TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
- lennyvw
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Díky moc,objednáno,tak snad to zvládnu vyměnit
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.08.2009 11:44
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj, potreboval bych radu. Bufik D5WZ pracuje spolehlive jak ma, dokud teda neni pri studenym startu tak -2 a min. Potom se obcas stane, ze pri nastartovani se bufik po chvilicce prehreje (dle vagu). Dalsi start probehne uz v poradku. Pridavny cerpadilko sem mel venku, a maka jak fik (tu vrtulku nemam sanci rukou zastavit). Rozvody sou tam novy vcetne pumpy. Neresil ste nekdo neco takovyho, cim by to mohlo byt? Je to sharan 2001. Dik
VW Sharan AUY 2001
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Nemáš nějak nepřiměřeně hustou chladící kapalinu?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.08.2009 11:44
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
No pri rozvodech sem daval G12+od sheronu a redil sem to tak na -30, takze docela dost. Jeste mi napadlo, jestli treba neni pricpany zadni topeni, a malo to tam v zadu proudi. Skusim to nekde rozpojit a proplachnout hadici.
VW Sharan AUY 2001
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
No jestli máš chladící kapalinu konzistence medoviny, tak to čerpadlo má co dělat, aby to protlačilo zadním radiátorem. Trochu to nařeď, -30 snad u nás nebude ... doufám.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.08.2009 11:44
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Docela dost jako docela zředěný, je to cca 1:1,5 (nemrzka:voda). To je normální, moc hustý to neni.
VW Sharan AUY 2001
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Nepoužil jsi nějaký těsňovač direk do chladiče? Čerpadlo jsi zkoušel nasucho nebo s vodou?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.08.2009 11:44
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Podle vagu snad ani nekecaj čidla teplot v bufíku. Zkusim to propláchnout a uvidíme.
VW Sharan AUY 2001
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.04.2011 20:52
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj všem , tak už taky patřím do klubu bufík funkce blokována , poruchy plamene. Chystám se na opravu ,ale jelikož mám omzené možnosti na zvedáku, chtěl bych bufík vyndat a vzít si ho do práce a dát mu takovou malou GO, ale potřebuji jezdit. Neřešil někdo z vás takovou "redukci" z trubek místo bufíku? Jde mi o rozměr trubky a vstupu a výstupu vody z bufíku , pochopil jsem že to bude takové hodně rozpláclé U.
Díky všem
Díky všem
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Staci kousek rovne trubky pr. asi 21mm. Hadice jsou dost dlouhe a ohebne, takze to tam nejak poskladas. Jeste budes potrebovat sroubek M4 na zaslepeni palivove hadicky a nejaky pytlik na ochranu konektoru. A jeste 2 svorky na zaskrceni vodnich hadic a par drcpasek na uchyceni hadic pod autem.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.01.2016 19:22
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ahoj Chlapi, jde použít adaptace nebo základní nastavení ve vagu na úpravu tolerance dmychadla spalovacího vzduchu? Případně nevěděli byste jaký kanál to dělá?
Abych to trochu popsal mám D5W - přihřívač. Vždy jednou za čas mi několikrát za sebou vyhodí oblíbenou hlášku 01414 - dmychadlo spalovacího vzduchu mimo toleranci. Motorek jsem vyndal, rozebral a chystal jsem se, že přeměřím uhlíky abych objednal podobné a dobrousil je na požadované rozměry. Motorek ale vypadal zvenčí i zevnitř velmi dobře. Napínacím pružinám zbývalo ještě tak 5mm volné dráhy, ložiska ještě měla na sobě trošku průhledné vazelíny a šla velmi hladce. Tak jsem jen očistil prach vybroušený z uhlíků, přeměřil odpor jednotlivých vynutí. Motorek jsem sestavil a odzkoušel, vše se zdálo normální. Při sestavování jsem dával velký pozor aby nic nedřelo. Nicméně starý duch se vrátil a bufík při počátečním testu třeba 6 x vyhodnotí motor jako neroztočitelný, pak se zas nechá přemluvit několikrát normálně naběhne a pak zase od znova. Musí to být "na hraně" takže pokud by to šlo, posunul bych toleranční hodnotu. Vím že většina úspěšných řešitelů 01414, toho docílila až výměnou ŘJ, tomu bych se ale opravdu rád vyhnul. Kdyby případně někdo tušil "jaké veličiny" že se ta tolerance týká, bylo by to také fajn.
Abych to trochu popsal mám D5W - přihřívač. Vždy jednou za čas mi několikrát za sebou vyhodí oblíbenou hlášku 01414 - dmychadlo spalovacího vzduchu mimo toleranci. Motorek jsem vyndal, rozebral a chystal jsem se, že přeměřím uhlíky abych objednal podobné a dobrousil je na požadované rozměry. Motorek ale vypadal zvenčí i zevnitř velmi dobře. Napínacím pružinám zbývalo ještě tak 5mm volné dráhy, ložiska ještě měla na sobě trošku průhledné vazelíny a šla velmi hladce. Tak jsem jen očistil prach vybroušený z uhlíků, přeměřil odpor jednotlivých vynutí. Motorek jsem sestavil a odzkoušel, vše se zdálo normální. Při sestavování jsem dával velký pozor aby nic nedřelo. Nicméně starý duch se vrátil a bufík při počátečním testu třeba 6 x vyhodnotí motor jako neroztočitelný, pak se zas nechá přemluvit několikrát normálně naběhne a pak zase od znova. Musí to být "na hraně" takže pokud by to šlo, posunul bych toleranční hodnotu. Vím že většina úspěšných řešitelů 01414, toho docílila až výměnou ŘJ, tomu bych se ale opravdu rád vyhnul. Kdyby případně někdo tušil "jaké veličiny" že se ta tolerance týká, bylo by to také fajn.
Alhambra 2002 1,9TDI 85kw, Trabant 601 Universal
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Podle mě v tomto smyslu úprava bufíka není možná. Asi nejjednodušší si zkusit od někoho půjčit funkční řj a zkusit to s ní. Potvrdí se nebo se vyloučí chyba motoru nebo řj.
Je dobré si do profilu doplnit přibližné bydliště, v podpisu si dovolím upozornit na chybějící "m".
Je dobré si do profilu doplnit přibližné bydliště, v podpisu si dovolím upozornit na chybějící "m".
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
jajakub: Povím ti to naprosto jasně, v jednotce máš vadný obvod který řídí dmychadlo. Čím dýl to budeš mučit, tím se to bude zhoršovat, až to odpalíš úplně a třeba ve chvíli kdy bufík pude na plnej výkon. Pak se ti zastaví a ten žár z komory ti "šlehne" k dmychadlu, kde ti speče celou elektriku. Pokud máš D5WZ tak si můžeš koupit novou jednotku za nějaký 3200kč, ale BACHA Eber už 4 roky vyrábí jednotky a celá topení v číně! Takže tomu odpovídá i kvalita. A nebo mě tu jednotku pošli a já ti ji za 1500kč opravím s roční zárukou.
Co se týče těch jednotek z číny, už mě tu ležej dvě na stole a mohu vám říct, že uvnitř vypadají úplně jinak, což by ani tak nevadilo, ale ty obvody jsou třetinový!! Tudíž je jasné, že jejich životnost nebude moc dlouhá.
Co se týče těch jednotek z číny, už mě tu ležej dvě na stole a mohu vám říct, že uvnitř vypadají úplně jinak, což by ani tak nevadilo, ale ty obvody jsou třetinový!! Tudíž je jasné, že jejich životnost nebude moc dlouhá.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.01.2016 19:22
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Michall: Mno tak po výplatě ti to asi pošlu.... Jsem nepraktikující elektroinženýr a živím se jako IT, mám doma třeba i osciloskopy, kmitočotvý generátory atp. Víc info o tom co a jak na ecu opravuješ z tebe asi nedostanu co? =) ... hlavně by mě zajímalo čim sundaváš ten epoxy z obvodů? (horkovzduchem asi ne...)
Tomas.nemo: M a bydliště doplněno =)
Tomas.nemo: M a bydliště doplněno =)
Alhambra 2002 1,9TDI 85kw, Trabant 601 Universal
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Skoro mam pocit, ze sis nas prohodil . Ja rj neopravuju.
To prohozeni rj je asi tak nejjednodussi zkouska, neni na to nic potreba. Po potvrzeni vady rj pak uz jen oprava nebo nova.
A pokud Praha, tak jednu na zkousku mam.
To prohozeni rj je asi tak nejjednodussi zkouska, neni na to nic potreba. Po potvrzeni vady rj pak uz jen oprava nebo nova.
A pokud Praha, tak jednu na zkousku mam.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)