Stránka 7 z 9

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 29.01.2011 09:54
od Jose1
Tak přesně tohle jsem tady na fóru sháněl hromadu dní. Jelikož budu mít nejspíš podobný problém, tak mě to asi čeká v brzké době. Nedokázal jsem ani zjistit, kde se vstřiky nachází. Chtěl jsem začít u vyčištění a napružení kontaktů.
Možná by nebylo od věci ty obrázky sem skopírovat.

vsochy
Ještě sem prosím práskni cenu toho svazku, ať tu máme kompletní informace.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 14.02.2011 13:41
od vsochy
č. dílu je 038971600 (dle skladníka je prý stejný na vícero koncernových vozů) a cena bohužel kolem 2000,- Kč s DPH 8O

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 14.02.2011 14:23
od Jose1
Tak já to nedávno nemusel měnit, stačilo jen napružit a vyčistit kontakty.
Jsem asi ušetřil dva litry. :D

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 14.02.2011 16:51
od pytrs
no tak mně to dělalo taky a napruženi kontaku nepomohlo musel jsem vyměnit gumičky na vstřikovačich o te doby to je v poho jinak se mi zlepšoli rani starty a při startovani už neslišim žadnou nepravidelnost motoru tak jak se to tu zminuje že to chyta postupně
vše vyřešily gumičky sada bosch za 800kč :D :D

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 15.02.2011 09:23
od CarAudio
Vážení tenhle problém jsem řešil řadu měsíců. Chyba se projevovala náhodně a možná jsem přišel na jádro pudla.
Po různých měřeních a vagováních je to banální závada na konektoru ECU v motorovém prostoru. Je to ten delší konektor první z vrchu. Musíte ho rozebrat, je to jako LEGO :-) a osazené kontakty (pacičky) jehlou naohýbat tak aby měli lepší dosed na konektory.
Červený úsek jsou špičky konektorů, které musíte znovu napružit.
konektor.jpg

Podle mě tam časem vzniká přechodový odpor a pak to dělá tyhle vylomeniny. Já to vyzkoušel a od té doby ani jeden záškub.
Tak doufám, že jsem pomohl :-)

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 10.04.2011 18:37
od Barnet Miroslav
zdravim,jsem tu novy a nevym jak to tu chodi.tak to odzkousim.
mam sharana 1.9 tdi 81 kw rv:1999 a potreboval bych pomoc s dvema problemy.
prvni problem je ze se mi pri vetsi zatezi auto zacina prehrivat.beznou teplotu mam kolem 95 stupnu.pri vetsim zaberu neni problem pres 100.ale auto presto nevari.zkusil jsem,srovnat a pretlakovat hlavu,novy termostat,nova vodni pumpa a nove tesneni pod hlavu.veskere pouzite dily jsou original.
druhy problem zacal minuly tyden.z niceho nic mi to zdechlo,zozsvitily se vsechny kontolky a 10 min mi to neslo nastartovat.poto zase z niceho nic vse ok.na vagu mi to napsalo vadna ridici jednotka.po vymazu mi to udelalo jeste dvakrat a to tak ze mi to samo chciplo na volnobeh.opet ta sama zavada.jeste detail,pred chvilkou se mi to stalo znovu.jel jsem nornalne rovne,bez nejakeho drncani a zniceho nic mi to chciplo a to pri tahu.spadnul otackomer,tachomer a dal uz nevym.mam takovy dojem ze ukazatel teploty sel.za jizdy jsem vypnul klic a nastartoval jsem.potom zase nic
MOC PROSIM O POMOC.DEKUJI.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 27.06.2011 22:55
od mikešik
cus mam taky ALHAMBRU PD rv 2003 85kw slabe cuknuti mi to dela jen kdyz natankuju u jedne pumpy :baseball: takze pro priste se ji vyhnu obloukem. ale s rotackou AFN mi to u ni nedela asi neni tak nachylna na kvalitu nafty :smoke:

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to

Napsal: 09.12.2012 16:25
od t.zbras
Kokyno píše:Zdravim chlapi,taky mám problém se škubáním motoru u 1.9tdi 85kw rok 2002.Startuje okamžitě,za studena se zdá být taky jízda v pohodě ale jakmile se ohřeje na provozní teplotu tak kolem 2500-3000 otáček začne škubat,prostě v tahu to auto začne vynechávat,uberu na 2000 a zase pohoda???Prostě třeba v kopci na to šlápnout a předjet něco pomalejšího je problém??Jinak na diagnostice nebyla zjištěna žádná závada a že by se při škubání rozsvítila nějaká kontrolka jsem si taky nevšiml.Myslel jsem že by to mohla dělat váha vzduchu ale ta prý když je špatná tak to auto nejede skoro vůbec ale mě to do 2500 otáček jede slušně tak nevim???Díky za rady.
Mam podobny problem,akorade jsem si vsiml ze mi to dela zhruba az po 3tis.,na 3.rychlostni stupen to dela nejvice,ale je zajimave ze ani na 1. a na 2. jsem to nepozoroval. Mohl by nekdo poradit? Diky.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 17.12.2012 15:18
od t.zbras
Dal jsem novy diesel filtr a zatim dobry,takze uvidime.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 22.12.2012 10:07
od pby
Ahoj, vyřešil jsem buf a termostat a teď se můžu vrhnout na škubání :D . Mě se to chová následovně - ráno start naprosto OK, vše funguje a tu a tam se stane, že auto zdechne. Při jízdě cítím záškub tak na půl, možná celou vteřinku a jede se dál. To celé se děje naprosto nepravidelně - jednou za dva dny, někdy to dá i týden pokoj. Auto mám necelé dva měsíce, takže se zatím seznamuju. V autorizovanym jsem nebyl, jen u známého a ten mi vyčetl chybu na řídící jednotce (chyba byla bez popisu) smazal a po znovunačtení nebyla. Nebyl to VAG, ale nějaký jeho asi univerzální soft. Při jízdě mě to nijak neohrožuje, je to fakt drobný, ale chci to vyřešit. Další starty s teplým motorem už nejsou tak růžový, musí se déle točit. Což je mi divný, ale pořád to je ještě snesitelné. Auto jede velmi pěkně - žádný jiný problém s jízdou nezaznamenávám.
Vyměním vzduchový a palivový filtr, asi i žhavky. Ale nevěřím, že by to mělo vliv na poruchu, mám 1,9 TDI AVG dle podpisu z roku 1999.

Takže co všechno má vliv na zdechnutí motoru při volnoběhu ?
Proč je start teplého motoru komplikovanější, než studeného ?
Nejspíš mě pošlete na VAG - pokud ne dál :D a tady se ptám, když si pořídím kabel KKL-USB, OBD2 od uživatele sejvi, mám šanci závady odhalit, nebo bude lepší servis ?
Děkuju.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 19.03.2014 09:53
od Piňďa
tak sem se stal jedním z vás...tedy těch ,,škubacích,, ;-)

od 4. až po 6. rychlost to začne škubat když pořádně šlápnu do plynu, turbo to není,vstřiky a filtry jsou vyměněný a dělá to stále,zkusím tedy pár rad,co sem tu pochytil.... mám Sharana 1,9 TDI 85KW r.2000

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 31.03.2014 14:37
od Lord Voldemort
Ahoj,jsem zcela nový majitel Sharana r.v.98,obsah 1,9 tdi 66kw.Mám ho týden,vše bylo v pohodě,udělaly se pro jistotu rozvody a najednou se mi vždy z ničeho nic stane že vynechá motor.Je to jakoby jen škubnutí,blikne kontrolka žhaveni a jede to dál.Udělá to většinou jen jednou těsně po ohřátí a pak už nic.Nemá s tím někdo nějaké zkušenosti?Jsem z Brna ale můžu přijet po jižní moravě...Jsem z toho nešťastnej... 

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 21.04.2014 16:41
od LubosA
Muj tip: mrkni na kabely - rozvody elektr.

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 30.06.2014 23:26
od Baťoh Sharan
Ahoj mám problém ze svým broučkem... Mám 2.0 tdi a občas se mi stane, že při akceleraci většinou z 2 na 3 mi to škubne nebo, že mi to škubne a ozve se taková rezonance.... Je to dost nepravidelný je období, že mi to udělá 2-3 za den a pak zase par měsíců a nic. Už jsem se ptal tak mi bylo řečeno že je to těsněním u egr ventilu ale tím to nebylo a v autorizovaném servisu a nic jenom to dali na diagnostiku a řekli, že to nic nehlásí. Tak jsem pročítal vlákna tak snad mi někdo poradí dík..

Re: MOTOR, CHOD: občasné vynechávání na cca 2 vteřiny, co to je?

Napsal: 17.08.2014 23:58
od dvorky1
ahoj. Předevčírem jsem se vracel z Chorvatska a po ujetí cca 100 km ztráta výkonu chrastění od katíku. Tak jsem to přisoudil rozpadu katalizátoru a přicpání výfuku. Pak po ujetí cca 10 km kouř z výfuku po spáleným oleji. Takže se odporoučelo turbo. Po ujetí cca 20 km a dolití asi 3 l oleje do motoru a totálního zakouření dálnice jsem se dostal do servisu. Tam jsem sudnal trubku od sání abych se ujistil že je to opravdu turbo a byla plná oleje. Mechanik mi nabídl že sežene jiné použité turbo a provede výměnu ale až druhého dne a bratru za 600 euro takže nic pro mně. (v autě 4 děti a se mnou 3 dospělí) Přistoupil jsem k nouzovému řešení a to zaslepení přívodu oleje do Turba abych mohl alespoň nějak dojet domu (850 Km 8O ) Do trubky co vede od ol. čerpadla k turbu jsem dal hliníkový nýtek. Akorát jsem zbrousil tu hlavičku aby seděla akorát do vnitřku šroubu na který se pak montuje převlečná matička na kovový trubce k turbu. Po cca hodince práce jsme opět vyrazili. trubku od intercooleru jsem už nedával aby motor nesál zbytky oleje a hlavně postupně se hroutící zbytky vrtulky z turba. (s totální destrukcí turba jsem počítal ale už bylo stejně v pánu. Teď k problému co mně dále provázel. Už před vypovězením turba mi to po ujetí delší trasy cca 200 km začalo poškubávat a v tom momentě pokud jsem vyšlápl spojku nebo dal neutrál tak motor zhasl. Pak jsem musel startovat cca 15 s než to naskočilo. Pokud to necukalo a dal jsem neutrál tak volnoběh to drželo jak má a po vypnutí motoru to opět naskočilo na brnknutí. Když jsem jel bez turba tak za studena volnoběh taky dobrej ale po ohřátí a ujetí pár km to po přeřazení na vyšší st. začalo škubat a motor byl bez výkonu a spíš začal brzdit a to po dobu cca 7 s. Pokud jsem tohle škubání překonal setrvačností tak se zase chytil a začal se rozjíždět a tohle se dělo po každém přeřazení na vyšší st. a nebo po delší jízdě na stejný rychl. st. (konstantně kolem 1900 ot.) Mohlo by tohle dělat to vyřazený turbo a tedy špatný odvod spalin nebo něco jiného? Když se to chyltlo tak jsem občas měl pocit že se seplo nějaký relátko. To škubání po delší trase dělalo už dřív a proto jsem před cestou do chorvatska měnil vstřiky vč. nových gumiček ale problém přetrvával. Konektory na vstřikách jsou vpořádku. Palivový filtr nový. Čerpadlo v nádrži běží. Mohlo by to mít na svědomí tandemový čerpadlo na boku hlavy? Popř. jak mohu to čerpadlo odzkoušet. Přijde mi že když je palivo chladnější tak bez toho škubání a chcípání ale jak se ohřeje tak problém. :( Jinak domu jsme pak dorazili s jedním dolíváním oleje ale asi až po 19 hodinách místo plánovaných 12 :yahoo:

Ford Galaxy 1,9 TDi PD 85 KW r.v. 2000