Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Napsal: 24.01.2014 18:02
Ucpanej chladič ?
VW Club: Forum, diskuze, srazy
./forum/?sid=a29e8c930ca7a0789e314f5ca8e00bdb
Též mám tu zkušenost. Alhambra 2,0 TDi 103 kw, 140 HP, BRT, 2009: Zničehožnic při jízdě po dálnici teplota chladiva do červeného, klimatronic přestal úplně topit, při zastavení šla teplota zase pomalu dolů. Rozvody vč. pumpy dělány před měsícem, nová chladící kapalina. V expanzce vody téměř po víko, při povolení víka bublala ven (logicky), hadice k chladiči - horní lehce teplá, měkká (spíš ale od motoru, než že by jí proudila tekutina ve velkém), dolní studená. Příčina? Úplně ucpaný redukční ventil ve vodní hadici k expanzce - v té od T kusu do nádoby. Zde je otvor cca 0,5 mm, propíchnuto šídlem, profouknuto tlakem, propláchnuto, montáž zpět, ....šlape jak má. Ale vůbec by mě nenapadlo, že v té hadici něco takového bude.jardahes píše:nazdárek lidi, už tady nějakou chvilku pročítám debatu o přehřívání motoru. Koukám, že už proběhla veškerá výměna součástek, která nějak souvisí s oběhem kapaliny. Ještě mně napadlo vyfoukat chladič, jestli nebude ucpaný od hmyzu, či prachu, když je drobet mastný, dokáže se pěkně zalepit ( v práci se nám na destě ucpe dost často a po profouknutí je to zas paráda) o zarostnutí uvnitř asi moc neuvažuji u těchto aut. No a jako starý škodovkář, jsem termostat když blbla teplota vařil s teploměrem v hrnci, abych zjistil, kdy otvírá. To jsou jen laické názory škodovkáře.No a ani když tohle nikdy nepomohlo zbývalo na tuty fouklé těsnění pod hlavou nebo prdlá hlava. Doufám,že na to brzy přijdete a bude to banalita, která nás tu všechny vyškolí jako onehdy ucpaná hadička na vracečce do nádržky ve které byl zarostlý nějaký ventílek po jehož odstranění vše fungovalo a nemělo to na nic jiného vliv. Zatím ahoj