Stránka 3 z 4

Re:

Napsal: 08.06.2009 08:43
od golfgti16vv
Aknel píše:Kazbo změna.Volnoběžka 2800+řemen a zahučel jsem tam za 3700.
ja ted taky kupoval volnoběžku FEBI a stala 2000 kč a řemen 600 kč jinak jsem po vymněne rozvodu a kladky plocheho řemenu vše v poho

kladka plochýho řemene

Napsal: 14.06.2010 16:32
od ladar
zdravim právě jsem se stal majitelem sharana I, 81 KW z roku 98 a mám problém s kladkou plochýho řemene furt strašně vybruje a vydává pazvuky. Napínák a řemen jsem dal novej, ale prd platný a když zapnu klimu tak se to ještě zhorší. tak jestli nemá někdo nějakou zkušenost co s tim mám dělat . předem díky

Re: kladka plochýho řemene

Napsal: 14.06.2010 16:47
od 11mAjA11
podle všeho si vyměnil pouze kladku + ten tlumič vibrací co napíná současně řemen ,je namontovaný z druhé strany kladky na držák na motoru..pravděpodobně budeš mít vymleté ty pouzdra toho napínacího ramena které vede skrze ten držák toho napínáku..je to velice častá závada v podstatě neopravitelná pokud nemáš schopného soustružníka a mechanika co by vymontoval ten držák..řešil to na svém Sharanu Widle a vyřešil to velice pěkně..

Re: kladka plochýho řemene

Napsal: 14.06.2010 18:03
od ladar
ten tlumič jsem měnil taky a pouzdro bylo vyjety tak jsem naklepl zpádky a zalepil takovou srágorou od wurtha myslíš že to dělá to futro? to musim teda celej držák co drží altik a kompresor klimy vyndat a nechat udělat nový futro? diky za odpověď

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 14.06.2010 18:41
od ladar
píšete tu o volnoběžce na altiku ale ja tam mám řemenici natvrdo bez volnoběžky mám ještě toledo a to jí má . tak nevim jestli tam má bejt nebo nejestli nedělali víc možností nebo tam někdo nacpal něco jinýho

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 14.06.2010 20:09
od 11mAjA11
ono je potřeba sundat ten řemen a ten tlumič a pokusit se s tím ramenem zacloumat jestli má vůli tak by to mělo být celkem jasné pokud nebude mít vůli tak je možné že je špatná ta volnoběžka na altíku, a myslím si že by tam měla být mám AFN rok 99 a myslím že ji tam mám..ale sou tam dva typy liší se šířkou ( 55x17x39.1 můžu mít za 1700,- , 61x17x42,4 za 1000,- ) výrobce SNR prvovýroba ložisek a kladek pro Francouze montuju to už léta jak ložiska tak kladky a žádná reklamace..

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 14.06.2010 22:27
od widle
pokud ti to pouzdro vyjelo ven, je téměř jisté, že je v háji, jednou mi to kámoš dělal na autě výstředníkem, a ta pouzdra vytočil na soustruhu z karo bronzi......

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 14.06.2010 23:50
od mekks
ladar píše:píšete tu o volnoběžce na altiku ale ja tam mám řemenici natvrdo bez volnoběžky mám ještě toledo a to jí má . tak nevim jestli tam má bejt nebo nejestli nedělali víc možností nebo tam někdo nacpal něco jinýho
u mna to bolo tak že najprv išiel nový napinák a kladka,nepomohlo.Potom som zistil že mi hádže remenica na klukovke,bola pretočená a dosadacia plocha bola vymletá,takže som ju musel dať zabrusiť so špeci frezkou a dať novu remenicu.Dosť dobra pálka to bola čo sa týka penazí.Ale ani to nepomohlo.Nakoniec som na altík kde bola pevná remenica dal volnobežku a je klud.Takže nech si záver urobí každý sám.Je to loteria,ak netrafíš na vadu na začiatku tak sa nedoplatíš.

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 15.06.2010 21:50
od ladar
tak problém vyřešen vyměnil jsem pevnou řemenici na altiku za řemenici s volnoběžkou a je to přímo koncert, jinak všem zučastněným díky za podněty a názory čau.

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 16.06.2010 16:44
od 11mAjA11
sem si to myslel že to někdo dobastlil a nebo se řemenice hryzla a tvářila se jako pevná..na kolik tě vyšla ta volnoběžka jestli to není tajné?... :mrgreen: :mrgreen:

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 16.06.2010 20:50
od ladar
koupil jsem ji v Elitu od firmy INA a vyšla mě na 1600,-

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 17.06.2010 08:05
od Marek77
Všechny SAGy mají na alternátoru VŽDY řemenici s volnoběžkou. Pokud jsi volnoběžku neměl, pak patrně proto, že řemenici někdo předtím měnil za jinou (která tam nepatří) nebo byla volnoběžka zaseknutá.

Pokud u alternátoru volnoběžka v řemenici nefunguje, trhá to řemeny a ty rázy a vibrace, které to způsobuje, bych nikomu nepřál zažít.

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 21.06.2010 10:41
od mekks
Marek77 píše:Všechny SAGy mají na alternátoru VŽDY řemenici s volnoběžkou. Pokud jsi volnoběžku neměl, pak patrně proto, že řemenici někdo předtím měnil za jinou (která tam nepatří) nebo byla volnoběžka zaseknutá.

Pokud u alternátoru volnoběžka v řemenici nefunguje, trhá to řemeny a ty rázy a vibrace, které to způsobuje, bych nikomu nepřál zažít.
Musim ta poopraviť,lebo nemáš pravdu,podla katalogu BOSCH na alternatore čo som mal ja volnobežka nie je od výroby a videl som dosť aj iných SAGov čo ju nemajú.Neviem prečo to tak je ale je to hola skutočnosť.Každopádne ak si tam daš volnobežku,určite tým nič nepokazíš.

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 13.01.2011 21:16
od ferdosm
Ahoj, mam Sharan 1,9tdi,81 kw, r.v.1997, při volnoběhu v motoru něco rachotí. Začalo to tím, že problikla kontrolka dobíjení. Pak se ozvalo skřípání, jakoby se točilo ložisko na sucho. Na volnoběh napínací kladka řemenu alternátoru hodně kmitá. Po zvýšení otáček kmitání a rachot ustane. Lze nějak poznat, jestli se jedná o napínací kladku nebo volnoběžku alternátoru. Na kladce vůle není, řemen je napnutý a na volnoběžce není taky nic vidět. Kladka má najeto cca 100 000 km. Volnoběžka je asi původní. Auto má najeto 350 000 km. Děkuji za rady.

Re: MOTOR: tlumič vibrací, kladky, klínový řemen

Napsal: 13.01.2011 21:48
od trepifajxl
Shoď řemen a volnoběžka snad víš jak pracuje musí to jít lehce asibude v loji