TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
clicks
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 26.11.2016 09:40

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od clicks »

ok , skusim este raz .. urobim tak, ze skusim narezat izolaciu PINu 1 co najblizsie k hlavnemu zvazku a prepipnem to , ci je kabel celistvy... skor ako o dva tyzdne to vsak nebude, pretoze robota vola - musi sa cestovat

dam vsak urcite vediet, co a ako

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od hiero »

preto som Ti pisal aby si rozobral prah a dostal sa na zvazok vo vnutri a tam sa napichnut a prezvonit k fastonu a konektoru....ok daj potom vediet....

matysekchp
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.11.2017 16:20

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od matysekchp »

Cau kluci,mozna se to tady uz resilo,ale ja to zatim nenasel.Eber 5kw mi funguje,jen po vypnuti motoru hned chcipne taky,tedy nespina dochlazovaci sekvence.Pri navratu do auta tam pak srdi kour z pripalene nafty....Nejake rady na co kouknout?Diky

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

No nejdřív to chce napsat, co je to za bufa, jestli D5W (rovný výfuk) nebo D5Z (zahnutý výfuk). Ten druhý je náchylnější na vady řídící jednotky. Co ale můžeš udělat hned je oměřit, jestli má bufík stálé napájení na pinech 1 a 2. Pokud mu po vypnutí klíčku tohle napájení zmizí, pak logicky nemůže proběhnout vypínání. Ještě mě napadá, pokud máš bufa jako nezávislé, vč. druhé baterky pod seslí spolujezdce, pak by právě ona mohla být problém. Buf je napájen z ní a pokud je zcela KO, pak buf nedochladí.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

Tak mě za poslední dobu přistálo na stole cca 20 jednotek, které mají vadnou paměť se softem. A teď mě zničeho nic klekla i moje jednotka. Žádná komunikace s diagnostikou, po výměně jednotky se topení okamžitě rozběhlo. Nejvíc vadných jednotek je D3WZ 252121 pro T4. Na autě jsem nic nesvářel a ani jsem neměl problém s podpětím či dobíjením. Jako by to někdo odpálil paralizérem nebo EMP, je to pro mě záhada :-(
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

Ondras66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.11.2017 17:38
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Ondras66 »

Zdravím, pánové,
moc prosím o radu. Načerpal jsem tady dost informací (díky), ale už si neím rady...Alhambra BRT 2006, buf nejel a nešel načíst, vyměněna RJ za novou. Potom to vypadalo, že vše bude fungovat, ale chcípalo to a hlásilo senzor overheat – přehřátí. Vyměnil jsem oběhové čerpadlo za nové. Nezměnilo se ale nic. Teď jsem si půjčil VAG a koukám na to. Najede, ohřeje se na cca 80st a vypne, a hlásí přehřátí. Občas ale jede na snížený výkon třeba 20km, než se vypne. Zkoušel jsem i točit motor, abych vystopoval nefunkční oběhové čerpadlo, ale nemá to na to vliv, chcípne stejně. Ještě jsem asi po 3 minutách provozu bufa zkoušel zkoušečkou konektor oběhového čerpadla a šťáva tam jde. Rovněž jsem zkoušel za studena napojit oběhové čerpadlo na ext baterii a taky funguje. Zřejmě je problém v ovládání toho čerpadla. Když vypnu klíček, nic neběží. Když vypnu auto s roztopeným bufem, teploty na Vagu jedou až někam ke 120, takže to taky asi vodu nehoní, doběh nefunguje. Pokud byste někdo tušil...díky
Alhambra BRT 2.0 2006

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Ondras66 píše:Ještě jsem asi po 3 minutách provozu bufa zkoušel zkoušečkou konektor oběhového čerpadla a šťáva tam jde. Rovněž jsem zkoušel za studena napojit oběhové čerpadlo na ext baterii a taky funguje. Zřejmě je problém v ovládání toho čerpadla.
Takže za běhu motoru čerpadlo jede nebo nejede? Ono se občas chová záludně v tom, že pokud mu končí uhlíky, tak běžet nemusí a stačí na něj klepnout a rozjede se. Čerpadlo ovládá řj motoru přes relé, ale pokud je na konektoru čerpadla 12V, tak by mělo běžet. Zkus ještě omrknout pojistky, jestli jsou všechny v pohodě. Nebo doplň přibližné bydliště do profilu a třeba se ozve někdo, kdo ví a umí závadu najít a opravit.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Ondras66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.11.2017 17:38
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Ondras66 »

Čerpadlo jsem měřil po 3 minutach chodu motoru (bufik běžel taky) a šlo. Uhliky budou ok, je úplně nový...Pojistky všechny ok. Je fakt, že (protože jsem ryzí amatér:-) jsem nezjistil, jaké tam je napětí. To prověřím.
Měl jsem na "mušce" Trepifajxla, ale je děsně časově zasekanej. Každopádně dík.
Pročetl jsem tady hodně, ale 100% jsem se nedobral toho, jak se to čerpadlo má u BRT chovat...
Alhambra BRT 2.0 2006

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

A za jízdy se to chová stejně? To čerpadlo pomáhá hlavně v nižších otáčkách motoru, kdy to nestíhá pumpa, tj. pokud jedeš dejme tomu s 2000ot, tak by i pumpa měla vodu protlačit do zadního topení. Pokud ovšem není přicpané po použití utesňovače, nebo není chladící směs moc hustá, není skříplá hadice, ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Ondras66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.11.2017 17:38
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Ondras66 »

Jo, bylo to v průběhu jízdy, jen jsem zastavil. Dneska jsem to testoval v režimu, že mi neklesly otáčky pod 2tis. Nejdřív jel buf na plný výkon a přehřál se asi po 7 minutách, pak za chvíli znovu naskočil, ale jel už na sporo (zhruba 200-215st) a po 15 minutách se přehřál zas.
Ta hadice je možná, mrknu. Tmel tam snad nebude, auto je děsně zachovaly:-). Jo, vzadu normálně topí (i když nejde buf), takže to tam "nejak" proudí...
Alhambra BRT 2.0 2006

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

To býti vcelku divné. Ještě mě napadá to odvzdušnit, auto čumákem nahoru a nechat běžet, občas přidat otáčky, ale to je jen doměnka. Za jízdy by se to přehřívat nemělo.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Ondras66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.11.2017 17:38
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Ondras66 »

Jo, je to divný:-) Jasny, odvzdušnit zkusím. Napadlo mě, jestli nemám bufa vyškubnout ven a nechat ho zkontrolovat u profíka na zkušební stolici. Ten by měl stopro říct, jestli je ok, jestli není vadný nějaký to čidlo přehřátí, nebo třeba kabílek k němu. Pokud by to bylo ok, tak jasně, problém bude v autě.
Zkusím odvzdušnění a zkouknu hadice a uvidím.
Dikes)
Alhambra BRT 2.0 2006

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

No kontrola u profíka je někdy lepší, i když to stojí nějakou tu kačku.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Ondras66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.11.2017 17:38
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Ondras66 »

Jo, přesně. I když se v tom zatím hrabu svépomocí, rád zaplatím tomu, kdo se toho ujme:-) Akorát o nikom nevím. Poblíž.
Vím o servisu Ebru v Příšovicích, ale pokud bude buf v cajku, tak se v tom zas šťourám
Alhambra BRT 2.0 2006

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od hiero »

po prve mal si bufik vonku? ak ano napada ma ci si neprehodil hadice na bufiku. po druhe skusit odvzdusnit sposobom ako pise michall aj ked si myslim ze je to naprd nakolko som mal bufik vonku zapojil som ho spat a nijako som neriesil odvzdusnenie a bezi a neprehrieva sa. pises ze cerpadlo ide aj keby neslo tak sa prehrieva iba na volnobehu a za jazdy pojde ibaze po prve pomocne cerpadlo nejde aj ked ma napatia Ja by som ho vybral a preskusal mimo auta za druhe moze byt vcudu aj hlavna pumpa nakolko je bezne ze u koncernu pumpy blbnu hlavne ked maju tie plastove propely ze sa pretacaju na hriadeli. sranda je ze si to ani nevsimnes lebo v lete ta cirkulacia staci na chladenie ale ore bufik uz nie. no a na zaver moze byt pripchaty zadny radiator bezny jav....

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“