MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Pavel87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 08.09.2008 14:39
Bydliště: Garage

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Pavel87 »

prochy3344 píše:A topí ti auto nebo ti jde z topení studenej vzduch?

Když má motor teplotu do těch 115 stupnu tak topí normálně ale jak se zvedne ještě víc tak to přestává topit iplně a z topení jde uplně studenej vzduch.

Tomáš007
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.09.2008 07:56
Bydliště: Děčín

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Tomáš007 »

Mrkni na to jestli ti jde voda spátky do nádržky z vodou.Měl jsem něco podobnýho a bylo to špatnou vodní pumpou(utržená vrtulka) :-)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od abeljozef »

Pavel87 píše:
prochy3344 píše:A topí ti auto nebo ti jde z topení studenej vzduch?

Když má motor teplotu do těch 115 stupnu tak topí normálně ale jak se zvedne ještě víc tak to přestává topit iplně a z topení jde uplně studenej vzduch.
Tak toto skor uzakuje na tu vodnu pumpu. :roll:

Pavel87
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 08.09.2008 14:39
Bydliště: Garage

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Pavel87 »

Právě mi to dělalo už před výměnou rozvodu s vodní pumpou a stará pumpa byla v pořádku,ale dal sem stejně novou.
A voda se vrací do expanzky.
Ale je mi divný že to nedělá pořád jen v zátěži.a nádobku když otevřu tak je dost natlakovaná a při otevřenym víčku tak vidim i bublinky že jdou z vodou to vypadá na hlavu. :?

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od majatrabi »

TO Pavel87: Jak si dopadl?
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

LosPablos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 15.04.2009 18:30
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od LosPablos »

Nazdárek ve spolek.
Mám stejnej problém jako coroner. Mám Ford Galaxy II. Můžu jezdit celej den po městě, případně po okrskách a rafička teploměru se z 90 nehne, ale vyjedu na dálnici, chvilku držím tempo a za chvilku mi to hlásí stop, mám přehřátou vodu. Coroner měl ale automat a psal, že to vyřešil jakejsi ventilek v nádržce s vodou... já tam nic nemám. Nemáte někdo radu?
Díky

kendy007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2009 16:52
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od kendy007 »

Ahoj,
tak i já přiložím pár písmenek k tomuto tématu. Mám ten samý problém. Mám SharikaII 85 kW PD a jakmile jedu po městě nebo kdekoliv pohoda, ale jelikož jezdím každý den i po dálnici, tak problém, jedu 130km/hod a teplota v pohodě a pak přijde kopeček a nahoře mám pomalu 130 stupňů na vodě, měnil jsem čidlo na chladiči a nic, ale jelikož se mi začala ztrácet voda a vyrovnávací nádobku mám natlakovanou, tak u mně je to asi jasné, někde mně to nasává vzduch a vypařuje se mi voda. Tak že u mně asi hlava nebo těsnění pod hlavou, hlavně snad nebude blok, to by mně švihlo, hlavu mám ještě jednu, tak jsem ji dal na odtlakování a přebroušení a pak se mi mechanik do toho pustí, tak sem pa napíši, čím to bylo.

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od MirekX »

měl jsem to samé a bylo to těsnění pod hlavou. Když jsem jezdil v klídku tak dobrý a jak jsem tomu naložil, tak teplota nahoru,přestávalo to topit a někdy to i vyházelo vodu víčkem u expanzky. Když zastavíte, vypnete motor a je slyšet bublání, jak oběhové čerpadlo ještě dobíhá a honí bubliny, tak je to jasný. Jetli tomá najeto tak 160-200 tis, tak je to skoro 100pro. Bohužel. Většinou se to postupně zhoršuje, pak vám ráno (po vychladnutí motoru) hlásí málo vody a jestli je mapa od chl. kapaliny pod víčkem expanzky,tak je to jasný :(
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

kendy007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2009 16:52
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od kendy007 »

Ahoj Mirku,
jo přesně je to tak, jak píšeš, topení to nevím zda topí, je nyní venku teplo a nazkoušel jsem ho, ale voda jde ven přes vyrovnávací nádržku, to vidím a přesně jak píšeš, tak ráno buď mi to hned hlásí nízká hladina chl. kapaliny, ale jelikož to už vím, tak to jdu ráno raději automaticky dolít, hned se při tom kouknu i na olej, zda mi ta voda nejde do oleje, ale tam je to v pohodě. No musím ještě vydržet týden, mechanik má nyní dovolenou a hlavu mám na to natlakování a srovnání. Hned mi při tom i vymění vodní pumpu, když už bude mít dole rozvody, tak snad to pak bude šlapat, takhle to je děs, nebaví mně takhle jezdit, mám tam chip na 102 kW a plazím se po dálnici 120 abych to neuvařil.

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od MirekX »

co jsem viděl, tak to do oleje nikdy nešlo, bylo to těsnění vždy fouklé mezi chladícím kanálem a spalovacím prostorem,hodně často na 3tím válci. Je to i na tom těsnění trochu vidět. Hlavu dát srovnat někam,kde to umí. Není to zas tak drahý, mě to vyšlo asi na 4000 Kč sakum prdum, to jsem se do toho ještě nechtěl vrtat, dneska už bych si to udělal sám. No, mám najeto 310,snad se to nebude opakovat... :)
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

kendy007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2009 16:52
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od kendy007 »

Tak Mirku, v pátek to už vezu na opravu, už aby to bylo hotové, jezdím s tím, sice opatrně, ale jde to, ale není o co stát. Auto budu mít prý za tři dny k vyzvednutí, budou mi na tom dělat ještě i jiné věci, tak se tu pak podělím o poznatek, kde byla chyba u mně, ale kéž by to bylo "jen" to těsnění, to bych byl rád, při té smůle, kdyby alespoň jen toto. Tak zatím ahoj chlape :D

kendy007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 20.06.2009 16:52
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od kendy007 »

Ahoj, tak po měsíci sem píši výsledek. Auto už šlape jako hodinky, tak jsem měl také v čudu těsnění pod hlavou a to rovnou na tvou místech. Tak že mi vyměnili těsnění vodní pumpu a auto už jezdí měsíc a vše je v pořádku, bez problémů, tak že to doopravdy bývá asi nejčastěji tím těsněním.

Uživatelský avatar
akpauto
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kroměříž

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od akpauto »

Ahoj všem, jelikož mě tuto zimu potkal stejnej problém-auto netopí i když v těch mrazech okolo -15 se ani nepřehřívalo, vše ukazovalo na těsnění hlavy. Tak jsem se do toho pustil. Není to nijak složitý, hlavu jsem sdělal i ze sáním, výfukem a turbem. Po změření nerovnosti jsem ji ani nebrousil, chce to jen očistit lapovákem. Doporučuji dát nové šrouby cca 780Kč, těsnění hlavy stojí asi 1200Kč-jinak pasuje ze Škody Octavia 1,9 TDi PD 74 nebo 77kW. Těsnění jsem měl fouklé na 2. válci, hlava ani blok poškozeny nebyly. Tady pár foteček.
Přílohy
P1264941.JPG
P1264942.JPG
P1264944.JPG
P1264945.JPG
P1264947.JPG
P1264952.JPG

kkkajo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 31.10.2009 13:15
Bydliště: Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od kkkajo »

Ahojte, zdravym vsetkych a chcel by som poziadat o radu. Kupil som VW Sharan rocnik 1998 uz ma na tachometry peknych 180 000km a zistujem problem s chladenim ktory sa prejavuje nasledovne:

- Pocas jazdy po rovnej ceste teplomer sa ani poriadne nedostane na 90°C ak otacky zvysim tak bez zastavenia prejde cez 90°C a stupa dalej ked spomalim alebo idem z kopca teplota klesne pod 90°C a klesa dole. Vôbec to neudrzi pracovnu teplotu 90°C. A kedze byvam v okoli Tatier :D a kopce prekonavam kazdy den prejavy sa prehrievanie po takmer par kilometroch.
- V aute je instalovany buffik cize vykurovanie funguje ale ked sa zacne teplota motora hybat cez 90°C prestane fukat teply vzduch a fuka studeny.(Z toho co som o buffiku cital tak pri 85°C sa vypina a zacina vykurovanie z motora)
- Pri vychladnutom motore pred startovanim je vyrovnavacia nadobka pre chladiaci system skoro prazdna, pri otvoreni vicka sa hladina zvysi. Ak bola teplota pocas jazdy udrziavana pod 90°C vodu nie je potrebne dolievat.

Uz sa vymienal termostat a vodna pumpa co by som mal skusit dalej
Ak mi bude niekto vediet poradit budem rad

Uživatelský avatar
ajo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 26.09.2007 21:03
Bydliště: Prešov

Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce

Příspěvek od ajo »

Pravdepodobne to, čo "akpauto" prispevok vyžšie-nad tvojím.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“