TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Dargoun »

Ahoj všichni, včera jsem se zaregistroval a dozvěděl jsem se spoustu užitečných věcí.Vlasním se svou početnou rodinou Sharana 1.9 TDii.Vlasním ho caa rok zatím bez problémů.Akorát se mě teď vyskytl problém s topením tak to zkusím vyřešit dle rad na fóru jelikož mě to nedali dohromady po několika návštěvách v servise. Jinak jsem se chtěl zeptat pokuď by nefungoval bufík za jak dlouho je schopnej se náporově ohřát a topit.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

bufik

Příspěvek od abeljozef »

Ked mne nesiel bufik a bolo kolo nuly musel som spravit 15 km aby som dosiahol 90 stupnov. Ked bolo takych -10 a isiel som mimo mesta takych 90 - 100 km/hod tak bieda len 60 stupnov.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: přihlášení a problém s topením

Příspěvek od jenda »

Dargoun píše:Ahoj všichni, včera jsem se zaregistroval a dozvěděl jsem se spoustu užitečných věcí.Vlasním se svou početnou rodinou Sharana 1.9 TDii.Vlasním ho caa rok zatím bez problémů.Akorát se mě teď vyskytl problém s topením tak to zkusím vyřešit dle rad na fóru jelikož mě to nedali dohromady po několika návštěvách v servise. Jinak jsem se chtěl zeptat pokuď by nefungoval bufík za jak dlouho je schopnej se náporově ohřát a topit.
Na volnoběh se motor neohřeje vůbec, při jízdě záleží jak na to budeš šlapat zda je to z kopce a pod. Mám zkušenost že stačí jet 2 km z kopce bez plynu a bufík zapíná. při jízdě do kopce se motor i s bufíkem ohřeji tak na 4 - 5 km.

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

Tak to potvrdilo moje podezření na nefunkční bufik. I když je slyšet.Ale stejně mám problém protože ani při tom letošním zimním počasí hodně nad nulou ani po 50kM nedosáhnu na 90 stupňů což byla dřív normálníprovozní teplota. Teď se to drží okolo 75a někdy s ůspěchem 78 79 stupnů.

Uživatelský avatar
Galaxy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Galaxy »

Pokuď říkáš že je slyšet že běží tak nebude problém v předehřevu,typoval bych to na termostat
Ford Galaxy 1,9 TDi 66kw AHU r.v.98

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

termostat

Příspěvek od abeljozef »

jj s termostatom suhlasim.


termostat ma otvorit chladiaci okruh az pri cca 90 tich stupnoch. Ak je otvoreny stale, motor sa ti chladi aj ked nedosiahol svoju pracovnu tepotu. Ak ti pri tom este bezi bufik tak tu musi hodne zdvihat aj spotrebu. Overis si to velmi jkednoducho. Nastartuj auto pockaj kym diasiahne 50 - 60 stupnov a dotykom prever chladic ci je teply. Ak je tak mas otvoreny termostat a ten sa mal otvorit az pri 90 tich stupnoch. Termostat vymenit.

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

To jsem si myslel také, měnil jsem ho hned jako první ale bohužel spíš se to zhoršilo. :(

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Příspěvek od abeljozef »

Dargoun píše:To jsem si myslel také, měnil jsem ho hned jako první ale bohužel spíš se to zhoršilo. :(
hmm,

co presne na tom bufiku pocujes ?

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

Bufík cvaká, ale je fakt že se caa po půl minutě vypíná a pak si zase libovolně naskočí.Dneska ráno jsem zase koukal po potrubí a zmáčknul jsem několikrát hadici co jde nahoru do chladiče a světe div odpoledne jsme jeli s rodinou na vílet a po 8km jsem měl 94 stupnů a teplota se držela to jsem už neviděl přes měsíc.A hlavně se zvedla ručička na budíku co jde od čidla takhle to fungovalo předtím.

Musím ještě zkontrolovat ten bufík myslel jsem, že je to normální, že spíná a vypíná.

Uživatelský avatar
Davidofka
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 222
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Klášterec n/O

Příspěvek od Davidofka »

Sorry za OT,ale která čárka na budíku u sharana znamená 90stupňů?Resp.jak Dargoune poznáš,že máš třeba těch 94stupňů?Díky :)

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

Při kolikati stupních by se měl ten bufík spínat ?
Jestli jsem to dobře přeložil z manuálu tak by to mělo být při +5 stupních, ale mám pouze německý a němčina není má silná stránka škoda že není v angličtině.
Zatím dík moc

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

měřením :lol: ale zhruba uprostřed budíku.

Uživatelský avatar
Bitvi
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2096
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bitvi »

Dargoun píše:Při kolikati stupních by se měl ten bufík spínat ?
Jestli jsem to dobře přeložil z manuálu tak by to mělo být při +5 stupních, ale mám pouze německý a němčina není má silná stránka škoda že není v angličtině.
Zatím dík moc
Mě se bufík zapíná při +5 stupních,a nebo když je motor studený.Pak si podle potřeby přihřívá
Obrázek

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Příspěvek od abeljozef »

Dargoun píše:Bufík cvaká, ale je fakt že se caa po půl minutě vypíná a pak si zase libovolně naskočí.Dneska ráno jsem zase koukal po potrubí a zmáčknul jsem několikrát hadici co jde nahoru do chladiče a světe div odpoledne jsme jeli s rodinou na vílet a po 8km jsem měl 94 stupnů a teplota se držela to jsem už neviděl přes měsíc.A hlavně se zvedla ručička na budíku co jde od čidla takhle to fungovalo předtím.

Musím ještě zkontrolovat ten bufík myslel jsem, že je to normální, že spíná a vypíná.
Urcite to vypinanie nie je v poriadku.

Uživatelský avatar
Dargoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dargoun »

Tak Ti dík ten kabel určitě pořídím notebook není problém jak jsi psal že ten OBD2 KL Auto USB na Sharana stačí na roku výroby auta nezáleží mám 99.Naposledy když jsem to u kámoše napojoval tak to udajně závadu nehlásilo. Ještě se chci zeptat jestli nemůžu jako amatér automechanik jsem spíš uživatel něco pokazit až to napíchnu.Nebo to jen načítá paměť.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“