ZVUKY, HLUČNOST: celková hlučnost v kabině, motor, pneu, ...
- Davidofka
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Klášterec n/O
ZVUKY, HLUČNOST: celková hlučnost v kabině, motor, pneu, ...
Chtěl jsem se zeptat,jestli jedničkáři taky mají pocit jako já,že to auto je plný hluku od pneumatik a od motoru.Není to tak,že by se mi s autem něco přihodilo a zničeho nic bych si toho všimnul,trvá ten pocit už dlouho.Jel jsem nedávno s jiným a bylo to to samý.A nejde to jezdit pořád s rádiem na plný koule.Řešil jste to už někdo?Nějaké odhlučnění,nebo tak něco?A do toho jsme si ještě pořídili BMW 525i a to mi teprve předvedlo,jaký ticho v autě má být.Dost mě to na sharanovi mrzí,tak to chci vyřešit.Sorry,jestli je to OT.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
- Davidofka
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Klášterec n/O
je to seriových 81kw afn a najeto 146000km se serviskou,hlučný to je ale od tý doby co to mám (kupoval jsem to ve 132000km)a nejsem jedinný,co má ten pocit.O úpravách nic nevím a vrstva tam je.Gumy mám sice zimní,ale mají pod dva milimetry a jsou to nějaké Pirelli 210 snowsport,nebo tak něco. Předvstřik je v pohodě.
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Jestli tam máš zimní gumy,tak se nediv,že je to hlučný.Co jsem jel s Kazbičovo Sharanem,tak gumy nebyly slyšet.Davidofka píše:je to seriových 81kw afn a najeto 146000km se serviskou,hlučný to je ale od tý doby co to mám (kupoval jsem to ve 132000km)a nejsem jedinný,co má ten pocit.O úpravách nic nevím a vrstva tam je.Gumy mám sice zimní,ale mají pod dva milimetry a jsou to nějaké Pirelli 210 snowsport,nebo tak něco. Předvstřik je v pohodě.
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Davidofka
Jestli chceš,tak můžeme zkusit ty gumy přehodit.Sundám svoje letní a uvidíš,že to bude tichý.A co se týče BMW,měl jsem toho samýho a 6-ti válec není vůbec slyšet.Má krásnej zvuk z venku a hlavně ten motor je hodně vpředu.U sharana ho máš pod palubkou.Taky mě to překvapilo,když jsem přesedlal z BMW na sharana.Oproti BMW je fakt hlučnější.
Jinak,já jdu opět do BMW,ten pocit s jízdy a ta síla se nedá srovnat.Manželce bavor taky chybí.
Jestli chceš,tak můžeme zkusit ty gumy přehodit.Sundám svoje letní a uvidíš,že to bude tichý.A co se týče BMW,měl jsem toho samýho a 6-ti válec není vůbec slyšet.Má krásnej zvuk z venku a hlavně ten motor je hodně vpředu.U sharana ho máš pod palubkou.Taky mě to překvapilo,když jsem přesedlal z BMW na sharana.Oproti BMW je fakt hlučnější.
Jinak,já jdu opět do BMW,ten pocit s jízdy a ta síla se nedá srovnat.Manželce bavor taky chybí.
- Davidofka
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Klášterec n/O
- Bitvi
- VWsenior
- Příspěvky: 2096
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy
- Kontaktovat uživatele:
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Podla mna je nemozne porovnavat hlucnost benzinu a diesla. Hold ten diesel bude vzdy hlucnesji (dvojnasobna kompresia ...). Opakom dane za hlucnost je nizka spotreba.Davidofka píše:Taky jsem si to takhle vysvětlil s tím motorem,je to benzín,to zaprvé,za druhé motor je u sharana hned u mně a za třetí je to BMW.TA jízda v baworu je fantastická.
Díky za nabídku s výměnou gum,zatím to nechám tak.
OT:co plánuješ za bawora?Taky silně uvažuju
- Davidofka
- Jezdec
- Příspěvky: 222
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Klášterec n/O
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Hlučnost v kabině není jen věcí konstrukce motoru, ale také celého auta. Bavorák má oproti SAG podstatně menší objem prostoru pro cestující a tím menší možnost vzniku rezonancí a harmonických frekvencí. To vše přispívá k větší, či menší hlučnosti.
Všimli jste si někdy, že za jízdy jakoby zeslabí basy u autorádia? Tedy pokud tam není subwoofer jak stodola. To je právě případ, kdy dochází k odečítání, nebo sčítání určitých frekvencí zvuku z rádia a zvuku, který vydává auto za jízdy. Takže když se sejde zvuk třeba 50 Hz z rádia se zvukem 50 Hz z karoserie, ale opačné polarity, odečtou se a výsledek je potlačení frekvence 50 Hz. A opačně.
A úplně stejné to je se zvukem z motoru + karosérie + pneumatik a dalších zdrojů. Odhlučnit auto není žádná sranda.
Mě osobně to brumlání motoru nevadí. Naopak, člověk před sebou slyší, že je tam někaký tahoun a ne motorová pila.
Všimli jste si někdy, že za jízdy jakoby zeslabí basy u autorádia? Tedy pokud tam není subwoofer jak stodola. To je právě případ, kdy dochází k odečítání, nebo sčítání určitých frekvencí zvuku z rádia a zvuku, který vydává auto za jízdy. Takže když se sejde zvuk třeba 50 Hz z rádia se zvukem 50 Hz z karoserie, ale opačné polarity, odečtou se a výsledek je potlačení frekvence 50 Hz. A opačně.
A úplně stejné to je se zvukem z motoru + karosérie + pneumatik a dalších zdrojů. Odhlučnit auto není žádná sranda.
Mě osobně to brumlání motoru nevadí. Naopak, člověk před sebou slyší, že je tam někaký tahoun a ne motorová pila.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Jak pise Vilik, je to velke auto, velka kabina, vetsi plochy, sloupky, atd atd, proste tam je mnohem vic moznosti k rezonancim a prenosu vibraci a zvuku. To nemuzete srovnavat s Bavorakama a jinyma sedanama. To je jako kdyby jste resili: "jo je to letadlo ten Bavorak to jo, ale porad se mi tam nedari dostat sedaci soupravu s lednici a psacim stolem, to je divne, do Sharana jsem to dostal v pohode".
Sharan je proste auto uplne jine kategorie, nekde ma oproti Bavorakum navrch (misto, variabilita prostoru, ...) a nekde zase ztraci (sportovni svezeni, ticho v kabine, ...). Jsou to ty povestny hrusky s jabkama, kuci.
PS: Sharan je hlucnejsi auto, ale neni to tak strasne, leccos se da ovlivnit. Take se mi toho hluku v aute oproti nasi stare Mazde 626 zdalo dost (Sharan II), ale po vymene pneu z univerzalek na letni a po vymene oleje se to znatelne zlepsilo. Samozrejme s BMV se to neda srovnavat ani tak, ale o dost lepsi, nez pred tim to je.
To Davidovka:
zkus poresit ty gumy a olej a uvidis, ze to pomuze. Ja jsem registroval nejvetsi zmenu na tech gumach.
Sharan je proste auto uplne jine kategorie, nekde ma oproti Bavorakum navrch (misto, variabilita prostoru, ...) a nekde zase ztraci (sportovni svezeni, ticho v kabine, ...). Jsou to ty povestny hrusky s jabkama, kuci.
PS: Sharan je hlucnejsi auto, ale neni to tak strasne, leccos se da ovlivnit. Take se mi toho hluku v aute oproti nasi stare Mazde 626 zdalo dost (Sharan II), ale po vymene pneu z univerzalek na letni a po vymene oleje se to znatelne zlepsilo. Samozrejme s BMV se to neda srovnavat ani tak, ale o dost lepsi, nez pred tim to je.
To Davidovka:
zkus poresit ty gumy a olej a uvidis, ze to pomuze. Ja jsem registroval nejvetsi zmenu na tech gumach.