Zdravím, jelikož zase nastává zimní čas, tak mám problém s topením. když jedu delší trasu a navolím např. na climatroniku 22 stupňů, tak nějaký čas to fouká pěkně teplý ale jakmile je v kabině těch 22 stupňů tak climatrinik pozná teplotu a začne otáčet klapku (aspoň si myslím že to tak je)a začne foukat chladný, někdy až úplně studený vzduch. Když přidám na 23 stupňů tak chvíli než teplota v kabině se dostane na těch 23 stupňů tak to fouká teplé a pak opět zase chladné. Mě je to velice nepříjemné, mám rad teplo a ne aby mě foukal na nohy studený vzduch. Když dám teplotu na maximum tak to fouká teplý pořád ale to je zase moc velký teplo. Měl jsem před Sharanem Vento také s climatronikem a tam to bylo to samé.
Je to takto normální a nebo je někde závada a jaká? Nebo jak jinak navolít ovládání climatroniku aby to topilo na nastavenou teplotu (např na 22 stupňů) a pak po dosažení této teploty nefoukal studený vzduch . Děkuji předem za jakoukoliv zprávu.
Jěště mě napadlo má se klapka co míchá studený nebo ohřátý vzduch co je přes radiátor, tak zdali tato klapka se natáčí postupně- to je při každém navolení jiné teploty natočit postupně (trochu) nebo se otevře naplno aby proudil pouze ohřátý vzduch a pak čidlo po vyhodnocení začne přivírat respektive natáčet tuto klapku
TOPENÍ: ovládání, teplota
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ: ovládání, teplota
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ: ovládání, teplota
Zdravím.
Měl jsem na climatronicu nastaveno ECON a 18st, v autě vedro jak blázen, si říkám "njn svítí sluníčko". Tak jsem si otevřel okno a pocitově na ruku bylo venku chladno (climatronic i budík ukazoval teplotu 16st). Tak jsem dal teplotu na LOW a čekal, že z ofuků půjde vzduch podobně studený jako venku. Ale přišlo mně, že to spíš topí než aby z toho šel chladný vzduch. Pocitově mě prsty na rukou až nepříjemně hřály.
Když jsem dal climatronic na AUTO a 18 st, tak se vzduch po chvíli ochladil, takže klima to "přeprala".
V klimatizaci nejsou uloženy žádné chyby.
Že by blbla nějaká ta směšovací klapka?
Sharan 2008, BRT, climatronic, klima ve stropě
Díky za rady
EDIT: Asi to bude z motorovýho prostoru, protože mně nedošlo, že mám vyndanou plastovou přepážku, která je mezi motorovým prostorem a pylovým filtrem. No vrátím jí tam a vyzkouším. Asi jsem plašil zbytečně
Měl jsem na climatronicu nastaveno ECON a 18st, v autě vedro jak blázen, si říkám "njn svítí sluníčko". Tak jsem si otevřel okno a pocitově na ruku bylo venku chladno (climatronic i budík ukazoval teplotu 16st). Tak jsem dal teplotu na LOW a čekal, že z ofuků půjde vzduch podobně studený jako venku. Ale přišlo mně, že to spíš topí než aby z toho šel chladný vzduch. Pocitově mě prsty na rukou až nepříjemně hřály.
Když jsem dal climatronic na AUTO a 18 st, tak se vzduch po chvíli ochladil, takže klima to "přeprala".
V klimatizaci nejsou uloženy žádné chyby.
Že by blbla nějaká ta směšovací klapka?
Sharan 2008, BRT, climatronic, klima ve stropě
Díky za rady
EDIT: Asi to bude z motorovýho prostoru, protože mně nedošlo, že mám vyndanou plastovou přepážku, která je mezi motorovým prostorem a pylovým filtrem. No vrátím jí tam a vyzkouším. Asi jsem plašil zbytečně
Naposledy upravil(a) jayd dne 30.03.2022 13:43, celkem upraveno 1 x.
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: TOPENÍ: ovládání, teplota
ECON znamená že je vypnut klimanompresor a tím tedy i chlazení. Nasává se vzduch "z venku" jenže on tak úplně zvenku není, ale z motorového prostoru, tudíž docela ohřátý.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý