních +11°C. Výš jsem už jeho spuštění nezaznamenal.
Chci se zeptat, zda je výše popsané normální, nebo je potřeba něco řešit.
Máte zkušenost např. se zakrytím spodní části chladiče prodávaným zimním krytem vstupních mřížek v nárazníku (někdo to tu popal jako zbytečnost)? Mně přijde, že když popojedu 2km a pak zastavím a nechám běžet motor, motor se zahřeje ryhleji a potažmo i auto se vytopí dříve.
S autem se stále ještě víceméně seznamuji, tak prosím o shovívavost. Děkuji.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Bufík spíná podle termospínače vpředu u stěračů (přibližně nad expanskou, schovaný pod krytem). Je to "jen" termospínač, který by měl spínat přibližně okolo +10st a níž, ale o nějaké přesnosti se nedá mluvit. Pokud těch +11st bereš podle palubáku nebo Clamatronicu, tak to má snímač u levé mlhovky a s přesností to taky nebude nic moc, resp. není podle mě ani potřeba. Takže ano, i při +11st. dle jiného senzoru může bufík spínat. Pokud chceš rychleji nechat ohřát motor, pak je lepší vytrpět pár km s vypnutým ventilátorem (a samozřejmě s čistým čelním sklaem ), nebo si nechat bufíka předělat na nezávislé topení, nechat ho aspoň trochu ohřát vodu a pak vyrazit na cestu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 31.01.2018 13:30
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Díky, u té teploty 11°C jsem si to myslel taky tak, že jde víceméně o hraniční hodnotu spínání a nepřesnost v čidlech. Ohledně toho zbytku mi šlo o to, zda není problém v termostatu nebo bůhví kde jinde, nebo je to normální, co se týče ohřevu vody a motoru. Je mi jasné, že to není benzín, ale za prvé jsem dohledal článek o bufíku, kde se píše, že s ním auto topí dřív, než benzín (moc jsem tomu nevěřil) a za druhé jsem leta jezdil se starým atmosférickým peugeotem, který topil za 2km. Proto jsem chtěl znát názor zkušenějších, protože alhmabře motor za cestu do práce plně neohřeju.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
no prave dnes sme mali rano -11 naschval som auto nechal pred barakom aby zmrzlo a vyskusal srart za studena a isiel som autom do prace inak chodim peso. z dovodu ze byvam vo velkom meste tak som musel absolvovat jeho rannu prehliadku v dlzke asi 5 km a case tych 6 az 7 min jazdy na trojke a ked som prisiel do prace okej na 60 a voda sa hrabala ba 80 a uz isiel teply vzduch....podla mna vymen termostat a skontroluj teplotu horenia pri plnom vykone bufiku...ma byt okolo 320 stupnov. no a ja mam este aj egr off co asi uteba nehrozi.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
U mě 5 km po městě (4 rozjezdy, někdy 5, když jede zrovna vlak, jinak většinou na trojku 50 km/h) než se budík dostane na 90, když se venkovní teplota motá kolem nuly a lehce pod. Samozřejmě s vypnutým topením. Poté topení zapínám na plno a ofuk na 2. stupeň, auto už topí.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.11.2010 13:00
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
ja uz tomu nerozumiem..dnes som to skusal raz to ide raz to nejde..a zrovna ked som nemal napichnutu diagnostiku tak to neslo a ked som ju napojil ze to idem sledovat tak bufik isiel..ako naschval...cidla su v poriadku..cerpadla vrcia obidve..tak ja neviem preco ho prehrieva..fakt neviem..este premyslam tie relatka co su tam dve ci s nimi neni daky problem...
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Pokud mas tu moznost, zkus jinou ridici jednotku.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Já mám v autě upravený Kompakt, původně benzín s benzínovou jednotkou a mám ho "nadrážděnej" na 430st ten hukot slyším až v 7 patře na balkóně a musím říct, že to je znát, dnes v -15 si bufík snížil výkon za 20 minut.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 31.01.2018 13:30
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Já dnes taky vyjel do práce autem (jinak spíše na kole), bylo -13°C. Úplných 90°C neměla voda ani po ujetí celých 16km za cca čtvrt hodiny jízdy. Ale jak jsem psal včera, cesta je většinou na 5-6ku v 90km/h a nebo skopce bez plynu, takže jsem pod kopcem zaznamenal i mírný pokles teploty vody. Celou dobu bylo topení na jedné čárce (většinou na to ani nesahám). Během pár křižovatek ve městě se to pak u cíle cesty na těch 90 téměř dotáhlo za pár okamžiků.hiero píše:no prave dnes sme mali rano -11 naschval som auto nechal pred barakom aby zmrzlo a vyskusal srart za studena a isiel som autom do prace inak chodim peso. z dovodu ze byvam vo velkom meste tak som musel absolvovat jeho rannu prehliadku v dlzke asi 5 km a case tych 6 az 7 min jazdy na trojke a ked som prisiel do prace okej na 60 a voda sa hrabala ba 80 a uz isiel teply vzduch....podla mna vymen termostat a skontroluj teplotu horenia pri plnom vykone bufiku...ma byt okolo 320 stupnov. no a ja mam este aj egr off co asi uteba nehrozi.
Seat Alhambra 1,9TDI 85kW 2010
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.11.2017 20:16
- Bydliště: Nový Hrádek
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Zdar chlapi. Nevíte někdo jaký typ bufíků se montoval u 2005 r.v. Děkuji.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Podle mě oba, nejjistější je se mrknout pod auto na bufíkův výfuk. Za tlumičem rovný = starší typ D5W, za tlumičem do zatáčky = novější D5Z. Mechanicky se tam dají dát oba.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
podle mě se to lámalo koncem roku 2004, ale kdo ví, třeba to už někdo měnil.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.11.2017 20:16
- Bydliště: Nový Hrádek
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
No já se musím hlavně přiznat, mám Šárika asi půl roku a až doted jsem si myslel, že přídavný topení je jaká si výbava navíc než mě jeden majitel staršího Šárika kterého jsem se ptal jestli to je normální, že to v zimě takhle blbě topí, že mám na teploměru po 60 km sotva 60 stupnů řekl, tak ti nejde bufík a já mu začal tvrdit, že já ho tam nemám a on zas že je v každým. Tak jsem zmlknul a začal pátrat kde ho vlastně mám hledat, našel jsem to na youtubu Tak to je jen pro zasmání. No a dál jak píše Michal podle výfuku to nepoznám, protože tam prostě není jinak bufík tam opravdu je. Hlavně začnu výměnou termostatu protože pravděpodobně protéká pořád. A ted k bufíku, protože nemíním v tom zmrznout tak ho chci určitě zprovoznit, nejdříve samozřejmě na VAG co to ukáže. Ale když vidím ceny dílů svíčka, sítko, řídící jednotka atd. tak jsem našel nové bufíky ale nevím, jestli jsou komplet a stačilo by je jen vyměnit za vymontovaný i když je to pěknej ranec.
https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5w ... ra-galaxy/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5z ... -25227805/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5w ... ra-galaxy/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.adusservis.cz/prihrivac-d5z ... -25227805/" onclick="window.open(this.href);return false;
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Tak hoď foto, to pak poznáme. Co se týká dílů .... no, podle mě je dobrá cesta zjistit, co vše se dá použít, příp. snadno opravit, a pak se rozhodnout, co dál. Tedy jestli shánět repas (ale ani to není úplně jistota), nebo opravit/vyměnit pár dílů. Ona ta svíce a sítko je v podstatě spotřebák, svíčky a filtry v motoru měníš určitě taky a nepřijde ti to nějak nepatřičné.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)